Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 15.07.2016, 04:47
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Säästöä saat jos löytyy jostain hiilidioksiidi sammutin, samoin hakee normimaskin. Noita voi sitten päivitellä jos tahtoo myöhemmin.
Itsellä ei silmät kestä hitsata euromaskilla, noita automattimaskeja joskus koitin, noissa halvemmiissa ainakin veti kirkkaaksi ksk hitsauksen, mukava tunne kun hst-putkea hitsaa Tigillä ja tekee temppuja, seisot vielä a-tikkailla.
Töissä ja kotona käytössä ihan wurthin maskit, hyvin pärjännyt.
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 15.07.2016, 14:55
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.239
Perusasetus

Raha ratkaisee


Jos ei olisi rahasta kiinni ostaisin Kempin minarg mig 200evon... Mutta kun raha ratkaisi ostin Axxel 195A migin millä hitsailen ydintäytelangalla, kelpaa omasta mielestä harrastehommiin maskin ostin puuilosta itsestään tummuva tais olla 30€ Toki tässäkin sama että rahaa jos ois ollu käytössä niin euromaski. Vaan ihan soiva peli ollut pikkuhommissa toi automaattimaskikin.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 15.07.2016, 16:43
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Ite ostin 2009 -2010 kempomat 2100 kempin ja 30l hiilaripotun ,, lankana menee 0.6 ja välillä 0.8 riippuu hitsattavasta materiaalista ,,maski on kemppi euro tai automaatti riippuu päivästä
Joskus herkuttelen ja vaihdan koneeseen misoni potun kun puhdasta ja hiuka paksumpaa on menossa
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 15.07.2016, 16:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.390
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Itsellä ei silmät kestä hitsata euromaskilla
...

Töissä ja kotona käytössä ihan wurthin maskit, hyvin pärjännyt.
Ihan mielenkiinnosta, mikä euromaskissa on sinulla ongelmana ettei silmät kestä? Ainakin itsellä euromaskin hitsausosa suojaa ihan riittävän alas ja sivulle eikä heijastuksia tule kaaresta. Euromaskiinhan saa eri tummusasteella olevia visiireitä
Euromaskin suurin vika oikeastaan johtuu samasta miksi se mielestäni on niin hyvä: koska näkökenttä on laaja, niin etenkin kirkkaassa valossa (aurinko, valonheitin, tjsp. sivummalta tuleva valo) voi aiheuttaa ikäviä heijastumia etenkin, jos kumpi tahansa maskin osa on pölyinen tai naarmuilla. Hitsatessa tätä ongelmaa ei ole, koska kaaren valo tulee suoraan edestä.

