Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.12.2013, 09:03
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

SJ413, Minioffroad ja Monark


Morjens pitäs alkaa ryhtymään rakentamaan omaa autoa hieman lisää ja kysely ikä iski. Aloitellaan ny tommosilla kuvilla tämä ketju. Minioffroad ja Monark onkin sitten perheen lapsille minä mukaa lukien, niistä tulee jotakin tieto myös.

Auto ostohetkellä (edellisen omistajan nimissä vielä tässä vaiheessa)


Sitten otin ruostepilkut pois takakontista



Kesällä kerran hiekkatiellä ajelemassa

__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen

Viimeksi muokannut Deluxe66 : 12.03.2014 12:48
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.12.2013, 09:36
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Jossakin vaiheessa alkoi kiinnostamaan oman maasturin rakentaminen. Tämä on semmone tutkielma jonka tuloksena saadaan jonkinlainen kulkine. ALussa oli putkikasa


Sitten niitä laittelin toisiinsa kiinni ja malliksi kupeeseen peltiä


Konehuoneeseen isolohko 110CC


Tästä tulee 4WD n.3/4 kokoinen Jiippi ketjuvedolla. Takana D20mm umpijööti akseli, molemmille renkaille oma ketju neliöputki tukivarren sisällä ns. erillisjousitettu. Edessä on Swift vaihdelaatikosta ja perästä rakennettu tasauspyörästö johonka liimasin ketjupyörän kiinni. Päällekkäiset kolmiotukivarret unipoltseilla ja Swift lyhennetyillä vetareilla. Swift kavennettu hammastanko- ohjus, jolla juniorit toivottavasti jaksaa veivata.

Veto tulee motilta ensin väliakselille ja siitä sitten omilla ketjuilla eteen ja taakse. Maavaraksi olen sommitellut n.300mm. Akseliväli 1450mm, leveys renkaan ulkopinnoista mitattuna n.1300 ( mahtuu just Muulin sisään) ja renkas koko 22x11-10 mönkijä peräkärry malliset.

Paaljo vielä tekemättä ja varmaan joutuu jotaki tekemään uusiks ku joskus testaamaan pääsee.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.12.2013, 09:40
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

eli jos taistolla on mini jeeppi, ni tän on oltava valimallin jeeppi.
mielenkiintoinen projekti sopivasti erilainen, peukut tälle
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.12.2013, 09:54
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Sitten oli perheen pojilla kova mönkijä kuume. No semmosta sitten etsimään ja ei sitten butjettiin sopivaa meinannu löytyä varsinkaan kotiovelle tuotuna

Tämä menee nyt pikkusen harrastelin puuhastelu osatolle, mutta koittakaa jaksaa. Sitten tuli vastaan tommonen latolöytö n. 10v ajamaton -80 luvun Monarkki. Nyt kun on tommonen offroad kärpäne iskeny ni sitä sitten muokaamaan. Kaverille sitten kehumaa että tästä tulee maastomalli ja se sitten kommentoimaan että eipä taida pitkälle maastoon päästä. No siinä olikin syy miksi minä tämän tänne teille esille laitoinki ku niin minä mieleni pahoitin. Kysymys kuuluu mitenkä sais eturenkaatki vetämään? Mulla olis pari Swiftin starttia ylimääräisenä ja yks versio olis pistää molemmille renkaille omat moottorit ketjuvedolla ja veto päälle on / off tyyppisesti päävirtakytkimillä.


Sen verran harjoittelin että piitlok vanteet tein mallia ensimmäiset ikinä. Renkaat on 21x7-10 jotku rossimallin mönkijä eturenkaat

Edit:Tärkeä tieto unehtu tästä vanne hommasta. Kiitokset töikavereille avusta.


Kiitos ja anteeksi
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen

Viimeksi muokannut Deluxe66 : 06.12.2013 08:30
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.12.2013, 10:50
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

komia laite näyttäs tulevan,, kuvia vaan kansan nähtäväksi paljon..

sit ois yx torumisen aihe ,, missäs nuoren kuskin kypärä on ..
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.12.2013, 11:38
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Seliselipeli minun moka kypärä jäi päästä alku innostuksen johdosta, semmonen kyllä löytyy eikä olis ollu mitään syytä miksi ei sitä päähän olis laitettu. Monarkkiin on tulossa myös narulla varustettu "tappokatkaisin" joka pistetään ruhon ympäri ja toine naru johonki sillei että saa ulkopuolinen sammutettua. Päävirtakatkaisin tulee myös ja katumarauta tai sitten jonkun näköne kehikko.

