Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Linkit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Linkit Off-Road -linkkejä ympäri maailman.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #2376  
Vanha 01.01.2017, 10:06
suzs205:n Avatar
suzs205 suzs205 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.06.11
Sijainti: joensuu
Viestit: 192
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A.I Näytä viesti
Se on varmaan se ääni, teho yleensä putoaa kun imee lämmintä ilmaa konehuoneesta ja ram-air efekti katoaa.
Tuosta ram-air efektistä ei kyllä normaalisti ole mitään hyötyä, eli pitää ajaa aika kovaa ennenkuin se antaa lisätehoja.

Kaava löytyy esim: http://www.adlibris.com/fi/kirja/tun...-9781859606209 sivulta 69 ja jos vauhtia on 160km/h niin ilmaa tulee 1.22% enemmän. Ja kun tuo riippuu nopeuden neliöstä, niin 100km/h vauhdissa pitää ollakin tarkat mittarit että tehonlisäyksen huomaa.

On muuten muutenkin hyvä kirja, löytyy kaikenlaista mienlenkiintoista juttua miten mikäkin vaikuttaa tehoihin.

Edit: korjattu linkki
Edit2: lisätty kuva kirjasta sivulta 72, josta käy selvästi ilmi minkä verran ram-air lisää tehoja.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20170101_102203.jpg‎
Views:	265
Size:	60,1 Kt
ID:	75576  

Viimeksi muokannut suzs205 : 01.01.2017 10:27
Vastaa lainaten
  #2377  
Vanha 01.01.2017, 13:37
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Hj61:n tapauksessa ram-air-ilmiö tai sen menetys on varmaankin poissuljettu 😀.
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #2378  
Vanha 07.01.2017, 00:03
Janne_ Janne_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.03.13
Sijainti: Satakunta
Viestit: 108
Perusasetus

http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/8537780
__________________
ex: Mörkö HJ61 '90
Vastaa lainaten
  #2379  
Vanha 07.01.2017, 22:07
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janne_ Näytä viesti
Tonni pois hinnasta niin ollaan lähellä tosi arvoa. Kuvien perusteella melko laho.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2380  
Vanha 08.01.2017, 21:36
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/8539559

neliveto erikokoisilla renkailla?
Vastaa lainaten
  #2381  
Vanha 09.01.2017, 20:25
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.773
Perusasetus

Samahan se kun ei ajele nelivedolla.
Vastaa lainaten
  #2382  
Vanha 14.01.2017, 18:22
JoneHJ JoneHJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: Säkylä
Viestit: 134
Perusasetus

https://www.nettivaraosa.com/yritys/.../autot/8511303

Kolhittu Nissani auravarustuksella.
Vastaa lainaten
  #2383  
Vanha 17.01.2017, 19:26
Renegade:n Avatar
Renegade Renegade ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.12
Sijainti: Lakend
Viestit: 386
Perusasetus

Jos joku haaveilee HDJ100:sesta, niin tämä yksilö kannattanee unohtaa:

https://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/8446899

Vaikea uskoa mittarilukemaa, kun rattiin on verhoiltu upouudet nahat ja jopa polkimen kumit oli uudet. Lisäksi autoa fiksailtu, maalailtu ja massailtu vähän sieltä täältä. Juuri sen verran että kuvissa näyttää hyvältä.
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC -
Vastaa lainaten
  #2384  
Vanha 18.01.2017, 17:17
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Renegade Näytä viesti
Jos joku haaveilee HDJ100:sesta, niin tämä yksilö kannattanee unohtaa:

https://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/8446899

Vaikea uskoa mittarilukemaa, kun rattiin on verhoiltu upouudet nahat ja jopa polkimen kumit oli uudet. Lisäksi autoa fiksailtu, maalailtu ja massailtu vähän sieltä täältä. Juuri sen verran että kuvissa näyttää hyvältä.
mielenkiintoista ootko kattonu trafin tietoja kilsoista? miltäs huoltokirja näytti?
Vastaa lainaten
  #2385  
Vanha 18.01.2017, 17:54
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.891
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Renegade Näytä viesti
Jos joku haaveilee HDJ100:sesta, niin tämä yksilö kannattanee unohtaa:

https://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/8446899

Vaikea uskoa mittarilukemaa, kun rattiin on verhoiltu upouudet nahat ja jopa polkimen kumit oli uudet. Lisäksi autoa fiksailtu, maalailtu ja massailtu vähän sieltä täältä. Juuri sen verran että kuvissa näyttää hyvältä.
Kuskin penkin oikea reuna on verhoiltu uudestaan vähän tummemmalla nahalla ja vasen reuna suht siisti mutta kuitenkin kulahtanut, joten taitaa olla oikeekätisen cruiserin vanha kuskin penkin istuinnahka jota sitten korjattu. Puolessa millissä ratti pitäis olla vielä ehjä nahoiltaan mutta nahan väri vaan kulunut osittain, joten on tolla melkosesti oikeesti veivattu...

