Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #51  
Vanha 16.11.2013, 22:43
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FunJam Näytä viesti
Vittumainen toi peltiämpärikin pakkasella..
Samalla saa reisilihakset jumpattua kuntoon ku yrittää pakkasella kykkiä ämpärin yllä koskematta reunoihin!
Vastaa lainaten
  #52  
Vanha 17.11.2013, 00:00
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juippa Näytä viesti
Samalla saa reisilihakset jumpattua kuntoon ku yrittää pakkasella kykkiä ämpärin yllä koskematta reunoihin!
Jotenkin tuntuu siltä, että kerrankin tässä topikissa puhutaan kokemukesta Anteeks kaikille asiantuntijoille joita varmasti on useita ollut. Oliskohan aika heittää joko pyyhe kehään tai oikeata tutkimustietoa kehiin niin saadaan tämäkin saatettua loppuun... Itsellä EI ole näkemystä aiheesta suuntaan tai toiseen, koska ei ole minkäänlaista kokemusta tai edes juoruja aiheesta...
Vastaa lainaten
  #53  
Vanha 17.11.2013, 00:09
SisuFin SisuFin ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.10.13
Sijainti: .
Viestit: 107
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Tätä just tarkoitin. Olet silti autonkin hommannut... ja tuskin edes sitä halvinta mahdollista

Eli ei se sukitus oikein tehtynä ole lainkaan huono. Jokainen voi itse sitten miettiä et onko se halvin tarjokas ammattitaitoisin ja lopputulokseltaan paras vaihtoehto.

Ainahan kaikessa on mahdollisuus ongelmiin vaikka kuinka olisi ammattitaitoa, osaamista ja vaikka mitä niin yllätyksiä tulee ja ihmiset tekee väkisin virheitä.

Mää olen joskus nähnyt et formulastakin irtoo rengas vaikka sen ruuvaa kiinni vuosia harjoitellut insinööri ja takuulla huippulaatuisilla osilla ja vehkeillä, silti joskus vaan tapahtuu jotain...

Mut monelta murheelta säästyy jos muuttaa telttaan ja paskantaa ämpäriin
Monenmoista on tietäjää.. Rauhoitu ja ota kylmä kalja sieltä jaakaapistas
Vastaa lainaten
  #54  
Vanha 17.11.2013, 00:13
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SisuFin Näytä viesti
Taloyhtiöön tulossa putkiremppa ja suurin osa asukkaista kannattaa tätä nykyaikasta putkiremonttia "sukitusta". Ilmeisesti valetaan uusi putki muoviseoksesta vanhan sisään. Itse olen vahvasti sitä mieltä, että remontti on täyttä huuhaata eikä se todellisuudessa kestä luvattua 30-50 vuotta. Helppo valinta sinänsä hintansa puolesta, suomalaisiin kun puree helposti tuo remontti "halvemmalla" sekä nopeammin ja vaivattomammin. Onkos kenelläkään kokemusta moisesta omassa taloyhtiössä/ tuttavapiirissä?
mulle tuli mieleen kysymys et miksi asua talossa jossa tuollainen remppa on edessä.. ??????

itse kuitenki yritän maksaa tätä OMAKOTITALOA omaksi ja mulla ei ole tota ongelmaa..

kun joskus päätin etten maksa vuokraa kuin pankille,, ei tulis missään kohtaa mieleen muuttaa taloon jota ei saa ajankuluttua omaksi
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #55  
Vanha 17.11.2013, 00:24
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Ja asiantuntijalle, joka selosti elementtien olleen niin huonosti kohdakkain, että putkista ei kamera edes läpi mennyt. Eikö niitä putkia liitetä mitenkään? Entä mihin ne vuoden paskat on huomaamatta mahtuneet?! Lausuntoa odotellessa...

