Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #76  
Vanha 28.07.2016, 18:07
Kris Kris ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.10
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 220
Perusasetus

Itse ostin Migatronicin Automig 273 ja siihen sammutinpullosta hiilaripullo. Lisävarusteena otin langansyötön säätimen polttimeen. Tyytyväinen olen itse ainakin tähän kapistukseen.
__________________
No mä nyt vaan oon sellanen! Päästelen suustani mitä sattuu!
Vastaa lainaten
  #77  
Vanha 29.07.2016, 08:17
Hitech Hitech ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.07.16
Sijainti: Kontiolahti, Suomi
Viestit: 12
Perusasetus

Kemppiä


Itsellä kokemusta oikeastaan vain Kempin koneista.
Tällä hetkellä tallissa seisoo melkein käyttämättömänä Kemppi PS 2800, FU20 lankalaatikko ja TU20 Tiggi.

Itse jotenkin luotan enemmän näihin vanhoihin koneisiin, niissä ei ole mitään pikkusatiaisia piirilevyllä vaan ne voi korjata jos joku kyrvähtää (Jos pysyy kolvi kädessä). Itellä tosin sattuu kaveripiirissä olemaan seppä joka noita korjaa, niin mikäs ollessa

Eli jos jollain seisoo tuollainen aarre nurkassa, mistä on kortti palanut niin minun kautta saa tietoa kuka niitä oikeasti osaa huokeaan hintaan korjata

Vielä ei Jeeppiä ole tarvinnut hitsailla (Kohta pakoputkijumppaa), mutta pojan apupyöriä sain viikolla jatkaa pidemmiksi
Vastaa lainaten
  #78  
Vanha 29.07.2016, 09:34
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Hitsauskoulu jatkui eilen uusilla turaelmilla. Samaisella Kemppi minarcmig Adaptive 170:lla hitsasin 50mm kulmarautaa kiinni toiseen. Pääty vastaan pääty. Huolellinen putsaus kulmahiomakoneella.

Koneen volyymit 3,5 mm levyn kohdalle ja lanka palamaan. Ihmetys oli suuri kun saatoin savun hälvettyä todeta, että nuo kappaleet olivat kiinnittyneet toisiinsa. Hyvin jaksoi pikku miggi polttaa noinkin paksua rautaa. Sauma oli mielestäni hyvä ja sula tunkeutui kumpaankin kappaleeseen eikä jäänyt kylmäknööliksi pinnalle.

Hitsauksen päälle tuli Hammerite-maalia ja nyt kiiltää peräkärry kuin Nasan raketti. Kyllä kelpaa

Mistä sais lisää hitsattavaa ?
Mä voin tuoda mun Jeepin sulle hitsattavaksi, niin saat hitsata sen pohjan umpeen.

No ei vaan. Tuli itelle hankittua kaverilta "lainaan" ainakin 20v käyttämättömänä seissyt Kempin Migomag. Sormet syyhyäisi päästä kokeilemaan, mutta mukaan tuli tyhjä kaasupullo, joka käsittääkseni on omistuspullo, mutta tarra puuttuu syystä tai toisesta. Mikäs näissä on homman nimi jos yrittää mennä täyttämään pulloa, josta puuttuu tarra sen omistajuudesta? Ensimmäisenä varmaan herää kysymys, että onko se varastettu pullo?

Onko vuokra- ja omistuspulloilla eri paikat, joissa niitä täytellään vai miten se ylipäätään menee?

edittinä vielä semmonen, että löytyykö omistuspulloista ihan mustaa valkosella, eli joku paperi, jonka voi tarvittaessa/ pitää viedä mukana kun käy täyttämässä pulloa?

