|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
Lainaus:
Toyota HDJ 100 vois olla kova peli. |
|
|||
|
|||
Lainaus:
Vene tuodaan aina kotiin joka reissun jälkeen. Eli muutamia kymmeniä kertoja. Ajomatkaa ei kuitenkaan tule kovin paljon, ellei nyt sitten innostu Inarilla käymään enemmän kuin kerta vuoteen. Touareq kiinnosti siksi, että se sopisi kakkosautoksikin. Vetokyky sillä pitäis numeroiden mukaan riittää. Koria sais siitäkin korotettua ja renkaita vähän isommiksi. |
|
||||
|
||||
Lainaus:
En tiedä millaisia 4wd farkkuja sinulla on ollut, mutta kuten sanoin niin isomman kokoluokan farkku. Tuollainen A6 painaa melkein sen mitä touareg eikä automaatista pala kytkin. Sillä pääsee myös lumihangessa. Yhäkin olen sitä mieltä että haettuun käyttöön ja varsinkin tuo kulutusrajaus mielessä katselisin itse touaregia,q7 tai possua 3.0tdi:llä varustettuna ja automaattina. Tosin kuinka hc lumipaikkoja ajetaan? Sekin kannattaa miettiä. Viimeksi muokannut Hcet : 11.01.2025 08:46 |
|
|||
|
|||
Ei pickuppi oikein täytä eräjorman tarvetta riittävälle lämpimälle tilalle koirille kun niitä on enemmän kuin 1 ja ne on isompia kuin puudeli. Ja sitä oheiskamaa on sen verran että joku tuplahyttipickup on kaikkea muuta kuin optimaalinen.
Karkeesti 2005 jälkeen kaikki mikä on tullu VAG konsernilta on parhaimmillaankin epäilyttävää luotettavuudeltaan. Nelos passatti, vitos portteri kohdalla meni aika moni asia aika perseelleen. Ei ole torakkaa itselläni ollut mutta yllättyisin jos ei tollasen vanhan torakkan kanssa joudu viettämään yhtä paljon aikaa tallissa kuin maantiellä, varsinkin jos se on dieseli. Välttäisin kuin ruttoa vaikka onkin toimiessaan varmasti mukava peli. Tuli mieleen että jos se maantiepuoli on painopisteenä niin nelosgeneraation 2006-2010 Ford Explorer menis varmaan kanssa ihan kivasti. 4,6 V8 on ihan kelpo pannu, alkuperäiset 2-osaiset sytytystulpat tahtoo hajota irroitettaessa mutta ne on todennäköisesti jo vaihtuneet. Aski on ZF 6HP alkuunsa ja sen jälkeen Fordin lisenssiversio samasta askista eli se on hyvä. Ajettavuudeltaan modernimpaa SUV kantaa edustava ja kohtuu napakka erillisrunkoinen kampe noin muutenkin. Osia ei kauheesti näistä nurkista löydy eli joutunee rock autosta tai vastaavasta tilailemaan, mutta hyvä peli muuten. Kaverilla tollanen ollut useamman vuoden ja ollut tosi luotettava kampe. 2 ukkoo, yks koira ja eräkampetta niin saa tollasenkin tosi täyteen kun lähtee viikon mettäreissulle jonnekin. Viimeksi muokannut Macke : 11.01.2025 12:25 |
|
|||
|
|||
Lainaus:
Polttoaineen kulutus ei ole niin ehdoton raja, kuin se, että vene nousee järvestä ja pääsee koirien kanssa auraamattomilla teillä, mutta jos kulutus on järkyttävän suuri, niin sitte maasturi on kolmosauto. |
|
||||
|
||||
Minä olen koittanut selvitä yhdellä käyttöautolla, jossa on kohtuullinen maastokyky, yli 3000 kg vetomassa ja vähintään 4 paikkaa. Kilsoja tulee itsellä 10-15 tkm / vuosi, joista merkittävä osuus trailerin kanssa. 20 vuotta sitten ostin 2002 Gen3 Pajeron 3.2 DiD-koneella (kytkettävä takalukko), sitten 2006 Grand Cherokee 3.0 CRD-koneella (automaattiset lukot molemmilla akseleilla lisävarusteena), ja reilu vuosi sitten vaihdoin 2016 Touaregiin 3.0 TDI (keski- ja takalukko + alennusvaihteisto lisävarusteena). Asteittain on tullut lisää tehoa ja mukavuutta, mutta Touaregin CAN-väylät on aika hankalia sitten kun tulee jotain ongelmia. Tee-Se-Itse -miehelle on vaikea pala viedä autoa korjaamolle, etenkin kun tuntuu että edes merkkiliikkeen osaaminen ei herätä luottamusta.
Terrain Tech- tai 4XMotion-paketilla varustettuja Touaregeita on todellä vähän uudemman pään 7P-korimallissa. Itse kyttäsin melkein vuoden ennen kuin sopiva tuli kohdalle. Normaali 4Motion-malli ei sisällä enää alennusvaihdetta tai tasauspyörästön lukkoja näissä uudemmissa. Vanhemmissa 7L-malleissa takalukko taitaa olla vakiona, tai ainakin paljon useammin se löytyy. Jos näitä kolmea autoa vertaa keskenään, niin Pajero on lähinnä traktoria, mutta ihan kelpo vehje etenkin uudempana. Vanhempien vuosimallien 160 heppainen kone oli aika nuhainen, mutta Gen4:n 200 heppainen on varmaan parempi. Grandi on suhteellisen hiljainen ja siinä on potkua mukavasti, mutta alusta oli ainakin minun autossa niin löysä että se tuntui kaatuvan mutkissa - ennen kuin siihen tottui. Touareg on "webaston" ansiosta todella lämmin noiden kahden pakastimen jälkeen, ja karvalakkimalleihin tottuneelle tuntui alkuun jopa sporttiselta ja luksukselta 262 heppaisen koneen ja 8 vaihteisen automaatin kanssa. Tuli vähän tälläistä tajunnanvirtaa, mutta kaikkia kolmea autoa voin suositella varauksin. |
|
|||
|
|||
https://youtu.be/9Y1baYRkQAI?si=JzwUMIIuv41fcBBH
Tuossa kokeilen 3,2 DID Pajeroa, pientä tykkäämistäkin, vaan oli rikki. Ei ollut mun oma. Takaisin liikkeeseen ja sieltä tuli joku perusauto tilalle kun nelivedon toimimaan laitto ei sujunut. Ääni oli vähän karkea. |
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuota testeriasiaa ei kannata pelätä. Alta 100€ saat lähes merkkitesterin. Vag vehkeisiin obd11 on kova sana, selkeä käyttää kelle vain. Vcds on sitten toinen Viimeksi muokannut Hcet : 11.01.2025 22:45 |
|
||||
|
||||
On minulla VCDS, mutta väylävirheet on vähän ikäviä kun testerissä näkyy näkyy äkkiä virheitä vähän joka puolella.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 2 venettä, iso ja pieni | legless | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 25.03.2013 21:45 |
Mikä uudeksi (city)maasturiksi? Myös metsään. | Rinssi | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 19.02.2013 10:01 |
Myydään Pari venettä | patsuk | O/M/V Muut | 3 | 10.10.2011 21:30 |
Mikä maasturiksi? | legro | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 06.01.2007 16:48 |
L200 Maasturiksi | L200-01 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 05.09.2005 19:19 |