Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.01.2013, 20:58
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Tieliikennekäytöstä poisto ja vakuutukset?


Moro!

Eli miten muilla menee toi? Tilanne on se, että mulle tuli vaihdossa -77 BJ, josta leima pitkänä. En ehdi laittamaan vielä, joten omistajanvaihdon yhteydessä tieliikennekäytöstä poisto jatkui.

Konttorilla tivattiin, että mikä vakuutusyhtiö, ihmettelin tätä ääneen, mutta täti vakuutti, että pitää olla, vaikka auto olisikin ns. "seisonnassa".

Nyt paukahti yli 600 euron vakuutusmaksut. Onko muilla sama juttu, vai onko konttorin täti jälleen kerran kussut mun paperit. Viimeksi meni hodarin omistajanvaihdoksessa nimet sekaisin. Prkl.. Miks käytän ko. konttoria..

Ja muistaakseni kun hilux oli poistettu tieliikennekäytöstä, niin siltä ajalta ei tarvinnut maksaa vakuutusmaksuja. Muistanko väärin..?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.01.2013, 21:00
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Aivan, vakuutus pitää olla mutta maksut ei juokse. Jos vakuutuksen joutuu maksamaan, ne palauttaa maksun joskus...voihan olla ettei "tieto ole jostain syystä ehtinyt" vakuutusyhtiöön asti.
Edittinä: itse jouduin käymään vakuutusyhtiön konttorilla noiden vakuutusten takia, otettiin "seisonnassa" olevalta bonukset ja tehtiin sille uusi vakuutus joka meni heti "seisontaan" eikä maksanut mitään. Samalla hoitui omistajan muutos, ei tarvinnut konttorilla käydä ollenkaan. Yhtiö oli lähitapiola.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com

Viimeksi muokannut Yölento : 07.01.2013 21:03
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.01.2013, 21:04
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Tarkistitko, et uudessa otteessa lukee varmasti "vehicle has been taken off road" ?
Jos se on papereiden mukaan poissa liikennekäytöstä, niin soittele sinne vakuutusyhtiöön, miks sieltä on tullu lasku.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.01.2013, 21:05
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Vittu.. No on se jumalauta kumma ettei tieto kulje.. Ihminen on käyny kuussa 40 vuotta sitten, ja tiedot kahden eri instanssin välillä ei kulje. Mulla menee vakuutusmaksut kuukausittain suoravelotuksella. Se on ollu ihan sekaisin kun kolme kk. sitten ostin auton, laitoin toisen seisontaan, myin yhden ja ostin tilalle kolmannen mikä on seisonnassa. Varmaan joskus kesällä tilanne taas normalisoituu..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.01.2013, 21:06
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Tarkistitko, et uudessa otteessa lukee varmasti "vehicle has been taken off road" ?
Jos se on papereiden mukaan poissa liikennekäytöstä, niin soittele sinne vakuutusyhtiöön, miks sieltä on tullu lasku.
Juu tarkistin, ja näin on. Konttorin mamma kysy, että otetaanko ajoon, sanoin, että ilman muuta (tiesin, että leima puol vuotta menny pitkäksi).

Hetken ihmeteltyään mamma totesi, että hups, eipäs saakkaan ajoon. Kirjotti isolla, että ajoneuvo katsastettava, ja vehicle has been taken off road. Ja jälkimmäinen pitää erittäin hyvin paikkaansa BJ:n osalta..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.01.2013, 21:08
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

ainakin tapiolasta tulee välillä lasku vaikka auto seisonnassa. simmosta en oo ikinä maksanu eikä oo kyllä tullu muistutustakaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.01.2013, 21:12
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 724
Perusasetus

Liikennekäytöstä poisto


Mulla kävi samoin Lähitapiolassa, tosin mulla oli ostonjälkeen muutaman päivän liikenteessä. Veloittavat koko vuoden ja hyvittävät seisontaajan seuraavassa vakuutusmaksussa, pyynnöstä palauttavat rahat seisonnan ajalta jos haluat. Vakuutusyhtiö on aina oltava vaikka auto oiskin poistettu liikennekäytöstä.
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.01.2013, 21:17
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Omituista. Mulla on nyt 1 auto tilapäisesti tieliikenteestä poistettuna, just vuosi, eikä Tappiolasta ole tullut minkäänlaista lappua ei laskua.