Viimeksi muokannut Karvapöpö : 29.07.2016 12:16
Vastaa lainaten
  #79  
Vanha 29.07.2016, 19:43
Kris Kris ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.10
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 220
Perusasetus

Hommaa suosiolla omaksi hiilaripullo joka on tehty sammutinpullosta. 10kg pullo hintahaarukka 120-200e (noin) omasta maksoin 180e täytettynä. Siihen sit co2 mittari vaikka Biltemasta 39.90e (muistaakseni)
__________________
No mä nyt vaan oon sellanen! Päästelen suustani mitä sattuu!
Vastaa lainaten
  #80  
Vanha 29.07.2016, 19:59
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kris Näytä viesti
Hommaa suosiolla omaksi hiilaripullo joka on tehty sammutinpullosta. 10kg pullo hintahaarukka 120-200e (noin) omasta maksoin 180e täytettynä. Siihen sit co2 mittari vaikka Biltemasta 39.90e (muistaakseni)
No jotain semmosta oon miettiny, niin ei tule ongelmia jatkossakaan. Mutta mistä?
Vastaa lainaten
  #81  
Vanha 29.07.2016, 20:26
Kris Kris ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.10
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 220
Perusasetus

Minä ostin täältä : http://sammutinhuolto.pohjanmaanpalv...70e-norm-248e/ Sain silloin 10kg pullon tuohon 180e hintaan. Sit seuraavan täytön yhteydessä jouduin ostamaan semmosen suojan vielä tohon venttiiliin, että suostuivat täyttämään sen.

Mutta turussa oli joku piste mistä olisi silloin saanut 120e pullon, mutten ehtinyt odottaa vaan hain tuolta. Paikallisista sammutinhuolloista kannattaa kysyä myös.
__________________
No mä nyt vaan oon sellanen! Päästelen suustani mitä sattuu!

Viimeksi muokannut Kris : 29.07.2016 20:30
Vastaa lainaten
  #82  
Vanha 31.07.2016, 09:50
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.904
Perusasetus

FB n Äijien kirppiksellä, Lohjalla myynnissä 170 Kemppi ja pullo.

Tämä siis vinkkinä, 450 € oli hintana
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #83  
Vanha 31.07.2016, 12:44
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
FB n Äijien kirppiksellä, Lohjalla myynnissä 170 Kemppi ja pullo.

Tämä siis vinkkinä, 450 € oli hintana
Kiitos
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #84  
Vanha 31.07.2016, 19:37
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapöpö Näytä viesti
Mä voin tuoda mun Jeepin sulle hitsattavaksi, niin saat hitsata sen pohjan umpeen.

No ei vaan. Tuli itelle hankittua kaverilta "lainaan" ainakin 20v käyttämättömänä seissyt Kempin Migomag. Sormet syyhyäisi päästä kokeilemaan, mutta mukaan tuli tyhjä kaasupullo, joka käsittääkseni on omistuspullo, mutta tarra puuttuu syystä tai toisesta. Mikäs näissä on homman nimi jos yrittää mennä täyttämään pulloa, josta puuttuu tarra sen omistajuudesta? Ensimmäisenä varmaan herää kysymys, että onko se varastettu pullo?

Onko vuokra- ja omistuspulloilla eri paikat, joissa niitä täytellään vai miten se ylipäätään menee?

edittinä vielä semmonen, että löytyykö omistuspulloista ihan mustaa valkosella, eli joku paperi, jonka voi tarvittaessa/ pitää viedä mukana kun käy täyttämässä pulloa?
Mulla on ihan oma co2 pullo eikä siinä kyllä mitään tarroja tai omistajatietoja ole. Eikä ollut aiemmassa agan omistusoikeuspullossakaan sen kummempaa kun käveli kauppaan ja maksoi, täyden sai mukaan.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #85  
Vanha 01.08.2016, 12:07
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kris Näytä viesti
Minä ostin täältä : http://sammutinhuolto.pohjanmaanpalv...70e-norm-248e/ Sain silloin 10kg pullon tuohon 180e hintaan. Sit seuraavan täytön yhteydessä jouduin ostamaan semmosen suojan vielä tohon venttiiliin, että suostuivat täyttämään sen.

