Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #301  
Vanha 23.08.2016, 11:07
Maksaa Maksaa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.15
Sijainti: Imatra,
Viestit: 95
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mr_Peace Näytä viesti
Ja kannattaa muistaa että jos tulee EU alueen ulkopuolelta ja jää tulliin, pitää maksaa lisäksi vielä DHL:älle tullauksesta min.24EUR +tullit yms. (enää ei kannata itse tullata koska DHL pyytää 50EUR palvelumaksun pelkästään tullaukseen tarvittavien papereiden luovutuksesta...)
Eli halpaa ei ole olemassakaan..
Vastaa lainaten
  #302  
Vanha 23.08.2016, 14:28
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mr_Peace Näytä viesti
Ja kannattaa muistaa että jos tulee EU alueen ulkopuolelta ja jää tulliin, pitää maksaa lisäksi vielä DHL:älle tullauksesta min.24EUR +tullit yms. (enää ei kannata itse tullata koska DHL pyytää 50EUR palvelumaksun pelkästään tullaukseen tarvittavien papereiden luovutuksesta...)
Eikös se mene niin, että tullilta tulee ilmoitus tarvittavasta tullauksesta. Sitten täytät tullin nettisivuilla lomakkeet ja laitat liitteeksi sähköpostiin saadun tilausvahvistuksen ja maksat pois. Sen jälkeen tulli antaa dhl:lle luvan toimittaa paketti perille. Turhaa siitä on kuljetusliikkeelle maksaa. En kyllä muista olenko juuri dhl:n kuljettamaa pakettia tullannut, mutta niin se on kaikissa minulle tulleissa paketeissa toiminut.
Vastaa lainaten
  #303  
Vanha 23.08.2016, 16:38
Korpisoturi Korpisoturi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.06.16
Sijainti: Tervo
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Eikös se mene niin, että tullilta tulee ilmoitus tarvittavasta tullauksesta. Sitten täytät tullin nettisivuilla lomakkeet ja laitat liitteeksi sähköpostiin saadun tilausvahvistuksen ja maksat pois. Sen jälkeen tulli antaa dhl:lle luvan toimittaa paketti perille. Turhaa siitä on kuljetusliikkeelle maksaa. En kyllä muista olenko juuri dhl:n kuljettamaa pakettia tullannut, mutta niin se on kaikissa minulle tulleissa paketeissa toiminut.
Samaa mieltä. Tullista tulee selvityspyyntö kirjeitse. Samassa kirjeessä on selkeät ohjeet miten asian kanssa tulee toimia. Kirjaat itsesi tullin sivuille verkkopankkitunnuksilla, teet ilmon siellä, liität ilmoon pdf tiedostona tilausvahvistuksen, ja saat tullauksen ja verojen hinnan varmaan samantien ruudulle. Samalla voit maksaa sen verkkopankissa tullin linkkiä hyväksi käyttäen. Asia on bueno, ja ei tartte kuljetusliikkeelle maksaa ylimääräistä.
Vastaa lainaten
  #304  
Vanha 23.08.2016, 17:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.394
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Eikös se mene niin, että tullilta tulee ilmoitus tarvittavasta tullauksesta. Sitten täytät tullin nettisivuilla lomakkeet ja laitat liitteeksi sähköpostiin saadun tilausvahvistuksen ja maksat pois. Sen jälkeen tulli antaa dhl:lle luvan toimittaa paketti perille. Turhaa siitä on kuljetusliikkeelle maksaa. En kyllä muista olenko juuri dhl:n kuljettamaa pakettia tullannut, mutta niin se on kaikissa minulle tulleissa paketeissa toiminut.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpisoturi Näytä viesti
Samaa mieltä. Tullista tulee selvityspyyntö kirjeitse. Samassa kirjeessä on selkeät ohjeet miten asian kanssa tulee toimia. Kirjaat itsesi tullin sivuille verkkopankkitunnuksilla, teet ilmon siellä, liität ilmoon pdf tiedostona tilausvahvistuksen, ja saat tullauksen ja verojen hinnan varmaan samantien ruudulle. Samalla voit maksaa sen verkkopankissa tullin linkkiä hyväksi käyttäen. Asia on bueno, ja ei tartte kuljetusliikkeelle maksaa ylimääräistä.

