Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.02.2010, 23:17
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Jeeppi v.s. Ford


Arvoisat ystävät ja kylän henkilöt, olisin vallan otettu ja hyvilläni jos saisin mielipiteen, tai parikin aiheeseen kumpi vai kampi. Eli siis Auton osto lienee lähipäivinä käsillä, ja vaihtoehdoiksi on valkkaantunut joko Cherokee tai Ford explorer... Jeeppi joko bens tai dies, ja Fordi bens... mieluusti automaattina, ja vuosmalli 90-luvun alusta...
Tarvitsen (tai ainakin haluan) sellaisen käyttöauton jolla pääsee.
En usko että haluan koskaan enempi offailla autolla, mönkkärilläkin pelottaa välillä louhikossa tarpeeksi. Eli sillä että kumpaa on helpompi korottaa tms. jutuilla ei ole mulle merkitystä.
-Osat, saanti ja hinta
-Käyttövarmuus eli mukavuus
- Montaks euroo per km ajaminen maksaa ( ihan vitusti, mut sillä ei o kuulema väliä, sano mammakin)
Näillä asioilla on!
Jos jollakulla on kokemusta jommasta kummasta, olis kiva saada tietoa.. Tai ees mielipide.
Kiitos!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.02.2010, 23:24
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
Arvoisat ystävät ja kylän henkilöt, olisin vallan otettu ja hyvilläni jos saisin mielipiteen, tai parikin aiheeseen kumpi vai kampi. Eli siis Auton osto lienee lähipäivinä käsillä, ja vaihtoehdoiksi on valkkaantunut joko Cherokee tai Ford explorer... Jeeppi joko bens tai dies, ja Fordi bens... mieluusti automaattina, ja vuosmalli 90-luvun alusta...
Tarvitsen (tai ainakin haluan) sellaisen käyttöauton jolla pääsee.
En usko että haluan koskaan enempi offailla autolla, mönkkärilläkin pelottaa välillä louhikossa tarpeeksi. Eli sillä että kumpaa on helpompi korottaa tms. jutuilla ei ole mulle merkitystä.
-Osat, saanti ja hinta
-Käyttövarmuus eli mukavuus
- Montaks euroo per km ajaminen maksaa ( ihan vitusti, mut sillä ei o kuulema väliä, sano mammakin)
Näillä asioilla on!
Jos jollakulla on kokemusta jommasta kummasta, olis kiva saada tietoa.. Tai ees mielipide.
Kiitos!
Mun mielipide, osta Tojo HDJ80...
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.02.2010, 23:31
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Ei.. en osta enää tojoa, Mulla oli HJ60, tykkäsin. mut toitsujen hinnat on noussut laatuun nähden tolkuttomiks, et siks en.. Tojotan brändi on loistava, mut ei ne autot sit oo kuiteskaan sen kummempii kun muutkaan... Kai? Kun vertaa kilometrejä ja hintaa ja valmistusvuotta ja mun tilin saldoa.. niin ei oikke muut kun noi kaks o sellasia jotka mua miellyttäs.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.02.2010, 23:43
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
.. niin ei oikke muut kun noi kaks o sellasia jotka mua miellyttäs.
Ei, kyllä sun silti pitää tojota vaan ostaa. Ameriikassa ei osata maastureita tehdä, eikös se jo selvinnyt?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.02.2010, 23:45
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Smile

varaosia ainakin Jeeppiin


Taitaa Jeeppiin löytyä helpommalla ja edullisemmin osia joten ääni Grandille jos kerran Toyotan kokoluokkaa etsiskelet. Ruotsista niitä ainakin saa varsinkin kohtuullisilla kilometreillä ja hinnalla
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.02.2010, 03:27
Mika R:n Avatar
Mika R Mika R ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 300
Perusasetus