En ole asiantuntija vaan toin ilmi sen, että TV;stä muistelisin katselleeni ohjelmaa josta kävi ilmi, että joskus vain on uutuuttaan jo tehty pahasti vituiksi

Otetaan esimerkkinä.
Jos siellä putkessa ahtaassa kohdassa on vuoden paskat, terveys siteet, pilleri kennot ja yläkerran tytön vauvan vaipat sekä 3;nen kerroksen Viljo-Jonnen pyttyyn laskemat lukemattomat lelut on niin ei se kamera läpi mahda mahtua

Ja betoni elementti viemärit on käsittääkseni "legopalikka sovituksella", mutta jos seinä elementti lasketaan paikalleen ja muovinen viemäri putki ei osu ihan kohdalleen niin mitä veikkaat paljon sitä baltialaista 3€ tunti duunaria kiinnostaa?
ei se elementti mahda kenolleen jäädä ainakaan enään kun seuraavan kerroksen lattia paikalleen lasketaan

Samalla tavalla sähköjohdot siellä elementissä kulkee eri putkessa tosin ja ihmisethän ne tekee ja laadun valvoo.




J.K Ei aina kaikkeen tarttisi inttää vastaan vaikkei itse ole paikalla ollut tai nähnyt

Varmasti väität vastaan, että olen onnistunut niin läheltä kuorma-autolla linja-autoa ajamaan, että peili kääntyi, muttei särkynyt ainakaan iteltä, mutta kyllä se hiukan muikisti kun kosketus etäisyydeltä ohi meni, muistaakseni ikkunan vieressä kuskin takana istuneella oli hieman kauhistunut ilme

Kerran Hirvaskankaan shellille mittari kentälle ajaessa oli pakko kääntää kuskin puolen peili scaniasta, että välistä mahtui, uskoo ken tahtoo, mutta en näe syytä miksi tästä valehtelisin
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #56  
Vanha 17.11.2013, 00:27
SisuFin SisuFin ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.10.13
Sijainti: .
Viestit: 107
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mäksä Näytä viesti
mulle tuli mieleen kysymys et miksi asua talossa jossa tuollainen remppa on edessä.. ??????

itse kuitenki yritän maksaa tätä OMAKOTITALOA omaksi ja mulla ei ole tota ongelmaa..

kun joskus päätin etten maksa vuokraa kuin pankille,, ei tulis missään kohtaa mieleen muuttaa taloon jota ei saa ajankuluttua omaksi
Niin. Putkiremonttihan on väistämätön ja tulee jossain vaiheessa joka tapauksessa eteen. Olipa kyseessä sitten omistus/vuokra/omakotitalo. Eri asia on vain, miten remontti toteutetaan.
Vastaa lainaten
  #57  
Vanha 17.11.2013, 03:54
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SisuFin Näytä viesti
Niin. Putkiremonttihan on väistämätön ja tulee jossain vaiheessa joka tapauksessa eteen. Olipa kyseessä sitten omistus/vuokra/omakotitalo. Eri asia on vain, miten remontti toteutetaan.
Tee uusi omakotitalo ja putkiremppa ei ole väistämätön, sulle. Taistelkoot perikunta, stana...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #58  
Vanha 17.11.2013, 08:42
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Tee uusi omakotitalo ja putkiremppa ei ole väistämätön, sulle. Taistelkoot perikunta, stana...
Paitsi jos ne baltialaiset 3€/tunti duunarit, käy huitasemas ne putket paikalleen purukumiliitoksilla
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #59  
Vanha 17.11.2013, 13:07
SisuFin SisuFin ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.10.13
Sijainti: .
Viestit: 107
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Tee uusi omakotitalo ja putkiremppa ei ole väistämätön, sulle. Taistelkoot perikunta, stana...
Vai että huumorimiehiä?
Heti teen kun saan 7 oikein.
Vastaa lainaten
  #60  
Vanha 18.11.2013, 10:52
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Onkos kellään nyt kokemuspohjaista tietoa noiden vaihtoehtojen kustannuseroista, vaikka vanhan omakotitalon suhteen? Lähinnä viemäreiden "kunnostus" kiinnostaa. Tuossa olisi yksi 70-luvun talo tiedossa...pitäis tehdä aika mittavat remontit, mutta jos varovaisesti arviois talon elinkaareksi ehkä vielä 10-20v niin ei viitsisi investoida liikaa...siis tehdä 50-100v kestävää jos sen kuitenkin ajaa pillarilla nurin 15-20v päästä...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #61  
Vanha 18.11.2013, 11:23
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Onkos kellään nyt kokemuspohjaista tietoa noiden vaihtoehtojen kustannuseroista, vaikka vanhan omakotitalon suhteen? Lähinnä viemäreiden "kunnostus" kiinnostaa. Tuossa olisi yksi 70-luvun talo tiedossa...pitäis tehdä aika mittavat remontit, mutta jos varovaisesti arviois talon elinkaareksi ehkä vielä 10-20v niin ei viitsisi investoida liikaa...siis tehdä 50-100v kestävää jos sen kuitenkin ajaa pillarilla nurin 15-20v päästä...
Mielestäni jos jotain ryhtyy tekemään niin se tehdään kunnolla. Vajaavaisesti tai sinneppäin tehty on aina rehellistä itsensä kusetusta.