Mutta turussa oli joku piste mistä olisi silloin saanut 120e pullon, mutten ehtinyt odottaa vaan hain tuolta. Paikallisista sammutinhuolloista kannattaa kysyä myös.
Kiitokset vinkistä! Etäisyys vaan sen verran pitkä, että pitänee vielä ettiä lähempää.
Vastaa lainaten
  #86  
Vanha 01.08.2016, 12:08
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Mulla on ihan oma co2 pullo eikä siinä kyllä mitään tarroja tai omistajatietoja ole. Eikä ollut aiemmassa agan omistusoikeuspullossakaan sen kummempaa kun käveli kauppaan ja maksoi, täyden sai mukaan.
Okkei. Mä tosiaan kun oon ymmärrtänyt, että niissä on jonkunsortin valkonen tarra, missä lukee omistajatiedot. Mutta eikai kukaan estä kokeilemista.
Vastaa lainaten
  #87  
Vanha 01.08.2016, 12:13
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapöpö Näytä viesti
Okkei. Mä tosiaan kun oon ymmärrtänyt, että niissä on jonkunsortin valkonen tarra, missä lukee omistajatiedot. Mutta eikai kukaan estä kokeilemista.
Ei mulla ainakaan ole ikinä ollu ja täytettykki on sen 50 kertaa.. Ja uutena ostinki.
Vastaa lainaten
  #88  
Vanha 01.08.2016, 19:43
miksi miksi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.10.13
Sijainti: Nastola
Viestit: 78
Perusasetus

Ei pullossa lue muuten kuin tussilla kirjoitettuna kenen se on. Tarkastus tarraa ne enemmän kyttää koska on viimeeks pullo katsastetu.
Motonettikin myy ns omistuspullo oikeutta eli maksat paperista ja sen jälkeen voi siellä käydä vaihtamassa pullon täyteen.
Se ei ollut ihan halpa muistaakseni, eikä tainnut olla pelkkää hiilidioksidia vaan argonseoksella.
Vastaa lainaten
  #89  
Vanha 02.08.2016, 12:18
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi Näytä viesti
Ei pullossa lue muuten kuin tussilla kirjoitettuna kenen se on. Tarkastus tarraa ne enemmän kyttää koska on viimeeks pullo katsastetu.
Motonettikin myy ns omistuspullo oikeutta eli maksat paperista ja sen jälkeen voi siellä käydä vaihtamassa pullon täyteen.
Se ei ollut ihan halpa muistaakseni, eikä tainnut olla pelkkää hiilidioksidia vaan argonseoksella.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
Ei mulla ainakaan ole ikinä ollu ja täytettykki on sen 50 kertaa.. Ja uutena ostinki.
Okei okei, täytyykin käydä kurkkaamassa, että löytyykö siitä tarkastusleima. Tuskin löytyy, nimittäin oikeasti seissyt varmaan 20v koko laite
Vastaa lainaten
  #90  
Vanha 29.08.2016, 12:52
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Alkaa kyrsimään nuo pienet inventterit kun niillä yrittää jotain sotkea kiinni niin juuri silloin ne lopettaa toiminnan,Cebora 1365 inventteri teki mielenkiintoisen käänteen kun piti hitsata pisteen sain kiinni toista en kun loppui kipinä. Siispä kone huoltoon ja tilalle vanha kemppi 2oo tran millä jatkaa, puolipuikkoa meni jotenkin sitten tuli hiljaista ei kuulunut kun linnunlaulua siinä pienen tovin jälkeen sulakekaapille ja kas nallipaskana ei sitten kestä 16A sulake tätä konetta.Avasin koneen kylkiluukun yllätys traani onkin 2.vaihe kone sehän lukee tyyppikilvessä kun vaan viittiin lukea ensiovirta 23.42A.Eikä viittis millään hakea tylarkkia verstaalta kun se painaa pirusti,Nyt pitäis löytää kotikoneeksi joku pikkukone mikä liikkuu ilman trukkia ja toimis 16A nalleilla joko 1 tai 3 vaihe ja aakkosia sais olla sen180-200 että palaa 4mm keppi.
Vastaa lainaten
  #91  
Vanha 29.08.2016, 16:18
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.695
Perusasetus