Ei tule, eikä toimi noin kuriirifirmojen kanssa. Kuriirifirmoilla on itsellään ne tarvittavat tiedot hallussa joiden avulla tullaus hoidetaan - eikä tullilta tule tavaran tilanneelle henkilölle mitään ilmoitusta postitse ainakaan jos kyseessä on FedEx, UPS tai DHL.
Eli jos haluat hoitaa tullauksen itse niin sinun on pyydettävä tarvittavat tiedot kuriirifirmalta tullausta varten, sitten tullaat, ja tulli antaa tarvittavat luvat eteenpäin kuriirifirmalle. FedExillä homma toimii hyvin (tee-se-itse-tulalus on vain paketin kuljetuksen osalta hieman hitaampi kuin jos maksaa sen muutaman euron FedEx:ille), DHL vetää ihan sikahinnan nykyisin tullauksista tavalla tai toisella. UPS:ää en ole hetkeen käyttänyt, mutta se muistaakseni ihan ok.


Jos taas tilaat postin kautta, niin silloin paketti jää tullipostiin ja tulliposti lähtettää sinulle tarvittavat tiedot postilla/ netpostilla että olisi paketti nönnönnöö tullattavana -> hoidat tullauksen itse ja tulli vapauttaa sen jälkeen lähetyken tullipostista eteenpäin ja se toimitetaan edelleen tilaajalle eteenpäin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #305  
Vanha 23.08.2016, 19:21
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei tule, eikä toimi noin kuriirifirmojen kanssa. Kuriirifirmoilla on itsellään ne tarvittavat tiedot hallussa joiden avulla tullaus hoidetaan - eikä tullilta tule tavaran tilanneelle henkilölle mitään ilmoitusta postitse ainakaan jos kyseessä on FedEx, UPS tai DHL.
Eli jos haluat hoitaa tullauksen itse niin sinun on pyydettävä tarvittavat tiedot kuriirifirmalta tullausta varten, sitten tullaat, ja tulli antaa tarvittavat luvat eteenpäin kuriirifirmalle. FedExillä homma toimii hyvin (tee-se-itse-tulalus on vain paketin kuljetuksen osalta hieman hitaampi kuin jos maksaa sen muutaman euron FedEx:ille), DHL vetää ihan sikahinnan nykyisin tullauksista tavalla tai toisella. UPS:ää en ole hetkeen käyttänyt, mutta se muistaakseni ihan ok.


Jos taas tilaat postin kautta, niin silloin paketti jää tullipostiin ja tulliposti lähtettää sinulle tarvittavat tiedot postilla/ netpostilla että olisi paketti nönnönnöö tullattavana -> hoidat tullauksen itse ja tulli vapauttaa sen jälkeen lähetyken tullipostista eteenpäin ja se toimitetaan edelleen tilaajalle eteenpäin.
Tullin sivuilla on erikseen postitullaus ja rahtitullaus. Jälkimmäinen on nimenomaan kuriirien paketeille tarkoitettu ja olen sellaisenkin tullauksen ihan itse tehnyt. Siitä vain on hetki aikaa, enkä muista mikä firma oli kyseessä. Eihän siihen tullaukseen tarvi kuriirilta mitään tietoja, tilaajalla on kaikki tarvittava tilausvahvistuksessa. Mielelläänhän ne kaikki tekisi sen tullauksen ja ottais jonku kympin siitä välistä...

Edit. Kai jonkin pakettitunnuksen tms. tarvii kuriirilta, mutta ei kai dhl siitä voi 50 veloittaa?

Edittiä lisää. Tullin sivuilta kopsasin, kun asia jäi vaivaamaan.
"Tulli-ilmoitusta varten tarvitset muun muassa:

1. Rahdinkuljettajalta tulleen saapumisilmoituksen, josta löydät seuraavat tiedot lähetyksestä:
- saapumispäivämäärä
- lähetyksen paino (ei ole aina ilmoitettu)
- postilähetyksen saapumistunnus
- edeltävä asiakirja - rahtilähetyksissä edeltävä asiakirja on yleensä MRN-numero + tavaraerän numero. Tätä ei käytetä postilähetyksissä.
- tavaran sijaintipaikka.