Aiemmin, joskus 2005 laitoin yhden toisen pois ajosta seisontavakuutukseen. Maksoin monta vuotta seisokkivakuutusta ja ilmoitin 2011 Iffille, että en maksa mitään ja otan tilapäisesti pois ajosta. Leima otteeseen eikä Iffistäkään ole mitään kuulunut. Ja Iffin täti itse sanoi, että toimia näin. Irtisanoin vakuutuksen ja laitoin tilapäisesti pois ajosta. Kaikki oli tyytyväisiä.

TT
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.01.2013, 21:26
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Kiitoksia, näin epäilinkin. Pitää aamulla soitella vakuutusyhtiöön, että nyt ei tipu fyrkkaa..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.01.2013, 21:40
Ural69 Ural69 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.09
Sijainti: Varkaus
Viestit: 175
Perusasetus

Sieltä kerrotaan että on virhe, korvaava lasku on juuri lähtenyt.
Näin on joka jumalan kerta. Maksujen ajat ovat iloisesti päällekkäin, olet maksanut vaikka joulukuun loppuun, niin seuraava erä alkaa joulukuun puolivälistä. Aina vahingossa ja kone tekee kuulemma ne virheet
Henkilökohtaisesti en edes unelmissani laita mitään maksuja suoraveloitukseen.

Viimeisin sekoilu kuukausi sitten. Liikenteestä poistettu rottelo on täysissä vakuutuksissa ja liikenteeseen otettu ilman. Nämä molemmat toimenpiteet vielä soitettu ja käyty läpi vakuutusyhtiön kanssa. Trafilta tuli vielä kaupantekijäisiksi ajokielto, maksamatta 13e ajalta jolloin rottelo oli liikennekäytöstä poistettuna. Jee, jee.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.01.2013, 21:55
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambula Näytä viesti
Juu tarkistin, ja näin on. Konttorin mamma kysy, että otetaanko ajoon, sanoin, että ilman muuta (tiesin, että leima puol vuotta menny pitkäksi).
Hetken ihmeteltyään mamma totesi, että hups, eipäs saakkaan ajoon. Kirjotti isolla, että ajoneuvo katsastettava, ja vehicle has been taken off road. Ja jälkimmäinen pitää erittäin hyvin paikkaansa BJ:n osalta..
Liikennekäyttöön olis saanu, ajaa ei olis tietty voinu kun ei ole katsastettu. Mutta katsastamattomuus ei estä liikennekäyttöön ottoa, joten sinänsä sun auto pitäiskin olla liikennekäytössä, kun kerta niin olit sanonut.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harriko Näytä viesti
Mulla kävi samoin Lähitapiolassa, tosin mulla oli ostonjälkeen muutaman päivän liikenteessä. Veloittavat koko vuoden ja hyvittävät seisontaajan seuraavassa vakuutusmaksussa, pyynnöstä palauttavat rahat seisonnan ajalta jos haluat. Vakuutusyhtiö on aina oltava vaikka auto oiskin poistettu liikennekäytöstä.
Näin kuuluukin mennä, jos auto on omistajan vaihtumisen jälkeen käytössä. Jos käytöstäpoisto jatkuu, niin ei pitäis mennä näin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Aiemmin, joskus 2005 laitoin yhden toisen pois ajosta seisontavakuutukseen. Maksoin monta vuotta seisokkivakuutusta ja ilmoitin 2011 Iffille, että en maksa mitään ja otan tilapäisesti pois ajosta. Leima otteeseen eikä Iffistäkään ole mitään kuulunut. Ja Iffin täti itse sanoi, että toimia näin. Irtisanoin vakuutuksen ja laitoin tilapäisesti pois ajosta. Kaikki oli tyytyväisiä.
Vahvasti epäilen että vakuutuksesi olisi irtisanottu, jos autosi on liikennekäytöstä pois eikä kilpiä palautettu.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambula Näytä viesti
Kiitoksia, näin epäilinkin. Pitää aamulla soitella vakuutusyhtiöön, että nyt ei tipu fyrkkaa..
Vakuutus on tehty ensin yhdellä ohjelmalla ja sen jälkeen toisella ohjelmalla vaihdettu omistaja. Voihan olla vaikka että vakuutusyhtiön päässä on huonot systeemit tai koneet pätkineet, jolloin on lasku lähtenyt ennen kuin järjestelmästä on päässyt perille tieto omistajan vaihdoksesta (ja liikennekäytöstä poiston jatkumisesta)
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.01.2013, 22:17
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.986
Perusasetus