Eikös siinä huoltokirjassa viimeinen ulkolainen omistaja ollut ekalla sivulla "uuden auton ostajan" tietojen paikalla, eli todella luotettava dokumentti... Ei tainnu olla suomen kilvissä eli verotettu vielä kun tullin tiedostoista tuota autoa ei löydy. Jännä nähdä meinaako verottaa noilla kilsoilla aikanaan vai meneekö kuten Sulan alueella, eli kilsat kasvaa verotushetkellä tuplaksi...
Vastaa lainaten
  #2386  
Vanha 19.01.2017, 19:59
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Kuskin penkin oikea reuna on verhoiltu uudestaan vähän tummemmalla nahalla ja vasen reuna suht siisti mutta kuitenkin kulahtanut, joten taitaa olla oikeekätisen cruiserin vanha kuskin penkin istuinnahka jota sitten korjattu. Puolessa millissä ratti pitäis olla vielä ehjä nahoiltaan mutta nahan väri vaan kulunut osittain, joten on tolla melkosesti oikeesti veivattu...

Eikös siinä huoltokirjassa viimeinen ulkolainen omistaja ollut ekalla sivulla "uuden auton ostajan" tietojen paikalla, eli todella luotettava dokumentti... Ei tainnu olla suomen kilvissä eli verotettu vielä kun tullin tiedostoista tuota autoa ei löydy. Jännä nähdä meinaako verottaa noilla kilsoilla aikanaan vai meneekö kuten Sulan alueella, eli kilsat kasvaa verotushetkellä tuplaksi...
myyjän sukunimikään ei paljo aiheuta luottamusta
Vastaa lainaten
  #2387  
Vanha 20.01.2017, 07:49
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.228
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
myyjän sukunimikään ei paljo aiheuta luottamusta
Ei kylläkään kuulu mihinkään vähemmistöryhmään vaikka sitä yrität puolväkisin vääntää
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #2388  
Vanha 21.01.2017, 21:31
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Ei kylläkään kuulu mihinkään vähemmistöryhmään vaikka sitä yrität puolväkisin vääntää
kyllä mulla vaan tulee heti nymannista mieleen mustalainen.
Vastaa lainaten
  #2389  
Vanha 22.01.2017, 00:35
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.642
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
kyllä mulla vaan tulee heti nymannista mieleen mustalainen.
Sama....
Vastaa lainaten
  #2390  
Vanha 22.01.2017, 21:58
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Renegade Näytä viesti
Jos joku haaveilee HDJ100:sesta, niin tämä yksilö kannattanee unohtaa:

https://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/8446899

Vaikea uskoa mittarilukemaa, kun rattiin on verhoiltu upouudet nahat ja jopa polkimen kumit oli uudet. Lisäksi autoa fiksailtu, maalailtu ja massailtu vähän sieltä täältä. Juuri sen verran että kuvissa näyttää hyvältä.
Eikös tuossa alkuperäisessä ilmoituksessa ollut merkitty lisätietoihin kaikki määräaikaishuollot, päivämäärä ja kilometrit siinä ainakin oli. Vähän epäilyttää, kun menty ilmoituksesta moinen poistamaan, jos paikkansa huollot/kilometrit pitäisivät... Näin minä ainakin asian muistelisin olleen, korjatkoot joku, jos muistan asian väärin.
Vastaa lainaten
  #2391  
Vanha 22.01.2017, 23:42
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.891
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
Eikös tuossa alkuperäisessä ilmoituksessa ollut merkitty lisätietoihin kaikki määräaikaishuollot, päivämäärä ja kilometrit siinä ainakin oli. Vähän epäilyttää, kun menty ilmoituksesta moinen poistamaan, jos paikkansa huollot/kilometrit pitäisivät... Näin minä ainakin asian muistelisin olleen, korjatkoot joku, jos muistan asian väärin.
Oli siinä pitkä lista mielikuvitushuoltoja juu., eli oikein muistat
Vastaa lainaten
  #2392  
Vanha 22.01.2017, 23:59
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

On ne kirjassakin, mut noi kilsat ja kunto ei kohtaa mitenkään.
Lisäks ihan sysimätä pohjasta, paikkailtukin jo oli ja aivan umpiruskeana ruosteesta koko pohja.
Luukkujen mätiä fiksattu korikitillä ja uus maali vedetty päälle.