Tuossa olis jonkinnäköne kuvatus tuosta jiipin etupäästä. Vinssi tulee tähän vekottimeen ja sille olen sommitellu käyttöä myös hätäjarru / sammutus mielessä. Hommasin langattoman kaukosäätimen, vaijerin ja vipuvarsien avulla olis tarkoitus saada jarrut väkisin päälle ja samalla vetästä auto sammuksiin. Turvallisuus on number yksi mutta lipsahdus nyt pääsi käymään eikä semmoinen toistu.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.12.2013, 07:53
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

No niin eile sanoin pojalle että muistuttaa kypärän käytöstä seuraavan kerran ku traktorilla ajellaan no sehän sopi. Pojalla on rossi mopo millä se pärtsäilee pitkin pihoja, joten potta on tuttu kapiste. Kiitoksia Mäksälle tärkeästä huomiosta. Kiitoksia muutenki Minioffroad kannustuksista, meinaa välillä olla motivaatio kadoksissa ni virtaa tarvitaan. Lähiaikoina tuo kehikko on ollu lasten kiipeilytelineenä, mutta tarkoitus onkin tuoda iloa ni väliäkös sillä miten se ilo syntyy.


Paluu ensimmäiseen postiin. Elikkäs tuohon susukiin pitäs vaihtaa toine taka-akseli. Autoon on edellinen omistaja tehnyt SOA muutoksen ja uusi akseli on sitten alkuperäisillä pedeillä. Nykyisessä SOA muutoksessa ei ole minun mielestä mitään ongelmaa ei täristä, mitään ei ole mennyt rikki jne. Ainoastaan jousipedin tekisin matalemman tähän uuten akseliin, elikkä niin matalan kuin vain mahdollista.

Täältä intervetistä löytyy varmasti vastaus tähän minun aiheeseen, voisko joku kuitenkin linkittää tai vinkittää kuinka homma pitäs tehä. Jos nyt ominpäin lähen tekemään ni tekisin seuraavasti:
- pelkästään kardaani aluksi irti
- mittaisin jakolaatikon ja taka-akselin laipan kulmat
- mittaisin korkeudet laipoista maahan varulta en tiiä tarviiko mihinkään, mutta mahoton mitata jälkeenpäin
- mittaisin ristimitat ja akselivälin / puoli
- vanha akselin mäkeen ja uusi malliksi alle
- sitten säätämään kulma samaksi kuin se edellisellä akselillakin oli
- ristimitan tarkistus ja akselivälit / puoli
- uuden pedin hitsuuttaminen n. 10mm saumoilla ja jäähdytys välillä
Tässä vaiheessa olisi siis tuo jousipeti madaltunut n.30mm. Suunnilleen tässä vaiheessa loppuukin sitten järki. Voiko tuo 30mm muutos pistää jortaani kulmat ihan päin pyllyä? Onko jotakin mitää pitää tehä erilailla ja mitä ei saa tehä ollenkaan?
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.12.2013, 08:52
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Lissää kuvia minimallista

Tuommosta lautahäkkyrää käytin jiginä. Oli huomattavasti helpompi tehä ja mitata ku sai putket pysymään paikoillaan ennen hitsuuttamista.


Sitten olikin tallin siivouksen aika ja häkkyrä pihalle ni näkee mitä tule tehtyä. Ahtaassa tallissa ku ei oikein tiedä mitä siellä valmistuu. Hitsaukset on vielä vaiheessa, pittää hitsailla saumat myöhemmi loppuun.


Tuosta häkkyrästä lähin visioimaan pakoputkea


Ja tämmönen siitä sitten tuli. Joustopätkä on siks että ekä ketju kiristetään koko voimalaitosta siirtämällä.