Oliko tohon siis suunnitteilla samalla mittavat remontit? Siinä ei jokunen muoviputki enää paljoo loppuhinnassa näy. Mulla vedettiin vm49 kämppään kaikki vesi/viemäri putket uusiksi. 2000€. Minä purin vanhat ja avasin Paikat, putkari veti putket/viemärit. Noissa hinta jutuissa ku vaikuttaa kaikki tapauskohtaisesti hyvin paljon. Puuhun on helppo kiinnittää ja kun jää putket seinänsisään niin ei ole pintatyön hitautta. Montako vessa, kodinhoitohuonetta, kylppäriä ja muita mahdollisia vesipisteitä viemäreneen on?

Kannattaa käydä kysymässä paikalliselta putkiliikkeeltä mlielipidettä ja tarjousta. Ammattilaisella kun teettää saa samalla työlle takuun ja vakuutusyhtiö hoitaa jos jotai hajoo joskus.

Ja pääsääntösesti kandee muistaa että vanhan kunnollinen läpikäyminen ja korjaaminen kunnolla on aina kalliimpaa kun uudentekeminen tyhjän päälle.
Vastaa lainaten
  #62  
Vanha 18.11.2013, 13:01
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juippa Näytä viesti
Mielestäni jos jotain ryhtyy tekemään niin se tehdään kunnolla. Vajaavaisesti tai sinneppäin tehty on aina rehellistä itsensä kusetusta.

Oliko tohon siis suunnitteilla samalla mittavat remontit? Siinä ei jokunen muoviputki enää paljoo loppuhinnassa näy. Mulla vedettiin vm49 kämppään kaikki vesi/viemäri putket uusiksi. 2000€. Minä purin vanhat ja avasin Paikat, putkari veti putket/viemärit. Noissa hinta jutuissa ku vaikuttaa kaikki tapauskohtaisesti hyvin paljon. Puuhun on helppo kiinnittää ja kun jää putket seinänsisään niin ei ole pintatyön hitautta. Montako vessa, kodinhoitohuonetta, kylppäriä ja muita mahdollisia vesipisteitä viemäreneen on?

Kannattaa käydä kysymässä paikalliselta putkiliikkeeltä mlielipidettä ja tarjousta. Ammattilaisella kun teettää saa samalla työlle takuun ja vakuutusyhtiö hoitaa jos jotai hajoo joskus.