2. Myyjältä kauppalaskun/ tilausvahvistuksen

3. Tuotteen tavarakoodin löydät joko valmiilta valintalistalta tai saat sen puhelinpalvelusta. (Huom! tavarakoodia ei ilmoiteta, jos lähetys toimitetaan Kanaalisaarilta, ml. Jersey)

Jos sinulta puuttuu jokin edellä mainituista tiedoista, ei ilmoituksen antaminen onnistu."
Eli saapumisilmoituksessa pitäisi olla tarvittavat tiedot.

Viimeksi muokannut Ippe69 : 23.08.2016 19:51
Vastaa lainaten
  #306  
Vanha 23.08.2016, 20:20
Maksaa Maksaa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.15
Sijainti: Imatra,
Viestit: 95
Perusasetus

Menee kyllä meikäläisen kärsivällisyts kynnyksen yli tommonen että maksan mielellään mitä pyytäävät ja mietin ens kerralla yhen kerran onko tää mun juttu..
Vastaa lainaten
  #307  
Vanha 23.08.2016, 20:49
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.986
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Eli jos haluat hoitaa tullauksen itse niin sinun on pyydettävä tarvittavat tiedot kuriirifirmalta tullausta varten, sitten tullaat, ja tulli antaa tarvittavat luvat eteenpäin kuriirifirmalle. FedExillä homma toimii hyvin (tee-se-itse-tulalus on vain paketin kuljetuksen osalta hieman hitaampi kuin jos maksaa sen muutaman euron FedEx:ille), DHL vetää ihan sikahinnan nykyisin tullauksista tavalla tai toisella. UPS:ää en ole hetkeen käyttänyt, mutta se muistaakseni ihan ok.
FedExiltä tuli mulle kirje että tullattava, hoidanko heidän kautta (maksupalvelupalkkio 2,5% tullimaksuista ja veroista, min. 15,50€ vai haluanko tullata itse. Aspa tuumas että:
Lainaus:
Lähetyksenne saapuu 25.7.2016 maahan, jolloin voin laittaa teille nuo tullausohjeet
ja tarvittavat tiedot meiliisi. Kun sen tullaa itse niin säästää tietenkin sen 15,50 € mutta voi olla jopa nopeampi tapa koska tällöin saa sen Tullin luovutuspäätöksen heti. Me kun se tullataan niin Tullin viranomaiset tulevat fyysisesti tänne paikalle.
Sattuneitten seikkojen vuoksi myyjä tullas tämän kuitenkin itse Englannista käsin, kun ei pitänyt EU:n ulkopuolelta alunperin tulla.
Vastaa lainaten
  #308  
Vanha 23.08.2016, 21:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.394
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Edit. Kai jonkin pakettitunnuksen tms. tarvii kuriirilta, mutta ei kai dhl siitä voi 50 veloittaa?
Kuriirifirmahan ei yleensä ilmoita kuin seurantakoodin ja ehkä painon. Tullikoodin saa toki sieltä Taric- tietokannasta, ihan niinkuin postin kautta tuleviinkin joutuu etsimään.

FedEx mm. antaa tarvittavat tiedot ilmaiseksi jos haluaa tullata itse, mutta paketin saaminen viivästyy silloin jonkin verran. DHL sitten tosiaan ryövää hommasta ihan huolella..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #309  
Vanha 01.09.2016, 21:39
Mettäkana Mettäkana ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.14
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 125
Perusasetus

Tuli sitte itsekkin lähettyä ledipötköjen ihmeelliseen maailmaan ja laitettua tommone 52" 5D pötkö. Katotaan minkälainen sieltä sitte ilmestyy...

http://www.ebay.co.uk/itm/5D-OSRAM-7...p2047675.l2557
Vastaa lainaten
  #310  
Vanha 01.09.2016, 23:09
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.773
Perusasetus

Koitappa mitata jollain tuon todellinen virrankulutus.
Ilmoitettu teho jos pitää paikaansa niin. 700W/12V=58.3A
Yleismittarilla on turha mennä tuota mittaamaan, tuloksena palanut mittari tai tuurilla pelkkä mittarin virranmittauksen sulake.