Minulla oli joskus vanha perinteinen hitsausmaski, ja vihasin sitä yli kaiken - sen kanssa ei nähnyt tehdä yhtään mitään. Automaattimaskilla taas vähän sama vika, vaikka osaa saa sentään hieman isommalla räppänällä. Lisäksi kun haluan rällälöidä ja hitsata samalla maskilla, niin jotenkin ne ei vaan toimi minulla. Pitäisi varmaan olla putkinäkö niin sitten toimisi
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 15.07.2016 16:57
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 16.07.2016, 07:41
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Alkaa vuotamaan vettä kun hitsaa pidempään. Kempin maskissa oli joskus sellainen kurkkaus muovi, oranssin värinen, senkin teippasin umpeen.
Aina ollut käytössä ihan perinteinen maski, ihmettelen miksi sillä ei voi tehdä mitään, nolouttako? 26v putkihommia tehnyt ja hitsaillut normimaskeilla ahtaissakin paikoissa, josko menet katsomaan työmaalle missä noita hitsareita on niin ihan normimaskeilla pärjäävät.
Automaattimaskin etuja on varmaan Migillä heppailu ahtaassa.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 16.07.2016, 08:05
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Alkaa vuotamaan vettä kun hitsaa pidempään. Kempin maskissa oli joskus sellainen kurkkaus muovi, oranssin värinen, senkin teippasin umpeen.
Aina ollut käytössä ihan perinteinen maski, ihmettelen miksi sillä ei voi tehdä mitään, nolouttako? 26v putkihommia tehnyt ja hitsaillut normimaskeilla ahtaissakin paikoissa, josko menet katsomaan työmaalle missä noita hitsareita on niin ihan normimaskeilla pärjäävät.
Automaattimaskin etuja on varmaan Migillä heppailu ahtaassa.
Mistä kukakin tykkää. Mulla oli aluksi se Kempin Alpha jossa on oranssi kurkistuslasi. Joo, se oli kiva mutta turhan pieni kurkisteluun, plus että itse maski oli turhan pitkä ja painava. Tuntui että kaikkiin rukouksiini oli vastattu, kun löysin Euromaskin. On kevyt ja mahtuu pieniin rakosiin ja kurkisteluominaisuudet on loistavat; varsinkin jos joutuu hitsaamaan pään yläpuolelle, niin on etua että myös hitsauslasin yläpuolelta voi kurkistaa. Lisäksi näkee mitä ympärillä tapahtuu.
Suojalasit kuuluu tietenkin olla hitsausmaskin alla aina, ihme kun suomalaiset ei meinaa tätä millään omaksua.
Tuolla työmailla näkee ihan kaikenlaisia maskeja, tosin itse olen siellä pyörinyt vasta vaatimattomat 15v.
Auton laitteluun olettaisin sellaisen maskin olevan hyvä, ettei tarvitse koko aikaa räplätä luukkua käsin ja samalla maskilla pitää voida hioa. Eli euro tai automaatti? Mut vahvasti makuasioita. Kyllähän jotkut (pervot) normimaskistakin tykkää. Mulla jos on normimaski niin tuppaa jäämään luukku aina alareunasta rakoselle, että voi kurkistaa. Taidan tykätä tirkistelystä.

Ite koneeseen en osaa sanoa mitään. Vihaan mikkejä. Joten sorry offtopic.
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 16.07.2016, 08:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.390
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Alkaa vuotamaan vettä kun hitsaa pidempään. Kempin maskissa oli joskus sellainen kurkkaus muovi, oranssin värinen, senkin teippasin umpeen.
Ok, eli sulla ei siis saa tulla mitään kirkkasta valoa mistään läpi hitsatessa. Silloin perinteinen maski/ automaattimaski varmasti on paras vaihtoehto sinulle.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Aina ollut käytössä ihan perinteinen maski, ihmettelen miksi sillä ei voi tehdä mitään, nolouttako?
Joo, ei auta viekka siinä olisi hienot liekinkuvat maalattu kylkeen ja alaston akkakin. On se vaan niin vitun nolo

..tai ootas, osaatko sisäistää lukemaasi? Kuten jo sanoin että sen perinteisen maskin kanssa ei mielestäni näe pienestä räppänästä yhtään mitään, etenkään rälläköidessä ja muuta hommaa hitsauksen välissä tehdessä. En todellakaan jaksa vaihtaa maskista toiseen koko ajan, ja rälläkkää käytän mielellään silti kokomaski päällä ettei ole metallinpalat ja kipinät silmässä. Olisiko se kenties siis syy miksi perinteinen hitsausmaski on mielestäni paska käyttää? Voi vittu nyt taas miten vaikeaa on ymmärtää kirjoitettua tekstiä..


Lainaus:
26v putkihommia tehnyt ja hitsaillut normimaskeilla ahtaissakin paikoissa, josko menet katsomaan työmaalle missä noita hitsareita on niin ihan normimaskeilla pärjäävät.
Autollakin varmaan avoisi ajaa niin että kolme- neljäsosaa tuulilasista on peitetty mustalla roudarinteipillä, ja sivuikkunat vedetty tummiksi kalvolla niin että niistä ei näe läpi. Kyllähän se onistuu, mutta ei mielestäni kauhean helppoa tai fiksua ole.

Ilmeisesti on hankala ymmärtää että kaikille ei sovi joka väline, ja siksi on hyvä että niitä erilaisia maskejakin on olemassa. En ole missään vaiheessa sanonut että perinteistä maskia tai automaattimaskia ei saisi käyttää. Olen sen sijaan todennut että mielestäni niillä ei näe yhtään mitään enkä tykkää niitä käyttää ollenkaan.
Jos joku toinen tykkää, niin siitä vaan. Voihan se olla että jos olisin vaikka levyhitsarina rakentamassa laivoja niin siellä käyttäisin eri maskia kuin nyt.