Lopuksi vielä naamapelti. Isommat rieät täyttyy 10w ajovalo ledeillä ja pienemmät 1W ns. parkkivalo ledeillä


Sitten vielä kuva mistä selviää kokoluokka. Perheen isoin lapsi on 180cm lyhyt. Pitää vielä joku tötterö tehä tuohon päälle kun sommitelmat muuttui matkanvarrella ni ite en enää mahukkaa häkkyrän sisälle.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen

Viimeksi muokannut Deluxe66 : 06.12.2013 08:55
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.12.2013, 22:42
Lamppari:n Avatar
Lamppari Lamppari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.10.12
Sijainti: Suolahti
Viestit: 77
Perusasetus

Komeata peliä sitä ollaa lapsille ja ei niin lapselle tekemässä

Millos tota passaa tulla kahtomaan ja antamaan viisaita neuvoja??
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.12.2013, 07:48
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Viisauksia tarvitaan aina. Meidän tallin aukioloajat vaihtelee päivä kohtaisesti, eile kerkesin sotkea tallilla puolisen tuntia ja sitten piti mennä piparin paisto rojektiin. Minäpäs soittelen ni sovitellaan.

Puolen tunnin sotkemisen jälkeen näytti tältä


Myyjä sanoikin että kannattaa ehken tarkistella noi jarrut. Uutta osaa tiluuseen ni hyvä tulee tai ainakin keskinkertaine.

Panssaria rupesin visioimaan. Hyllystä löyty tommosta s.8mm lattaa keskelle ja jotaki sitkeempää s.6mm levyä noihin reunoihi. Voipi olla että jatkan sivuja vielä korkeemmaks kunha saan noi tuohon aksilaan kiinni.


Tähän akseliin meinasin tehä jotku vahvistukset ku auton alla oleva akseli on vissiin mutkalla. Lock rightti rupes pärisemään viimosella ajokerralla ihan erilailla ku alkukesästä.

Mitäs ongelmia tulee jos laitan lock rightin tuonne kuskin etupuolelle olevaan akseliin? Avattavat napalukot pitää ainakin hommata.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.12.2013, 15:24
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Hienoa nuorisotyota ja kadentaitoa!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.12.2013, 15:48
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Deluxe66 Näytä viesti
Mitäs ongelmia tulee jos laitan lock rightin tuonne kuskin etupuolelle olevaan akseliin? Avattavat napalukot pitää ainakin hommata.
Talvella siitä tulee vähintäänkin mielenkiintoinen ajettava?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.12.2013, 17:31
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Kiitoksia vaan. Tää on mulle tämmöstä opiskelua joka päivä. Lauantaina sain tappokatkaisijan toho rakkoriin. Pojan kanssa oli puhetta että nyt sitten rakkori sammuu jos putoaa kyydistä. Sitten kesken koeajon sanoin että kokeileppas saatko koneen sammuksiin. Poika kysy että hyppäänkö mä kyydistä. Olis tietenki pitäny kysyä että saatko narusta vetämällä koneen sammuksiin

Kerran olen talvella ajanu yleisellä tiellä ja sen jälkeen päätin että ajellaanpas jollakin muulla pelillä. Lok raitti ei varmasti tilannetta paranna. Tuleekos tuosta keulasta helposti vajaa vetone. Avoimella perällä en ole toistaiseksi saanu mitään särki.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.12.2013, 08:43
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

Saiskohan siihen monarkkiin etuvedon jos laittais erillisjousitetun perän laippa pystyssä ja siihen sen leikkurin hihna pyörän ja tietty hihnan. Välitys vaan kohdalleen ja lyhentelee vetotikut.. ei olisi ainakaan ihan on/off veto... ehkä..?
__________________
puukko 2
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 10.12.2013, 12:05
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Voishan sinne jonku piene murikan saaha mahtumaan, hirveesti ei oo kyllä tiloja. Taidan pistää tämän monarkin ny hold tilaan. Ns. stage1. on saavutettu ku vehjes liikku ja omasta mielestä on turvallista päästää juniori rattiin.

Innostuksen kohteena on nyt toi isoin maasturi eli SJ413. Etten menis innoissaan pilaamaan koko rojektia ni taas olis kysymyksiä. Meinasin tosiaan akseliputkeen pistää vahvikeet, joko pyöreästä putkesta tahi kulmaraudoista kyhäämällä. Ensmäisenä pitäs tietenki mitata onko akseli jo vääntyny. Täytyy nyt myöntää että ei ole mitään hajua miten tuota mittaillaan. Ideoita minulta kyllä löytyy että siitä ei jää kiinni, mutta järkevyys asteen voi sitten jokainen ite miettiä ja mieluusti kertoa heti suoraan että elä ny hyvä mies noi sitä tee.