Ja pääsääntösesti kandee muistaa että vanhan kunnollinen läpikäyminen ja korjaaminen kunnolla on aina kalliimpaa kun uudentekeminen tyhjän päälle.
Mittavilla remonteilla tarkoitin talon käytettävyyden ja mukavuuden päivittämistä nykyaikaiselle tasolle n. 10-20v käyttöajatuksella. Se on esim. lämmitysjärjestelmän vaihtamista johonkin edes aavistuksen parempaan (nyt on öljylämmitys, kattila ja säiliö on myös ehtoopuolella), kylppärin ja keittiön taydellinen räjäytys (varmaan kylppärin ja keittiön elinkaari kalusteiden, laitteiden tai kaakeleiden suhteen on myös se 10-20v, jonka jälkeen tulisi taas uusinta jokatapauksessa kysymykseen?) ja sitten tietenkin kaikki pinnat pitäis päivittää tavalla tai toisella (perinteinen lautalattia tulis riittävään kuntoon hiomalla ja maalaamalla). Silti se jää 70-luvun "lähes tasakattoiseksi" taloksi eristeiden, ikkunoiden tms osalta. Peltikatto on vaihdettu jotain vajaa 15 vuotta takaperin...varmaan kestää vielä sen 10-25v.

2000€ ei taida saada mitään jos remppafirmasta kysyy. Työn määrä taitaa olla se kallein osio näissäkin rempoissa...lähinnä puhutaan heti 5-numeroisista summista mitä vastaviin talohiin tuttavat on tehneet em. käyttövesi ja patteriputkistoremontteja...sellaisia 15.000 plus miinus muutamia tonneja on olleet tyypilliset hinnat. Käyttövesiputket menis vielä "järjen rajoissa" (kun miettii tuota jäljellä olevaa elinkaarta), vesikiertoiset patterijärjestelmät jos jättäis pois ja vaihtais sähköpatterihiin + ILpumppuun niin sekin menis vielä "järjen" rajoissa, mutta jos alkaa vaihtaa viemäreitä niin sit pitäis poistaa lauta/lankkulattia, piikata betonit auki halki talon (+ nuo huoneet, missä on viemäripisteet) kun pskasäiliöt on just toisella puolella taloa.

Talossa on vain yksi vessa, yksi kylppäri, ei erillistä kodihoitohuonetta, neljä viemäröityä paikkaa (vessa, keittiö, kylppäri, pannuhuone/tekninen tila). Käyttöveden osalta putkihomma olis aika kompakti kun pannuhuone/tekninen tila, kylppäri ja keittiö ovat samassa ryppäässä ja vessakin on lähellä heti keittiön takana ja samalla kuitenkin pitää ne pinnat uusia kunnolla niin menis samassa "konkurssissa" nekin.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #63  
Vanha 18.11.2013, 13:49
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Sitä vaan en alaan osittaisena osaajana tajua, että kun aletaa tekemään remonttia ja vaihdetaan/päivitetään kaikki pintamatskut. Niin ei avata rakenteita edes sen verran että nähdään onko runko kunnossa/kosteutta missään, etc. Tutun vanhemmilla meni 240 m2 kämppä remonttiin vakuutusyhtiön piikkiin koska pohjatyöt oli valuun alle tehty väärin, oli märkää. Vakuutusyhtiön piikkiin meni koko talon pintaremontti ja lattiat. Arvatkaas vaan olivatko just tehneet puol vuotta omatoimisesti pintaremppaa ennen kuin huomasivat kosteusvian. Nyt evakkoon ja kaikki uusiksi.

Mutta jokainen saa tehdä tyylillään. Sitä saa mitä tilaa toimii usein tässäkin yhteydessä.

Löytyi omastakin kämpästä pari vituiks tehtyä kohtaa. Ei olis ikinä selvinny ellei ois lattiiaa testiks parista paikkaan aukassu. Saa sen vanhan lankkulattian meinaa nii helposti aukastuu/asennettuu että on melkeen väärin jättää tarkistamatta.

