Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #376  
Vanha 23.06.2017, 14:45
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Kyl ne tahtoo vähän aina heilua, sitten toimenpiteitä kun ei pysy kiinni...
Tuli kyseltyä myyjältä/valmistajalta noista, niin uuden istukka ja kynsi ovat samalla tasolla paikallaan ollessaan ja tuossa meillä on 1-2cm pykälä. Myös pituus suunnassa kulunut ainakin 1/3 kauhan sisäpuolelta, joten taitaavat olla istukat vaan niin loppuun käytetyt jo, että millon lie repeevät irti...
Sekä cat-mallin kynnet heiluu myös kuulemma jonni verra uutenas.

Mutta olis kysymyskin. Mikä syö t5 portterin eturenkaiden sisä- ja ulkokulmaa, siis aivan reunoilta n. 2cm leveydeltä? 3 kilosta nostin 3,5 paineet.
Talvisissa sama paine, samat ajot ja ei ne kulunu tuollai. Katsastettu äskettäin, joten ei siellä ainakaan suurempaa välystä löydetty ja ajolleen on hyvä.
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
  #377  
Vanha 23.06.2017, 19:26
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Lopetti vaimon kauppakassista apukuskin oven sähköikkuna toiminnan, ei liiku kummankaan oven katkaisijasta ylös eikä alas. Sulake on ehjä mutta kysymys kuuluu, onko noissa rele välissä ? Sulake on kuitenkin 25A.

Johto on kuitenkin poikki sieltä suojamakkaran sisältä tai lähettyviltä

Tee kuten ite keskuslukolle.
Suosiolla suojamakkaran sisältä johto poikki siitä kohtaa mistä näkee sen katkenneen ja pari tuumaa lyhentää.
Siihen uutta johtoa mieluisalla liittämis tavalla ja se alkuperäinen johto oveen sisälle nipparilla kiinni.
Se uus johto sinne suojamakkaraan ja siitä lattialle asti, sit kynnyskotelossa/kotelosuojassa siihen sinne vedettyyn alkuperäis johtoon se uus johto kiinni mieluisalla liittämis tavalla.

Ja tadaa taas mennään kunnes se uus johto 20v jälkeen kuivahtaa ja katkaisee säikeensä


Helppo diagnosointi joka voi toimia on nappi pohjaan ja ovea heilutella, jos lasi nytkähtää johto remppaa
Jos lasi ei nytkähdä diagnosointia soveltuvilla välineillä esim. koestuskynällä virtaa suoraan nostimen napaan lasi nousee hitaasti
Suoralla virralla saa isoja kipinöitä ja mahdollisesti toiminta savun taka sivuikkunan nostimen moottorista
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
  #378  
Vanha 24.06.2017, 10:35
jarre jarre ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 16.02.17
Sijainti: Tornio
Viestit: 15
Perusasetus

Ensiksi toivotellaan hyviä juhannuksia

Toiseksi kyselisin että missäs pääsis mettään ajeleen tolla vakio Blazerilla? Mitä lähempänä Meri-Lappia sen parempi.
  #379  
Vanha 04.07.2017, 18:13
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Sähkötietäjiä keskuudessamme?


Piti mökillä alkaa voimavirralla hitsaamaan, mutta kas kummaa seinässä olikin muinaista antiikkia oleva nelinapainen voimavirtatöpseli.







Faija sanoi, että kymmenkunta vuotta sitten mökillä hitsattiin voimavirralla tuosta kyseisestä nelinapaisesta "pistorasiasta(?)" viisinapaista piuhaa käyttäen. Joku hänelle oli neuvonut miten se kytketään, jotta toimii.

Kysymys kuuluukin, että voiko näin tehdä ja tietääkö/muistaako kukaan miten piti kytkeä? Vai lähteekö tästä suoraan henki jos alkaa kikkailemaan?

Kysyin tuttavasähkäriltä, mutta hän oli sitä mieltä ettei ole koskaan kuullutkaan.

Itsehän EN sähköstä ymmärrä mitään ja siksi kyselen.

edit: fiksuintahan tässä olisi vain päivittää tuo meidän mökin versio nykyaikaan, niin ei tarvitsisi kikkailuja tehdä.
__________________
Satunnainen huutelija.