Kympin auto kunnoltaan kaikenkaikkiaan.(siis10000€)

Paremman ja halvemman saa silti ite hakemalla vaikka tosta kympin joutuis maksamaan.

Kaveri näytti vielä kuvia ennen korjailujaan ja on ollu juurikin semmonen kuin mobile.de:stä löytyy viidellä tonnilla.
Väitti maksaneensa siitä 15000€ ennen veroja.

Viimeksi muokannut bj45lava : 23.01.2017 00:03
Vastaa lainaten
  #2393  
Vanha 24.01.2017, 17:25
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Olisko kusetuksen makua? Kilometrejä vajaassa kuukaudessa häipynyt mittarista 214900km ja hintaa tullut 1000e lisää.
https://www.nettiauto.com/toyota/avensis-verso/8519251

https://www.nettiauto.com/toyota/avensis-verso/8573998

Tämä häipyi myynnistä nettiautosta melkein heti, mutta tuli pian uudestaan tori.fi:ssä myyntiin, tosin 400e oli hinta tippunut. Mutta pienet ajokilometrit oli kyllä pysynyt mittarissa. https://www.tori.fi/varsinais-suomi/...8.htm?ca=2&w=3

Viimeksi muokannut PH75 : 01.02.2017 11:56
Vastaa lainaten
  #2394  
Vanha 24.01.2017, 20:29
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
Olisko kusetuksen makua? Kilometrejä vajaassa kuukaudessa häipynyt mittarista 214900km ja hintaa tullut 1000e lisää.
https://www.nettiauto.com/toyota/avensis-verso/8519251

https://www.nettiauto.com/toyota/avensis-verso/8573998
melko röyhkeetä





erikoisauto hj60 https://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/8572560
Vastaa lainaten
  #2395  
Vanha 29.01.2017, 20:48
anracing:n Avatar
anracing anracing ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.06.07
Sijainti: raisio, Finland.
Viestit: 202
Perusasetus

onkos kenelläkään näistä mitään tietoa lisää,vastatkaa vaix YV:llä

https://www.nettiauto.com/toyota/hilux/8520821

https://www.nettiauto.com/toyota/hilux/8567353
Vastaa lainaten
  #2396  
Vanha 30.01.2017, 10:48
kennyman kennyman ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 30.01.17
Sijainti: Turku
Viestit: 1
Angry

Faktat tiskiin


Sain kuulla tutun kautta, että minua syytetään mittariruuvatun auton kaupittelusta täällä teidän offarifoorumilla, joten kävin lukaisemassa viestit ja päätin nyt muutaman päivän pohdinnan jälkeen kertoa teille kaikille asiat minun näkökulmastani.

Olen toiminut autoalalla 17 vuoden ajan, jonka aikana olen ostanut tuhansia autoja mm. Saksasta. Kyseisen Toyotan ostin Saksasta myyntitarkoituksessa pienestä autoliikkeestä. Ennen ostoa tuttu Saksalainen kävi tsekkaamassa auton ja asiakirjat. Yhdessä tuumin tulimme siihen lopputulokseen, että ajomäärä suurella varmuudella pitää kutinsa. Auto kylläkin vaati jonkin verran myyntifiksausta, jotta se sopisi meidän kaluston joukkoon mutta olin valmis sen kunnostuttamaan Suomessa. Ajomäärän paikkansapitävyyden puolesta puhui se, että auto oli ollut edellisellä omistajalla 31.07.2003 lähtien ja omistaja oli nimestä päätellen syntyperäinen saksalainen. Edellinen omistaja oli itse tehnyt huollot autoon, joten selvitin hänen taustoja lyhyesti ja selvisi että hän omistaa pienen korjaamon, joten en pitänyt sitä mitenkään omituisena tai epäilyttävänä että hän itse oli autoaan huoltanut. Auton asiakirjojen joukossa oli kuitenkin mm. kauppakirja Toyota liikkeestä 7/2003 sekä katsastustodistukset yms. ajomäärineen vuosilta 2001, 2003, 2004, 2005, 2012, 2013, 2015. Onhan toki mahdollista, että auton omistaja ruuvaa oman autonsa ajomäärää pienemmäksi kesken omistuskauden mutta se tuntuu omasta mielestäni erittäin epätodennäköiseltä. Edellämainitut viranomaistodistukset vahvistavat edellisen omistajan itse tekemiä huoltokirjamerkintöjä.
Te varmasti paremmin osaatte sanoa, miltä 16 vuotta vanhan Land Cruiserin pohja kuuluu näyttää. Itse en pysty pohjaa katsomalla päättelemään onko autolla ajettu 250.000 km. Auton pinnasta annoin korjata suurimmat epäkohdat Liedon Automaalamon toimesta. Mainittakoon, että Liedon Automaalaamo on hoitanut kaikki VV Auto Oy:n maalaustyöt, eli mikään nyrkkipaja ei ole kyseessä. En kuitenkaan osaa sanoa millä menetelmällä autot siellä korjataan mutta siinä uskossa olen ollut, että osaavat hommansa hoitaa oikein ja kunnolla. Lisäksi annoin autoverhoilijan korjata kuljettajan istuimen verhoilun sekä verhoilla ohjauspyörä uudelleen. Poljinpintoja ei tietääkseni ole vaihdettu ja kun niitä itse nyt tarkemmin tutkin niin näyttävät kyllä minun silmääni ihan alkuperäisiltä. Mitä tulee minun nimeen, ihonväriin, uskontoon tai äidinkieleen niin voin nyt tyhmempiä sen verran jeesata että KENNETH NYMAN on ainakin omasta mielestäni vahvasti ruotisinkielinen nimi ja voisi ehkä jopa olettaa että kyseessä on SUOMENRUOTSALAINEN henkilö, eli vähemmistöön kuuluva - onnea saitte ainakin yhden asian oikein!