Vaatii jo tehoa auton laturilta ja johdotuksiakaan ei kannata aivan ohuimmalla paukkulangalla tehhä

Viimeksi muokannut Mika_T : 01.09.2016 23:11
Vastaa lainaten
  #311  
Vanha 02.09.2016, 09:04
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.695
Perusasetus

katolle vahvarin kaapeli ovenraosta
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #312  
Vanha 02.09.2016, 12:25
Mettäkana Mettäkana ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.14
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 125
Perusasetus

Juu täytyy koitella mittailla, veikkailen tuossa olevan reilusti yli puolet liikaa watteja. Kattelin tota videota ja ei totakaan mainosteta kuin 300w, mutta jos siinä sit on 700w niin vetää 70mm2 kaapelilla ni pitäs riittää ja silti varmaan pullonkaulana olis lampussa oleva liitin
Mutta nähtävästi DHL mielestä Rovaniemi on syrjäseutua ja olisivat halunneet 40usd posteihin kun ekaks mainostivat ilmasia posteja koko maailmaan. täytyy katella joku toinen firma sitten.
https://www.youtube.com/watch?v=qCWs_G5WxYs

Viimeksi muokannut Mettäkana : 02.09.2016 12:35
Vastaa lainaten
  #313  
Vanha 02.09.2016, 19:04
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Onkos tuo joku uusi juttu että,kuriirit kiristää tullauksella liksaa?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #314  
Vanha 03.09.2016, 23:44
Jukeman Jukeman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 99
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Onkos tuo joku uusi juttu että,kuriirit kiristää tullauksella liksaa?
Kuulostaa härskiltä. JOS ostaa ebaysta, ja kattoo vielä maksuvaiheessa että mikä on postikulujen hinta, niin ei pitäis kyllä joutua maksamaan latiakaan enempää kuin mitä on hinta ruudussa ennen viimeistä klikkausta.

Jos suomen päässä joku dhl tai muu kuriiri yrittää kerjätä lisää rahaa, niin eikös tuo ole jo rikollista.

Jos taas kyse on tullauksen suorittamisesta, niin siitähän ne, posti mukaanlukien mielellään veloittaa. Mutta sitä ei kannata niille antaa hommaksi, ottavat kympeistä sataseen rahaa välistä aivan turhaan.

Niinku edellä joku kirjottikin, on tullin omien sivujen kautta tehtävä tuontitullaus aika simppeliä hommaa, ja ei tuu mitään ylimääräisiä rahti/postikuluja. tullit ja alvit pitä maksaa toki.
__________________
-Särkemällä oppii-
Vastaa lainaten
  #315  
Vanha 04.09.2016, 09:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.394
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jukeman Näytä viesti
Kuulostaa härskiltä. JOS ostaa ebaysta, ja kattoo vielä maksuvaiheessa että mikä on postikulujen hinta, niin ei pitäis kyllä joutua maksamaan latiakaan enempää kuin mitä on hinta ruudussa ennen viimeistä klikkausta.
Juu, jos ostaa eBaysta tai muusta verkkopalvelusta niin tottakai rahdin hinta pitää olla se mitä ilmoitetaan.

Lainaus:
Jos suomen päässä joku dhl tai muu kuriiri yrittää kerjätä lisää rahaa, niin eikös tuo ole jo rikollista.
Miksi se olisi rikollista, jos se liittyy paketin tullikäsittelyyn? Muuten kuriirit ei käsittääkseni ikinä halua Suomen päässä lisää rahaa.

Lainaus:
Jos taas kyse on tullauksen suorittamisesta, niin siitähän ne, posti mukaanlukien mielellään veloittaa. Mutta sitä ei kannata niille antaa hommaksi, ottavat kympeistä sataseen rahaa välistä aivan turhaan.
Luehan nyt ihan ajatuksella tuolta ylempää.. tietyt kuriirifirmat veloittaa ENEMMÄN siitä, jos tullaat itse sen sijaan että annat sen kuriirifirmalle tehtäväksi.
DHL on pahimmasta päästä. Miksikö näin? No en tiedä, ahneutta varmaan.. mutta joka tapauksessa kuriirifirmalta täytyy erikseen pyytää tullausta varten tiedot, koska niitä tietoja ei nyt vain yksinkertaisesti ole rahtitullausta varten yleensä kuriirifirmalta saatavilla ilman erillistä pyyntöä. Kuriirifirman toimittamaan pakettia ei voi tullata itse postitullauksella, vaan se pitää tehdä rahtitullauksena.
DHL veloittaa niiden tarvittavien tietojen antamisesta sikamaisen hinnan, kun taas mm. FedEx ei veloita mitään. FedEx:illä siis voi ja periaatteessa kannattaa tehdä homma itse, jos ei välitä siitä että paketti tulee silloin n. vuorokauden verran myöhemmin kotiovelle. DHL:ää ei kannata ylipäätään käyttää jos ei ole pakko, mutta jos täytyy niin tullaus kannattaa antaa DHL:lle - koska se on halvempaa.