Mutta eihän siinä, minun puolesta voi hitsata vaikka ämpäri päässä jos se tuntuu parhaalta vaihtoehdolta
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 16.07.2016 08:57
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 16.07.2016, 09:06
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
Mistä kukakin tykkää. Mulla oli aluksi se Kempin Alpha jossa on oranssi kurkistuslasi. Joo, se oli kiva mutta turhan pieni kurkisteluun, plus että itse maski oli turhan pitkä ja painava. Tuntui että kaikkiin rukouksiini oli vastattu, kun löysin Euromaskin. On kevyt ja mahtuu pieniin rakosiin ja kurkisteluominaisuudet on loistavat; varsinkin jos joutuu hitsaamaan pään yläpuolelle, niin on etua että myös hitsauslasin yläpuolelta voi kurkistaa. Lisäksi näkee mitä ympärillä tapahtuu.
Suojalasit kuuluu tietenkin olla hitsausmaskin alla aina, ihme kun suomalaiset ei meinaa tätä millään omaksua.
Tuolla työmailla näkee ihan kaikenlaisia maskeja, tosin itse olen siellä pyörinyt vasta vaatimattomat 15v.
Auton laitteluun olettaisin sellaisen maskin olevan hyvä, ettei tarvitse koko aikaa räplätä luukkua käsin ja samalla maskilla pitää voida hioa. Eli euro tai automaatti? Mut vahvasti makuasioita. Kyllähän jotkut (pervot) normimaskistakin tykkää. Mulla jos on normimaski niin tuppaa jäämään luukku aina alareunasta rakoselle, että voi kurkistaa. Taidan tykätä tirkistelystä.

Ite koneeseen en osaa sanoa mitään. Vihaan mikkejä. Joten sorry offtopic.
Euromaski vaikuttaa saavan kovasti ääniä ja kaikesta päätellen se on parasta mitä hitsausalalla on tapahtunut sitten Mooseksen syntymän. Kattelin tota Euromaskia ja nyt ymmärrän sen suosion: se on viisasta suunnittelua eli toimii käytössä.

Mulle kävi ns. munkki eli saan lainaksi Kempin 170 Minarcmigin ja pääsen treenaamaan heti oikealla laitteella... ehkä musta vielä tulee jonkunlainen hitsarin esiaste kun opettelen perusteiden alkeet

Netti on pullollaan vanhempia laitteita, joissa on joku vika. Vaikka osaankin korjata erilaisia sähkölaitteita, niin nuo puuhapisteet täytyy jättää, että saa joskus itse autonkin takaisin liikenteeseen. Metsänraivaushommat eivät hoidu täällä kirjoittelemalla
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 16.07.2016, 09:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.390
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
Mistä kukakin tykkää. Mulla oli aluksi se Kempin Alpha jossa on oranssi kurkistuslasi. Joo, se oli kiva mutta turhan pieni kurkisteluun, plus että itse maski oli turhan pitkä ja painava. Tuntui että kaikkiin rukouksiini oli vastattu, kun löysin Euromaskin. On kevyt ja mahtuu pieniin rakosiin ja kurkisteluominaisuudet on loistavat; varsinkin jos joutuu hitsaamaan pään yläpuolelle, niin on etua että myös hitsauslasin yläpuolelta voi kurkistaa. Lisäksi näkee mitä ympärillä tapahtuu.
Naulan kantan minun ajatukseni!
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 16.07.2016, 11:31
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