Ei muuta ku kyprokkia seinään ja iksun kautta kalustamaan!
Vastaa lainaten
  #64  
Vanha 18.11.2013, 15:00
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

No joo...jos epäilyttää niin kannatta tietenkin purkaa enemmänkin. Olen asunut talossa aikoinani 18vuotta, se on isäni rakentama ja he asuvat siinä edelleen...tulee käytyä kylässä kahvilla viikon parin välein....jotta suunnilleen tiedän mitä se on syönyt ja mikä on kunnossa ja mikä ei.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #65  
Vanha 18.11.2013, 16:32
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 805
Perusasetus

Kannattaa miettiä myös combo vaihtoehtoa, jos talon läpi on suora runko ja paljon haaroja toisessa päässä. Sukitetaan runko ja tehdään häkkyrä perinteisellä. Sukituksessa säästö tulee monesti juuri siitä, ettei rakenteita jouduta avaamaan ja haarojen teko on suhteessa kalliimpaa verrattuna perinteiseen.
Hintavertailun tekeminen ei ole ihan niin yksioikoista, kun työtavat ja materiaalien hinnat ei ole mitenkään vertailtavissa, aina pitää arvioida tapauskohtaisesti järkevyyttä.

Olen ollut itse mukana parissa projektissa, (mm. Hakaniemen kauppahallissa ja Kätilöopistolla) , jossa paikanpäällä arvottiin jokainen kohta erikseen, sukitetaanko, vai tehdäänkö uudella.

Täytyy muistaa, että sukitus ryhmään kuuluu 2-5 ihmistä ja tulee vastaan tilanteita, että esim. seuraavaa haaraa ei päästä ampumaan, ennenkuin edellinen on kuivanut riittävästi. Kaikki ei voi kuitenkaan poiskaan lähteä, koska paineita ym. pitää seurailla ja olla varalla. Jos sukasta pääsee paineet karkuun kuivumisvaiheessa ja sukka läsähtää , on pirullinen kiire saada paine päälle tai sukka ulos, ennen kuin se kuivaa ruttuun ja sitä kairataan kuukausi ulos viemäristä. Tästä syystä miehistön kulut ovat kohtuu korkeat verrattuna perinteiseen, jossa yksi mies mätkii melkoisen määrän päivässä yksinkin. Jos hormit/kotelot/lattiat on avattu valmiiksi.
Toinen mikä pitää muistaa, on että naapurin Pera voi ostaa alle tonnilla vehkeet, joita viemärin asentamiseen tarvitaan. Ja luultavasti saa ne rännit kokolailla asiallisesti potkittua sinne monttuun. (minimissään timpurin saha ja puukko, hifistelijä ostaa vielä vatupassinkin) Tuollaisen sukitusyksikön perustaminen maksaa kuusinumeroisen summan rahaa ja ne viisi ammattitaitoista kaveria, joutuu itse kouluttamaan. Tai ainakin ne osaavat pyytää enemmän palkkaa, kuin naapurin Pera, jos jotain jo osaavat.

Ja nyt puhuin siis kunnolla tehtävästä sukituksesta, en mistään pakkelin ruiskuttelusta.. Niiden puolesta puhujiakin varmasti on ja aineet kehittyy kovaa vauhtia, mutta itse en vielä ole vakuuttunut niiden toimivuudesta.
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #66  
Vanha 18.11.2013, 16:41
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
No joo...jos epäilyttää niin kannatta tietenkin purkaa enemmänkin. Olen asunut talossa aikoinani 18vuotta, se on isäni rakentama ja he asuvat siinä edelleen...tulee käytyä kylässä kahvilla viikon parin välein....jotta suunnilleen tiedän mitä se on syönyt ja mikä on kunnossa ja mikä ei.
Tuohan muuttaa asiaa tietenkin oleellisesti jos historia on hyvin tiedossa. Miksi talo jyrätään myöhemmin jos saa kysyä? uteliaana vaan...
Vastaa lainaten
  #67  
Vanha 18.11.2013, 19:13
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Onkos kellään nyt kokemuspohjaista tietoa noiden vaihtoehtojen kustannuseroista, vaikka vanhan omakotitalon suhteen? Lähinnä viemäreiden "kunnostus" kiinnostaa. Tuossa olisi yksi 70-luvun talo tiedossa...pitäis tehdä aika mittavat remontit, mutta jos varovaisesti arviois talon elinkaareksi ehkä vielä 10-20v niin ei viitsisi investoida liikaa...siis tehdä 50-100v kestävää jos sen kuitenkin ajaa pillarilla nurin 15-20v päästä...
Tota mä en oikein ymmärrä, että miksi talo pitäs purkaa noinkin lyhyen ajan sisään?

