Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Corvette Finland > Yleiset
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Yleiset Tämä on Club Corvette of Finlandin yleinen keskustelupalsta. Palsta on jaettu vuosimalleittain. Tähän yleistä-osuuteen voi kysellä/vastailla muuta Vetteen ja kerhoon liittyvää.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.06.2004, 13:02
Firebird Firebird ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Viestit: 109
Perusasetus

Ohjauskulmien säätö


Helsingin alueelta ei tunnu löytyvän yhtään pajaa, joka pystyy tekemään kulmien säädön.
Ongelmana on -87 mallisessa tuo kuminen "ilmanohjain" keulan alla, joka jo muutenkin rahisee jokaikiseen hidasteeseen. Ilman sen poistamista ei säädöt onnistu. Kaksi kysymystä: Onko olemassa joku huolto tms joka pystyy sen tekemään ilman vermeen poistoa?
ja jos sen heittää helvettiin kokonaan, onko sillä vaikutusta ajoon tms?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.06.2004, 14:26
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

tulee aivan varmaan lämpöongelmia en ottais pois

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.06.2004, 20:30
VetteMan VetteMan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 103
Perusasetus

Hirveen näkönen siitä ainakin tulee jos sen pois ottaa, tosin se on mun mielipide..
Mulla ei sitä ole ainakaan koskaan pitänyt ottaa pois kulmien säädön takia.
Viime perjantaina kävin kulmat säädättämässä Hämeenlinnan Euromasterilla, ne ainakin tuntui osaavan hommansa ja aikaakin meni vaan reilu tunti.
Ovat säätäneet Vettejä aika paljon.
Tietysti se aika riippuu vähän siitä kuinka pielessä ne kulmat on.
Kokeilin vähän tehdasarvoista poikkeavia säätöjä ja olen niihin tyytyväinen ollut, ei hae urista läheskään niin paljon ja on jämäkämpi ajaa. Camberia laitettiin vähän negatiiviseen suuntaan edessä ja takana.

- I'm not driving fast, I'm flying low! -
- Corvette '84
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.06.2004, 07:19
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Noilla vanhemman mallisilla säätölaitteilla saattaa tulla tuo ongelma, etteivät langat mahdu kulkemaan kun ilmanohjain on reitillä. Uudemmissa laitteissa noita lankoja ei ole.

Säätöhomma ei sinällään ole vaikea homma kunnon laitteilla. Itse tein ummikkona tuon homman työpaikallani ja aikaa meni reilu tunti vaikka teinkin homman periaatteessa kolmeen kertaan.
Vieläkin tuo homma täytynee tehdä uudelleen koska tehdasarvoihin säätäminen paransi kyllä tilannetta, mutta uskon löytäväni vieläkin paremmat säädöt jotka sopivat ajotyylilleni ja suomen uraisille teille.

Jari

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.06.2004, 08:35
Firebird Firebird ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Viestit: 109
Perusasetus

Joo. Kävin Oulunkylän Nesteellä (piuhat otti kiinni), Konalan Shellillä äijä alkoi pilluilemaan koko autosta luuli kai, että olin itse liimannut ne kiinni, Ruskeasuon
Teboililla oli asiallinen kaveri, joka sanoi, että he säätävät sen jonkun "säteen" avulla
edestä katsoen ja ilmanohjain ottaa kiinni. Sanoin, että on se prkl jos autoa ei saa
säädettyä, koska c-4 Vette ei ole mikään harvinaisuus ja kaikissa tuo ohjain näyttää olevan kiinni. Väitti, että Lamborghinia joutui purkamaan 3 tuntia ennen säätöjä.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.06.2004, 13:12
VetteMan VetteMan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 103
Perusasetus

Se säätö tosiaan vaatii suht tuoreet laitteet. Itse olen paikallisella autokorjaamolla 2 kertaa säädättänyt ja nyt tuolla Hämeenlinnan Euromasterilla. (Tuota Euromasteria muuten Finnvettekin käyttää säädätykseen)

- I'm not driving fast, I'm flying low! -
- Corvette '84
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.06.2004, 14:21
Firebird Firebird ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Viestit: 109
Perusasetus

Täytyy käydä muutenkin siellä Janakkalassa, joten kaiketi sitä pitää mennä Hämeenlinnaan
samalla.