Kävin ottamassa auton pohjasta sekä polkimista kuvia ja kaivoin esille kuvat auton ratista ja puskureista ennen ostoa: http://www.kcs.fi/kuvat/hdj100/

Toivottavasti tämän viestin avulla saatte oikean kuvan myymästäni autosta. Minun bisnes ei ole epäkurantin tavaran myyminen tai ihmisten harhaanjohtaminen. Yritän myös pitää tarkkaa huolta siitä, että myymäni kalusto on siistissä kunnossa, huollettuna, katsastettuna, pestynä ja tankattuna eli siinä kunnossa missä itse haluaisin auton olevan sitä ostettaessa.
Vastaa lainaten
  #2397  
Vanha 30.01.2017, 21:58
TOPPAHOUSU:n Avatar
TOPPAHOUSU TOPPAHOUSU ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kennyman Näytä viesti
Sain kuulla tutun kautta, että minua syytetään mittariruuvatun auton kaupittelusta täällä teidän offarifoorumilla, joten kävin lukaisemassa viestit ja päätin nyt muutaman päivän pohdinnan jälkeen kertoa teille kaikille asiat minun näkökulmastani.

Olen toiminut autoalalla 17 vuoden ajan, jonka aikana olen ostanut tuhansia autoja mm. Saksasta. Kyseisen Toyotan ostin Saksasta myyntitarkoituksessa pienestä autoliikkeestä. Ennen ostoa tuttu Saksalainen kävi tsekkaamassa auton ja asiakirjat. Yhdessä tuumin tulimme siihen lopputulokseen, että ajomäärä suurella varmuudella pitää kutinsa. Auto kylläkin vaati jonkin verran myyntifiksausta, jotta se sopisi meidän kaluston joukkoon mutta olin valmis sen kunnostuttamaan Suomessa. Ajomäärän paikkansapitävyyden puolesta puhui se, että auto oli ollut edellisellä omistajalla 31.07.2003 lähtien ja omistaja oli nimestä päätellen syntyperäinen saksalainen. Edellinen omistaja oli itse tehnyt huollot autoon, joten selvitin hänen taustoja lyhyesti ja selvisi että hän omistaa pienen korjaamon, joten en pitänyt sitä mitenkään omituisena tai epäilyttävänä että hän itse oli autoaan huoltanut. Auton asiakirjojen joukossa oli kuitenkin mm. kauppakirja Toyota liikkeestä 7/2003 sekä katsastustodistukset yms. ajomäärineen vuosilta 2001, 2003, 2004, 2005, 2012, 2013, 2015. Onhan toki mahdollista, että auton omistaja ruuvaa oman autonsa ajomäärää pienemmäksi kesken omistuskauden mutta se tuntuu omasta mielestäni erittäin epätodennäköiseltä. Edellämainitut viranomaistodistukset vahvistavat edellisen omistajan itse tekemiä huoltokirjamerkintöjä.
Te varmasti paremmin osaatte sanoa, miltä 16 vuotta vanhan Land Cruiserin pohja kuuluu näyttää. Itse en pysty pohjaa katsomalla päättelemään onko autolla ajettu 250.000 km. Auton pinnasta annoin korjata suurimmat epäkohdat Liedon Automaalamon toimesta. Mainittakoon, että Liedon Automaalaamo on hoitanut kaikki VV Auto Oy:n maalaustyöt, eli mikään nyrkkipaja ei ole kyseessä. En kuitenkaan osaa sanoa millä menetelmällä autot siellä korjataan mutta siinä uskossa olen ollut, että osaavat hommansa hoitaa oikein ja kunnolla. Lisäksi annoin autoverhoilijan korjata kuljettajan istuimen verhoilun sekä verhoilla ohjauspyörä uudelleen. Poljinpintoja ei tietääkseni ole vaihdettu ja kun niitä itse nyt tarkemmin tutkin niin näyttävät kyllä minun silmääni ihan alkuperäisiltä. Mitä tulee minun nimeen, ihonväriin, uskontoon tai äidinkieleen niin voin nyt tyhmempiä sen verran jeesata että KENNETH NYMAN on ainakin omasta mielestäni vahvasti ruotisinkielinen nimi ja voisi ehkä jopa olettaa että kyseessä on SUOMENRUOTSALAINEN henkilö, eli vähemmistöön kuuluva - onnea saitte ainakin yhden asian oikein!