Itselle kelpaisi varmaan 1800-luvun talokin ja 60- ja -70 lukujen taloista osa suorastaan hivelee silmää!
Vastaa lainaten
  #68  
Vanha 18.11.2013, 19:58
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Tota mä en oikein ymmärrä, että miksi talo pitäs purkaa noinkin lyhyen ajan sisään?
Minä ymmärrän ja muutenkin purkuun vaan kaikki paska talot rakentaa uutta tilalle. varmasti moni 1800 luvulla rakennettu talo on terveempi kun 70-80 luvun talot jos ei kyseisinä vuosina ole remonttia tehty.
Jos kerrostalossa haluaa asuu ni minun mielestä siinä vuokraaminen on järkevintä pääsee äkkiä eroon.
Vastaa lainaten
  #69  
Vanha 18.11.2013, 20:05
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juippa Näytä viesti
Tuohan muuttaa asiaa tietenkin oleellisesti jos historia on hyvin tiedossa. Miksi talo jyrätään myöhemmin jos saa kysyä? uteliaana vaan...
Sillä aikajänteellä tulee muita ajatuksia/mahdolisuuksia kiinteistön/tontin hyödyntämiseen...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #70  
Vanha 18.11.2013, 20:21
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
Minä ymmärrän ja muutenkin purkuun vaan kaikki paska talot rakentaa uutta tilalle. varmasti moni 1800 luvulla rakennettu talo on terveempi kun 70-80 luvun talot jos ei kyseisinä vuosina ole remonttia tehty.
Jos kerrostalossa haluaa asuu ni minun mielestä siinä vuokraaminen on järkevintä pääsee äkkiä eroon.
Purkamisen ohella taloille, asunnoille ja muille rakennuksille on yksi varteenotettava vaihtoehto - niiden vuokraaminen kohtuullisella hintatasolla sellaisille vuokralaisille, jotka hoitaa asiansa.

Oma käsitys on, että suomalaisilta keskimäärin tärvääntyisi hiukan liikaa rahaa asuntoihin, jotka velalla ja kun talousolosuhteet muuttu ja välillä myös huonompaan suuntaan, asuminen onkin liian kallista.
Vastaa lainaten
  #71  
Vanha 18.11.2013, 22:38
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Kannattaa muistaa että 10v puhumattakaan 20v on hurjan pitkä aika. Elämänarvot ja harrastukset saattavat muuttua aivan totaalisesti tuona aikana. Samoin esim. nyt suunnitteilla olevat kämpän kaadot. Kuka tietää, voi olla että se myöhemmin haluttaisiinkin säästää?

Mäki väitin joskus kivenkovaan etten ikinä lopeta skeittausta! Onneks sain mopon nii loppu seki touhu...

Ja mitä noihin taloihin tulee, niin on ne vanhat vaan komeita kun vertaa uusiin paketti-pahvilaatikko taloihin.
Vastaa lainaten
  #72  
Vanha 19.11.2013, 09:39
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juippa Näytä viesti
Kannattaa muistaa että 10v puhumattakaan 20v on hurjan pitkä aika. Elämänarvot ja harrastukset saattavat muuttua aivan totaalisesti tuona aikana. Samoin esim. nyt suunnitteilla olevat kämpän kaadot. Kuka tietää, voi olla että se myöhemmin haluttaisiinkin säästää?

