Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.02.2019, 10:33
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Linhai 300 T3B


Onko palstalaisilla kokemuksia Linhain 300 T3B traktorimönkijästä? Parilta sivustoilta oon käynyt lueskelemassa kokemuksia ja kuten kaikissa niin tässäkin tapauksessa osa kehuu ja osa tyrmää täysin(tyyliin kiinanpaska,osta Honda,osta Polaris)

Tilasin just tämmöisen kevyehköön lumihommaan ja mettäteillä ajeluun. En muuten oikein olis tämmöistä noteerannut,mutta kaveri osti jo vuosia sitten 300 Linhain ja on aika koville sen laittanut lumitöissä ja kärryä vedellyt eikä siinä ainakaan ole mainittavammin vikoja ollut.Hintakin (?) kohdallaan ja lumilevykin tuli kaupan päälle. Joitakin tyyppivikoja tuolla mainittiin mm.joku sulake tykkää mennä herkästi ja sit ei käynnisty..

__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.02.2019, 11:46
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Mulla on mettäeluna Linhai 300 vuosimallia 2007, kilsoja takana tosin vasta n. 2000. Ostin tuon ekalta omistajalta käytettynä ja hyvin on kuulemma toiminut ekat 10 vuotta. Ei tuosta ihmeempää negatiivista osaa sanoa, hienosti toimii ja helppojahan noi on huoltaa. Osia saa kotimaastakin hyvin ja varaosien hinnat on ihan normitasoa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.02.2019, 12:11
Swoop Swoop ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 489
Perusasetus

Ei kait noissa ns merkkivehkeisiin verrattuna muuta eroa ole kun laadun vaihtelu. Itellä Yamaha ja siihen ollut tyytyväinen. Naapurilla ollu kiinalaisia useampia ja osassa ei mitään vikaa ja osassa ei sit muuta ole ollutkaan kun vikaa.
__________________
"I hope that`s okay - if it isn`t, fuck it."
-Lemmy Kilmister R.I.P 1945 - 2015
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.02.2019, 14:35
pesa570 pesa570 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.08.14
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 110
Perusasetus

Linhai


Tälläinen käsitys minullakin on. Naapurilla oli 300 linhai ja ei mitään eriköisempaa ollut. Taas toisessa vastaavassa yksilössä porsi ihan koneesta lähtien. Tuntuu että koneenkin osat tehdään materiaalista mikä sattuu olemaan lähimpänä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.02.2019, 14:49
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.980
Perusasetus

300:ssa on tai ainakin oli mekaanisesti rajoitettu nopeus, eli ei antanut koneesta kaikkia tehoja ulos, miten lie nykyään?

Isäukko osti muutama viikko sitten 500:n Linhain lumentyöntöön, pitäis käydä joskus kokeilemassa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.02.2019, 17:43
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Ymmärsin niin että kaasukahvassa on ruuvi rajoittamassa menoa sekä etukatteen alla rajoitinboksi missä ruuvi jota kääntämällä kulkua saa vähän lisää. Mitään huimaa vauhtihirmua näilläkään konsteilla siitä ei saa mutta kuulemma kilometrin kiihdytyksen jälkeen tasamaalla 70-75 km/h olis mahdollista saavuttaa 😊
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.02.2019, 09:41
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.844
Perusasetus

Mä ostin kanssa joskus 10v sitten uuden tuollaisen. Oisko se silloin ollut 260cc? Neliveto se jokatapauksessa oli. Kyllä sillä auraili ja veti perässä kaikkea. Tukki metsälle siitä ei ollut. Potku vaan loppuu. Leveällä auralla se ei myöskään toiminut, piti olla se kaposempi aura. Olikohan se 125cm? Mut ei siinä ollut mitään vikaa ikinä.

Hölmönä menin sitten myymään sen ja ostin tilalle Arctic Catin 700cc mönkkärin. Se oli kyllä ihan täyttä paskaa. Ensimmäisen vuoden aikana siitä halkesi etuperä takavedolla ajettaessa. Mittaristo vuoti jatkuvasti vettä sisään. Useaan otteeseen korjailtiin sen käyntihäiriöitä. Se viihtyi huollossa enemmän kuin ajossa. Enkä todellakaan ajanut sillä kovin paljoa edes offia. Enemmän sillä Linhailla ajeltiin offia. Tukkihommiin Arctic Cat oli parempi kun oli jerkkua moottorissa.