Lainaus:
Niinku edellä joku kirjottikin, on tullin omien sivujen kautta tehtävä tuontitullaus aika simppeliä hommaa, ja ei tuu mitään ylimääräisiä rahti/postikuluja. tullit ja alvit pitä maksaa toki.
Postitullaukset kannattaa ehdottomasti tehdä aina itse, on nopeampaa ja halvempaa. Posti kun on ylipäätään tuskaisen hidas, ja tullauksen antaminen postille viivyttää pakettia helposti päivän- kaksi lisää.
Postitullauksen tiedot ylipäätään tulee suoraan Netpostiin (tai kirjeenä kotiin), joten se homma on simppeliä. TARIC- koodinkin löytää joko suoraan palvelusta tai sitten itse etsimällä/ tullin palvelunumeroon soittamalla.
Rahtitullauksen (= kuriirifirmat) tekeminen itse riippuu käytettävästä firmasta, sekä osittain myös lähetyksen kokonaisarvosta. Lisäkuluja voi tulla tai on tulematta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 04.09.2016 09:16
Vastaa lainaten
  #316  
Vanha 04.09.2016, 12:17
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.006
Blog Entries: 20
Perusasetus

DHL perusteli kantaansa seuraavanlaisesti, kun keväällä asiasta tiedustelin:

Hei Johannes,

kiitos viestistäsi.

Pikakuljetusalalla yleisen käytännön mukaisesti myös DHL Express on alkanut veloittaa 1.5.2016 alkaen luovutuspalvelumaksun kaikilta asiakkailta, jotka tullaavat lähetyksensä itse. Vastaava palvelumaksu on ollut käytössä DHL Expressin sopimusasiakkailla.
Hintaero perustuu siihen, että itsetullaavien asiakkaiden lähetysten käsittely edellyttää meiltä manuaalista työtä, joka aiheuttaa enemmän kustannuksia kuin se, että hoidamme tullauksen asiakkaan puolesta.
Yksityisasiakkailla on DHL Expressin kautta kuljetettavissa tullattavissa lähetyksissä kaksi vaihtoehtoa: voimme tullata lähetyksen asiakkaan puolesta, tai asiakas voi tullata lähetyksen itse. Molemmista tullaustavoista peritään palvelumaksu.



Tiedote
1.5.2016 alkaen DHL Express (Finland) Oy muuttaa käteisasiakkaiden tullaukseen liittyviä palvelumaksujaan.
DHL Express (Finland) Oy alkaa periä palvelumaksua luovutuksesta (itse tehdystä tullauksesta), ja samalla tullivakuuspalkkio muuttuu. Palvelumaksuja peritään Euroopan yhteisön ulkopuolisista lähetyksistä, joiden veronkanto on yli 5 euroa. Luovutus-palvelumaksua peritään lähetyksistä, joissa DHL toimittaa tavaran tullausta varten tarvittavat tiedot sekä dokumentit asiakkaalle, joka hoitaa itse tullauksen. Luovutuksen palvelumaksu on 40 € / lähetys. DHL Expressin tullaamien lähetysten tullivakuuspalkkio, eli tullien ja verojen ennakkomaksu asiakkaan puolesta, on 1.5.2016 alkaen vähintään 24,80€ (sis. ALV 24%) tai 5 % tullien ja verojen arvosta (+ALV 24 %).
Vastaa lainaten
  #317  
Vanha 04.09.2016, 12:48
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.521
Perusasetus

Summa oli ennakkotiedotteissa 50€ viime keväänä kun rupesivat perimään tuota maksua. Lähetin asiasta kilpailuvirastoon nootin kun mielestäni jo maksetusta kuljetuksesta ei voi lisäkuluja periä tuolla tavoin. Sitten summa laski tuohon 40€. En tiedä oliko kilpailuvirasto tarttunut asiaan mutta hyvä edes tuo lasku. Ei ole kyllä tarvinnut sen jälkeen omaa aikaa haaskata DHL:än maahantuomissa paketeissa tulliilmoituksiin. Joissain ostoksissa olen laittanut myyjälle sivu huomautuksen että ei DHL kuljetuksena.
Vastaa lainaten
  #318  
Vanha 04.09.2016, 12:48
Mettäkana Mettäkana ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.14
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 125
Perusasetus