Mäki väitin joskus kivenkovaan etten ikinä lopeta skeittausta! Onneks sain mopon nii loppu seki touhu...

Ja mitä noihin taloihin tulee, niin on ne vanhat vaan komeita kun vertaa uusiin paketti-pahvilaatikko taloihin.
Meille itselle 10 tai 20 vuotta on pitkä aika, mutta talo voi kestää sukupolvilta toisille.

Itse vastustan ajattelua kun nykyisin meinataan tehdä ikäänkuin jotain yhtä ihmistä tai perhettä varten erikoistaloja ja vähintään keittiö pitää aina mukamas uusia kun muutetaan... minun mielestä paremmin pärjättäisiin kun rakennettaisiin aikaisempien sukupolvien työn päälle jotain ja paranneltaisiin sitä mitä ennen on vaivalla tehty!

Tietysti jos on käynyt niin, että vanha talo on vaikka todella hyvällä sijainnilla ja ympäristön muutoksen ansiosta on tilaus tullut paljon arvokkaammelle talolle.
Vastaa lainaten
  #73  
Vanha 19.11.2013, 10:12
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 805
Perusasetus

Se vaan tahtoo olla niin, että jos haluaa nätin ja nykyaikaisilla herkuilla varustetun talon, saattaa tulla halvemmaksi rakentaa uusi, kuin korjata vanhaa. Mä taas tykkään vanhan talon "hengestä" ja asun -60 lukuvulla rakennetussa peruskorjatussa talossa. (jossa löytyy koko ajan jotain rempattavaa.. )
Toiset haluaa muuttaa valmiiseen kauniiseen kotiin, toiset viihtyy paremmin, kun saa fiksailla pikkuhiljaa nurkkia, eikä joku repsottava listan pätkä ota niin herkästi silmään.
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #74  
Vanha 19.11.2013, 11:07
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FunJam Näytä viesti
Se vaan tahtoo olla niin, että jos haluaa nätin ja nykyaikaisilla herkuilla varustetun talon, saattaa tulla halvemmaksi rakentaa uusi, kuin korjata vanhaa. Mä taas tykkään vanhan talon "hengestä" ja asun -60 lukuvulla rakennetussa peruskorjatussa talossa. (jossa löytyy koko ajan jotain rempattavaa.. )
Toiset haluaa muuttaa valmiiseen kauniiseen kotiin, toiset viihtyy paremmin, kun saa fiksailla pikkuhiljaa nurkkia, eikä joku repsottava listan pätkä ota niin herkästi silmään.

Samaa mieltä.

Onneksi meitä on moneksi, niin löytyy jokaselle jotakin!

Tää alkaa karata aiheena tosta alkuperäisestä...
Vastaa lainaten
  #75  
Vanha 19.11.2013, 17:27
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FunJam Näytä viesti
Se vaan tahtoo olla niin, että jos haluaa nätin ja nykyaikaisilla herkuilla varustetun talon, saattaa tulla halvemmaksi rakentaa uusi, kuin korjata vanhaa. Mä taas tykkään vanhan talon "hengestä" ja asun -60 lukuvulla rakennetussa peruskorjatussa talossa. (jossa löytyy koko ajan jotain rempattavaa.. )
Toiset haluaa muuttaa valmiiseen kauniiseen kotiin, toiset viihtyy paremmin, kun saa fiksailla pikkuhiljaa nurkkia, eikä joku repsottava listan pätkä ota niin herkästi silmään.
Minun mielestä monessa 1960- ja 1970-luvun talossa on kiva tyyli - joskin tyyliltään parhaissa ei hinta ole kiva:
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7952429

1930-luvun lopun talossa se vasta muikea meininki on:
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7890067

Edullisesta 1970-luvun lopun talosta puuttu glamour, mutta siellä saattaisi ihminen olla onnellisempi talouden realiteetit huomioiden:
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/8119813
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
huijaus, putki, remontti, sukitus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 03:45 (GMT +2).