Mulla on toi minarc 170. Tarviin sitä yleensä kerran vuodessa, näin heinäkuussa. Olen roiskinut ydintäytelangalla ja hitsarin huomioon ottaen jälki ihan ok. Ei sillä mitään paineastiasaumaa tuu, mut huono hitsari on hyvä hioja.
Eli mun mielestä kannattaa ostaa kunnon hitsilaite, ne pullot ja hässäkät voi ostaa sitten myöhemminkin.
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 16.07.2016, 12:04
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Euromaski vaikuttaa saavan kovasti ääniä ja kaikesta päätellen se on parasta mitä hitsausalalla on tapahtunut sitten Mooseksen syntymän. Kattelin tota Euromaskia ja nyt ymmärrän sen suosion: se on viisasta suunnittelua eli toimii käytössä.
No tuo on kyllä ihan mielipidekysymys ja tosi harvoin tulee käytettyä vaikka parikin vissiin löytyy naulasta, huomattavasti parempaaki on nimittäin tarjolla...
Ja ne muutaman kympin automaatit kannattaa jättää kokeilematta niin ei tule väärä kuva..
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 16.07.2016, 12:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.390
Perusasetus

Kertokaas nyt sitten joku ammattihitsareista, mikä on sellainen parempi maski joka tarjoaa edes lähelle vastaavan näkökentän laajuuden kuin euromaski, joka tarjoaa myös hitsauksen aikana mahdollisuuden nähdä ympärilleen muutakin kuin mustaa, ja joka on yhtä simppeli ja hyvä käyttää sekä rälläköidessä että hitsatessa?

Olen koittanut kovasti etsiä, en ole löytänyt.. eihän tuo euromaski missään nimessä täydellinen ole, se on ihan selvä juttu. Mutta on selvästi paras kompromissi mitä itsellä tullut vastaan
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 16.07.2016, 12:58
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Automaattimaski


http://www.evermatic.fi/fi/tuotteet/...t/maskilo.html

Kokemusta normimaskista ja euromaskista. Toi Maskilo on autohommissa mieluisin. Luukun saa auki rälläköintiä varten jolloin jää vain kirkas lasi. Miinuksena tummuus ei riitä kuumakaarihitsaukeen ja tummuu liian herkästi esim. plasmaa käyttäessä tai happisahalla touhutessa.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 16.07.2016, 13:06
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.390
Perusasetus

No tuon näkökenttä on ehkä sellaisen 1/3 siitä mitä euromaskissa, toki hieman laajempi kuin keskiverto perus hitsausmaskissa. Sivulle ei kuitenkaan näe mitään päätään kääntämättä on räppänä auki tai ei, ja hitsatessa ei ole ollenkaan tummentamatonta näkökenttää mistä näkisi sivusilmällä tai ala/ yläpuolelta hitsattavan alueen ja valokaaren ulkopuolelle.

Ei jatkoon minun osalta
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 16.07.2016, 13:18
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Rauman telakalla käytännössä kaikilla on euromaski. Jos tekee pelkästään hitsaushommia, niin sitten procap tai racalin hitsauskypärä lähinnä tuuletuksen takia. Euromaskissa visiirit vähän tarpeen mukaan, itellä yleensä 1,7+10din ja niillä pärjää pitkälle.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 16.07.2016, 14:32
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Hakkaa euromaskin 100-0 toki hintakin on vähän reilumpi.

Maisemiako se pitää hitsatessa katella vai mitä?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	image.jpg‎
Views:	266
Size:	89,2 Kt
ID:	72120  
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 16.07.2016, 15:10
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

kyllä paras hitsasmaski merkki on 3m speedglass... siitä viellä joku vähän parempi malli. ei kaikista halvinta.
toimii ja kestää kaltoinkohtelua.
mulla vanhin jo 10 vuotta ainakin vanha.

kempin beta 90X eli se paras niistä, ei tunnu jostai syystä mulla kestävän.
kasetti hajoo.
seka turhan kohlo.

esapin yleisesti käytössä oleva
https://www.virtasenkauppa.fi/hitsau...9-13-esab-3164

mulla jää aina korvalehdet väliin kun nytkäyttää sen päälle.sattuu
enkä ole ainoa kuka tästä valittanut.

euromaski on hyvän muotonen ja mahtuu ahtaaseen väliin, toki ittellä ainakin jos kunnon virroilla polttaa niin naama palaa, ja kun tottunut automaattiin ni ei oikei osaa enää.



