Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.09.2020, 18:14
TeroF TeroF ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.20
Sijainti: Laihia
Viestit: 31
Perusasetus

Harrastuksen aloittaminen


Tietääkö joku kenen rakentama auto:


Kävin tänään katsomassa, ja kiinnostaisi ostaa. Oliskohan sillä hyvä aloittaa harrastus? Eli mitä pitäisi tarkistaa, että on sääntöjen mukainen?

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200920-183320_WhatsApp.jpg‎
Views:	2142
Size:	608,8 Kt
ID:	97070  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.09.2020, 18:52
TeroF TeroF ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.20
Sijainti: Laihia
Viestit: 31
Perusasetus

Eli nykyinen omistaja eli myyjä ei ole harrastanut sääntöjen mukaista kilpailua. On ajellut hupia Menkijärven maastossa. Itse yritän löytää auton, joka olisi valmiiksi sääntöjen mukainen, kun rakentaminen ei ole oma intohimoni.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.09.2020, 19:15
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 3.844
Perusasetus

Mitä sinä itse ajattelit kilpailla?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.09.2020, 19:37
TeroF TeroF ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.20
Sijainti: Laihia
Viestit: 31
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Mitä sinä itse ajattelit kilpailla?
Hyvä kysymys, johon ei ole hyvää vastausta. Tarkoitus oli päästä metsään möyrimään. Pitäisi varmaan käydä katsomassa kisoja ja tutustua, mutta yleensä syksy on parasta aikaa ostaa kilpavehkeitä ja huonointa aikaa kilpailujen seuraamiseen kun kaikki kisat on jo kisattu.

Näin äkkiä vilkaistuna Offroad trial kuulostaa minun kilpalajilta. Tosin olen uusi ja voin helposti jättää jotain oleellista huomioimatta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.09.2020, 20:02
TeroF TeroF ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.20
Sijainti: Laihia
Viestit: 31
Perusasetus

Tämä Mörkö vaikuttaa hienolta peliltä ja videolla on hienon näköistä menoa: https://youtu.be/9pNcDAGyY5E
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.09.2020, 08:55
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.696
Thumbs up

En ole nähnyt tuota ensimmäisen viestin autoa, mutta nopealla vilkaisulla kuvasta näyttäisi, että turvakaaret menee uusiksi, jos aikoo Trialia ajaa. Kai noillakin voisi HarrasteStandard -luokassa kisan käydä ajamassa.

Kaarien lisäksi jarrut pitää toimia, ohjaus turvallinen (ilman hitsausvirityksiä), penkkien kiinnitys kunnollinen, vöiden kiinnitys kunnollinen. Noilla ollaan jo aika pitkällä vaatimusten suhteen, toinen asia on sitten miten hyvin mikäkin auto kisoissa pärjää.

Omassa metsässä tai järjestetyillä safareilla kannattaa se ajelu aloittaa. Sitä varten tuo kuvan auto taitaa tarvita vinssin? Sen lisäksi ottaa maastotunkin mukaan, niin pärjää jo pitkälle.

Voisi olla ihan hyvä idea käydä tutustumassa lajiin muiden harrastajien kanssa, siinähän sitä tulisi kerralla tietoa lajista. Jos Trial on se juttu, niin sitten sen lajin harrastajien jutuille.
__________________
www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.09.2020, 21:44
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeroF Näytä viesti
Hyvä kysymys, johon ei ole hyvää vastausta. Tarkoitus oli päästä metsään möyrimään. Pitäisi varmaan käydä katsomassa kisoja ja tutustua, mutta yleensä syksy on parasta aikaa ostaa kilpavehkeitä ja huonointa aikaa kilpailujen seuraamiseen kun kaikki kisat on jo kisattu.

Näin äkkiä vilkaistuna Offroad trial kuulostaa minun kilpalajilta. Tosin olen uusi ja voin helposti jättää jotain oleellista huomioimatta.
Metsään möyrimään pääsee maasturilla ku maasturilla, ja siihen tuo näyttää ihan potentiaaliselta.

Kun kysyit, onko sääntöjen mukainen, oletin kyllä heti, että tiedät lajisi. Vastausta ei kukaan voi tietää, ellet itse tiedä, mihin lajiin ja luokkaan aiot suunnata.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.09.2020, 22:33
TeroF TeroF ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.20
Sijainti: Laihia
Viestit: 31
Perusasetus

Kiitos kaikille asiallisista vastauksista. Ei voittaminen ole tärkeää ellei sitten innostu ihan älyttömästi treenaamaan.

Nyt innostuin tästä myynti-ilmoituksesta: https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=81321
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.09.2020, 21:42
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeroF Näytä viesti
Tietääkö joku kenen rakentama auto:


Kävin tänään katsomassa, ja kiinnostaisi ostaa. Oliskohan sillä hyvä aloittaa harrastus? Eli mitä pitäisi tarkistaa, että on sääntöjen mukainen?
Katse hieman alakuloinen, mutta peukku myyjälle siitä, että maskin kehys on kerrankin oikeinpäin paikoillaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Ohi harrastuksen : Subbari EePee O/M/V Muut 0 26.05.2005 18:47
harrastuksen aloittanut Tekniikka & Jutustelu 12 20.05.2005 13:08
Ajatuksia harrastuksen ympäriltä Chit-Chat 10 30.01.2005 15:51
Corvette 'harrastuksen' lopettaminen Yleiset 12 02.08.2004 03:11
Aloittaminen vs. Lopettaminen Lars This And That 0 20.05.2002 01:01


Sivu luotu: 04:56 (GMT +2).