Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.10.2020, 19:17
komootti komootti ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 18.10.20
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 3
Perusasetus

MAN 8.136/8.150 hankinta


Päivää palstalle!

Homman nimi on sivilisaatiosta vetäytyvän ihmisen liikkuva koppero. Tutkiskeltuani aihetta, olen hyvin tykästynyt MAN 8.136/8.150 vehkeisiin, joiden hintataso ja ymmärtääkseni yksinkertaisuus sekä luotettavuus kiehtovat. Palstalla olen kytistellyt, että onhan näitä hankittu ja asunnoksikin tehty. Mulla on toistaiseksi aika välttävä osaaminen ja vaadittava ajokorttikin puuttuu. En muiden ketjuista saanut vastauksia kysymyksiini, joten yritän, jos tähän joku hövelisti vastailisi.

Tanskastahan näitä saa, onko suosittaa kauppaa, jolla homma toimii?
Jossain olin huomaavinani, että 8.150 olisi kulutukseltaan parempi. Olisiko tämä tehokkaampi versio muutenkin parempi?
Onko jotain mitä pitäisi tietää ja huomioida, jotta rekisteröinti sujuisi mahdollisimman sujuvasti, onko jossain vuosimallissa jotain uusia vaatimuksia?
Ilmeisesti helpoimmalla pääsee kun ostaa auton lavalla ja lavan päälle laittaa komootin, jossa asustelee?

Jos jollain on jo sopiva, hyväkuntoinen, kulkine kotimaassa, niin toki olen kiinnostunut tekemään hankinnan yksinkertaiseksi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.10.2020, 11:41
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Itseä kiinnostaa voisiko tällä tavoin helpottaa asunnottomuutta tai liian kalliita kuluja. Lehdestä olen lukenut, on tyyppejä, jotka on muuttanut asuntovaunualueelle.

Onkos tuolla tarkoitus ajaa enempi vai pitää paikallaan?

Jos pitää paikallaan, tulisi panostaa siihen, ettei tule sanomista. Ajattaessa auton kunnolla on väliä. Vuokran hinnallahan saisi joka vuosi auton, mutta asumistukea ei saa.

Mikäli kyseessä on uusi asumismuoto, ehkä pitäs testata niin, että voi tehdä korjausliikkeitä, jotta välttyisi odottamattomilta kuluilta tai harmeilta. Tukikohta tuolle maksaa ehkä autoa enemmän.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.10.2020, 15:06
komootti komootti ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 18.10.20
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 3
Perusasetus

Haaveet ovat täysin vapaa-ajantoiminnassa. Tekisi mieli edetä paikoissa, joissa se ei ole ainakaan miellyttävää perus matkailuautolla. Samalla laitos olisi tarkoitus varustaa niin, että pärjäilee kohtalaisen ajan Off-Grid.
Tanskasta olen lähestynyt vain Padborgissa ja Faaborgissa olevia likkeitä, joista Padborg vain on vastannut ja tarjonnut yhtä 8.150. Ilmeisesti 8.136 olisi enemmän tarjolla. Pitäisi vain selvittää kumpi on parempi luotettavuus ja kulutus mielessä.
Rakkineen säilytys onnistuu minulla helposti niin ettei ketään häiriintyvää ole lähelläkään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nelivedon hankinta MLempinen Tekniikka & Jutustelu 4 09.03.2012 22:16
Uus hankinta V6 Pajero -90 Hairahrus Maasturiprojektit 13 22.01.2012 22:04
Mokkulan hankinta Heguli Chit-Chat 24 12.08.2011 23:04
käyttöauton hankinta! nyyberö1 Chit-Chat 3 19.03.2010 12:19
Veten -87 hankinta Vuosimallit 1984-1996 22 09.11.2004 11:50


Sivu luotu: 07:35 (GMT +2).