Mä taisin tienata tossa kolmosautoo, ykkösautoo, kolmosautoo liikennekäyttöön ja pois ja boonuksia sinne sun tänne sinksaamalla yhet ylimääräiset 70%:n bonukset. Tai ainakaan ennen ei oo vuodessa pompannu nollilta tappiin. Kuitenkin molemmissa omissa nimissä olevissa oli noi 70% bonukset tossa vielä syksyllä ja samassa yhtiössäkin yhtäaikaa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.01.2013, 00:08
Ural69 Ural69 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.09
Sijainti: Varkaus
Viestit: 175
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mä taisin tienata tossa kolmosautoo, ykkösautoo, kolmosautoo liikennekäyttöön ja pois ja boonuksia sinne sun tänne sinksaamalla yhet ylimääräiset 70%:n bonukset. Tai ainakaan ennen ei oo vuodessa pompannu nollilta tappiin. Kuitenkin molemmissa omissa nimissä olevissa oli noi 70% bonukset tossa vielä syksyllä ja samassa yhtiössäkin yhtäaikaa.
Ei, sä olet saanut mun boonukset. Mulla ne vähenee, toisilla nousee
Nooh, kaikkeen tottuu.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.01.2013, 00:54
Jermu1:n Avatar
Jermu1 Jermu1 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.03.06
Sijainti: Iisalmi, Finland.
Viestit: 56
Angry

Ifillä kanssa näitä samoja ongelmia ollut siitä lähtiin, kun tämä uusi järjestelmä ollut käytössä. Joka laskun kyllä saa käydä tarkkaan läpi, että mikä liikennekäytöstä poistettu auto siellä on ollu mukamas käytössä. Viimeksi uuteen käyttikseen siirsin bonuksia liikennekäytöstä poistetusta varaosa-autosta, niin olivat laittaneet siihen varaosa-autoon vakuutukset päälle. Noh onneksi ne selviää aina kun soittaa tai käy paikanpäällä.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.01.2013, 01:29
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Suosittelen kyllä ihan vakuutusyhtiön konttorissa hoitamaan rekisteröinnit, jos suinkin konttori löytyy järkevän matkan päästä. Ei niitä enää nykysin ole pakkoi katsastuskonttorilla hoitaa. Säästyy monelta sekoilulta. Nuo rekisteröinnit kun hoituu ihan vak.yhtiöstäkin käsin. Liikennekäyttöön otot ja poistot taas verkossa suoraan trafin sivuilta. Ainaki Tapiolan ja Ifin kohalta itellä hoitunu nuo kuviot em. metodeilla ongelmitta.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.01.2013, 19:07
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Näkyyvät sekoilevat vaikka auto olisi ollut jo kotvan (pari kuukautta) liikennekäytöstäpoistettuna, eikä muutoksia omistussuhteissa. Tänään tuli ifistä lasku ja koittivat periä tulevia maksuja siitä. TAAS soitto ja eivät itsekkään saaneet heti selkoa miksi näin käynyt ja siksi soittivat takaisin myöhemmin. Oli kuulemma näppäily virhe, päiväykset sekaisin. Eikö ne tietokoneet hoida normaalisti automaattisesti nämä? Jotenkin jäi maku että koittavat periä ylimääräistä ja katsovat kuka ei huomaa nuita sekoiluja.