Mitä noihin merkkipeleihin muuten tulee niin broidilla on ollut myös Suzukin 700cc mönkkäri vai olikohan se 650cc? No joka tapauksessa vuoden käytön myötä sen runko oli poikki useasta kohdasta. En tiedä miten se pysyi kasassa. Itse tekniikka toimi ok. Vetareita se tais rikkoa useamman? Silläkin oli Arctic Cat yhdessä vaiheessa. Ihan samaa paskaa kuin mulla. Täynnä vikaa. Siltä myös poistettiin takuu kesken kaiken kun sen nimi oli jollain kilpailulistalla. Ihan vaan sillä perusteella kun sen nimi oli siellä listalla niin oletettiin sen ajavan kilpaa Catilla. Noh. Sen takuut hoidettiin sitten mun pelin kautta. Otettiin mun pelistä aina ehjät osat sen laitteeseen ja mulle ne vialliset osat. Mä vein oman pelin aina huoltoon ja vaihdatin takuuseen ne osat. Polariksella sillä oli myös ihan samoja ongelmia. Täysi mulkku silloin se takuukäsittelijä. Polariksesta tais mennä kanssa etuperä ja jonkin verran siinäkin oli ongelmaa. Se kokeili myös Trapperin kiinan mönkijää. Se oli utv malli ja 800cc. Tieliikenneversio. Sillä mulla tipahti kardaani mannerheimin tielle keskustassa. Oli aika normaalia siinä pelissä. Faijalla oli CF Moton 500cc mönkkäri. Siinä oli todella heikot muovit. Ne lohkeili todella helpolla. Teknisesti se tais olla ihan ok peli. Faijalla on nyt CF Moton 800cc utv mönkkäri. Se on ihan täyttä paskaa. Koko ajan vuotaa öljyä ja nesteitä. Naapuri käytteli Yamahan mönkijää. Se oli kanssa aika huoleton peli. Kovaa ajoa vaan. Vaikka kuinka melko hard-core offia ne sillä ajeli niin hyvin kesti.

Näillä spekseillä sanoisin Linhain olevan kohtuu hyvä ostos
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.02.2019, 13:58
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Ja aina pitää muistaa, että osa ihmisistä saa rautakangenkin rikki ja osalla taas samat vehkeet kestää täältä ikuisuuteen ilman suurempia ongelmia. Eli käyttäjä lienee se isoin riskitekijä tässä asiassa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.02.2019, 19:51
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Jos haluat hyvän ja halvan, niin osta molemmat!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.02.2019, 07:51
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.268
Perusasetus

Itsellä on nyt juuri takuun umpeuttanut 500 T3 linkku. Toimii! Mitään offia en sillä juuri ajele, mitä nyt vähän. Ajettu joku reipas 100h ja 2500km (juniorit ajeli sillä kouluun vuoden ajan). Pääasiassa lumityöitä. Etuperä siitä meni takuuseen, kun lukon siirtomoottori oli jotenkin jämähtänyt puoleksi päälle kytkimelle tulleen johtosarjan katkettua. En tajunnut sitä tarpeeksi ajoissa, kun lukon merkkivalo ei palanut ja ajelin lukko päällä tiellä. Ihmettelin vaan jäykkyyttä. Johtosarja oli alunperin liian tiukalla.

Pakkasella se on vähän huono käynnistymään (kaasarivehjes) jos säilyttää ulkona pidempiä aikoja ilman lämmitystä. Mulla se seisoo puolilämpimässä tallissa, joten ei ole minua haitannut. Mitä olen lukenut, niin luovutushuollon (kasaajien) ongelmia on myös Linkkujen kanssa ollut. Löysällä olevia pultteja yms. Mulla ei minkäänlaisia ongelmia ole ollut tämän suhteen. Takuun umpeuduttua sorkin nyt myös sen elektronisen rajoittimen siihen malliin, että kulkee noin 60. Kovempaa ei näillä kyllä huvita yhtään ajaa noilla renkailla.

Tuo T3B 500:n kiinnostaisi, kun se olisi kaksipaikkainen. Ohjaustehostinkin voisi olla pop.
__________________
-TimoV

Range Rover Sport 2.7d SE, 2007
BMW 520xda, 2016
Mercedes-Benz ML55AMG, 2002
Linhai 500 IRS, T3 2016

Range Rover 2.5dse 1998(ex)
Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex)
Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex)

Viimeksi muokannut TimoV : 16.02.2019 07:57
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.02.2019, 08:05
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Ja aina pitää muistaa, että osa ihmisistä saa rautakangenkin rikki ja osalla taas samat vehkeet kestää täältä ikuisuuteen ilman suurempia ongelmia. Eli käyttäjä lienee se isoin riskitekijä tässä asiassa.
Tämä! Jos kaasupeukalossa ei ole väliasentoja eli koettaa tilanteen kuin tilanteen selvittää rysäyttämällä vauhdilla joka monttuun, niin varmasti hajoaa. Sama pätee kelkkoihin. 85%:n kaasuläpän avaus ja järki säästää rungon hitsauksia, tukivarsia ja niveliä kummasti 100% verrattuna.
__________________
-TimoV

Range Rover Sport 2.7d SE, 2007
BMW 520xda, 2016
Mercedes-Benz ML55AMG, 2002
Linhai 500 IRS, T3 2016

Range Rover 2.5dse 1998(ex)
Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex)
Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex)
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.02.2019, 13:28
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Jos haluat hyvän ja halvan, niin osta molemmat!