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.06.2004, 21:15
PRVette PRVette ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.02.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 28
Perusasetus

Euromasterin lisäksi mm. Vianorilla homma onnistuu. Kaikilla verstailla ei ole sopivia vehkeitä, mutta esim. Tampereella Lielahden toimipiste on tehnyt Vettejä. Hintaa nelipyöräsuuntauksella on ilmeisesti 70-80 €.

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.06.2004, 22:04
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Iltaa vaan!Euromasterille suuntaisin Helsingissä minäkin,käytin C3:sta Kuopion Euromasterilla ja kustannukset 80€ neljälle pyörälle.Asentaja sanoi että ois eka vette heidän liikkeessä mutta niin vaan onnistu,firman koneelta löyty suoraan arvot...Lämpimämpiä ajokelejä odotellessa SACC

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.06.2004, 14:07
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Otin ilmaohjaimen pois 2v.sitten ei minkäänlaisia ongelmia.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.07.2004, 09:02
Firebird Firebird ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Viestit: 109
Perusasetus

Harvoin tulee kehuttua autokorjaamoja, rengasliikkeitä ym., mutta Hämeenlinnan Euromaster
osoittautui hyväksi ja halvaksi (80 EUR) laitattaa renkaat ojoon.

Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.07.2004, 15:49
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Älä uskokaan että tuollaista yhtälöä on. Seuraa vaan renkaiden kulumista!

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.07.2004, 21:51
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Älkää nyt helvetissä ottako sitä spoileria poies. Se "scuuppaa" ajaessa imuilman ja jäähdyttää konetta.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 09.07.2004, 09:29
VetteMan VetteMan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 103
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Älä uskokaan että tuollaista yhtälöä on. Seuraa vaan renkaiden kulumista!

Note! This message was posted anonymously!
Yhtälöitä on monenlaisia, anonyymi ja luotettava on yksi niistä
Renkaitahan saa uusia ostettua jos sattuu kulahtamaan liian nopeasti kun se ongelma vaivaa muutenkin noita takarenkaita.

- I'm not driving fast, I'm flying low! -
- Corvette '84
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 16.07.2004, 00:13
MIC4-90 MIC4-90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 225
Perusasetus

Siis jos joku sanoo että tarvii repii spoikkaa pois niin on pojilla vanhat vehkeet alla. Soitin itse Helsingissä Herttoniemen Euromasterille ja kysyin asiaa niin sanoivat hiukan nauraen että taitaa sitten muissa paikoissa olla vanhat laitteet koska ei heille tuota mitään vaikeuksia.
Itse kävin tänään siellä tarkistamassa kulmat ensi kertaa auton ollessa minulla (ehkä eka kerta muutenkin kun vaihdoin orkkis kumitkin pois=)
No kulmathan sojotti ihan miten sattuu ja varsinkin takapää oli ihan killissä. Autoon säätämiseen meni n.1,5tuntia ja kaikkia pyöriä jouduttiin säätämään ja loppulasku oli vain 80eur!! Olin todella yllättänyt kun kuitenkin kun ei todellakaan ollut rutiini tarkistus vaan kunnon säätäminen.

Kun menette jonnekkin tarkistamaan niin muistakaa sanoa pojille että mittaavat ajon jälkeen auton korkeuden ennen kalibrointia ettei kalibroinnin jälkeen mene korkeus solmuun itse mittauksessa ja jos menee niin on katsottava että tulee samalle tasolle. Muuten menee kulmat aivan vänkyrään. Jakelta saatu hyvä vinkki kun harvat liikkeet on kovin usein Corvettee säätänyt.

-The Heartbeat of my Corvette is winning-
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 16.07.2004, 17:23
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

joo kyl onnistu mikkeelin karikon autotalossakin ,sanoin et on maavaraa vain 6 cm keulas nii sano et on suunnattu matalampiakin rata volvoja. hyvin jannut hoiti homman , tekivät lankuista pitkät ajo luiskat nosturin luiskien päälle)) t .mala

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
2l2 syötön säätö Holle Tekniikka & Jutustelu 4 24.03.2008 13:09
tyhjäkäynnin säätö? velikani Tekniikka & Jutustelu 3 14.04.2007 14:55
Kaasarin säätö? hpotteri Tekniikka & Jutustelu 3 18.02.2007 22:33
HJ:n perän säätö cremel Tekniikka & Jutustelu 4 09.01.2007 23:24
2L-T naftapumpun säätö? tyhmä Tekniikka & Jutustelu 1 06.10.2005 16:40


Sivu luotu: 15:36 (GMT +2).