Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.04.2014, 18:54
Khorppi Khorppi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liperi
Viestit: 23
Perusasetus

HJ60 diisselin paluukierto?


Meinasin tässä päästä helpolla webaston asennuksessa ja laittaa pienen polttoainesäiliön kiisselin paluuletkun väliin jotta se täyttysi siinä sitten aina itteksiään.

Syvällisemmin en oo vielä tutkinut, mutta meneekös hojossa tuo paluukierto pelkästään pumpulle takas? Ainakin sinne väliin puikahtaa letku, eikä näytä enää minnekään jatkuvan..
Vaikuttaako se millä tavalla jos siihen väliin laittaa ko. säiliön? Onko kellään kokemuksia?

Työkaveri epäili ettei tee häiriötä, jos ei pääse ilmaa imaisemaan sitä kautta (säiliö umpinainen, ei korkkia tms.), mutta jaksaneeko webaston pa-pumppu imeä sitten, kun sillonhan se joutuisi kiskomaan tavaraa periaatteessa tankilta asti, eiks?

Onko kellään kokemuksia moisesta?

-Timppa-

__________________
-Jos on kerta syöpäläisiä ni mie oon sit juopalainen-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.04.2014, 13:51
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.148
Perusasetus

Mulla on jostain tullut sellainen mielikuva, että tossa 2H koneisessa eli turbottomassa hoojiissa ei ole paluukiertoa tankille päin. Helppo ainakin tarkistaa, että meneekö siellä rungon sisäkyljessa 1 vai 2 putkea.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.04.2014, 14:30
PERSKUTTA:n Avatar
PERSKUTTA PERSKUTTA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.11.09
Sijainti: Alahärmä, Finland
Viestit: 384
Perusasetus

Ainakaan mun HJ:ssä ei ollu kuin yksi lähtö tankilta pumpulle päin eli ei paluuputkea. Auto oli HJ60 vm-81
__________________
www.pohojanmaanoffroad.fi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.04.2014, 20:35
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Khorppi Näytä viesti
Meinasin tässä päästä helpolla webaston asennuksessa ja laittaa pienen polttoainesäiliön kiisselin paluuletkun väliin jotta se täyttysi siinä sitten aina itteksiään.

Syvällisemmin en oo vielä tutkinut, mutta meneekös hojossa tuo paluukierto pelkästään pumpulle takas? Ainakin sinne väliin puikahtaa letku, eikä näytä enää minnekään jatkuvan..
Vaikuttaako se millä tavalla jos siihen väliin laittaa ko. säiliön? Onko kellään kokemuksia?

Työkaveri epäili ettei tee häiriötä, jos ei pääse ilmaa imaisemaan sitä kautta (säiliö umpinainen, ei korkkia tms.), mutta jaksaneeko webaston pa-pumppu imeä sitten, kun sillonhan se joutuisi kiskomaan tavaraa periaatteessa tankilta asti, eiks?

Onko kellään kokemuksia moisesta?

-Timppa-
Olen laittanut webaston Hiaceen ja LJ70:een niin että se ottaa polttoaineen t-haaralla auton omasta linjasta konehuoneessa, kummassakin tapauksessa ennen suodatinta. Ei minkäänmoisia ongelmia, koskaan.
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.04.2014, 21:11
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Siis umpinainen tankki, joka täyttyy paluukierrosta?


Siis minne ilma menee, jos säiliö tyhjä?
Minulla on ollut Webasto termotop C veneessä ja kahdessa autossa, ja liitetty vastoin kaikkia ohjeita suoraan t-kappaleella tankista tulevaan letkuun.
Ja hyvin on toiminut. (No, palopesä piti kertaalleen putsata noin 8 vuoden jälkeen, kun ei syttynyt jokakerta)

-> siis ainakin minulla on jaksanut imeä tankista, jopa niin paksua pakkasen kangistamaa dieseliä, että ei mennyt koneen dsl suodattimesta läpi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.04.2014, 21:30
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Minulla on ollut Webasto termotop C veneessä ja kahdessa autossa, ja liitetty vastoin kaikkia ohjeita suoraan t-kappaleella tankista tulevaan letkuun.
Ei ole vastoin ohjeita vaan ohjeiden mukaisesti.

__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.04.2014, 22:03
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vartiainen Näytä viesti
Ei ole vastoin ohjeita vaan ohjeiden mukaisesti.
Phyi... tuo ei ole Webasto?