Mittaustapa 1.
Voiskos akselin vetästä vanteesta kiinni johonki tukevaan paikkaan esim työpöytään ja sitten vaan pyörittämään. Heittokellokin löytyy että jonkun häkkyrän avulla sais akselin toisesta päästä ja mahdollisimman keskeltä mittailtua mitenkä vemputtaa.

Mittaustapa 2.
Akseli johonki tasaiselle alustalle ja esim jarrurumpujen alle tasakorkeat pukit ja sitten vaan mittailemaan akseliputkesta maahan.

Joku muu mikä?

Paljonkos tuommosessa akselissa sais olla heittoa?
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 11.12.2013, 08:14
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

No niin pikkusenku tulee vielä ikää lisää ja kokemusta ni voi olla että minäkin jotain osaan iha ite tai ainakin osaan kopioda muilta. Söörtsillä löyty yksinkertaine ohje ja sitä sitten aamutoimien jälkee kokeilemaan. Sen verran vielä että toi ei nyt justiinsa ollu se tukevin työpöytä mitä tallista löytyy


Noi kulmaraudat ei nyt oikein kovassa vielä ole, mutta jotakin osviittaa sain aikaseks. Pyöritin noi kulmaraudat eka alas ja mittasin etäisyyden puolen metrin päästä vetarin keskeltä. Sitten pyöräytin samat raudat ylös ja mittailin samalta kohdalta etäisyyden. Kulmarautojen väli oli 13mm pidempi. Tätä sitten komitean kanssa miettimään ja tultiin siihen tulokseen että onhan se vääntyny

Pitää nyt laittaa vielä jarrurummut paikoilleen ja nuo kulmaraudat kunnolla siihin kiinni ja mittailla uudestaan. Sitä minä vaan jäin ihmettelemään että voiko tuo akseli olla noin päinki mutkalla? Minä kun luulin että akselit vääntyy yleensä ns. ylä- / alasuunnassa. Teoriassa autolla on esim peräytetty päin kiveä. Ehken tämä on nyt liian aikasta spekulaatiota, kunnon mittailut ensi ja sitten vasta väännetään kakka housuun.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 11.12.2013, 10:21
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 524
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Deluxe66 Näytä viesti
No niin pikkusenku tulee vielä ikää lisää ja kokemusta ni voi olla että minäkin jotain osaan iha ite tai ainakin osaan kopioda muilta. Söörtsillä löyty yksinkertaine ohje ja sitä sitten aamutoimien jälkee kokeilemaan. Sen verran vielä että toi ei nyt justiinsa ollu se tukevin työpöytä mitä tallista löytyy


Noi kulmaraudat ei nyt oikein kovassa vielä ole, mutta jotakin osviittaa sain aikaseks. Pyöritin noi kulmaraudat eka alas ja mittasin etäisyyden puolen metrin päästä vetarin keskeltä. Sitten pyöräytin samat raudat ylös ja mittailin samalta kohdalta etäisyyden. Kulmarautojen väli oli 13mm pidempi. Tätä sitten komitean kanssa miettimään ja tultiin siihen tulokseen että onhan se vääntyny

Pitää nyt laittaa vielä jarrurummut paikoilleen ja nuo kulmaraudat kunnolla siihin kiinni ja mittailla uudestaan. Sitä minä vaan jäin ihmettelemään että voiko tuo akseli olla noin päinki mutkalla? Minä kun luulin että akselit vääntyy yleensä ns. ylä- / alasuunnassa. Teoriassa autolla on esim peräytetty päin kiveä. Ehken tämä on nyt liian aikasta spekulaatiota, kunnon mittailut ensi ja sitten vasta väännetään kakka housuun.
Oman suzukin akseli oli taipunnut 25mm ylös ja 10mm eteen.
Kaveri sorvasi laipat pyörän/perän laakereiden tilalle jonka läpi työnnettiin 30mm akseli.
Ei ollut mikään helpoin homma.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 11.12.2013, 14:23
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Niin tuota mittasitkos murikan reiästä tuon D30mm akselin pinnasta akseliputken pintaan?
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 11.12.2013, 14:51
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 524
Perusasetus

