Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Corvette Finland > Vuosimallit 1984-1996
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.02.2004, 20:24
Jonnny Jonnny ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: Mikkeli, Finland.
Viestit: 4
Perusasetus

Mailien vaikutus


Onko käsitystä suomessa olevien C4:ten maili/kilometri lukemista, noin keskimäärin?

Onko kukaan ”vertaillut” 50t mailia ajettu 150t mailia ajettuun? Mitä mailit vaikuttaa?

Paljon foorumin C4:lla on ajettu?


Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.02.2004, 23:00
MikkoM MikkoM ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 64
Perusasetus

Mun ´85sella on ajettu n.93tml eikä oo tehty mitään erikoisempia, öljyt ja jarrunesteet vaihdettu joka syksy. Eiköhän ne huollot ole tärkeimpiä auton kun auton kohdalla!

MikkoM
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.02.2004, 23:29
VetteMan VetteMan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 103
Perusasetus

Paljon vaikuttaa se miten autoa on pidetty, tietysti kilometrit tuntuu alustassa,mutta jos on puslitettu, niveliä vaihdettu yms. niin en se enemmän ajettu on varmasti parempi ajaa kun orggis alustalla oleva "vähän"ajettu. Itse en koskaa autoissa ole kilometrejä/maileja tuijottanut vaan sitä miten auto käyttäytyy ja kulkee. Omallani (-84) on ajettu n.130t mailia joista vajaan 4 vuoden aikana olen itse ajanut n 35t mailia. Tekniikkahan kestää hyvin c4:ssa. Takapyörien laakerit on jonkinlainen heikko kohta ja sekin johtuu varmasti siitä että kun ne on hinnakkaat, niin ei tule vaihdettua niitä tarpeeksi usein. (vaihtoväli n. 50000 mailia)

- I'm not driving fast, I'm flying low! -
- Corvette '84
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.02.2004, 10:23
OverlapIntegral OverlapIntegral ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 13
Perusasetus

Corvetten kiinnostavuuteen myyntitilanteessa näyttää mittarilukema ainakin vaikuttavan. Olen seurannut vähän ajettujen Vettejen kauppaa lähemmin, ja niiden ympärillä kiinnostuneita tuntuu riittävän. Olen itsekin ostanut tuollaisen auton (40 tkm) - olin onneksi nopea. Aika hapettaa kumit ja useat liitokset, vaikka auto olisi vähän ajettu. Huollot ovat todella tärkeät. On kuitenkin todella naivia olettaa, ettei ajomatkalla olisi mitään merkitystä. Abrasiiviset ja hapettumiset tekijät voidaan tietysti sivuttaa, jos uusii komponentit, mikä on epärealistista halvoista keskihintaisiin Vetteissä. Tutustuessani Vetteihin kilometrit näkyivät kyllä poikkeuksetta habituksessa. Siisteimpiä näkemiäni Vettejä oli Sipilä autoliikkeessä ollut punainen ZR-1, jolla oli ajettu tuollaiset 25...30 tkm. Auton hinta taisi olla 350-400 tmk muutama vuosi sitten, ja se myytiin aika nopsaan. Ajomatka vaikuttaa Vetteen, kuten kaikkiin autoihin.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.02.2004, 17:26
jst-10 jst-10 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.12.03
Viestit: 28
Perusasetus

Rata-ajopäivä vastaa montaa normaalia kilometriä ainakin kun kattoo renkaita, jarruja jne. huolellisen vingutuksen jälkeen ! Lisäksi on mennyt kaikki pyöränlaakerit ja rattikin taitaa olla hikoiltu piloille ?
Eikä maileja silti tule paljoa päivässä.....


Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.02.2004, 17:28
robin robin ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 07.09.03
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 8
Perusasetus

jaa no mulla oli kolme vuotta sitten vette 86 jolla oli ajettu noin 24000 mailii ja suoraan sanottuna törkeessä kunnossa verrattuna nykyiseen 70000 mailii ajettuun 90 seen.eli se niistä naivista ajattelutavasta !!!!!!!!!!!!


Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.02.2004, 17:35
jst-10 jst-10 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.12.03
Viestit: 28
Perusasetus

uskotko robin, että -86ssasi oli kaikki mailit tallella ?

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.02.2004, 17:47
VetteMan VetteMan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 103
Perusasetus

Toiset ostajat kiertävät kaukaa paljon ajetut, mutta minulle auton yleisilme kuitenkin on se tärkein. Eli paikat on suht kunnossa eikä repsota joka puolelta ja tekniikka toimii. Itselleni sattui kohdalle hyvä yksilö Tekniikkahan on kuitenkin "halpaa" korjata verrattuna sisustuksen yms.

- I'm not driving fast, I'm flying low! -
- Corvette '84
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.02.2004, 22:11
MikkoM MikkoM ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 64
Perusasetus

Kyllä se on tosi että yleisilme kertoo paljon auton edellisistä omistajista, minussa on sen verran mobilistin "vikaa" etten viitsi hajottaa mitään alkuperäistä!

MikkoM
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.02.2004, 15:19
OverlapIntegral OverlapIntegral ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 13
Perusasetus

Tarkoitus ei ollut loukata ketään, siis ei myöskään Sinua, Robin. Halusin vain tuoda asian, kenties tylystikin, esille, että aika ja matka kuluttaa autoa, puhumattakaan äärikäytöstä (rata-ajo). Mikäli autoa hoidetaan hyvin, yleisilme ja toimivuus voi olla ok, mutta matka jättää aina jonkinasteisen jäljen, aivankuin aika. En halua ottaa subjektiivisena kantaa, onko autoni hyvin pidetty vai ei, mutta happettumista olen ainakin havainnut, etenkin kumiosissa. Monelle harastajalle topic varmasti herättää vellovia tunteita, kun mailejakin on mittarissa. Pääasia on, että hoitaa Kultaansa hyvin.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
2lt syöttöpumpun ajoituksen vaikutus Hharri Tekniikka & Jutustelu 1 27.12.2007 19:27
Renkaiden vaikutus ajoon? yama43 Tekniikka & Jutustelu 27 12.11.2006 17:44
Ackerman kulma ja sen vaikutus LaaLaa Tekniikka & Jutustelu 18 05.06.2006 19:53
Auton pituuden vaikutus lumessaetenemiskykyyn?! Setä Tekniikka & Jutustelu 26 08.03.2006 06:26
Rengaskoon vaikutus matkamittariin?? Setä Tekniikka & Jutustelu 17 26.05.2005 11:10


Sivu luotu: 01:38 (GMT +2).