4mm tarttee jo paljon virtaa. Meillä on töissä 150kemppejä millä oon polttanu 3.2mm puikkoi. Ja ne pelaa 16a nallilla. Joskus laukoo jatkoroikan nallia jos kelalla on johtoa. Suorana harvemmin
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #92  
Vanha 29.08.2016, 21:27
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Alkaa kyrsimään nuo pienet inventterit kun niillä yrittää jotain sotkea kiinni niin juuri silloin ne lopettaa toiminnan,Cebora 1365 inventteri teki mielenkiintoisen käänteen kun piti hitsata pisteen sain kiinni toista en kun loppui kipinä. Siispä kone huoltoon ja tilalle vanha kemppi 2oo tran millä jatkaa, puolipuikkoa meni jotenkin sitten tuli hiljaista ei kuulunut kun linnunlaulua siinä pienen tovin jälkeen sulakekaapille ja kas nallipaskana ei sitten kestä 16A sulake tätä konetta.Avasin koneen kylkiluukun yllätys traani onkin 2.vaihe kone sehän lukee tyyppikilvessä kun vaan viittiin lukea ensiovirta 23.42A.Eikä viittis millään hakea tylarkkia verstaalta kun se painaa pirusti,Nyt pitäis löytää kotikoneeksi joku pikkukone mikä liikkuu ilman trukkia ja toimis 16A nalleilla joko 1 tai 3 vaihe ja aakkosia sais olla sen180-200 että palaa 4mm keppi.
Oliko kuinka pitkä jatkoroikka? ja k.o sulakkeiden perässä pelkästään tuo hitsaskone?

Oliko virrat täysillä? ja paksu (4mm) puikko? 3,25 puikkoja pitäs kestää polttaa melkein taukoamatta.... edellyttäen että sähköt on kunnossa.

Tuo 23,42 Amppeeria on aikalailla ylärajoilla 16 amppeerin sulakkeille.
Nopea sulake vois paukahtaa minuutin parin jälkeen, ja jos "magneettipuikko" niin palaa heti, mutta 16 a hitaat/etana sulakkeet kestää varmaan paljon paremmin.
Oliko virrat täysillä?

Osta uudet hitaat sulakkeet, sillä vanhemmiten tulppasulakkeetkin hapettuu, varsinkin jos kosteassa, ja pitkään käyttämättä.

Tulppasulakkeiden virrankesto vaihtelee huomattavasti valmistaja/erä/yksilökohtaisesti, siis sulakkeen pitää kestää nimellisvirtaa standardi olosuhteissa "ikuisesti", ja palaa määrätyllä ylikuormituksella, ulkomuistista 2,5x nimellisvirta nopeat 3,5x hitaat "nopeasti", Käytännössä suurin osa tulppasulakkeista kestää 1,4-1,6 kertaista nimellisvirtaa huoneenlämmössä pitkään, suuruusluokkaa tunteja.
-> osta uusia hitaita sulakkeita joka kerta eri paikasta, niin lopulta löytyy se sulake, joka kestää.

p.s hitsasin koeluonteisesti tuolla omalla kempin valovirta invertterillä 4 millin puikkoa reilut puoli puikkoa yhteen menoon, 150 Amppeeria taitaa olla max virta, ja huoneen lämmössä 16 Amppeerin tulppasulake ei palanut, toki keskuksessa pääsulakkeet oli kahvasulakkeita (yli 35a, muistaakseni 80 A) ja ryhmäjohto oli noin 15 metriä pitkä.