Viimeksi muokannut Karvapöpö : 04.07.2017 18:34
  #380  
Vanha 04.07.2017, 20:33
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.338
Perusasetus

Vanhassa ei oo suojamaata muistaakseni sen takia neljä johtoo
  #381  
Vanha 05.07.2017, 10:35
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapöpö Näytä viesti
Piti mökillä alkaa voimavirralla hitsaamaan, mutta kas kummaa seinässä olikin muinaista antiikkia oleva nelinapainen voimavirtatöpseli.

edit: fiksuintahan tässä olisi vain päivittää tuo meidän mökin versio nykyaikaan, niin ei tarvitsisi kikkailuja tehdä.
Itse olen pitänyt vanhoja pistokkeita ihan hyvänä jonkin vehkeen pyörittämiseen jos sinne menee kunnon johdot, pistoke on kunnossa ja sulakkeet sopivat.

Mökillä voisi olla hyvä moderni voimavirtatöpseli, johon voisi kytkeä oman työmaakeskuksen, jossa riittävät suojaominaisuudet.

Kannattaa jättää homma suosiolla sähkömiehelle. Itse voi kartoitella kuitenkin minkä paksuisia piuhoja sähkö tulee ja kuinka iso voimavirtatöpseli on mahdollista laittaa siten, että sähköä myös tulee.

Yleensä mökeillä on vain 25 ampeerin sulakkeet, joten uudet voimavirtapistorasiat tuskin olisi tuota vanhaa voimakkaampia.
  #382  
Vanha 05.07.2017, 10:59
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Itse olen pitänyt vanhoja pistokkeita ihan hyvänä jonkin vehkeen pyörittämiseen jos sinne menee kunnon johdot, pistoke on kunnossa ja sulakkeet sopivat.

Mökillä voisi olla hyvä moderni voimavirtatöpseli, johon voisi kytkeä oman työmaakeskuksen, jossa riittävät suojaominaisuudet.

Kannattaa jättää homma suosiolla sähkömiehelle. Itse voi kartoitella kuitenkin minkä paksuisia piuhoja sähkö tulee ja kuinka iso voimavirtatöpseli on mahdollista laittaa siten, että sähköä myös tulee.

Yleensä mökeillä on vain 25 ampeerin sulakkeet, joten uudet voimavirtapistorasiat tuskin olisi tuota vanhaa voimakkaampia.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 Näytä viesti
Vanhassa ei oo suojamaata muistaakseni sen takia neljä johtoo
Joo ehkä olisi fiksuinta vain päivittää moderniksi töpseliksi, niin ei jatkossa tarvitsisi kikkailla.

Kiitoksia selvennyksestä!
__________________
Satunnainen huutelija.
  #383  
Vanha 05.07.2017, 12:45
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapöpö Näytä viesti
Joo ehkä olisi fiksuinta vain päivittää moderniksi töpseliksi, niin ei jatkossa tarvitsisi kikkailla.

Kiitoksia selvennyksestä!
Samalla kannattaa huolehtia, että jatkossakin kyse on sellaisesta voimavirtaliitännästä, josta tulee riittävästi virtaa. Itseä ärsyttää jos tulee puhuttua, jollekin jotka tekee laillisia sähkötöitä, niin ei aina mene jakeluun heti välittömästi, että puhe on siis sellaisesta, että vähän käsityökaluja isommatkin vehkeet pyörii.

Itse tiedän, että nykyaikaiseen 32 pistokkeeseen saa ujutettettua 5 johtimisen kaapelin 10 neliöisenä ja jos pienimmät sulakkeet on hitaita posliinisia 25 vanhan mallin etenasulakkeita, oikeasti virtaa tulee kuitenkin selkästi paremmin kuin 16 ampeerin 2,5 neliöisin johtimin toteutetusta.