jos vaihtoehdot kerran fordi tai jeeppi niin kyllä mielestäni jeeppi ois parempi hankinta, ja vaikka täältäkin palstalta monta noita jenkki autojen vihaajia löytyy jotka ei muuta osaa tehä ku valittaa niin täytyy sanoa että ikinä ei oo ameriikkalainen mua tielle jättäny mutta japskit/eurot kylläkin......
__________________
-77 Jeep cj7 (projekti)
-69 chevy c20 pickup
-78 opel kadett 1.9 talviauto
Banaani päivässä pitää kädet lattiassa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.02.2010, 08:34
asiaa
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Onko toyota omistajilla heikko itsetunto, koska vaikka mitä kysyt vaikka kumpi pesukone olis parempi upo vai rosenlew niin joku hörökorva takarivistä huutaa osta toyota..
Monta toyotaa olen omistanut ja vikoja samanlailla kuin muissakin merkeissä.
Että eiköhän pysytä asiassa kerrota mielipide kun sitä kysytään, Jeepin minä ottain noista kahdesta mukavuuden takia.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.02.2010, 10:46
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika R Näytä viesti
jos vaihtoehdot kerran fordi tai jeeppi niin kyllä mielestäni jeeppi ois parempi hankinta, ja vaikka täältäkin palstalta monta noita jenkki autojen vihaajia löytyy jotka ei muuta osaa tehä ku valittaa niin täytyy sanoa että ikinä ei oo ameriikkalainen mua tielle jättäny mutta japskit/eurot kylläkin......
Sama mielipide täälläkin. No molemmilla varmaan pärjää mutta veikkaan että Jeeppiin löytyy helpommin osia jasitä mä ottaisin jos saisi valita. Mutta tä on vaan mun mielipide. /Sten
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.02.2010, 12:51
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Tuo varaosa asia muakin kiinnosti, kysyin sit paikalliseslta Ford myyjältä, niin jopa niiden kautta saa osia. Hintoja en sit kyl viitsinyt kysyä Mut kai niit osia saa vaik jenkeistä, lienee exploreri yks eniten U.S.A teille levinnyt auto... En tiijä miks, mut mulla on vaan jostain syystä sellanen kuva et Fordi veis vähä vähemmin bensaa?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.02.2010, 12:58
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Kyllä noista varmaan Jeep on parempi vaihtoehto huoltovarmuudeltaan ja maastossakin enempi maastoauto (vaikka sillä ei ollutkaan merkitystä).

Tallinna ja Stockholm tarjonta kannattaa tsekata... Tuontiautossa kannattaa tuoda auto joka on ollut Euroopassa uutena, sillä niissä voi tulla yllätyksiä (muutamat maat ovat näitä hyväksyneet rekisteriin ns. yksittäishyväksynnällä, joka ei välttämättä onnistu Suomessa) ### termit voivat olla ns. vääriä, mutta idea ###
- Esim. umpiot ja lasit pitää löytyä E hyväksyntä

GrandCherokeessa on yleensä miehekäs vetopaino, jos sellaista kaipaa.

j.h

Voihan auto olla idästä, kunhan se ei ole kaukoidästä!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.02.2010, 13:15
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

melkeempä unohtaisin jeepin diesel versiot eellei kilsoja tule tosi paljon. muuten kyllä ehdottomasti jeep. osat puolet halvempia!

Viimeksi muokannut niko69 : 14.02.2010 13:16 Perustelu: kun kattoo mistä ne ostaa ;)
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.02.2010, 14:04
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Höh, kummallisen yksmielistä porukkaa Kait se sit on ruvettava Jeeppei katseleen. Enkä mä taida jaksaa mistään kaukaa hakee, kun täs 100- 200km säteellä mikkelistäkin tuntuu löytyvän useempia. Ja kuten sanottu, mä etin sellasta 90-luvun alkupuolen autoa, ne ei o enää missään hirmu hinnoissa, joten esim eestistä hakemalla tuskin älyttömiä säästöjä sais aikaseks? Toki sellanen hakureissu vois olla kiva seikkailu, mut, mä ole mitään seikkailija tyyppiä. Pöh tavallinen keski-äkäinen kanttura.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 14.02.2010, 14:44
JakeHammer JakeHammer ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.04
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 969
Perusasetus

Olen omistanut sekä XJ Cherokeen, että Explorerin. Vaikka Fordi miellytti ajossa, ja etenkin siinä on enemmän tilaa, niin valintani seuraavaksi maasturiksi on EHDOTTOMASTI JEEP!

Exploreriss tahtoo tuo vaihteisto olla haavoittuvainen, ja omastanikin se hajos.

Ja Jeepissä suurena plussana ainakin miekäläiselle (joka ei autoista mitään tajua) on mahtava merkkikorjaaja, jolta saa aina neuvoja!!!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 14.02.2010, 22:57
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.881
Perusasetus

Noo jos minulta kysyt, niin Ford

kannattaa jättää ostamatta ja sijoittaa rahat Maastoautoon eli Jeep...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 14.02.2010, 23:29
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Jees.. ensviikolla pitää lähteä parit cherokeet tsekkaamaan! Jos jollakulla on ylimääränen cherokee kolmen tonnin hintaluokassa, niin kiiruusti mulle ilmoa rahat saapi heti kätteen jos kauppa syntyy. puhno löytyy tuolta myydään/ostetaan osiosta... niin ja kohtuu läheltä mikkeliä, ei vaan ehi lähtee ouluun tai Kuusamoon..