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 29.08.2016 21:32
Vastaa lainaten
  #93  
Vanha 30.08.2016, 06:23
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Koneessa ittessään on 10m pitkä johto ja kaapista pistokkeelle n.5m,Kotilonallit siellä kaapissa on eikä kauaa vanhene kun saa aika tiuhaan vaihtaa.Hitsausvirta on 135A/3.2mm keppi eli reilun puolivälin ja nalli kestää reilu puolipuikkoa johtuen 2.vaiheisuudesta? koneessa on sisäänmenevässä johdossa 3.karvaa L1.L2 ja maa silti kytkentä kaavassa on myös 1.vaihe kytkentä ohje silloin pitäis vissiin sorvata sulakkeet messinkiakselista.On mulla autotallissa isommat sähköt mutta sitten pitää vetää senverran pitkä piuha että sähkö häviää siihen johtoon 50M.Enkä vie verstaan pihaankaan tätä projektia saattaa naapurit vetää koko vihannestiskin nenään kun pitää sovittaa kasettilava ja kärry yhteen siinä menee muutamapäivä kun toi naapurin tie menee pihanläpi siellä on muutenkin pienipiha.
Vastaa lainaten
  #94  
Vanha 30.08.2016, 16:28
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Koneessa ittessään on 10m pitkä johto ja kaapista pistokkeelle n.5m,Kotilonallit siellä kaapissa on eikä kauaa vanhene kun saa aika tiuhaan vaihtaa.Hitsausvirta on 135A/3.2mm keppi eli reilun puolivälin ja nalli kestää reilu puolipuikkoa johtuen 2.vaiheisuudesta? koneessa on sisäänmenevässä johdossa 3.karvaa L1.L2 ja maa silti kytkentä kaavassa on myös 1.vaihe kytkentä ohje silloin pitäis vissiin sorvata sulakkeet messinkiakselista.On mulla autotallissa isommat sähköt mutta sitten pitää vetää senverran pitkä piuha että sähkö häviää siihen johtoon 50M.Enkä vie verstaan pihaankaan tätä projektia saattaa naapurit vetää koko vihannestiskin nenään kun pitää sovittaa kasettilava ja kärry yhteen siinä menee muutamapäivä kun toi naapurin tie menee pihanläpi siellä on muutenkin pienipiha.

Tolla Evo Kempillä vetelin jokuaika taksin paketillisen 3,2mm tappeja, oli vielä jatkojohtokin välissä eikä tappanut paukkua. Työmaalla on välillä jos useamman piukon hitsaa koneen lämpörele tiltannut ja pitää antaa koneen jäähtyä, kai siellä jotakin pölypaskaa jo on reilusti sisällä.
Koneessa 6-7m narut.
Vastaa lainaten
  #95  
Vanha 30.08.2016, 21:32
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Koneessa ittessään on 10m pitkä johto ja kaapista pistokkeelle n.5m,Kotilonallit siellä kaapissa on eikä kauaa vanhene kun saa aika tiuhaan vaihtaa.Hitsausvirta on 135A/3.2mm keppi eli reilun puolivälin ja nalli kestää reilu puolipuikkoa johtuen 2.vaiheisuudesta? koneessa on sisäänmenevässä johdossa 3.karvaa L1.L2 ja maa silti kytkentä kaavassa on myös 1.vaihe kytkentä ohje silloin pitäis vissiin sorvata sulakkeet messinkiakselista.On mulla autotallissa isommat sähköt mutta sitten pitää vetää senverran pitkä piuha että sähkö häviää siihen johtoon 50M.Enkä vie verstaan pihaankaan tätä projektia saattaa naapurit vetää koko vihannestiskin nenään kun pitää sovittaa kasettilava ja kärry yhteen siinä menee muutamapäivä kun toi naapurin tie menee pihanläpi siellä on muutenkin pienipiha.
Onko sulla oikeaa yleismittaria, siis semmoista millä uskaltaa mitata verkkojännitettä?
Siis olisko mahdollista että tuo sinun hitsauskone on sittenkin kytketty yksivaiheiseksi? siis koneen riviliittimelle 400v kohtaan ei tule kuin 230v, vaikka voimavirtatökkelillä onkin seinässä?

