Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 10.01.2017, 00:31
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.076
Perusasetus

Luulisin, että yksi suurimmista ongelmista on älytön verotus. Karkeasti ajatellen, kun olen tunnin töissä se maksaa työnantajalle 20 euroa ja minulle tulee tilille kymppi. Ja kun minä käytän sen kympin, niin maksan vähintään 1,4 euroa veroa, mutta monissa tuotteissa paljon enemmän, joissain yli 5 euroa.
Hyvä esimerkki tuo Bj Andyn mainitsema kotitalousvähennys. Sehän toi monille aloille lisää töitä, käsittääkseni huomattavissa määrin. En vain ymmärrä miksi sekin pitää tehdä vaikean kautta. Eli ensin veroaste nostetaan pilviin ja sitten keksitään erilaisia vähennyksiä. Jos vain yksinkertaisesti laskettaisiin veroastetta yleisesti, niin luulisin sen toimivan yhtälailla.
Työttömyysturvan byrokratia on varmasti yksi ongelmista. Lyhytaikaisiin töihin ei juurikaan kannata lähteä, eikä yrittäjäksi voi alkaa jos ei heti tienaa yrittämisellä elantoa heti. Perustulon uskon kyllä helpottavan noita ongelmia.
Koulutusvaatimuksista aiemmin jo mainittiinki ja erityisesti turhanpäiväiset kortit ja ammattipätevyydet. Minäkin aloitin työurani muuttofirmassa ja oli iso plussa kun löytyi BC-kortti. En siis ollu mitenkään suunnitellut kuljetusalaa, mutta ajoin kortin kun se maksoi vain vähän enemmän kuin pelkkä B. Nykyään siihenkin hommaan tarvii ammattipätevyyden, eli käytännössä ammattikoulun kautta pitää autoalallekin mennä.
Mamuista puhutaan ratkaisuna ja ongelmana. Varmaan ne ovatkin vähän molempia, tapauksesta riippuen. Niillä ihmisryhmillä joilla tänne kovin hinku on, työllisyysaste on paljon heikompi kuin kantasuomalaisilla. Lähinnä siis lähi-idästä ja afrikasta tulevilla. Monet ryhmät työllistyvät huomattavasti paremmin, mutta ei nekään koko maan ongelmia ratkaise. Suomalainen kyllä tekee paskaduunia, mutta ei paskalla palkalla jos parempaakin on tarjolla. Hyvä esimerkki on marjanpoiminta. Sehän on nykyään ulkoistettu thaimaalaisille sillä perusteella, ettei suomalaisia kiinnosta ja marjat mätänee metsään. Jos esim. hillasta maksettaisiin suhteessa yleiseen hintatasoon samanverran kuin 20 vuotta sitten, niin minä ainakin lähtisin poimimaan. Mutta kun ei makseta koska thaimaalainen poimii paljon halvemmalla.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Monsteri renkaat POISTETAAN MYYNNISTÄ lop8 O/M/V Renkaat ja vanteet 0 18.09.2015 15:35
työttömyys wuntzikka Chit-Chat 107 02.05.2013 22:58
poistetaan myynnistä ainakin toviksi tiku83 O/M/V Ajoneuvot 9 06.06.2007 18:23
M: Loppu jo miten poistetaan ? lantikka O/M/V Ajoneuvot 9 28.08.2006 06:18
Työttömyys puoliksi hetkessä! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 14:18


Sivu luotu: 18:39 (GMT +2).