Olen muutes viettänyt nettipäivän tutkien aihetta cherokee alkoi jo tuo kauniimpi puolisko "vähä" rykimään
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 15.02.2010, 01:18
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Wink

Jaa että projektia eikä ajoautoa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
Jees.. ensviikolla pitää lähteä parit cherokeet tsekkaamaan! Jos jollakulla on ylimääränen cherokee kolmen tonnin hintaluokassa, niin kiiruusti mulle ilmoa rahat saapi heti kätteen jos kauppa syntyy. puhno löytyy tuolta myydään/ostetaan osiosta... niin ja kohtuu läheltä mikkeliä, ei vaan ehi lähtee ouluun tai Kuusamoon..

Olen muutes viettänyt nettipäivän tutkien aihetta cherokee alkoi jo tuo kauniimpi puolisko "vähä" rykimään
Eipä taia löytyä kolmentonnin hintaluokassa muuta kun paaaljon hitsattavia, elkuilmosta sai sen käsityksen että olet hankkimassa ajoautoa eikä projektia
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 15.02.2010, 01:42
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.277
Perusasetus

Ääni Cherolle! Itelläkin oli vielä reilu vuos sitten harkinnassa Cherokee XJ/ Ford/ Chevy Blazer s-10
- Pelinä on nyt tuo Cherokee.

Olihan kyse nyt XJ Cherosta?

Löytyy niitä mahtavia vetopainoja XJ:stäkin, rekisteriotteessa:
O.1 Perävaununmassa jarruin 3250
F.3 Yhd. suurin sallittu kok.massa tieliik 5290

Niin ja huomaa että -91 muuttuu koneen tyyppi, eli HO kone siitä lähtien. Siinä mm. eri ruisku ja helpompi löytää osia.

Tuurilla ja odottelemalla voi löytyä 3k hintaluokkaan ihan OK autoja. No mullakin meni puoli vuotta odotellessa ja etsiessä. Melkein jo ruotsin maalle lähdin. Laskujen mukaan sieltä jos löytyy n. 1500e hintanen auto tulee se suomeen tuotuna, ruotsista, maksamaan (matkat, verot, katsastus ym.) n. 2500-3000e yht.

Mikkelistä muuten yleisimpiä osia löytyy Jeeppiin ihan hyllystä ja muutaman pv toimitusajalla, Hämäläiseltä. Toinen paikka on Rantasalmella mistä asiantuntemusta ja osaa löytyy, Auvinen.

Omaani olen paljon osaa tilannut Saksan puolelta, Ebayn kautta.

Tossa omasta kulkineesta ja sen hankinnasta:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=56511
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62378

- Jos tarvit apua tai neuvoja niin ota YV:llä yhteyttä, tuut sitte vaikka tohon Tuukkalan ABCille kahveelle.

edit: maksaahan tuo ajaminen, kesällä laskeskelin että takavedolla, tasasella vauhdilla 90-100km/h meni just 10l/100. talvikelillä, rikkinäisellä termostaatilla -27 pakkasessa ei 20 riittäny, nelikko päällä. Mutta nyt tuntuu (talvi)matka-ajossa tasaantuneen siihen 13-16l/100. Kaupunki ja maasto pyörityksessä sitten mennäänki yli 20l/100, mutta on se sen arvoista . Toisaalta tuttu sanoi että hänen 4-veto farkkuvolvo vie melkein saman!

Tuossa vielä ruotsin tarjontaa:
http://www.blocket.se/hela_sverige/b...&fu=1&sp=1&w=3
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------