Onneks harvemmin tulee mitään DHL kautta. ja koitan muutenkin aina ettiä jos löytyy sama tuote jossa tuontimaksut pystyy maksaa samaan syssyyn.
Vastaa lainaten
  #319  
Vanha 05.09.2016, 12:39
jiipeehoojii61 jiipeehoojii61 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.07.10
Sijainti: tussarby 99600
Viestit: 62
Perusasetus

TNT oli vailla myös tullaus maksua.
5% ja vähintään30€..
Laittoivat spostiin ilmatteeksi kuiten nuo laput ja tullasin itte.
Vastaa lainaten
  #320  
Vanha 05.09.2016, 18:44
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.394
Perusasetus

Eli edelleen FedEx tuntuu olevan halvin, ja ainakin Suomeen yleensä nopein toimittaja.. niillä on tullauskulut alle puolet tuosta, ja ilmaiseksi saa tullata itse
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #321  
Vanha 07.09.2016, 11:35
Maksaa Maksaa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.15
Sijainti: Imatra,
Viestit: 95
Perusasetus

Noniin..tulihan se pötkylä vihoviimein, pari viikkoa siihen meni..paketissa vaan luki pienellä 400w eikä 560w mikä oli meininki..prkl..itse valossa ei ole ensimmäistäkään numeroa tai kirjainta. Jos jtn. positiivista niin ei käyny tullissa. Nyt pitää modata vielä tilaamani a pilari kiinnikkeet sopiviksi, niin pääsee testaamaan

Ja myyjän vastaus watteihin oli että he ovat tehtaalla mitanneet todelliseksi lukemaksi tuon 400w..

Viimeksi muokannut Maksaa : 08.09.2016 08:07
Vastaa lainaten
  #322  
Vanha 09.09.2016, 07:22
Maksaa Maksaa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.15
Sijainti: Imatra,
Viestit: 95
Perusasetus

Kyllä alko hymyilyttämään kun painoi napista valot päälle, 55w xenoneja ei edes huomaa että ne olis päällä, on sen verran kirkas pötkylä..tyhjä käynnillä laturia vituttaa, ehkäpä seuraavaksi laturin päivitystä..
Vastaa lainaten
  #323  
Vanha 13.09.2016, 20:50
dodgeram1994 dodgeram1994 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.08.16
Sijainti: suomi
Viestit: 22
Perusasetus

52"tuli ostettua osramin 5d ledeillä 500w, n.180e jäi tullissa käynnin jälkeen hintaa ja kokemuksia kun saa asennettua.
Vastaa lainaten
  #324  
Vanha 25.09.2016, 19:31
PaJeRo PaJeRo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 06.02.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 603
Perusasetus

valosäännös


Onko kellään jemmassa tai tietoa mistä löytyisi uusin ajoneuvovalo säännös? (ei löytynyt trafin sivuilta.) Autoa viime viikolla katsastaessa tuli ilmi että tänä vuonna on ruvettu sallimaan kaukovaloina keulalla jopa yhtä ns. ledi tankoa. Jotain inssi sanoi että pitikö olla 800mm pitkä ja joku etäisyys ajoneuvon reunoista?

Eli olisko linkkiä ko. säännökseen?
Vastaa lainaten
  #325  
Vanha 25.09.2016, 19:48
pipo_esa pipo_esa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.10
Sijainti: Kangasala
Viestit: 182
Perusasetus

Tätäkö tarkoitat?

http://www.trafi.fi/filebank/a/14671...-Valo-ohje.pdf
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
24V LED vilkut & rele + LED parkit? mikjus Tekniikka & Jutustelu 25 27.01.2019 10:02
Myydään Led valoja 50€/kpl ¤Offi-Osku¤ O/M/V Muut 5 01.04.2013 19:53
Myyty Led Bar moggi-samuli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.11.2012 07:00
[:] Jaksottainen LED-valaistus (advanced LED-technology) [:] Kiltamestar Chit-Chat 7 19.10.2011 15:21
Myydään 4kpl LED työvalo, FLOOD, 3w Cree led, 12kpl, 9-36V jännite CJ7 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 04.12.2009 13:07


Sivu luotu: 13:08 (GMT +2).