Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 15.04.2010, 20:06
räyhäracing räyhäracing ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.06.08
Sijainti: niinisalo
Viestit: 127
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti
Oletko vaihtanut suodattimen... oletko tarkistanut ettei bensaletkussa ole reikää. Mikä malli tuo Dolmar on ja miltä vuodelta, voisi melskein siitä päätellä mitä siinä on vikana.
Olen vaihtanut,tosin vähän käytettyyn sellaiseen.Bensaletku oli ihan timmi.Malli on muistaakseni 115,52cc se on varmasti ja vuodesta on paha sanoa kun se tarrakin on sillai revennyt ettei näy.Neulalle en kerenny mitään tekeen.
__________________
Köyhän on pakko yrittää.
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 29.04.2013, 18:57
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Sanokaas monta johtoa pitäisi olla sammuttimella?
Kyseessä vanha 6 sarjan Husse.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 30.04.2013, 00:53
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

2 tai 1, jos katkaisijan toinen laita on runkokontaktissa. 6-sarjaa en ihan varmaksi kuitenkaan muista mutta noin yleensä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 30.04.2013, 22:23
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.493
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja räyhäracing Näytä viesti
Juu irti on ollut ja samalla poistin sen reikäpelti touhun sieltä sisuksista.Naarmuista sen verran että mitään älyttömiä siellä ei ollut mut kumminkin käytön jälkeä on.Nyt on ne kampuran stefat vaihdettu ja pientä parannusta on havaittavissa,mutta heti kun päästää kaasusta niin sammuu.Lähtee kaasu pohjassa käyntiin muutaman vedon jälkeen.Oudon paljon heittää putsariin bensaa kun koittaa käyntiin.Koitin sahata kantoa poikki niin hiukan lusmulta tuo tuntuu vaikkakin jenkaa ottaa hienosti.Tehrään sillai että lähetän sahan sinne ja te lähetätte mulle 20€ ni voitte pitää koko paskan uusine osineen ongelmineen päivineen
Vieläkö dolmari kiukuttelee?
Jos lähetät sahan minulle ni voin kyllä sen 20e lähettää sinulle.
Pari dolmaria muutenkin käytössä.
__________________
Marko

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 01.05.2013, 08:46
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Kertokaapas, tietäjät, että mistä johtuu Jonseredin outo ongelma?

Malli on 2041 ja pysyy säädöissään, käynnistyy suht kivuttomasti ja ottaa jengaa kuin kiimainen teini. Tyhjäkäyntikin putputtaa ihan niinkuin pitää. Mutta ongelma on se, että kun sahaat, päästät tyhjäkäynnille, lasket maahan, pyörii ihan ok, ja kun nappaat takaisin käteen niin lähes aina sammuu?

Muuten saa kyllä roikottaa sahaa tyhjäkäynnilläkin ihan missä asennossa vaan, mutta kun on hetken tasaisella maalla niin sammuu saman tien kun liikauttaa. Tämän jälkeen välillä lähtee kivuttomasti käyntiin ja välillä saa nykiä pidempään ja sen jälkeen savuttaa?
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 01.05.2013, 11:50
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja räyhäracing Näytä viesti
Kolmannen kerran kaasari auki,oli jostain tullu se pikkunen metallisihti täyteen saha jauhoa. Huomenna uudet tiivisteet ja kattotaan mitä tapahtuu.
Morjens
se sun sahajauho johtuu vanhasta bensasta ja huonolaatuisesta 2-T öljystä
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 01.05.2013, 11:53
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Tervehdys
Noita pelejä on tullut ammatikseen hoidettua jo 20 vuotta, olinpa Dolmarin tehtaalla muutamaan kertaan koulutuksessakin, tervetuloa sahahuoltoon.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 01.05.2013, 11:56
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
Mulla oli kans pitkä tappelu mun raivaussahan kanssa. Eilen sain viimeseltä käyntiin. Vaihdoin viimekesänä kalvot kaasariin ja putsasin tankin ja siivilän ja kaikkee, mut se vaan kävi hetken, kierroksilla, tai sit ei lähtenyt ollenkaan käyntiin.