Viimeksi muokannut mikaelt : 15.02.2010 01:52 Perustelu: Lisäys...
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 15.02.2010, 08:55
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Olen erimieltä kolmen tonnin hintaluokan autoista, anonyypin kanssa. Mun ipukka on ihan tarpeeks iso ja toimiva, ettei mun tartte laittaa rahaa kiinni hirveitä summia johki autoon. Ja eiks yks tämmösen auton poinnteja ole se sen kanssa seurustelu? Jos mä haluaisin vain ajaa, ehkäpä ostaisin ihan uuden Kian, tai CRV;n tms. Mä etin käyttöautoa jota voi käyttää! Ja yks käyttö mulle on sen auton parissa puuhailu. Sitäpaitsi, Oikeasti, hitsaaminen on parhaimmillaan, silloin kun se sujuu, ihan helkkarin hauskaa puuhaa. tai sellaset muut pienet pajahommat, vähänkö on mukavaa kun ITSE rakennettu kone tms. värkki mörisee.. Ei, sellasta fiilistä ei vaan saa muusta.. Mä en ainakaan. On kivaa mennä itse tekemäänsä mökkiin sisälle, itse tekemäänsä saunaan.. Sikskäpä kai mulla on 7 lastaki Tosin niit en o kaikkii tehny itte.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 16.02.2010, 18:17
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Lienee turha tätä keskustelua jatkaa Sojottaapi pihassa CHEROKEE Ameerikan herkkua pirhana kun tuli emäntään mahatauti, joudun (saan) vahtii penskoja eikä ehi ihmetteleen autoa..
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 16.02.2010, 18:52
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.277
Perusasetus

Onneksi olkoon!
No kerros ny kuitenki tarkemmin minkälainen chero on pihassa.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 16.02.2010, 18:57
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

sit sättiin jeepin omistajiin! onnea! (kuvan kera)
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 16.02.2010, 19:16
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Vuos malli on -90.. ulkonäky karu.. mittarissa lukee 200 000 ja rapiat, totuutta tuskin tietää erkkikään.. sen vähä yli sata kilsaa minkä ajoin, tekniikka tuntu pelaavan.. alla on jotkut nastat, perä kontissa jotku bf goodrictit tms.. en oikeesti o ehtiny yhtään tutustuun kun emännyys sairastu, just vaihdoin nuorimmaisen vaipan ei ees pääse ajelemaan.. olin suunnitellu tän illan vähä toisin
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 16.02.2010, 20:17
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

uskon pienen harmituksen omasta putosi takapuskuri osto iltana eli renix koneella onko ltd?
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 16.02.2010, 20:36
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Jos tuo ltd tarkoittaa limited(rajoitettu?) on.. Suurin osa sähkövehkeistä vissiin pimeenä. MUt onneks on tuo sähkärin tutkinto joskus tullut suoritettua, ja turattua noitten isuzujen kaa. Ne muutes on opettavaisia autoja, melkein kuin Fiiatit. Onks muuten kuin paljon porukalla kokemusta noista FORTE puhdistus aineista, etsin täältäki tietoo mut laihaks jäi saldo. Eli uskaltaako ton auton tankkiin kaataa sitä gasoline Fortea? miel tekis kokeilla kun tolla Jeepillä on vissiin ajeltu enempi lyhyttä ajoa, ainakin tää talvi.
Mä olen kyl käyttäny niit miedompia aineita, mut en tota Fortee.. tai enhän mä tiedä onks se jytympää ainetta, makso vaan ainaskii sairaasti.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 17.02.2010, 00:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.394
Perusasetus

Sillähän se selviää kun kokeilee, ei maksa uudet suuttimet e-bayssä ihan hirveän paljoa

Eihän se tietysti suuttimien putsaus ole huono idea, jos tuntuu röörit tukkoiselta - tai sitten vuotavilta. Mä laitoin edelliseen jotain PA- järjestelmän putsausainetta ja tuntui se ainakin pers-dynolla vähän jeesaavan. Ei kun oikeasti, oli välillä käynti vähän pätkivää, ja parani kyllä sillä. Suosittelen myös tsekkaamaan sytkäpuolen ihan huvikseen, siihen ei osat todellakaan paljoa maksa ja voi kummasti parantaa käyntiä ja menohaluja vaikka tuntuisi hyvin pelittävänkin.

Ja unohda kaikki mahdolliset hienot tulpat, käytä Championin tulppia (RC12LYC).
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
jeep, tulpat


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty jeeppi HELLE O/M/V Ajoneuvot 4 04.05.2009 11:05
O: XJ Jeeppi vepele O/M/V Ajoneuvot 5 01.03.2007 13:54
"JEEPPI" hector Chit-Chat 7 06.12.2005 21:32
V-8 Jeeppi lepoantti Tekniikka & Jutustelu 6 02.09.2005 15:04
M:JEEPPI tapsa4x4 Chit-Chat 7 07.06.2005 21:12


Sivu luotu: 00:07 (GMT +2).