Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.12.2008, 16:50
dieselbensa dieselbensa ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 09.12.08
Viestit: 2
Perusasetus

land rover discovery base TDi


heippa rallaaa...

Onkohan Land Rover Discovery Base TDi minkälaisessa maineessa. Haluaisin vihdoinkin vähän maastokelpoisemman auton ajettuani pari CR-V:tä??
Tällähetkellä näyttäisi Base TDi:t olevan huokeimmat lantikat, jos bensapelejä ei oteta lukuun.
Autolla pitäisi ajaa myös maantie ajoa. Ideana olisi tuonlainen mökille ja metsästys hommiin pääsy.
Leikkimiseen olen ajatellut "purkkikatsia" siinä ei sitten ole niin väliä mitä bensaan menee, niin ja tulihan semmosella ajettua intissä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.12.2008, 19:54
Discovery Discovery ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 07.02.05
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 258
Perusasetus

Minkä ikäistä autoa olet ajatellut. Discoja on monella disel koneella (tdi200, tdi 300, td5, Disco III Ford koneella). Itsellä on -96 Disco I joka on tdi 300 koneella. Nyt olen ajanut hieman yli 200 th. Pieniä vikoja on ollut mutta ei mitään isompaa. Eli polttoaineen siirtopumppu vaihdettu, termari, hihnat (määräaikaishuolto), vesipumppu, hehkut.
Auto ei ole mikään raketti, mutta kulkee pehmeästi ja mukavasti sekä tiellä että maastossa.
Olen ollut tyytyväinen.

Jos haluat enemmän tietoa koneesta niin Roverin Ystävät sivuilla Ahosen Sedältä saat tarkkaa ja teknistä tietoa. Varmaan myös tyypillisimmät viat.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.12.2008, 11:32
dieselbensa dieselbensa ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 09.12.08
Viestit: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Discovery Näytä viesti
Minkä ikäistä autoa olet ajatellut. Discoja on monella disel koneella (tdi200, tdi 300, td5, Disco III Ford koneella). Itsellä on -96 Disco I joka on tdi 300 koneella. Nyt olen ajanut hieman yli 200 th. Pieniä vikoja on ollut mutta ei mitään isompaa. Eli polttoaineen siirtopumppu vaihdettu, termari, hihnat (määräaikaishuolto), vesipumppu, hehkut.
Auto ei ole mikään raketti, mutta kulkee pehmeästi ja mukavasti sekä tiellä että maastossa.
Olen ollut tyytyväinen.

Jos haluat enemmän tietoa koneesta niin Roverin Ystävät sivuilla Ahosen Sedältä saat tarkkaa ja teknistä tietoa. Varmaan myös tyypillisimmät viat.
Moro
Olen ollut reissussa ja pois koneen äärestä ja nyt vasta kattelin näitä sivuja.
Myynnissä on ( tai ainakin oli ) td5, ennenkuin lähdin reissuun. 1998 mallinen automaatti.
Minulla ei ole kiirettä, joten kattelen rauhassa. Kirjoitit että olet tyytyväinen niin maantie kun maasto-ominaisuuksiin. Kuullostaa hyvältä kun tälläsellä "tavan reiskalla" ei ole mahollista ostella useita autoja ja puolisonkin pitäisi tykätä ajaa sillä.

Eikö nää ole kaikki rungollisia autoja niin, että peltipuolenkin peruskorjaus on mahdollista?
Onko mielstäsi manuuali parempi esim. lumessa ajoon kun automaatti?
Tutustun noihin sivuihin.
Kiitos paljon !!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.12.2008, 15:41
Kopone:n Avatar
Kopone Kopone ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.06
Sijainti: Kajaani, Finland.
Viestit: 295
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dieselbensa Näytä viesti
Moro
Olen ollut reissussa ja pois koneen äärestä ja nyt vasta kattelin näitä sivuja.
Myynnissä on ( tai ainakin oli ) td5, ennenkuin lähdin reissuun. 1998 mallinen automaatti.
Minulla ei ole kiirettä, joten kattelen rauhassa. Kirjoitit että olet tyytyväinen niin maantie kun maasto-ominaisuuksiin. Kuullostaa hyvältä kun tälläsellä "tavan reiskalla" ei ole mahollista ostella useita autoja ja puolisonkin pitäisi tykätä ajaa sillä.

Eikö nää ole kaikki rungollisia autoja niin, että peltipuolenkin peruskorjaus on mahdollista?
Onko mielstäsi manuuali parempi esim. lumessa ajoon kun automaatti?
Tutustun noihin sivuihin.
Kiitos paljon !!
minulla on ollu melkein jokamallia discoa ja 300tdi ja manuaali on ehottomasti luotettavin nuista. tällähetkellä omistan td5 mallin se on kyllä hiljannen ja heleveti hyvä ajaa, mutta osat on vielä aika arvokkaita.
tuohon 300tdin nuhaisuuteen on lääkkeet olemassa ei ole kun pikku säätöä. ajolleen se on hyvä ja polttoaine talous on huippu. rungollisia nuo on kaikki, ulkopellit kattoalukuunottamatta on alumiinia, ruoste paikkoja on etupyörän kotelot ja c-pilarin juuri.
automaatti/manuaali paremmuuteen en sano mitään, se on makuasia aika pitkälle.
__________________
It's not broken, it's British.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.12.2008, 18:35
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kopone Näytä viesti
minulla on ollu melkein jokamallia discoa ja 300tdi ja manuaali on ehottomasti luotettavin nuista. tällähetkellä omistan td5 mallin se on kyllä hiljannen ja heleveti hyvä ajaa, mutta osat on vielä aika arvokkaita.
tuohon 300tdin nuhaisuuteen on lääkkeet olemassa ei ole kun pikku säätöä. ajolleen se on hyvä ja polttoaine talous on huippu. rungollisia nuo on kaikki, ulkopellit kattoalukuunottamatta on alumiinia, ruoste paikkoja on etupyörän kotelot ja c-pilarin juuri.
automaatti/manuaali paremmuuteen en sano mitään, se on makuasia aika pitkälle.
Lisätään ruostelistaan vielä etujalkatilat, helmakotelot, A ja C pilarin kohdalla olevat korinkannakkeet helmoissa, tavaratilan lattia, takimmaiset korinkannakkeet.
Ennemmin manuaali, ZF:n tomaatti on aika lujilla ton tonnikeijun alla.
Disco 2:ssa on kyllä luokattoman löysä etujousitus, mut siihenkin löytyy kyllä lääkettä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Land Rover Discovery -90 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 2 30.08.2008 19:58
Land rover discovery -99 Tomppa80 Tekniikka & Jutustelu 9 27.08.2007 08:23
M: land rover discovery uazman O/M/V Ajoneuvot 1 17.12.2006 09:19
Land Rover Discovery 3.5 V8i 3d 4wd p3ku Tekniikka & Jutustelu 10 20.04.2006 22:14
M: Land rover Discovery I -95 2.5 tdi O/M/V Muut 0 01.09.2004 11:36


Sivu luotu: 10:19 (GMT +2).