oma valinta olisi ehdottomasti speedglas 9000series maski. siihen mieluisa kasetti.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 16.07.2016, 15:55
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Mie taas en tykännyt Speedglassista yhtään, oli helvetin painava ja liian pitkä, eikä silmälasit mahtuneet kunnolla sinne alle. Sellanen ämpäri muutenkin, ettei kyllä olis eka valinta autohommiin.
Raitisilmamaskinakin mulla on Euromaski, 3M puhallinyksiköllä (eli jätin sen puhaltimen itelleni kun hankkiuduin Speedglassista eroon).
Kempin Beta 90X oli kyllä kevyempi mutta jotenkin ihan ihme pömpeli sekin, myin sen yhden käyttöpäivän jälkeen pois. Ei vaan jotenki ole mun juttu toi automaattilasi ja Betassa oli jotenki apuski se pääpanta.
Tykkään kun Euromaski tulee lähelle naamaa eikä ole sellainen laatikko tuolla jossain kaukana naamasta.

Eli kuten voi todeta, mielipiteet on ku persereikiä, jokaisella on yksi, paitsi sillä jätkällä joka putos puusta perse eellä karsittuun vesaikkoon on kaksi.
Ihan jokaisella maskilla pärjää varmasti ja sitten kun aikansa hitsailee niin huomaa mitä ominaisuuksia just itelleen kaipaa.

Joku kysyi että maisemiako pitää nähdä; sillä ei ehkä kotitallilla ole merkitystä (paitsi jos pitää kalja piilottaa vaimolta) mutta tuolla töissä tykkään ettei kukaan pääse yllättämään trukilla tai nosturilla tai mitenkään muutenkaan kesken hitsauksen.

Mulla on niskavamma, sen takia mie lässytän tosta maskin keveydestä koko ajan. T: vanhus
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 16.07.2016, 18:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.390
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
Mulla on niskavamma, sen takia mie lässytän tosta maskin keveydestä koko ajan. T: vanhus
Mulla ei ole niskavammaa ja pääkin siis kääntyy hyvin, mutta taidan sitten olla niin laiska etten jaksa kääntää päätäni jos silmien kääntäminen riittää

Mutta joo, mielipiteitä on monia, siksi on hyvä että on erilaisia maskeja. Tuo äsken linkattu 3M Speedglass 9100- sarjan käikäle näyttää ensimmäiseltä "perinteiseltä" maskilta mikä voisi olla käyttökelpoinen. Tosin kuten joku jo totesi, voi olla jonkun makuun liian painava ja iso.


Onneksi makuasioista voi kiistellä, ja lopputuloksena kaikille tule vitutus ja viha vääriä mielipiteitä esittäneitä kohtaan
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 17.07.2016 08:17
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 16.07.2016, 18:16
qaw qaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.07
Sijainti: Kempele
Viestit: 155
Perusasetus

Kun kukaan muu ei kehtaa myöntää, niin mulla on tommonen Telwinin 150A invertterikone, just sama kuin edellisellä sivulla Motonetin linkissä. Motonetin ydintäytelangalla on hitsattu niin 0,9mm pellistä ruostekorjauksia autojen helmoihin kuin 5mm latasta mönkijän lumiauran runkoa ja kaikennäköistä siltä väliltä. Onnistuu oikein hyvin. Ja kun osti Kärkkäiseltä uuden halpis lankarullan edellisen loputtua niin aina vaan meno parani.

Ainoo mistä ei tullu yhtään mitään on rosterin hitsaus. Koitin laippoja kiinnittää kattiin, mutta ei vaan sulanut yhteen, lanka vaan suli palloksi siihen osien pinnalle. Ja ihan oikea rosterille tarkoitettu kaasuton lanka oli käytössä. Jotkut sanoi että pitäs koittaa laittaa johdot "oikein" päin kun normisti ydintäytelangalla ne pitää olla "väärin päin". En tullut kokeilleeksi kun hitsautin osat semmosella joka tietää mitä tekee. Tigillä veti.