Kävin ottamassa auton pohjasta sekä polkimista kuvia ja kaivoin esille kuvat auton ratista ja puskureista ennen ostoa: http://www.kcs.fi/kuvat/hdj100/

Toivottavasti tämän viestin avulla saatte oikean kuvan myymästäni autosta. Minun bisnes ei ole epäkurantin tavaran myyminen tai ihmisten harhaanjohtaminen. Yritän myös pitää tarkkaa huolta siitä, että myymäni kalusto on siistissä kunnossa, huollettuna, katsastettuna, pestynä ja tankattuna eli siinä kunnossa missä itse haluaisin auton olevan sitä ostettaessa.
No aika karultahan tuo alusta näyttää tuohon hintapyyntöön nähden...moni kakku päältä kaunis...
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä...
Vastaa lainaten
  #2398  
Vanha 03.02.2017, 21:57
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

oho 26000 eurolla kohta pian hitsattavan näkönen auto omasta mielestä toi ratti näyttää sellaselta 400-500tkm ajetulta.
Vastaa lainaten
  #2399  
Vanha 03.02.2017, 23:46
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Eikä vaan pian, vaan oli hitsailtu jo parista kohtaa ja myyjä vois laittaa kaikista korjatuista kohdista kuvat tänne, noi kaunistaa asiaa erittäin paljon.

No, kuten sanottu, tästä näki heti minuutissa ettei ole 25000€ auto, korkeintaan 10000-12000€
Vastaa lainaten
  #2400  
Vanha 04.02.2017, 00:14
Renegade:n Avatar
Renegade Renegade ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.12
Sijainti: Lakend
Viestit: 386
Perusasetus

Eihän tässä tämänhetkistä myyjää ole syytetty harhaanjohtamisesta, vaan kerrottu että auton kunto ei vastaa oikein miltään osin kilometrimäärää. Surullista on se, jos vuosia autoalalla ollut myyjä ei itse ymmärrä asiaa.

Kyseinen auto on eteläsaksasta, missä kilometrien manipulointi on enemmän kuin yleistä. Lisäksi tuo auton edellisen omistajan "oma autokorjaamo" on yritys, joka todellisuudessa vuokraa tee-se-itse halleja ym. toimitiloja. Eli varmaan omat autonsa huoltavat itse, ja leimaisimia löytyy. Huoltojen sisältö on eri asia.

Käsi ylös niiltä, kenellä on omassa ajossa 200tkm jälkeen kulunut nahkaratti tai kuljettajan penkin nahkaverhous täysin puhki...? Toki noita ulkoisia kolhuja on mahdollista saada autoon jo parin tuhannen kilometrin aikana, mutta harvoin mikään auto on joka kulmasta ja kyljestä rutattu maalattavaan kuntoon vieälä 200tkm:n kohdalla, jos yhtään normikäytössä on ollut.

Eli tässä tapauksessa oli tarkoitus herätellä ostajaa ottamaan silmä käteen ja katsomaan, jos myyjä itse ei sitä osaa/kykene tehdä.
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suomi24:sesta Bongattua Rotta-Racing Chit-Chat 0 04.05.2008 20:52
nettiautosta bongattu!! RJ70 Linkit 20 21.02.2008 21:30
Nettiautosta bongailtua LateX4 O/M/V Ajoneuvot 1 11.12.2006 15:13
Bongattua "Offi sälää" Zamppa Chit-Chat 4 08.09.2006 18:51
Nettiautosta bongattua Sami_V O/M/V Muut 0 05.02.2004 08:38


Sivu luotu: 23:20 (GMT +2).