Yleensä sellainen vanhan liiton neliskulmainen on siitä mukava, että sinne tulee kuitenkin 10 neliön luokkaa olevat piuhat, mutta kannattaa selvittää mikä tilanne. Jos koko matkalla on pelkästään aika jämeriä piuhoja, niin vaatimattomastakin töllistä saa sähköä tulemaan ihan kivasti omalle työmaakeskukselle. Tällainen vähän jämerämpi töpseli on helposti järjestettävissä yleensä sinne missä on sähkömittarikin.

Omatoimisähkösuunnittelijana voi ainakin mennä tsekkaamaan missä on lähimmät vähän jöötimmät piuhat ja tuleeko ne omalle sähkömittarille asti. Jos tulee, ei tarvitse olla hirveä guru saadakseen lähelle esim. 32 pistoke.

Veltot nykysähkärit varmaan tyrkyttää 16 pistoketta, mutta silloin mennään yhden vaiheen suhteen samassa järeysluokassa kuin 16 valovirtapistokkeessakin. Ehkä se riittää perus kapunkilaiselle cityihmiselle, mutta niissä vanhan ajan neliskulmasissa pistokkeissa oltiin varauduttu paremmin tosimiesten hommiin ja ne oli tehty aineesta, joka ei sula tai pala helposti.
  #384  
Vanha 05.07.2017, 14:34
karhunen karhunen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.08.15
Sijainti: Vaasa, Finland
Viestit: 42
Perusasetus

ln 110 napalukot


Terspe

Nyt kun pitää ln satakymppiin vaihtaa etuakselistoon jarrut niin pitänee irrottaa napalukko hilppeineen.
Samaan syssyyn ajattelin lukon rasvata/öljytä.

Kysymys siis kuuluu et mitä kemikaalia tuonne lukon sisälle laitetaan jotta se toimisi myös kesät ja talvet?

Kiitos mahdolliselle tietäjälle...
  #385  
Vanha 05.07.2017, 17:48
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Miksi kuusi tekee näin
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20170705_172913.jpg‎
Views:	219
Size:	175,2 Kt
ID:	79734  
__________________
Tumpula Racing Team
  #386  
Vanha 05.07.2017, 18:15
Eris:n Avatar
Eris Eris ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.10.07
Sijainti: Suomi
Viestit: 662
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Miksi kuusi tekee näin

Veikkaan boorin puutosta.Kohta alkaa hakea latvaa,eli tekee poikaoksaa ja latvaosa pensastuu.
  #387  
Vanha 05.07.2017, 21:22
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.104
Perusasetus

Haluun puhuu määräaikasist työsopimuksista.

Oon äitiysloman sijainen, työsoppari päättyy X.Y

Äitiyslomalainen ei aijo tulla sillon vielä töihin (joutuu ilmoittamaan asian virallisesti vasta syksymällä) eli sijaista tarvitaan jatkossakin. Onko firman pakko ottaa ensisijaisesti minut kun oon hoitanu hommani virheettömästi? Ja missä vaiheessa mun pitää ilmottaa sitovasti että jatkanko?
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
  #388  
Vanha 05.07.2017, 21:56
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Haluun puhuu määräaikasist työsopimuksista.

Oon äitiysloman sijainen, työsoppari päättyy X.Y

Äitiyslomalainen ei aijo tulla sillon vielä töihin (joutuu ilmoittamaan asian virallisesti vasta syksymällä) eli sijaista tarvitaan jatkossakin. Onko firman pakko ottaa ensisijaisesti minut kun oon hoitanu hommani virheettömästi? Ja missä vaiheessa mun pitää ilmottaa sitovasti että jatkanko?
Korjatkaa jos on jotain jäänyt huomaamatta, mutta eikö määräaikaisen sopimuksen luonne ole juuri nimenomaan, että se päättyy määräaikana ja toisaalta niin, että sitoo määräajaksi kuitenkin niin, että määräajalle on joku peruste.

https://www.erto.fi/tyosuhdeopas/tyo...a-sopimuksella

http://www.acatiimi.fi/4_2011/04_11_10.php

Jos homma vaikuttaa hyvältä, niin varmasti molemmin puolin hyvä ja luottamukseen perustuva yhteistyö on jatkon kannalta eduksi.