Aiemmin perivät maksuja seisovista ja myydyistä autoista, kun heidän koneet tulevat jäljessä tapahtumista. Jätin sitten kyseisen laskun maksamatta (tänä oli iso virhe), kerta olivat aiheettomia ja ajattelin siitä tulevan korjauslaskun. Eipä tullut, vaan tulikin maksumuistutus. Olisi kuulemma pitänyt maksaa ja hyvittävät sitten jälkeen päin. Tämä heidän hyvitys TIETYSTI ilman korkoa, joka kuitenkin minulta perittiin automaattisesti myöhästyneestä laskusta, joka oli aiheeton.
Sen verran jo tympii tuonne soittelu, että taitaa tulla ainakin yhtiöitten kilpailutus ajankohtaiseksi, ehkä vaihtokin.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 06.10.2013, 12:46
Paroni Von Yrjö Paroni Von Yrjö ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.11.12
Sijainti: Pori
Viestit: 55
Perusasetus

Morjes,hiukan tätä asiaa sivuuten.... onko jotain maksimimäärää siihen montako kertaa voi tehdä liikkennekäytöstä poiston? Oon nyt viime aikoina joutunu vaihteleen aika usein tuon hoojiin ja henkilöauton rottelon väliä (eli toinen liikenteestä pois ja toinen tilalle) Kun on hoojiissa ollu vähän kipuja Lippuja ja lappuja on posti kyllä kantanut trafilta oikein urakalla.... Tuli vaan mieleen että onko jotain ylärajaa tuolle poisto/palautus touhulle
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 06.10.2013, 13:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.986
Perusasetus

Ei oo ylärajaa, vaikka joka toinen päivä venkslaat. Vakuutusyhtiön n. 50 sivuinen prujunippu vakuutuksistaan ja niiden ehdoista joka kerralla (käyttöön-pois) tuntuu haaskaukselta...
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 06.10.2013, 13:33
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei oo ylärajaa, vaikka joka toinen päivä venkslaat. Vakuutusyhtiön n. 50 sivuinen prujunippu vakuutuksistaan ja niiden ehdoista joka kerralla (käyttöön-pois) tuntuu haaskaukselta...
Pohjolalla on ainakin mahdollisuus tehdä niin että tulee tekstiviestillä ilmoitus ja voi käydä verkkopalvelussa lukemassa jos kiinnostaa.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 06.10.2013, 21:16
Paroni Von Yrjö Paroni Von Yrjö ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.11.12
Sijainti: Pori
Viestit: 55
Perusasetus

Taas kerran Kiitos ja kumarrus tiedosta
On noita vakuutuslappuja,sun muita tullut postissa kans niin monta kappaletta,ettei ittekkään tahdo perässä pysyä Mutta käteväähän tuo on netissä noita poistoja ja käyttöönottoja tehdä....ja halvempaakin taitaa olla kun konttuurilla
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 07.10.2013, 19:33
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 701
Perusasetus

Silloin kun ei ollut vielä netin kautta mahdollista poistaa liikenteestä ja ottaa liikenteeseen, niin rek.otemaksut oli melko kalliita.
Kun oli halpa vakuutuksinen bensa auto käytössä, niin auton piti olla liikennekäytöstä poistettuna yli 2-3 kuukautta, että seisotus tuli halvemmaksi.

No netin kauttahan se ei taida olla kuin 4 euroa per toimenpide, eli 8 euroa kuluja kun tekee molemmat.
Ja varsinkin jos on dieseli auto, jotta käyttövoimaverostakin saa hyötyä, niin ei tarvii montaakaan viikkoa seisottaa, jotta tulee jo hyötyä.

Eli siinnä mielessä muutaman päivän takiahan ei edes kannata laittaa käytöstä poistetuksi.

Netin kautta oon nykyään hoitanut käyttöönotot ja poistot ja hyvin toimii, ja tulee halvemmaksi.
Tosin, esim myynti tilanteessa, rekisteri ote kun tulee postissa muutaman päivän viiveellä, niin ei pysty tekeen luovareita jos saman päivänä vasta ottaa liikenteeseen. Paitsi, jos uusi omistaja ei halua koe ajaa tai ajamalla siirtää auto, niin voidaan luovari tehdä liikennekäytöstä poiston luovutusosaan suoraan...
Tosin mieluiten myynnissä olevat autot kannataa pitää käytössä, helpompihan se on myydäkkin kun voi huoleti koe ajaa.

-----

Itelläni pääsääntöisesti Y-fennia käytössä, ja ei ole sekaannuksia tapahtunut, (vuodesta 2000 asti olen käyttänyt fenniaa, palvelu hyvää ja henkilökohtaista).