Hitsaamaan opettelin ostamalla ton koneen ja kokeilemalla, eli mistään en mitään tiedä

Tuolla jotain turailukuvia: http://qaw.1g.fi/kuvat/sekalaista/hitsailuja/

Viimeksi muokannut qaw : 16.07.2016 18:18
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 16.07.2016, 18:29
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Onhan noita tullut hitsailtua monella eri maskilla ja kyllä mulla ääni menee kans 3m speedglass se on todella hyvä maski ja mitä tulee siihen että se kestää vuosia. Tosin mainittakoon että en ole joutunut ahtaissa paikoissa hitsailla jos ois saanut jostain käytetyn niin oisin sellaisen myös kotiin ostanut tosin menin ja ostin kiinalaisen automaatin joka on 2 vuotta nyt ollut käytössä patterit viel toimii ihme ja kumma ja ihan ok on ollut ei tosin voi puhua edes samana päivänä speedglassin kans. Mitä tulee muihin maskeihin niin se kempin perus josta on juttua se missä alapuolelle se oranssi homma niin ihan hyvä maski sekin on mutta tosiaan se oranssihommeli on liian pieni jotenkin ois kaivannut hieman korkeempana sitä. Ja mitä euromaskiin tulee niin sen etu on jos rälläkkää käyttelee paljon koska sillä onnistuu sekin todella hyvin ,mutta mitä tulee muuten siihen niin minusta se musta osuus on ihan liian pieni sitä jotenkin ajatuksissaan tulee katsottua aina hieman aloittaessa ohitse siitä niin sit ei hetkeen näe mitään kun kirkas valo silmissä jotenkin tuntuu et tarvis keskittyä todella paljon et osaa katsoa hitsatessa vain siitä tummasta osuudesta eikä muusta. Jos se musta osuus olisi hieman isompi olisi se maski todella hyvä.
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 16.07.2016, 19:55
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Nyt on lainaksi saatu Kempin 170 pulloineen ja muine tarpeineen kotiutettu. Tein levyt valmiiksi tänään, niin voi huomenna alkaa turaamaan. Laitan ekan hitsauksen taidonnäytteen tänne naurettavaksi mulla ei ole mitään menetettävää ja kun nollasta alkaa voi vain oppia uutta

Maskiksi lainakoneen kanssa kyytiin lyötiin automaattimaski ja ohjeeksi:laita DIN10. Yhtään en tiiä mitä toi tarkoittaa, mutta näillä mennään.

Varaan hitsuueksperimenttiä varten sammuttimen, vesiletkun ja märkiä rättejä. Lisäksi otan lopuksi kunnon kahvitauon kohteen vieressä vartioiden, ettei jää mitään kytemään.

Nyt kun on kone, jota voi lainata, niin on mahdollista kerätä säästöpossuun rahaa tuollaiseen jos se osoittautuu välttämättömäksi
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 16.07.2016, 20:30
Juhis.T Juhis.T ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.11.15
Sijainti: Pölj
Viestit: 64
Perusasetus

Tietääkö mistä sais edullisen nahkaessun. Bilteman nettisivut ei enää sitä tunne, se oli hyvä ja halpa hitsaukseen.
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 16.07.2016, 23:04
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Onko muuten lasillisille mitään maskia jonka linssiä sais omilla vahvuuksilla?


Entä onko kukaan harkinnut tehdä itse sitä maskin runkoa, et ois pään myötäinen?
perkei varmasti tietää miltä tuntuu kun maski tarttuu kattoon kiinni pöntössä hitsaillessa

Mulla oli ajatus et kahdella automaattimaskin linssillä tekisi niin sais panoraama näkymänkin
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 16.07.2016, 23:40
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.695
Perusasetus

Kemppin maskiin ainaki saa suurentavan linssin
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mig


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Mig... jyrden O/M/V Muut 4 15.01.2011 12:50
Myydään Mig Rekisteröimätön O/M/V Muut 1 06.01.2010 11:18
O: Mig Jagar O/M/V Muut 8 02.01.2007 00:32
o: mig methäman O/M/V Muut 0 12.04.2006 11:22
O: MIG kumilusmu O/M/V Muut 0 27.08.2003 14:46


Sivu luotu: 16:35 (GMT +2).