Niin.. heitänpä tähän esimerkin elävästä elämästä. Autoista tosin.

Tuttuni osti uuden Audin. Siinä on ollut jos jonkinmoista vikaa ja viimeksi viime viikolla meinas palaa koko paska kun joku johtonippu suli puskurin takaa. Kaikkien muitten autot hän lähes poikkeuksetta haukkuu paskoiksi ja ihmettelee isoon ääneen että "kas kun viittittekin ajella tuommoisilla"

Mun diagnoosi on että hänen on pakko kehua audiansa viimeiseen asti kun on sähkömiehen palkallansa semmoisen saanut rehvastelutarkoitukseen hankittua . Tokihan olen vääntänyt puukkoa haavassa ja kertonut ajelevani yli 200tkm ajetulla 9 vuotta vanhalla passatilla jo kaksi vuotta murheitta Ja se vasta audimiestä vituttaakin ku jätti navin autostaan pois liian kalliina ja mulla semmoinen sattuu olemaan

Niin tai näin, mun mielestä hyvän ja halvan(tai edes edullisen) voi saada samassakin paketissa. Se ei ole automaattisesti laadun tae jos tuote maksaa 2-3 kertaa kuin halvempi vastaava
__________________
J E E P
just empty every pocket

Viimeksi muokannut Limite : 18.02.2019 13:48
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.02.2019, 16:40
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

. Tokihan olen vääntänyt puukkoa haavassa ja kertonut ajelevani yli 200tkm ajetulla 9 vuotta vanhalla passatilla jo kaksi vuotta murheitta Ja se vasta audimiestä vituttaakin ku jätti navin autostaan pois liian kalliina ja mulla semmoinen sattuu olemaan

Hyvähän se on kehuskella vain 9v. ja 200tkm ajetulla, kun mulla on 15v ja 370tkm ajettu naviton.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 13.12.2020, 18:27
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Mulla on mettäeluna Linhai 300 vuosimallia 2007, kilsoja takana tosin vasta n. 2000. Ostin tuon ekalta omistajalta käytettynä ja hyvin on kuulemma toiminut ekat 10 vuotta. Ei tuosta ihmeempää negatiivista osaa sanoa, hienosti toimii ja helppojahan noi on huoltaa. Osia saa kotimaastakin hyvin ja varaosien hinnat on ihan normitasoa.
Ihan huvikseni kyselin vaihtoa uuteen samanlaiseen mönkkäriin ja väliraha oli niin pieni, että kaupathan siinä tuli. Uusi malli siis Linhai 300 4x4 vm 2020. Tuossa on jo polttoaineen ruiskutus, eli pääsee eroon kaasarin ongelmista.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 15.12.2020, 18:23
veikkaaja veikkaaja ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.05.10
Sijainti: Perniö
Viestit: 186
Perusasetus

Itse kamppailin linhain(500cc) ja cfmoton 450(400cc) välillä. Kamppailu loppui, kun kävi paikan päällä katsomassa. Heti jo ns. sisälokareiden puutteet linhaissa ja akku tyhmässä paikassa sai ostamaan reilu 500euroa kalliimman cfmoton.

Ja nythän on minun cfmotoa varusteltu etupään korotuspalikoilla, takapään sai ylemmäs irrottamalla navan tukivarsista ja kääntämällä. Samalla levikepalat navan ja vanteen väliin.
Muovinen(10mm) pohjapanssarointi bolt-on, sekä taakse vinssi kiinnikeineen bolt-on.
Defan säteilylämmitinkin oli suoraan tehty tohon.

Muutenkin osia tuntuis tohon cfmotoon löytyvän.
Hetkeäkään en kadu, että ostin sen toiseksi halvimman uuden mönkkärin, enkä halvinta.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 16.05.2022, 19:11
Uppali Uppali ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 16.05.22
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1
Perusasetus

Linhai 300 T3b käynnistys ongelmat


Moi
Osaako joku sanoa, missä on Linhain käynnistyksen liittyvät sulakkeet. Sammutin joku vko sitten mönkkärin tankkauksen ajaksi ja sen jälkeen ei enää lähtenyt käyntiin. Tehnyt sen joskus aikaisemminkin. Huolto korjas sen muiden asioiden yhteydessä, joten en tiedä mitä ne teki….
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Linhai CUV 300 HCK O/M/V Ajoneuvot 2 24.11.2014 07:33
Myydään Linhai 260 4*4-08/tieliikkenne naksu O/M/V Muut 9 25.07.2013 11:17
Myyty Linhai 300 4x4 -06 chemos O/M/V Ajoneuvot 1 13.05.2011 07:31
Myyty Linhai 300 4x4 -07 azizp O/M/V Ajoneuvot 5 09.01.2011 17:21
linhai 300cc 4 *4 mönkkäri jami63 O/M/V Muut 2 01.04.2008 11:47


Sivu luotu: 10:25 (GMT +2).