Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.01.2014, 22:02
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 514
Perusasetus

Auton yli maalauksen hinta?


Paljonko olisitte valmiita maksamaan ihan normaalin henkilöauton yli maalauksesta?
Ihan perusväri, ei mitään metallikohtoa tai helmiäistä. Mahdollisesti lakka päälle?
Kyseessä kesäinen harrastepeli kuiteskin, jolla ajetaan muutamatonni kesässä. Ajatus on pitää autoa vielä pitkään. Jos ei mieli muutu yms.
Pohjatöitä ei tarvitse pahemmin tehdä. Pariin sormenpään kokoseen jälkeen kittiä.
Auto menisi 100% purettuna maalaamoon, eli rullaava kori ilman mitään. Suojausta ei tarvitse tehdä.. Itse olisi tarkotus maalata konehuone ja mahdollisesti ovien sisäpuolet. Että ne voisi suojata jollakin ettei tule maalisumua.

Paikalliset täällä Keski-Pohjanmaalla halusivat 4000e luokkaa tuosta hommasta. Joka mielestäni on jo kiskontaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.01.2014, 22:26
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Itse pidän myös kauan samoja autoja ja osittain myös harrastemeininkiä on vähän mukana.

Oma ratkaisuni on, että ostan joskus vaikka 10 litran setin uretaani teollisuusmaalia ja maalaan sillä kaikki vekottimet, jota tarvii ulko-olosuhteissa. Nyt en muista mitä tarkkaanottaen maksoi maali oliko jotain 100-200 euron välillä ja tällä maalaa jo useammankin vehkeen ruiskulla, telalla tai pensselillä.

Miehestä ja motivaatiosta on kiinni minkälaista ulkonäköä tulee.

Mielestäni tämä edustaa aika lailla halvinta vaihtoehtoa - eikä niin huonoakaan - ja aion jatkaa samaan malliin!

Jos mietin mitä pitäs maalata, että vois saada neljä tonnia niin varmaan jos hiekkapuhaltasin ja maalaisin jonkun tosi ison teräsveneen ellei jo pienen laivan voisi olla mahdollista...

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 01.01.2014 22:32
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.01.2014, 22:33
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Huhuh ei vissiin paikallisilla hommat oikein kiinnosta kun tuollaisia hintoja heitellään.

Kolme kertaa auton ylimaalauttaneena.. Hinnat pyöriny 600-1500€ välissä ja maalaamona kuitenki Rovaniemen parhaaksikkin haukuttu maalaamo kahella viimeisellä kerralla.
Toki itse purettu ja kasattu tuohon rahaan. Niin ja nämä on kaikki ollut metallihohtoja ja jälki todellakin priimaa (oviaukot/kaikki luukkujen sisäpinnat ym. luonnollisesti maalattu).
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.01.2014, 22:39
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.186
Perusasetus

Täälä seinäjoen suunnilla kans kyselin huvikseen hodarin maalausta perusmustalla niin 4-5tonnin välillä pyörii hinnat
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.01.2014, 22:54
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Jos itse tekee, voi tärväytyä n. viikon verran hyviä kesäilmoja vaikka suurin piirtein tietäisi mitä pitää tehdä kaikkine hiontoine, suojauksineen, välihiontoine ja valumien tms. korjailuineen.

Mutta ihan kivaa puuhaahan se on...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.01.2014, 23:06
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Auton koko vaikuttaa hintaan myös.

Välikopan olen ylimaalauttanut hintaan 600e.
Hintan sisältyi maalit ja ulkopuolelta yliveto.
Ei ollut mikään erikoisväri, uunin kautta kävi ja lopputulos on ollut priimaa.

Itse purin, tein pohjat ja kasasin maalauksen jälkeen.

Jos joskus tulee itellä sama tilanne että pitäs joku kori maalauttaa ja purkaa niin todennäköisesti maalari saisi samalla maalata luukut irrallaan, konehuoneen ja sisältä myös. Samalla se menee ja lopputulos on aina parempi kun on kaikki maalattu kerralla.

Toi 4000e on aika raju.

Edit:
Sitten pitää muistaa että firmat eivät ehkä halua tehdä ylivetoa autoon, siinä pelossa että pohjat on paskat ja myöhemmin syytettäisiin maalaamoa virheistä jotka eivät ole heidän.
Ilman takuuta lopputuloksesta asia voisi olla eri ja samalla hintakin. Nämä kun ovat niin monen asian suma ja jutut voi hintaa pyytäessä esittää/ymmärtää niin monella eri tavalla.