Eilispäivänä otin hussea sarvista ja purin koko paskan, noin miljoonannen kerran. siinä pytyn ja kaasarin välissä on sellanen bakeliitti tms. imukurkku, mä otin ja hioin sen pöydällä santapaperia vasten et se tuli varmasti suoraks, ja kas kummaa, se autto! eli siinä oli varmaan pikkanen käyristymä tai sellanen ja se hori ilmaa sieltä kaasarin ja pytyn välistä?

En sitte tiiä oliks tästä sulle apua, mut eti tietoa guuglesta, siinä on kummiskii tillotsonin kaasari, eikö? tietoa löytyy vähintään hyvin..
Dolmarissa malli 110i löytyy tillotsonin kaasari, muut mallit Walbro ja pienemmissä Zama
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 04.05.2013, 13:45
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Mistäs saisi Zamaan varaosana neulan palautusjousen? Siis sinne kalvon alle...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 04.05.2013, 18:22
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Mistäs saisi Zamaan varaosana neulan palautusjousen? Siis sinne kalvon alle...
Jostain varaosakaasaristasenainakin saa... Joltain pienkorjaamoplta kyseleen sitä.

Voihan mullakin olla noit Zaman kaasareita tuolla tallissa. Osa voi olla jopa uusiakin, eikä oo tehtaanjäliltä käytettykkään.
Jos kiinnostaa, niin heitä YV:tä niin ehdin tarkistaa asian varmuudella.
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 05.05.2013, 18:11
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Mistäs saisi Zamaan varaosana neulan palautusjousen? Siis sinne kalvon alle...
http://www.mfgsupply.com/chainsaw/ch...wcarbzama.html

ja varmaan tollainen löytyy sjeepiltäkin

http://www.makitacenter.com/index.php?p=1_3_Yhteys

FT-CENTER OY
LEINIKKITIE 20
VANTAA
01350

http://maps.google.fi/maps?q=LEINIKK...vNmxiOvsrn__8w

Viimeksi muokannut Byrocrat : 05.05.2013 18:24
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 22.05.2013, 21:40
Nex Nex ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.09.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 56
Perusasetus

Lainataan topiccia, mikä olisi hyvä moottorisaha mökille puiden kaatoon ja karsimiseen. Millaisen sahan saa 200€? Kuinka pitkällä laipalla pitää saha olla, jotta katkoo muutakin kuin ohuita rankoja? Onko kellään kokemuksia Dolmar PS-32C tai Solo 636. Näissä molemmissa 14' laippa. Kokemukset moottorisahoista rajoittuu siihen, että muutama puu tuli armeijassa katkottua.
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 23.05.2013, 13:44
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Moottorisaha


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nex Näytä viesti
Lainataan topiccia, mikä olisi hyvä moottorisaha mökille puiden kaatoon ja karsimiseen. Millaisen sahan saa 200€? Kuinka pitkällä laipalla pitää saha olla, jotta katkoo muutakin kuin ohuita rankoja? Onko kellään kokemuksia Dolmar PS-32C tai Solo 636. Näissä molemmissa 14' laippa. Kokemukset moottorisahoista rajoittuu siihen, että muutama puu tuli armeijassa katkottua.
Se on oikeastaan tuo 14" laippa, joka kertoo että saha on todellakin mökkikäyttöön. Samoin noissa malleissa on ns. vahvin turvaketju (eniten suojattu takapotkua vastaan) mikä tarkoittaa myös samalla huonompaa katkaisutehoa.

Suomessa yleisin laippa on 13" ja sillä saa jo todella ison puun nurin.
Metsurit, ne joita on vielä muutama jäljellä käyttää 13" laippaa.

Pihapuunkaatajilla (ammattilaisia nekin) on sitten 13" 15" ja 18" laipalla varustettuja sahoja.

Asian selkeyttämiseksi jätin ketjun jaon ja leveyden kokonaan pois.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita

Viimeksi muokannut sjeeppi : 23.05.2013 13:46 Perustelu: Lisähuomautus loppuun
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 23.05.2013, 15:32
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nex Näytä viesti
Lainataan topiccia, mikä olisi hyvä moottorisaha mökille puiden kaatoon ja karsimiseen. Millaisen sahan saa 200€? Kuinka pitkällä laipalla pitää saha olla, jotta katkoo muutakin kuin ohuita rankoja? Onko kellään kokemuksia Dolmar PS-32C tai Solo 636. Näissä molemmissa 14' laippa. Kokemukset moottorisahoista rajoittuu siihen, että muutama puu tuli armeijassa katkottua.
Riippuu siit, että onko tarkoitus kuin useesti käyttää sahaa. Kova sanahna ois joku +36 kuutionen ja sellanen missä kahvakulmat sopii itselle. Kahvakulmia on useita, joten kanaattaa itse sitä kokeilla tarjolla olevista sahoista.
Sit sekin kannattaa miettiä, että ostaako valmista bensaa (Aspen jne), vai hakeeko sen 5litraa ja lantraa itte sen seoksen. Mikäli aikoo tuota valmista käyttää, niin saa varautua siihen et sahan voi jotuu korjauttaan useemmin ku toisella tavalla käyttettävää tankissa ollessa.

Itsellä ihan eka saha ol Joseredin 2041:nen, ja kaikki tankilliset mitä sen käytön aikana meni ni meni itse sekoitettua. Mistä kuulinkin, kun alakerran tiivisteet vaihdettiin ilmavuodon takia.

Seuraavaksi sitten tulikin Huskin 246:nen, joita nykyään taitaa olla 5kpl ja muitakin Huskeja tuolla varastossa. Ohna tuolla muitakin, mutta Huski sopii omiin käsiin paremmin ku esim. Stihl (näitäkin 023:sia pari).
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 25.05.2013, 17:01
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nex Näytä viesti
Lainataan topiccia, mikä olisi hyvä moottorisaha mökille puiden kaatoon ja karsimiseen. Millaisen sahan saa 200€? Kuinka pitkällä laipalla pitää saha olla, jotta katkoo muutakin kuin ohuita rankoja? Onko kellään kokemuksia Dolmar PS-32C tai Solo 636. Näissä molemmissa 14' laippa. Kokemukset moottorisahoista rajoittuu siihen, että muutama puu tuli armeijassa katkottua.
200€ saa jonkunlaisen sahan. Yleensä tuo löytyy marketista muun roinan seasta. Sahaa nuillakin jos käyttää alkylaattibensaa. Sitten jos haluaa sahata eikä olla sahaavinaan, niin katso valtamerkeistä ja niistäkin enemmän ammattilaismalleja kuin ihan pienintä pimpulaa. Mikään ei *ituta enempää kuin paskat vehkeet. Älä osta sitä halvinta pimpulaa, petyt vaan. Valitse ammattilaisten merkeistä joku keskikokoinen. Siiä on sulle sahaa seuraavaksi 50 vuodeksi. Mä en tajua miksi pitää ostaa kolme kun yksikin riittäisi

Lähde 500 € budjetilla liikkeelle ja käytä valmista bensaseosta, niin sitten sulla on saha silloin kun sitä tarttet.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 25.05.2013, 17:22
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
200€ saa jonkunlaisen sahan. Yleensä tuo löytyy marketista muun roinan seasta. Sahaa nuillakin jos käyttää alkylaattibensaa. Sitten jos haluaa sahata eikä olla sahaavinaan, niin katso valtamerkeistä ja niistäkin enemmän ammattilaismalleja kuin ihan pienintä pimpulaa. Mikään ei *ituta enempää kuin paskat vehkeet. Älä osta sitä halvinta pimpulaa, petyt vaan. Valitse ammattilaisten merkeistä joku keskikokoinen. Siiä on sulle sahaa seuraavaksi 50 vuodeksi. Mä en tajua miksi pitää ostaa kolme kun yksikin riittäisi

Lähde 500 € budjetilla liikkeelle ja käytä valmista bensaseosta, niin sitten sulla on saha silloin kun sitä tarttet.
Paikallinen kauppias tarjos ku kävin ostoksilla eräälle Stihlin 170:stä 199€:n hintaan... Ja kuului tulevan piha ja puutarha työhön, että vois kyllä siin mennäkkin. Mut mikäli merkist pitäs valita niin kyl se aavistuksen isompi sasi olla, eikä tuollanen lelu silti.

ENKÄ missään nimessä valmista käyttäs missään tilanteessa, vaan ite sekoitettua.

EI millään pahalla, mutta huoltomiehiltä kuullut, että tuo syö sahat pilalle. Naapurikylän Huskin ja Stihlin kauppias EI etes myy tuota alkylaattipohjasta sontaa käyttäjilleen.. Eikä minusta oo kukaan siellä ees kysynytkään tuota kura tankattavakseen. Vaik tarvikkeen ostajia ollut ku oon käynyt tarvikeita hakeen ohimennen (viikottain kävin tien toisella puolen) ja siksikin ku hyllyssä yleensä tarvittavat eikä tilattavissa.