Mutta kun asiaa tarkemmin muistelen, niin en muista oliko suoraa kielletty Webastossa.... mutta ainakin suositus oli tuolle "tankkiottimelle"

Siis minullakin on tuon kuvan näköinen lämmitin tuossa "wararenkaassa" (ford fokus 1.8 tdic) ihan tehdasasenteisena (?) ja ei toimi... eikä ole toiminut pitkään aikaan. En tiedä, että onko jostain syystä, minun tutuille/taannoin jopa asiakkaille, sattuneet kaikki eberin ongelmakappaleet? Mutta faktaa on, ettei edes Webasto, kuten ei muutkaan dsl lämmittimet, kestä sitä että niitä sytytetään/sammutetaan jatkuvasti.
Ja jos vielä tuosta minun Wararenkaan eberistä; En viitsinyt edes avata kytkin rempan aikana (silloin kun mm. kone oli "pitkittäin", pakoputki ja vaihteisto irti, niin olisi mahtunut purkamaan) mutta kun on ns. lisälämmitin, ja ilman höyrystyshuovan vaihtoa yksikään ei ole toiminut kuukautta, niin päätin jättää väliin! ja varsinkin kun tuonne akun alle /pyöräkoteloon varmaan sopii kohtuu vaivalla juurikin tuo Webaston termotop C....
p.s miten on mahdollista, että esim. noista 10v vanhoista pyydetään aivan käsittämättömiä hintoja? ja uudet maksaa/maksoi vuosi sitten enemmän ebay:ssä, kuin tuo oman n. 10v sitten paikallisessa varaosaliikkeessä?

p.s.s Kaveria lainaten: Elämä Webaston kanssa on tylsää... Siis kun lämppäri on päällä, niin tietää mitä on autolla odottamassa. (muutamassa edellisessä autossa oli tuo toinen suuri, ja ihmetteli tuota minun luottamusta webastoon...)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.04.2014, 22:37
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Joo tuo onkin Eberi, tarkka silmä, tarkka silmä...

Mun käsityksen mukaan tuolla polttoaineen otolla ei ole sinänsä merkitystä että onko se oma otin vai haaroitus. Thermotop C:n ohjeista en löytänyt varsinaista kieltoa enkä osaa oikein päätellä että mitä eroa on auton omalla polttoaineenottimella joka ottaa löpöä tuuman tai pari tankin pohjasta tai sitten Webaston omalla ottimella joka ottaa löpöä tuuman tai pari tankin pohjasta.

Itse olen konsultoinut alan yritystä tääl Poriss ja ymmärrykseni mukaan tankkiotinta käytetään jos sellaisen saa asennettua järkevästä (eli tankille on huoltoluukku tai muu pääsy) muuten laitetaan haaroitus.

Muuta ongelmaa en oikein keksi kuin että polttoainelinjasta haaroitettu voisi ehkä imeä suodattimen tyhjäksi mutta silloin syöttöpumpun päässä pitäisi olla ilmavuoto joka aiheuttaisi muitakin ongelmia..

Mulla on ollut lämmitin em. hiasessa, LJ:ssä ja sitten Volvon 940 turbodieselissä ja nyt v70 tdi:ssä. Vain 940:seen asennettiin tankinotin, koska tankille pääsi huoltoluukun kautta ja muoviseen tankkiyhteeseen sai mukavasti kairattua reiän, muissa on ollut haara, ja sellaisen ajattelin laittaa myös tuohon HJ61:nkin.
__________________
Tiäräksää tuanoi

Viimeksi muokannut vartiainen : 05.04.2014 22:41
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.04.2014, 23:51
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Pistää vaan sen haaran vaakatasoon, vastoin ohjeita, niin välttyy vesiongelmilta. Pro tip Wihurin asentajilta
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.04.2014, 23:58
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Vesiongelmilta?
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan 16" vanteet (HJ60) ja startti (HJ60) Juuz O/M/V Renkaat ja vanteet 3 25.07.2010 12:13
Ostetaan HJ60 61 tai HJ60 bolt on sopivan moottorin! Karvanaama O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.12.2009 23:29
Ostettu Chevy 6.2L diisselin lohko/kannet toyman2005 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.07.2009 20:43
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia Ahma O/M/V Muut 14 26.07.2004 20:19
nissanin diisselin perään automaatti tiipe Tekniikka & Jutustelu 0 19.04.2003 08:29


Sivu luotu: 10:48 (GMT +2).