Melkeen etsisin jonkun joka suostuisi tekemään ton duuninsa oheella jos mahdollista, joku harrastelija tai vastaava?

Viimeksi muokannut Juippa : 01.01.2014 23:11
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.01.2014, 00:15
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Maalaminen/väritys.....


Yleisellä tasolla: (ei hajuakaan esim. topiikin aloittajan auton merkistä...)

Siis tuo "Pohjatöitä ei tarvitse pahemmin tehdä. Pariin sormenpään kokoseen jälkeen kittiä."
Ja yhdistettynä "Kyseessä kesäinen harrastepeli kuiteskin, jolla ajetaan muutamatonni kesässä. Ajatus on pitää autoa vielä pitkään. Jos ei mieli muutu yms."

Noilla kriteereillä voi olla tarjonnassa kirjavuutta:

Minä maalasin/maalautin oman niminerkin bj:n vappuaattona noin 200 MK hintaan, siis vajaa 10 purkkia kolinamaalia, rulla maalarinteippiä, mainoksia, ja keskiketterää ( 3:n veroluokan mallasjuomaa) ja k.o urakka sisälsi myös avo-muutoksen.

Taannoin maalasin/maalautin "siistin", vajaa 10v ikäisen mitsubishi Galant 2.3 td:n, kun se/sitä halasi paloauto ja siinä oli k.o takakulman lisäksi noin 2-300 pientä virhettä, jotka jokainen piti puhdistaa/kitata/hioa....

JOS pitää saada maalautettua auto OIKEASTI hyvän näköiseksi (siis näyttää uudelta) niin euroja alkaa palamaan!

Käytin kaverin hdj-80 maalarilla, auto purettiin "paljaaksi" ja kun kuulin hinnan, niin hakiessa (ensimmäisen kerran piti todella hakea virheitä) kysäsin oman hdj:n maalausta... (siis se trailerin veturi)
ja sitomaton tarjous oli "siedettävä", mutta onneksi? tuo "kimallus" ei edelleenkään kiinnosta...

Mutta jos maalauksen voi ajoittaa "luppo aikaan" niin 4000e voi olla aika paljon vailla, 3000e melkoisia, ja alle 3000e pitäis saada ylimaalaus, periaatteella; jossain valossa "tuommoinen tuo 20v auto on, pikkasen peilaa...." ja ed. hinnat on minun mielikuvia, ja nimenomaan harrastajan esivalmistelemasta autosta.

Siis pitää tietää mitä haluaa.../mihin on varaa.../ keskustella asioista niiden oikeilla nimillä....
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.01.2014, 07:45
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Mun hodari 100% purettuna 1500€, sisälsi keulan kehikon ja sisälokareiden puhalluksen ja kaikki pohjat autoon, luukut maalattiin ympäri ja oviaukot sisälle asti...No onhan tosta jo 3 vuotta aikaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.01.2014, 07:50
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.846
Perusasetus

Itse kyselin tuohon meikän Mitsuun maalausta jos sitä nyt pitää. Mutta kustannus oli 200-400€. Ihan maalamossa. Kuittia tuskin saan, mut eipä se edes kiinnostaisi. Ehkä jotain vaikuttaa kun tuntee kyseisen maalarin Mikäli tuota taas itse tekisi niin pelkät tarvikkeet olisi ilmeisesti 200€ luokkaa. Siis jos ostaa ihan maalit ja kait siihen jotain hiontamateriaaliakin saa. Sit pitäs vaan olla se joku paikka missä sen tekisi, mut ei tuo kyllä viikkoa veisi. Viikonlopussa sais varmasti tehtyä.

Mut 4000€ on kyllä sellainen hinta että ehkei firmaa edes kiinnosta se maalaus. Niillä taitaa mennä jo tarpeeksi hyvin ilmankin sitä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.01.2014, 08:25
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Nämä on jänniä asioita. Joskus aikoja sitten, olisikohan jo 10 vuotta aikaa jos ei enemmänkin, kyselin mopon teräksisen tankin maalausta. Pohjat oli tehtynä ja maalit valmiina, eli ainoastaan värin veto pintaan. (Itsellä ei silloin ollut tiloja eikä vehkeitä)

400€ huusivat sellaisesta hommasta.

Ostin kertakäyttöisen maaliruiskun, jossa oli ponneainepullo ja lasinen maalisäiliö, maksoi jotain kympin luokkaa silloin, ja pyyhkäisin värit ulkona pintaan. Jälki oli priimaa, kuin ruiskulla maalattu. Jäin kyllä miettimään että mikähän siitä hommasta niin kalliin olisi tehnyt...
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.01.2014, 08:32
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Maalaus.