Toiset vaihtoehdot on sitten ne, että se sinun sähkökaappiin tulee luokattoman huonosti sähköä, siis jännitehäviöt ovat suuret, siis hitsatessa se 400 volttia tippuu koneelta mitattuna reilusti alle 350 voltin, taikka sitten hitsauskone on rikki. Tietysti hitsarissakin voi olla osa vikaa, mutta ei noin paljoa, jos haluaa hitsata yli puoli puikkoa kerralla

-> 16 hidas tulppasulake ja hyvät sähköt kestää vetää kempin valovirta invertterillä 3 piikin puikkoa semmoista tahtia, että 5 kg laatikolla ei tarvitse hitsailla päivätölkulla. siis kestää vetää yhtämittaa muutama puikko, mutta kun lämpösuoja iskee päälle, niin sitten pitää odottaa hetki, ja sitten voi taas pari puikkoa vetää yhtäkyytiä. ja siis sulake ei pala, vaan tuon pikkuinvertterin lämpösuoja katkaisee.. ja lämpötila oli noin +10-+15c
Vastaa lainaten
  #96  
Vanha 31.08.2016, 01:56
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Minun muistaakseni Tran on ihan yksivaihemuuntaja vaikka se kytkentä onkin omanlaisensa ja tyyppikilvessäkin taisi olla suht miehekkäät sulakevaatimukset...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #97  
Vanha 31.08.2016, 06:09
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Minun muistaakseni Tran on ihan yksivaihemuuntaja vaikka se kytkentä onkin omanlaisensa ja tyyppikilvessäkin taisi olla suht miehekkäät sulakevaatimukset...
Tämänsuuntainen ajatus minullakin on vaan kyllä se on 2.vaiheen taakse kytketty koska kumpaakin nallia saa vaihtaa vuorotellen vähän niinkuin sorsajahdissa savuavana ulos ja uutta tupaan.Nyt tuli vielä kiirekkin kun auton pitäis olla illalla ajossa ja vehkeet tökkiin mutta siitä kimmokkeena kävin hakemassa uuden inventterin. Myyjä lupas ummet ja lammet pitäis kuulema pystyä jopa hitsaamaan saanähä kun tätä merkkiä kohtaan ollut aina pienet ennakkoluulot Wallius i 1690.
Vastaa lainaten
  #98  
Vanha 31.08.2016, 10:02
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Tämänsuuntainen ajatus minullakin on vaan kyllä se on 2.vaiheen taakse kytketty koska kumpaakin nallia saa vaihtaa vuorotellen vähän niinkuin sorsajahdissa savuavana ulos ja uutta tupaan.Nyt tuli vielä kiirekkin kun auton pitäis olla illalla ajossa ja vehkeet tökkiin mutta siitä kimmokkeena kävin hakemassa uuden inventterin. Myyjä lupas ummet ja lammet pitäis kuulema pystyä jopa hitsaamaan saanähä kun tätä merkkiä kohtaan ollut aina pienet ennakkoluulot Wallius i 1690.
Siis se kytkentä on muistaakseni sellainen että sinne tulee kaksi vaihetta muuntajan kelalle eikä ollenkaan nollaa, se on siis 380/400V yksivaihemuuntaja. Ja ottaa virtaa seinästä pikkupuikollakin paljon.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #99  
Vanha 31.08.2016, 14:25
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Juurinäin sitähän minä tarkoitin mutten saanut sanaasuusta,Vaikka onkin muuntaja kone polttaa 48.n keppejä kohtuullisen hyvin sen mitä sitä nyt pääsi kokeilemaan.Tämä uusi laatikko kyllä polttaa hyvin kunhan vaan saa syttymään siitä kyllä myyjäkin varoitti johtuen matalasta tyhjäkäyntijännitteestä 70v kun taas vanhoissa oli 110V mitä ei enää saa käyttää ettei räpsi kynsille.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mig


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Mig... jyrden O/M/V Muut 4 15.01.2011 12:50
Myydään Mig Rekisteröimätön O/M/V Muut 1 06.01.2010 11:18
O: Mig Jagar O/M/V Muut 8 02.01.2007 00:32
o: mig methäman O/M/V Muut 0 12.04.2006 11:22
O: MIG kumilusmu O/M/V Muut 0 27.08.2003 14:46


Sivu luotu: 10:47 (GMT +2).