Joskus katskonttorilla erikseen sanoivat, kun ostin auton ja laitoin heti liikennepostoon, että kannattaa heti ilmoittaa omaan vakuutusyhtiöön, että tietokoneelta vakuutustieto lähtee heti, mutta seisotus tieto ei ole niin nopea, joten saattaa tulla turhia vakuutusmaksuja.
Ilmoitin heti vakuutusyhtiöön ja ei turhia laskuja tullut, yhtiön tätikin kiitti, kun ilmoitin.

Emännyydellä kun on Pohjolassa vakuutuksia, niin tässä sitten tuli itsekkin siirrettyä kaksi vakuutusta, jotta saatiin sinne paremmin keskittämis alennuksia myös.
Oma kohtaisesti täytyy sanoa, että vakuutus kirjat on paljon sekavemman tuntuisi lukea kuin fennaissa.
Palvelu ei ole henkilö kohtaista, joka ikinen kerta eri ihminen tiskin takana tai puhelimessa.

Myin toisen autoista ja sain vakuutusmaksuista palautuksia, mutta siinnäkin oli epäselvää ja vakuutusyhtiön tätikään ei ensin osannut kertoa mistä johtui.
Papereissa summat oli eri kuin mitä minulle palautettiin. Lopulta itse hoksasin, että papereissa pyörittelivät verottomia summia, ja loppu palautuksessa tottakai oli huomioitu vero. Vakuutusyhtiön tätikin sanoi, jotta tiedossa on, että heidän paperit ovat sekavia tulkita, palautetta on tullut.

Ja nyt toinen auto on ollut yli vuoden, yhden kokonaisen vakuutuskauden käytöstä poistettuna.
Koko vuoden minimi maksu 14 e. Kuulemma ylläpito maksu.
Fenniassakin vastaava minimi maksu ehdoissa mainitaan, mutta koskaan minulta ei ole kyseistä maksua mennyt, vaikka on useampiakin vuosia perätysten käyttämättä.

----

Minun mielestäni vakuutusyhtiössä on onnistunut omistajanvaihdokset kokonaisuudessaan, eli uuden vakuutuksen otto ja rekisteröinti.

No kerran fenniassa sanoi, että ei onnistu rekisteröinti heillä, että hän tekee minulle vakuutuksen valmiiksi, mutta täytyy silti käydä katskonttorilla tekeen rekisteröinti.
En sen kummemmin asiaa tiedustellut, oliko heillä koneissa jokin ongelma, vai eikö tosiaankaan rekisteröinti onnistu vakuutusyhtiössä.

Paljon olen autoja/mp omistanut, mutta suurin osa on tullut käytyä katskonttorilla ottamassa omiin nimiin, joten en ole ihan varma onko vakuutusyhtiössä onnistunut tuo rekisteröinti.

Viimeksi muokannut Jeep-Ukko : 07.10.2013 19:35
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 08.10.2013, 18:31
vasse79:n Avatar
vasse79 vasse79 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.12.10
Sijainti: ylöjärvi
Viestit: 208
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Ukko Näytä viesti
Silloin kun ei ollut vielä netin kautta mahdollista poistaa liikenteestä ja ottaa liikenteeseen, niin rek.otemaksut oli melko kalliita.
Kun oli halpa vakuutuksinen bensa auto käytössä, niin auton piti olla liikennekäytöstä poistettuna yli 2-3 kuukautta, että seisotus tuli halvemmaksi.

No netin kauttahan se ei taida olla kuin 4 euroa per toimenpide, eli 8 euroa kuluja kun tekee molemmat.
Ja varsinkin jos on dieseli auto, jotta käyttövoimaverostakin saa hyötyä, niin ei tarvii montaakaan viikkoa seisottaa, jotta tulee jo hyötyä.

Eli siinnä mielessä muutaman päivän takiahan ei edes kannata laittaa käytöstä poistetuksi.

Netin kautta oon nykyään hoitanut käyttöönotot ja poistot ja hyvin toimii, ja tulee halvemmaksi.
Tosin, esim myynti tilanteessa, rekisteri ote kun tulee postissa muutaman päivän viiveellä, niin ei pysty tekeen luovareita jos saman päivänä vasta ottaa liikenteeseen. Paitsi, jos uusi omistaja ei halua koe ajaa tai ajamalla siirtää auto, niin voidaan luovari tehdä liikennekäytöstä poiston luovutusosaan suoraan...
Tosin mieluiten myynnissä olevat autot kannataa pitää käytössä, helpompihan se on myydäkkin kun voi huoleti koe ajaa.