Osiksi puretun henkilöauton maalaus pohjatöineen täälläpäin 1000-2000,- mitä oon kysellyt. Pinta ruosteet ja mädät pitää olla jo korjattu.
t. Ismo Ämmä

Viimeksi muokannut ImacInnes : 02.01.2014 08:45
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.01.2014, 08:49
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.954
Perusasetus

kyllä olen kuullu/nähny auton 12 000e maalauksisa.. kuulostaa tyhmän rahastukselta.
mutta n,4000e sai LAHDESSA mustan jonku vip.kameleottivärin erikois metalli hohto "kulta" hipuilla+ 8 hiottua lakkakerrosta+maalikerrosta, auto oli maalaamossa 6viikkoa. ja lopputulos oli virheettömin koskaan näkemä maalaus ja parempi kuin ns. auton tehdas maalaus uutena.
eräässä toisessa maalamossa Lahdessa 1000-1500 e maksaa ,perus ylimaalaus mutta aika taulun pitää olla semmoinen että ei ole kiire.. eli jättää sen maalaamoon ja ne tekee ns. välihommina kun ei oo mitään vakuutus yhtiön maalauksia.
ja toi 4000e maalaus oli jo sen tasoinen kun auto kolaroitiin niin ,HELSINGISTÄ ei mikään maalaamo suostunu maalaamaan(osannu) korjaus osia. vaan auto olisi pitänyt kuljettaa Lahteen maalattavaksi.

Viimeksi muokannut toyota4x4 : 02.01.2014 08:54
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.01.2014, 08:49
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Hj menee tammikuussa ylimaalaukseen,hinta pohjineen n. 1000euroa. Katto jää ehkä keskiosalta maalaamatta. Alkup. metallifäri+lakka.
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.01.2014, 11:48
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Jos kestävän haluaa ja mukaan myös näyttävyyttä, oleellista on, että joku maalausasioista kokemusta omaava suunnittelee oikean marssijärjestyksen ja menetelmät.

Itse olen suuntautunut suunnittelemaan korroosioneston kannalta toimivia pintakäsittelyjä ja kun hyväksyn sen, että olen siihen enemmän suuntautunut kuin American Car Show näyttelypinnan, voi omat hommat maalailla tutuin menetelmin kohtuukuluin.

Ongelmat alkaa siitä jos joku muu kysyy mitä pitäisi tehdä tyyliin tuutko hiekkapuhaltaa ja maalaan jollain rautakauppa- ellei peräti spraymaaleilla ne mitä puhalsit. Jos yksi kokenut suunnittelee kokonaisuuden ja tehdään suunnitelman mukaan, hommat onnistuu ja jos sopan keittäjiä on useampi kuin yksi, on hyvinkin mahdollinen huono lopputulos.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 02.01.2014, 16:04
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.986
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vartiainen Näytä viesti
Katto jää ehkä keskiosalta maalaamatta. Alkup. metallifäri+lakka.
Mikäs idis tuossa on, pilataan onnistunut lopputulos mattapintaisella ja samealla, ehkäpä eriväriselläkin katolla?!
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 02.01.2014, 16:57
Lord of flies Lord of flies ei ole kirjautuneena
Sekalainen tyhjäntoimittaja
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Ähtäri, Suomi
Viestit: 427
Perusasetus

Ite kun maalautin 1.5 vuotta sitten dodgen niin kaikkineen se tuli maksaan n 3000 €.
Tossa hinnassa on hitsaustyöt, ruiskuliimat, kitit, pohjamaalit, pintamaalit ja lakat, maalarin palkkio ja osa pohjatöistä.

Purin itse sisustan ja kasasin sen.
Hitsauksen osalta jätin homman ammattilaiselle, joko hitsas palat kiinni paikkoihin mihin tarvittiin. Vanhojen peltien leikkomiset ja uusien korjauspalat tein itse valmiiksi, joten hitsarin ei tarvinnut kuin polttaa ne kiinni.

Pohjat tein myös itse osittain, maalari teki lavaan sillä aikaa kun minä hioin koppia.

Ei tehty mitään näyttelyautoa vaan pikemminkin näyttävä käyttöauto ja ite olen kyllä tyytyväinen. Ainakin silloin kun auto on puhdas, mikä on tolle aika harvinaista.
__________________
Yah! It stinks and is giving you a headache, – it's a diesel.