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 05.07.2017 21:59
  #389  
Vanha 06.07.2017, 10:39
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bartti Näytä viesti
Noobie kyselee, minkälaiset rengaspaineet on sopivat 33:siin muta terraneihin kadulle ja sit maaston puolelle?
Kulkineella on jeep cherokee.

Mä oon ny pari vuotta pitäny 0.7 takana ja 1.0 edessä noissa 33" truxmt renkaissa, nillä vähä.pääsee jo mettässäki mut pystyy tielläkin ajaan ja kuluu suht tasaseen, liikaa kun on painetta niin menee keskeltä kaljuksi. Jos on kuuna keli ja pitää pidemmälle lähteä niin nostan puolisen kiloa kaikkia ja sitte jos täytyy oikeasti paremmin päästä niin lasken takaa 0.5 ja edessä 0.7 mut sit jo täytyy olla bl vanteet että pysyy kummit paikallaan.
  #390  
Vanha 06.07.2017, 16:59
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.148
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Onko firman pakko ottaa ensisijaisesti minut kun oon hoitanu hommani virheettömästi? Ja missä vaiheessa mun pitää ilmottaa sitovasti että jatkanko?
Ekassa kysymyksessä joutuisi kyllä pläräämään lakikirjaa oikein huolella, tosta tuskin on mitään riitautettua ennakkotapaustakaan olemassa, että onko uusi perusteltu määräaikainen työntekijä pakko olla se henkilö, joka pestissä aikaisemmin oli. Vai voiko tohon soveltaa jotenkin sitä pykälää, jossa aikaisemmin irtisanotuille on pakko tarjota ensisijaisesti uutta työsopimusta, jos firmalla on tarvetta työntekijöille. Eli ei kannata ainakaan jäädä ihan viimeisille päiville odottamaan vastausta.

Se, että koska sinun täytyy ilmoittaa omista jatkohaluistasi, riippuu työnantajastasi, eli kannattaa olla hyvissä ajoin aktiivinen ja vähän kysellä että missä mennään. Jotkut aloittaa tuurajien hakemisen ajoissa, toiset ei.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
  #391  
Vanha 10.07.2017, 11:32
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Pankki/luottokortti vaihtus ja koitan päivittää sen PayPaliin niin ei suostu ottaan vastaan tota korttia. Koitin plärätä ohjeet läpi mutta ei löydy apuja sieltä. Ennen ei ole ollut vastaavia ongelmia. Nettipankista katoin niin kortille on sallittu nettikäyttö. PayPal ilmoittaa, että kortti ei hyväksytä, syötä toinen.
__________________
Tumpula Racing Team
  #392  
Vanha 10.07.2017, 12:08
Rölli Rölli on kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.925
Perusasetus

Olet poistanut vanhan kortin ja koitat nyt tehdä uutta? Vai jotenkin päivittää tietoja sen vanhan päälle?

Mulla ainakin onnistui uuden tekeminen vasta kun vanhan oli poistanut. Syystä ei hajuakaan kun tulin enempiä miettimättä kokeilleeksi noin.
  #393  
Vanha 10.07.2017, 14:13
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Olet poistanut vanhan kortin ja koitat nyt tehdä uutta? Vai jotenkin päivittää tietoja sen vanhan päälle?

Mulla ainakin onnistui uuden tekeminen vasta kun vanhan oli poistanut. Syystä ei hajuakaan kun tulin enempiä miettimättä kokeilleeksi noin.
Vanha kortti on poistettu ja uutta koitan laittaa tilalle. Laitoin PayPaliin kysymystä aiheesta, katotaan mitä vastaavat.
__________________
Tumpula Racing Team
  #394  
Vanha 10.07.2017, 17:21
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.881
Perusasetus



Onko teräkoko riittävä kysyy nimim: epätietoinen
  #395  
Vanha 10.07.2017, 21:34
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti


Onko teräkoko riittävä kysyy nimim: epätietoinen
En tiijä mitä reikää meinasit ropeloija että onko siihen nokko mutta minä oon vasta haaveillu moisesta setistä että sais parin vanahan työkonneen tappien reijät oikeisiin mittoihin. Ja myös siks ku mulla on samanlainen porakone...
__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
  #396  
Vanha 12.07.2017, 15:37
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Pankki/luottokortti vaihtus ja koitan päivittää sen PayPaliin niin ei suostu ottaan vastaan tota korttia. Koitin plärätä ohjeet läpi mutta ei löydy apuja sieltä. Ennen ei ole ollut vastaavia ongelmia. Nettipankista katoin niin kortille on sallittu nettikäyttö. PayPal ilmoittaa, että kortti ei hyväksytä, syötä toinen.
Olin yhteydessä PayPal:iin ja Nordeaan ja homma selvisi. Kaikki oli näennäisesti kunnossa mutta piti mennä verkkopankkiin ja muuttaa luottokortin käyttöalueeksi "Suomi" ja tallentaa tieto. Sitten muuttaa käyttöalueeksi takaisin "koko maailma" ja taas tallentaa. Tämän jälkeen PayPal otti mukisematta kortin vastaan. Kuulemma tätä ongelmaa esiintyy ajoittain, syytä tähän Nordea ei osannut sanoa mutta onneksi ongelman ratkaisu on helppo.
__________________
Tumpula Racing Team
  #397  
Vanha 16.07.2017, 09:09
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

hyllyt pakettiautoon kohtuu edullisesti mistä? Puuilo tee-se-itse?

Vai tekeekö vaan takaosaan paksummasta vanerilevystä toisen lattiatason, jotta alle saa rojua kan. Mutta sekin pitäisi olla sitten saranoitu, ettei tarvi onkia sieltä alta tavaraa
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
  #398  
Vanha 16.07.2017, 09:23
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
hyllyt pakettiautoon kohtuu edullisesti mistä? Puuilo tee-se-itse?

Vai tekeekö vaan takaosaan paksummasta vanerilevystä toisen lattiatason, jotta alle saa rojua kan. Mutta sekin pitäisi olla sitten saranoitu, ettei tarvi onkia sieltä alta tavaraa
Jos puuhyllyjä meinaat niin biltemasta saa edukkaasti sitä liimapuulevyä. Siitä on tullu värkättyä yhtä jos toistakin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
  #399  
Vanha 16.07.2017, 09:25
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joske Näytä viesti
En tiijä mitä reikää meinasit ropeloija että onko siihen nokko mutta minä oon vasta haaveillu moisesta setistä että sais parin vanahan työkonneen tappien reijät oikeisiin mittoihin. Ja myös siks ku mulla on samanlainen porakone...
Itte aaarg-porasin bobbarin kauhatappien reiät puuilon rasiaporalla. Meni jenkkivaluun kuin juustoon 18v makitalla...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
  #400  
Vanha 16.07.2017, 09:37
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja karhunen Näytä viesti
Terspe

Nyt kun pitää ln satakymppiin vaihtaa etuakselistoon jarrut niin pitänee irrottaa napalukko hilppeineen.
Samaan syssyyn ajattelin lukon rasvata/öljytä.

Kysymys siis kuuluu et mitä kemikaalia tuonne lukon sisälle laitetaan jotta se toimisi myös kesät ja talvet?

Kiitos mahdolliselle tietäjälle...
Ln110 saa vaihdettu jarrut ilman napalukkoihin koskemista. Lähtee vaikka koko jarrukenkä irti tarvittaessa. Ongelmaksi sulla muodostuu jarruputken ja jarruletkun liitoksen avaaminen. Varaa siihen kunnon avaimet. Tai jos vaihdat vaan palat, niin sitten ei tartte mitään.

Napalukon kytkentäkappaleen eli sen pikkupulteilla kiinni olevan vääntönupillisen osan otat irti ja putsaat sisältä. Liottelet hiekat ja muut pois ja sitten vaseliinia tai WD40:ää siihen nupin ja rungon liukupintaan. Muualle eli niihin kytkentäosiin paat vaseliinia.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2016 Nikuzai Chit-Chat 791 28.12.2016 06:22
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2015 JiiPee Chit-Chat 1300 28.12.2015 18:45
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2014 ! lavanelikko Chit-Chat 1901 31.12.2014 15:33
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! SuurSyömäri Chit-Chat 1015 03.01.2013 18:46
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55


Sivu luotu: 18:05 (GMT +2).