Itsellä ollut omaskoitteinen seos, ja paria huollossa käyttämistä lukuun ottamatta nuo on pelanneet. Jonse sen alakerran tiiivistevian takia, sit Huski kävi lievän käyntivian takia ku itellä ei aikaa ollut sitä katsoo ja varalle oli muutenkin sahaa.. Ei oo tarvinut hävetä kannolla ex Stihlin käyttäjälle, kun se vaihtoi seuraavana vuonna Huskin leiriin ja siellä pysynyt katumatta.
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 25.05.2013, 17:29
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Paikallinen kauppias tarjos ku kävin ostoksilla eräälle Stihlin 170:stä 199€:n hintaan... Ja kuului tulevan piha ja puutarha työhön, että vois kyllä siin mennäkkin. Mut mikäli merkist pitäs valita niin kyl se aavistuksen isompi sasi olla, eikä tuollanen lelu silti.

ENKÄ missään nimessä valmista käyttäs missään tilanteessa, vaan ite sekoitettua.

EI millään pahalla, mutta huoltomiehiltä kuullut, että tuo syö sahat pilalle. Naapurikylän Huskin ja Stihlin kauppias EI etes myy tuota alkylaattipohjasta sontaa käyttäjilleen.. Eikä minusta oo kukaan siellä ees kysynytkään tuota kura tankattavakseen. Vaik tarvikkeen ostajia ollut ku oon käynyt tarvikeita hakeen ohimennen (viikottain kävin tien toisella puolen) ja siksikin ku hyllyssä yleensä tarvittavat eikä tilattavissa.

Itsellä ollut omaskoitteinen seos, ja paria huollossa käyttämistä lukuun ottamatta nuo on pelanneet. Jonse sen alakerran tiiivistevian takia, sit Huski kävi lievän käyntivian takia ku itellä ei aikaa ollut sitä katsoo ja varalle oli muutenkin sahaa.. Ei oo tarvinut hävetä kannolla ex Stihlin käyttäjälle, kun se vaihtoi seuraavana vuonna Huskin leiriin ja siellä pysynyt katumatta.
Juu, merkkien välistä taistelua en halua käydä. Hyviä on monia, osa ittelle sopivampia ja osa vähemmän.

Valmisbensalla olen sahannut. Ei syöpää aiheuttavia bentseenejä ja säilyy. On ainakin vielä nuo sahat jotenkin nylkyttämällä puuhun menneet vaikka olen valmiskuraa käyttänyt. Ei siinä muuta. 170 stihl on pienehkö. Itse ottaisin hiukka puhdikkaamman. En edelleenkään ota kantaa merkkeihin.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 26.05.2013, 20:10
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Ite käyttänyt aina aiemmin ite sekotettua bensaa, mut viime vuonna ostin valmis bensaa kaverin suosituksesta. Toinen kanisterillinen oli sitä menossa 32 vuotta vanhassa huskun 444 sahassa niin eilen hiekkalaatikon puita salvatessa husku veti viimesen henkosensa. Joko jotain laakereita tai sit männänrenkaat meni. En ehtiny sitä vielä purkamaan, mutta ihmeellinen kirkuna käy kun koittaa narusta nykästä ja tulpan reiästä katsottuna pytyssä oli isoja naarmuja.

Nyt taidan ostaa uuden, mutta valinta on vaikea. Huskun 440 ois tarjouksessa, mut se on vaan 1,3 ketjulla ja 40 cc koneella. Eli mahtaa tulla itku isojen puiden kimpussa sellasella...
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 26.05.2013, 20:55
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Bensasta:


Siis onko tuo akrylaattibensa noin huonoa? onko vastaavia kokemuksia tuosta 4t versiosta? vähäiset kokemukset moottorisahasta, voi sahata vaikka sisällä, niin pää ei tule kipeäksi, jos normi bensalla sahaa edes yhden ovenreiän hirsiseinään, niin mökkiä pitää tuulettaa päivä...