Oikomis vaiheessa en mittaillut mitään.. silloinkun akseli meni läpi oli akseliputket suorassa.. jäähdytys ja sormet ristissä kokeilemaan lähteekö akseli viälä pois .
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 11.12.2013, 15:11
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Nyt kun tämä on minun osalta tämmöstä amatöörimäistä puuhastelua ni mitenkä sä sait noi mitat otettua? Kiitos jo etukäteen.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 11.12.2013, 17:59
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 524
Perusasetus

Akseli kolmesta laipasta läpi ja viimmeisestä mittasi kuinka paljon akseli on ohi laipasta. Oli ensin niin paljon ettei akselia saannut edes työnnettyä laipalle asti.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 12.12.2013, 09:49
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

mites onnistus hätäjarru paineakulla sähköinen kolmitie venttiili joka kääntää paineen jarrupiiriin ja samalla sulkee linjan pääsylkylle, ettei paineet karkaa sieltä. pitäs vaan laittaa esim takaisku venttiilin läpi menemään paine sille akulle, että saa paineistettua käytön jälkee.
kuullostaa liian helpolta, eli tuskin toimii.
itsekritiikkiä heti iteltä
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 12.12.2013, 17:49
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Nonii nyt olis tarkemmat mittailut tehty. Varsi oli puolimetrinen ja semmosella olis nyt pärjättätävä siis tulosten tarkkuudella.

Laitoin rummut paikoilleen ja pyöränpulttien alle puolimetriset lattaraudat niinku noin


Sitten otin mittoja latan päästä päähän n. 500mm akselin keskipisteestä. Mittasin ensin silleesti että latat oli pyöräytetty yläpuolelle ja sitten pyöräytin 180 astetta. Tällä tavalla mitailin useita kertoja ja tulos oli sama. Akselissa olisi tuolla tavalla mitattuna ylä / alasuunnassa 4mm lattojen välillä eroa. Etu/ takasuunnista katsottuna 8mm eroa. En ole mikää kemisti mutta jotenki pieneltä tuntuu tuommonen heitto. Taidan hitsata vahvistukset ja tehä samat mittaukset uudestaan jos tulokset on samoja ni auton alle ja menoks.

Tuo D30 akselin käyttö olis kyllä tarkka tapa, pitää laittaa muistiin jatkoa ajatellen.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 21.12.2013, 08:49
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Aikani pyörin tallissa ja kattelin romut läpi. Sitten tarttu käteen tommonen putkenpätkä ja siihen sitten bilseman rypyttimellä mutkat.


Sitten tuntui että muutaki tukea tarviis ja levyä leikkaamaan. Yks idän tietäjä kävi ( vai oliko se keski-suomesta) ja ehdotti että laita sauma keskelle akseliputkea ettei vääntyilis niin paljoa. Minusta se oli hyvä idea ni silleesti lähin liikkeelle.


Irrottelin noi tötteröt vielä akselista ku meinasin turailla noi levyt putkiin kiinni eka. Tarkoitus olis turailla sitte joskus traction bar kiinnikekkin tuoho levyyn + putkeen kii.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 27.12.2013, 18:14
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Heissan, nyt kun on tallissa taukoa niin ajattelin askarrella paskarrella tommottisen tarran poikein mini jiippiin.


Sitä ei koskaan tiedä millon eksyy ruottin puolelle ku safarille mennään laitamme ton sitte aikanaan takapeltiin ni tietää että on pikkusia ratissa.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Sj413 vaihdelaatikko ja kone juti1600 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 27.12.2012 20:55
Ostetaan SJ413 kytkinpoljin ja vipu JMJ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.08.2012 19:43
Myyty Vanha 45hp monark perätyönnin sähköstartilla Jugga O/M/V Muut 3 29.05.2012 19:34
Myyty SJ413 kone ja 5 lovinen loota Ylermi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 14.06.2010 21:32
Ostetaan sj413 moottori ja laatikko watipaa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 29.05.2009 06:18


Sivu luotu: 01:05 (GMT +2).