-----

Itelläni pääsääntöisesti Y-fennia käytössä, ja ei ole sekaannuksia tapahtunut, (vuodesta 2000 asti olen käyttänyt fenniaa, palvelu hyvää ja henkilökohtaista).

Joskus katskonttorilla erikseen sanoivat, kun ostin auton ja laitoin heti liikennepostoon, että kannattaa heti ilmoittaa omaan vakuutusyhtiöön, että tietokoneelta vakuutustieto lähtee heti, mutta seisotus tieto ei ole niin nopea, joten saattaa tulla turhia vakuutusmaksuja.
Ilmoitin heti vakuutusyhtiöön ja ei turhia laskuja tullut, yhtiön tätikin kiitti, kun ilmoitin.

Emännyydellä kun on Pohjolassa vakuutuksia, niin tässä sitten tuli itsekkin siirrettyä kaksi vakuutusta, jotta saatiin sinne paremmin keskittämis alennuksia myös.
Oma kohtaisesti täytyy sanoa, että vakuutus kirjat on paljon sekavemman tuntuisi lukea kuin fennaissa.
Palvelu ei ole henkilö kohtaista, joka ikinen kerta eri ihminen tiskin takana tai puhelimessa.

Myin toisen autoista ja sain vakuutusmaksuista palautuksia, mutta siinnäkin oli epäselvää ja vakuutusyhtiön tätikään ei ensin osannut kertoa mistä johtui.
Papereissa summat oli eri kuin mitä minulle palautettiin. Lopulta itse hoksasin, että papereissa pyörittelivät verottomia summia, ja loppu palautuksessa tottakai oli huomioitu vero. Vakuutusyhtiön tätikin sanoi, jotta tiedossa on, että heidän paperit ovat sekavia tulkita, palautetta on tullut.

Ja nyt toinen auto on ollut yli vuoden, yhden kokonaisen vakuutuskauden käytöstä poistettuna.
Koko vuoden minimi maksu 14 e. Kuulemma ylläpito maksu.
Fenniassakin vastaava minimi maksu ehdoissa mainitaan, mutta koskaan minulta ei ole kyseistä maksua mennyt, vaikka on useampiakin vuosia perätysten käyttämättä.

----

Minun mielestäni vakuutusyhtiössä on onnistunut omistajanvaihdokset kokonaisuudessaan, eli uuden vakuutuksen otto ja rekisteröinti.

No kerran fenniassa sanoi, että ei onnistu rekisteröinti heillä, että hän tekee minulle vakuutuksen valmiiksi, mutta täytyy silti käydä katskonttorilla tekeen rekisteröinti.
En sen kummemmin asiaa tiedustellut, oliko heillä koneissa jokin ongelma, vai eikö tosiaankaan rekisteröinti onnistu vakuutusyhtiössä.

Paljon olen autoja/mp omistanut, mutta suurin osa on tullut käytyä katskonttorilla ottamassa omiin nimiin, joten en ole ihan varma onko vakuutusyhtiössä onnistunut tuo rekisteröinti.
Netin kautta oon nykyään hoitanut käyttöönotot ja poistot ja hyvin toimii, ja tulee halvemmaksi.
Tosin, esim myynti tilanteessa, rekisteri ote kun tulee postissa muutaman päivän viiveellä, niin ei pysty tekeen luovareita jos saman päivänä vasta ottaa liikenteeseen. Paitsi, jos uusi omistaja ei halua koe ajaa tai ajamalla siirtää auto, niin voidaan luovari tehdä liikennekäytöstä poiston luovutusosaan suoraan...

Pystyy tekeen luovarit vaikka ei viimeisintä otetta olisikaan ( vanhan aikainen luovari riittää mistä selviää tarvittavat tiedot.) maksaa vain pikkasen enemmän 27€ + konttorin 2:den päivän karenssi kun varmistavat tiedot trafilta
__________________
MMC
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 09.10.2013, 08:57
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.846
Perusasetus

Sähän et tarvi tuota rekisteriotteen 2 osaa kauppojen tekoon vaan siihen riittää myös kauppakirja, kunhan siellä selkeästi on kuka on myyjä ja ostaja. Näin ainakin minä olen välillä tehnyt.