Itse olen aina lantannut itse, teboilin 2t öljyllä ja nykyään nimenomaan 98e:hen.
Tuota 95e ei kannata käyttää muualla, kuin auton tankissa, ja sielläkin vaan, jos auto pysyy jatkuvasti liikenteessä.
-> on vielä vaarallisempaa vanhoille koneille kun tuo 98e.

Ja tuota bensan säilöntäainetta (olikohan Liquit Moly?) olen käyttänyt kaikessa bensassa, siis 4t: (agregaatissa ruohonleikkurissa) ja 2t (moottorisahat ja perämoottorit)
Onko tuosta stabilointi/säilytysaineesta mitään haittaa jatkuvasti käytettynä?
Nopossa vain viimmeisessä tankillisessa.

-khonkonen- Menit sitten rikkomaan tuon koulutodistus huskin.... jos menee romuksi, niin vinkkaa; isällä tuommoinen 2. sahana, jotain osaa vois tarvita. Ja sitten tuo 1,3mm laippaleveys; nykyään ainakin oregonin(?) ketkut kestää aivan eri malliin kuin silloin taannoin... tuo 1,5 mm terä tuntuu syövän huomattavasti tehoja sahasta...
Tuo 440 on pykälää heikompi kuin tuo minun 245:n; ja siinäkin tuntuu tuolla 1,3mm laipallakin olevan vähän tehot vähänä, jos pitää isoja puita pätkiä rantteella.... painoa on sitten "risuhommissa" minulle liikaa, mutta se johtuu huonosta kunnosta...
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 26.05.2013, 21:01
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti

-khonkonen- Menit sitten rikkomaan tuon koulutodistus huskin.... jos menee romuksi, niin vinkkaa; isällä tuommoinen 2. sahana, jotain osaa vois tarvita. Ja sitten tuo 1,3mm laippaleveys; nykyään ainakin oregonin(?) ketkut kestää aivan eri malliin kuin silloin taannoin... tuo 1,5 mm terä tuntuu syövän huomattavasti tehoja sahasta...
Tuo 440 on pykälää heikompi kuin tuo minun 245:n; ja siinäkin tuntuu tuolla 1,3mm laipallakin olevan vähän tehot vähänä, jos pitää isoja puita pätkiä rantteella.... painoa on sitten "risuhommissa" minulle liikaa, mutta se johtuu huonosta kunnosta...
Tämä saha on perintökalleus ja vituttaa vieläki rivinelosen hajoaminen. Se jos pytty on mennyt niin eipä sitä korjata kannata, mutta tämä saha päätyy autotallin seinälle koristeeksi, jos en sitä korjaa. Ei siitä raski luopua.

Sillä on appiukko vainaa tehty metsurin töitä 10 vuotta, saman verran käyttäny sitä mökkisahana ja mulla se on ollut reilun 10 vuotta käytössä ja puuta on kaatunut.

Ei siis olisi kannattanut siirtyä valmis bensaan, vaikka siinä mielessä hyvä bensa kun ei haise pakokaasuna millekkään.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 26.05.2013, 21:08
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Tämä saha on perintökalleus ja vituttaa vieläki rivinelosen hajoaminen. Se jos pytty on mennyt niin eipä sitä korjata kannata, mutta tämä saha päätyy autotallin seinälle koristeeksi, jos en sitä korjaa. Ei siitä raski luopua.

Sillä on appiukko vainaa tehty metsurin töitä 10 vuotta, saman verran käyttäny sitä mökkisahana ja mulla se on ollut reilun 10 vuotta käytössä ja puuta on kaatunut.

Ei siis olisi kannattanut siirtyä valmis bensaan, vaikka siinä mielessä hyvä bensa kun ei haise pakokaasuna millekkään.
jos epäilet, että bensa rikkoi sahan, niin ole yhteydessä bensan valmistajaan. Olis kai noita sahoja mennyt ihan solkenaan, jos ei tuolla valmiilla seoksella voisi sahata koneita rikkomatta. 32 vuotta on mille tahansa kuluvalle vekottimelle paljon.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 27.05.2013, 17:43
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
jos epäilet, että bensa rikkoi sahan, niin ole yhteydessä bensan valmistajaan. Olis kai noita sahoja mennyt ihan solkenaan, jos ei tuolla valmiilla seoksella voisi sahata koneita rikkomatta. 32 vuotta on mille tahansa kuluvalle vekottimelle paljon.
Ei siitä voi bensaa syyttää. Huonoa yhteensattumaa vain.