Bensalla pestään napa... dieselillä tehdään voimaa

-95 Dodge Ram SLT Cummins 4x4 *JN-traidingin turbiini, marine-suuttimet, plate vaihdettu, DSS, 2.5" leveling kit*

http://s244.photobucket.com/albums/gg31/Lonely_cruiser/
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 02.01.2014, 17:07
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mikäs idis tuossa on, pilataan onnistunut lopputulos mattapintaisella ja samealla, ehkäpä eriväriselläkin katolla?!
Onhan sullakin FJ:ssä erivärinen katto?
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 02.01.2014, 17:24
foorttiF150:n Avatar
foorttiF150 foorttiF150 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 07.06.09
Sijainti: Nakkila
Viestit: 226
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kokkolanpoika Näytä viesti
Paljonko olisitte valmiita maksamaan ihan normaalin henkilöauton yli maalauksesta?
Ihan perusväri, ei mitään metallikohtoa tai helmiäistä. Mahdollisesti lakka päälle?
Kyseessä kesäinen harrastepeli kuiteskin, jolla ajetaan muutamatonni kesässä. Ajatus on pitää autoa vielä pitkään. Jos ei mieli muutu yms.
Pohjatöitä ei tarvitse pahemmin tehdä. Pariin sormenpään kokoseen jälkeen kittiä.
Auto menisi 100% purettuna maalaamoon, eli rullaava kori ilman mitään. Suojausta ei tarvitse tehdä.. Itse olisi tarkotus maalata konehuone ja mahdollisesti ovien sisäpuolet. Että ne voisi suojata jollakin ettei tule maalisumua.

Paikalliset täällä Keski-Pohjanmaalla halusivat 4000e luokkaa tuosta hommasta. Joka mielestäni on jo kiskontaa.
täälläpäin maksaa maalaus n. 2000e maalista ja pohjatöiden määrästä riippuen
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 02.01.2014, 18:08
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mikäs idis tuossa on, pilataan onnistunut lopputulos mattapintaisella ja samealla, ehkäpä eriväriselläkin katolla?!
Pitää vaan korottaa reilusti
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 02.01.2014, 21:20
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 514
Perusasetus

No kiire minulla ei ole auton kanssa, sen sanoin tarjouksia kysellessä.
Kyselin tarjouksia n:8paikasta.
Maalari joka ton maalasi 14-vuotta sitten haluaisi nykyään n:2000e, ei ole uunia ja työt tehdään autotallissa jossa on kuiteskin imuri yms. Jälki ihan ok hintaan nähden. Mutta vanhuus on tuonnut virheitä sitten myös mukanaan, iäkkäämpi maalari kyseessä.. Toinen mutta asiassa kun tarjouksen kysyin, niin ehtona oli vähän semmonen että auton pitäisi jäädä pahimmassa tapauksessa pihalle pressun alle ilman laseja yms. Niin tämä ei oikein ehkä sytytä kun ulkona sataa aina vaan vettä.?
Ruosteet hitsaan itse mitä on tullut uusia paikkoja ajan kanssa. Ekat vauriot on tehty 14-vuotta sitten kertaalleen eikä niitä tarvitse korjata uudestaan tänäpäivänäkään. Tuulilasiliiman imiessä vettä nyt 14-vuoden aikana on tullut muutama vesihuokonen joka pitää hitsata, ja maalarin kitata. Muuten pintaa ei tarvitse hitsailla. Etulokari pitää vaihtaa kun se on lahonnut ja sitä ei vaihdettu 14-vuotta sitten, vaikka olisi ollut aihetta.

Hinnat vaihtelivat lopuissa muissa maalaamoissa välillä min:3500e, mielummin ehkä kuiteskin se 4000e sanoivat. Kallein 7500e joka kirosi tuulilasin vieressä ollutta ruoste piskoa että hyi helvete.
Keskihinta pyöri 4000e nurkilla, ja jotkut sanoivat sitten lopuksi ettei tee olleskaan hommaa, mielummin 10kpl lokasuojia ja enempi rahaa ja vähempi virheitä. (ja jos tekevät aikaa voi mennä 6kk, ja eivät anna takuuta että onko sillonkaan edes maalattu. Että ei oikeen houkuta tommoset maalaamot.)
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 02.01.2014, 21:41
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.560
Perusasetus