Olen myös myynyt auton samana päivänä kun olen sen ottanut liikenteeseen. Ei uusi omistaja ainakaan mitään takaisin soitellut ettei muka saanut autoa nimiinsä sillä 2 osalla missä luki että auto olisi seisonnassa.

Mitä taas tuohon seisottamiseen tulee niin Pohjola ottaa 15€/vuosi rahaa vaikka auto seisoisi koko vuoden. On kuulema vakuutusyhtiöitä mitkä ei ota tuosta mitään rahaa. Ois hyvä tietää mitkä ne on niin tietää tuollaiset autot laittaa suoraan sellaiseen vakuutusyhtiöön.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 12.10.2013, 19:07
Paroni Von Yrjö Paroni Von Yrjö ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.11.12
Sijainti: Pori
Viestit: 55
Perusasetus

No mulla tuo yksi hoojii oli vuoden päivät liikennepoistossa, ja liikennevakutus (tosin ei mitään kaskoja) on Turvassa, ja siellä ei tullut kun pelkkä vakuutuskirja, maksut vuoden ajalta 0.00 euroa
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 12.10.2013, 23:31
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Entä sitten kun Meidän aika jättää?


Menee vähän? ulos topiikista:

Mutta totuushan on se, että huomattava osa kalustosta poistuu "liikennekäytöstä poiston" aikana metallinkierrätykseen yms. siis lakkaa olemasta olemassa.

Siis "joillakin" meistä on virallisessa rekisterissä oleva auto joka on palasteltu/kierrätetty, ja kun aikanaan tulee se hetki, että veivi/ajohaalarit lentää hukkaan, niin perunkirjoituksessa tulee ilmi, että Papalla/Mummulla tms. on edelleen se auto, millä käytiin ongella vaahtosammuttimen kokoisena...
(entinen työkaveri osti rekisteröidyn tontin, perikunnassa oli muistaakseni lähes 200 osakasta, ja se, että australian holhouslautakunta käpisteli anomusta piittkäään, kaupanteko lykkääntyi. siis prosentin osan osuus....)

Ja jos auto on hukassa (kun on hukassa) niin alkaa rahaa/aikaa palamaan...

Siis tehkää vaikka legentaarinen ruutupaperi, jossa listaatte omistamanne ajoneuvot, ja muutaman vuoden välein parilta kaverilta nimmarit allekirjoituksen päivämäärän ja oman allekirjoituksen keraa "voimassaolevan" listan perään. (maalaisjärjellä vois helpottaa, joku juristi voi korjata/täydentää)

Tuosta auton kierrätyksestä; Lain saatteessa tms. sanotaan, että kierrätetään ensisijaisesti varaosian tms. : kun viette jonkun romun virallisen kaavan mukaan kierrätykseen, kokeilkaapa ostaa siitä esim. laturi tai startti...

Mitä Kartelli tarkoittaa? siis suomessa ei makseta Virallisesti hävitetystä autosta euroakaan, Liikennekäytöstäpoistetusta saa rahaa...

Nimimerkillä: yritin kerran ostaa yhtä LandCruiser-40, ja n.1/140 osan omaava halusi kunnostaa sen joskus..... Omistajan elossa olevat lapset olisivat myyneet, mutta yksi oli kuollut, ja hänen yksi lapsi muisti auton....
Missähän k.o latoaarre lienee nyt....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Tieliikennekäytöstä poistetun (seisonnassa) ajoneuvon vuosikatsastusmenettely? KarvaTurpa Tekniikka & Jutustelu 56 08.03.2017 18:26
Alustan ruosteen poisto ja offia APracelake Chit-Chat 4 17.11.2012 09:38
Kuorma-auton vakuutukset ja verot Gravedigger Chit-Chat 3 20.12.2008 15:49
Katsastamaton auto ja vakuutukset Niko Chit-Chat 4 07.07.2007 12:04
C3 ja vakuutukset. Yleiset 2 24.09.2004 18:30


Sivu luotu: 12:15 (GMT +2).