Iski lenssun päälle niin en ole päässy sahaa purkamaan, et mitä sille tuli.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 27.05.2013, 17:55
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
jos epäilet, että bensa rikkoi sahan, niin ole yhteydessä bensan valmistajaan. Olis kai noita sahoja mennyt ihan solkenaan, jos ei tuolla valmiilla seoksella voisi sahata koneita rikkomatta. 32 vuotta on mille tahansa kuluvalle vekottimelle paljon.
Vanhat sahat vaati enemmän öljyä bensan sekaan, ainakin ohjekirjojen mukaan....

-> siis voi olla jopa syy tuo öljynpuute, toinen mahdollinen on uuden bensan erilaiset ominaisuudet, siis voisko liuottaa jotain pikeytymiä/karstoja irti?
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 28.05.2013, 17:40
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Vanhat sahat vaati enemmän öljyä bensan sekaan, ainakin ohjekirjojen mukaan....

-> siis voi olla jopa syy tuo öljynpuute, toinen mahdollinen on uuden bensan erilaiset ominaisuudet, siis voisko liuottaa jotain pikeytymiä/karstoja irti?
Mulle ainakin aikoinaan (-97) Huskin myyjän kautta tieto, että sekoitus suhde on 2,5%:ia 2%:sen sijaan. Ja tieto oli myyjälle tullut sahatehtaalta silloin, jonka tiedon välitti mulle ku kävin tarvikkeita ostaan lisää.

Ja tuon seostusshuhteen kertovia tarroja on jo uusissa Huskeissa valmiina, ja olikohan vielä et 98E:tä käytettävä myös. Ite tuota aina käyttänyt omissa sahoissa juomana ja öljynä ollut Huskilta LowSmokea pääsääntösesti, joskus tullut sekoitettua sekaan Pennzoilin täyssynteettistäkin, kun toinen loppunut kesken (ja tätä jäänyt kelkkailun lopettamisen takia pönttö).

Kimmolle, että käy kysyyn M.Saarelalta mitä mieltä se on siit valmisbensasta. Ja voihan hänellä olla apua sahaankin muutenkin.
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 28.05.2013, 23:05
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Mulle ainakin aikoinaan (-97) Huskin myyjän kautta tieto, että sekoitus suhde on 2,5%:ia 2%:sen sijaan. Ja tieto oli myyjälle tullut sahatehtaalta silloin, jonka tiedon välitti mulle ku kävin tarvikkeita ostaan lisää.

Ja tuon seostusshuhteen kertovia tarroja on jo uusissa Huskeissa valmiina, ja olikohan vielä et 98E:tä käytettävä myös. Ite tuota aina käyttänyt omissa sahoissa juomana ja öljynä ollut Huskilta LowSmokea pääsääntösesti, joskus tullut sekoitettua sekaan Pennzoilin täyssynteettistäkin, kun toinen loppunut kesken (ja tätä jäänyt kelkkailun lopettamisen takia pönttö).

Kimmolle, että käy kysyyn M.Saarelalta mitä mieltä se on siit valmisbensasta. Ja voihan hänellä olla apua sahaankin muutenkin.
siis tuo koulutodistus (444) huski on 32v vanha??? siis varhaista kasaria, omasta mielestäni silloin oli jo uudempia? Mauri- ja Mantamyrskyjen tuhoja olin itse katsomassa, myöhäisempää selvittelemässä Jonseredin esittelysahalla...(ja jonseredin kilpasahalla myös) ja tuo isän 444 huski oli silloin jo "vanha/taaksejäänyt", että ensiesittely olisi voinut olla -70 luvun puolella/puolessavälissä?

Tuolloin, -80 luvun alkupuolella Jonsered muistaakseni lupasi sahata kromisylintereillä 2,5% seoksella, JOS käytettiin tuota merkin omaa öljyä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Venäjän kielen taitajia? sisua45 Chit-Chat 7 31.12.2009 15:42
Ostetaan Moottorisaha elhapero O/M/V Muut 5 16.12.2009 17:53
M:Moottorisaha SERMAX O/M/V Muut 0 28.07.2006 15:32
O: Moottorisaha Pauli O/M/V Muut 18 28.06.2005 05:02
O: Moottorisaha LaaLaa O/M/V Muut 0 22.08.2003 14:12


Sivu luotu: 01:02 (GMT +2).