Tyhmä kysymys väliin mutta nuo alle tonnin maalaukset, mitä tai minkä merkin maalit ja lakat ym. jutut kyseessä? Käsittääkseni ko. tökötit on kohtuu arvokkaita jos mennään "parempiin" värilöihin... Ja ferrex on halpaa.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 02.01.2014, 22:34
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kokkolanpoika Näytä viesti
Paljonko olisitte valmiita maksamaan ihan normaalin henkilöauton yli maalauksesta?
Ihan perusväri, ei mitään metallikohtoa tai helmiäistä. Mahdollisesti lakka päälle?
Kyseessä kesäinen harrastepeli kuiteskin, jolla ajetaan muutamatonni kesässä. Ajatus on pitää autoa vielä pitkään. Jos ei mieli muutu yms.
Pohjatöitä ei tarvitse pahemmin tehdä. Pariin sormenpään kokoseen jälkeen kittiä.
Auto menisi 100% purettuna maalaamoon, eli rullaava kori ilman mitään. Suojausta ei tarvitse tehdä.. Itse olisi tarkotus maalata konehuone ja mahdollisesti ovien sisäpuolet. Että ne voisi suojata jollakin ettei tule maalisumua.

Paikalliset täällä Keski-Pohjanmaalla halusivat 4000e luokkaa tuosta hommasta. Joka mielestäni on jo kiskontaa.
Jos maalaisit ite omassa tallissa tallissa ? ei se oikeesti mitään rakettitiedettä oo kun ostaa oikeat tarpeet niin näkee mitä niihin menee ja onnistuu kyllä ilman uunia.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 02.01.2014, 22:44
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.880
Perusasetus

Tässä ulkona maalattua datsuninkylkee, enkä osaa maalata siis ite


Kallis ei ollu tää maalari vaan ei se noita paljoo teekkään..
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 03.01.2014, 00:08
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Tyhmä kysymys väliin mutta nuo alle tonnin maalaukset, mitä tai minkä merkin maalit ja lakat ym. jutut kyseessä? Käsittääkseni ko. tökötit on kohtuu arvokkaita jos mennään "parempiin" värilöihin... Ja ferrex on halpaa.
Ite maalasin viime kesänä automaalit.netin tuotteilla tuon oman Fronteran.
Ihan normi automaaleina noita pitäny, mikä sitten "laadukas" on...
- pohjamaali 55€
- metallivärimassa +lakka 235€
- tai vaihtoehtosesti akryylimassa 156€

Tuolle omalle projektille tuli kitteineen yms. yms. ehkä 350€ hintaa.
En viitti Ferrexien jne. kanssa kyllä ite leikkiä, ku asialliset maalitkaan ei ihan älyttömiä maksa.
Ei ole maksettu mainos, vaan olen vain tyytyväinen em. kaupan asiakas.

Nämä kaikki sitten ammattimiehen tekemänä ja palkan edestä tekee sitä hintaa, ja tietysti tilat jne. pitää huomioida. Mutta toisaalta ammattimies tuskin maksaa samoja hintoja maaleista, mitä iteltä perivät värikaupan kassalla. Ja ammattimieheltä saat (toivottavasti) tasaisesti kiiltävän ja suoran maalipinnan, itellä tulee yleensä välillä oikastua, eikä ruiskukäsikään ole aivan riittävän tarkka (sumua, pientä valumaa jossai, jne) -> mehtäauton maalipinta jolla ei kuitenkaan tarvi hävetä kylillä ajaessa.

Edit: Ehkä vähän kysymyksen vierestä vastattu, mutta pääsee kartalle mitä aineet maksaa. Tuskin satasten maalauksista kuitteja kirjotellaan.

Viimeksi muokannut macro : 03.01.2014 00:11
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 03.01.2014, 07:13
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Tyhmä kysymys väliin mutta nuo alle tonnin maalaukset, mitä tai minkä merkin maalit ja lakat ym. jutut kyseessä? Käsittääkseni ko. tökötit on kohtuu arvokkaita jos mennään "parempiin" värilöihin... Ja ferrex on halpaa.
Glasuritin tuotteilla tietenki, onko niitä muka muitaki?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty /Ajettu yli:D :D Peugeot 205 Rotta-Racing O/M/V Ajoneuvot 4 24.03.2011 15:50
vinssaus tien yli Rekisteröimätön Chit-Chat 19 06.02.2010 16:13
Ohjauksia netin yli -MAKE- Chit-Chat 24 24.11.2006 18:24
Musiikkia yli metelin Tekniikka & Jutustelu 13 12.11.2004 20:46


Sivu luotu: 05:38 (GMT +2).