Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.04.2006, 21:09
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mikä rengas 1998 Hiluxiin?


Poikkesin Off Road Centerissä Lohjalla ja silmiin pisti Insa Turbo Sahara renkaat ja ajattelin, että ehkä ne voisi olla hyvät 1998 Hiluxiin. Varteenotettavan näköisiä kokoja oli 7,50 R16 ja 235/85/16. Korkeus oli kutakuinkin sama n. 82 cm. Leveämmässä renkaassa nettitietojen mukaan suurempi nopeusluokka.
http://www.insaturbo.com/e_neumaticos_terreno.html

Yhtenä vaihtoehtona olen miettinyt BFG:n all terrainia koossa 235/85/16. Se vissiin aavistuksen Insaa matalampi.

Minkähänlaisia renkaita nuo on yleiskäyttöön, joka sisältää myös huomattavasti maantieajoa vaikka välillä tekee mieli huonommillekin teille?

BFG:n all terrainia olen kuullut väitettävän maantieajon kulutusta hyvin kestäväksi ja olen itse ollut kyydissä toisessa pick up:issa, jossa oli sen merkkiset, eikä ollut pahat ääneltään.

Insa Turbo Sahara kuulemma jonkin verta "laulaa", muttei ole itsellä mitään kokemusta. Minkähänlainen on ajaa BFG:hen verrattuna? Onko Insa Turbo Sahara hyvä yleiskäyttöön vai ostanko BFG all terrainit?

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.04.2006, 21:52
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.986
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Poikkesin Off Road Centerissä Lohjalla ja silmiin pisti Insa Turbo Sahara renkaat ja ajattelin, että ehkä ne voisi olla hyvät 1998 Hiluxiin. Varteenotettavan näköisiä kokoja oli 7,50 R16 ja 235/85/16. Korkeus oli kutakuinkin sama n. 82 cm. Leveämmässä renkaassa nettitietojen mukaan suurempi nopeusluokka.
http://www.insaturbo.com/e_neumaticos_terreno.html

Yhtenä vaihtoehtona olen miettinyt BFG:n all terrainia koossa 235/85/16. Se vissiin aavistuksen Insaa matalampi.

Minkähänlaisia renkaita nuo on yleiskäyttöön, joka sisältää myös huomattavasti maantieajoa vaikka välillä tekee mieli huonommillekin teille?

BFG:n all terrainia olen kuullut väitettävän maantieajon kulutusta hyvin kestäväksi ja olen itse ollut kyydissä toisessa pick up:issa, jossa oli sen merkkiset, eikä ollut pahat ääneltään.

Insa Turbo Sahara kuulemma jonkin verta "laulaa", muttei ole itsellä mitään kokemusta. Minkähänlainen on ajaa BFG:hen verrattuna? Onko Insa Turbo Sahara hyvä yleiskäyttöön vai ostanko BFG all terrainit?

Note! This message was posted anonymously!
Insat on pinnotettuja kumeja, ihan eri laatutasolla kuin BFG. Kuluu kaikenlisäksi suorastaan silmissä. Laita vaikka All-Terrain LT265/75R16 niin ei näytä renkaat niin sirkkelinteriltä.

Tuo All-Terrain ei tietenkään mikään oikea offroad-rengas ole, mutta onko autokaan?

All-Terraineista on n. 100 tkm kokemus nyt, ja vielä olis ainakin yks setti tulossa alle. Pärjää talvellakin ok, jos renkaissa reilusti pintaa ja paineet sopivan pienet.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.04.2006, 22:02
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mun mielestä 235/85/16 näytti jo aika leveältä läskiltä! Kaverin pitkällä hytillä olevassa Cummins diesel Dodgessa on talvirenkaana 265/75/16 kokoiset ja sen paino on ihan eri luokkaa.

Mun oma kokemus aikaisemmista autoista on sen suuntainen, etten hirveästi tykkää kovin leveistä renkaista, vaan kapeampi korkeampi ja sopivat rengaspaineet takaa letkeän kulun ja ok ajo-ominaisuudet. Mulle kauhean tärkeä ei oo renkaan näyttävyys. Onhan se 265/75/16 myös aika korkea, mutta jos auto painaa rekisteriotteen mukaan, oliko nyt 1830 kiloa, ni mun arvion mukaan niin suurta leveyttä ei tarvi ja vakio vanteetkin vain 6 tuumaa leveet.

Hyvä tietää jos Insat kuluu nopeasti.

Ei tästä mikään oikea off road peli ole tulossa, mutta sen on tarkoitus hoitaa myös ajot, jotka ei juppien ja silkkiperseiden kulkupeleillä sujuisi Käyttöauto maaseudun olosuhteisiin ja joskus kaupunkiinkin ja motarille...


Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.04.2006, 21:35
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.986
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Mun mielestä 235/85/16 näytti jo aika leveältä läskiltä! Kaverin pitkällä hytillä olevassa Cummins diesel Dodgessa on talvirenkaana 265/75/16 kokoiset ja sen paino on ihan eri luokkaa.

Mun oma kokemus aikaisemmista autoista on sen suuntainen, etten hirveästi tykkää kovin leveistä renkaista, vaan kapeampi korkeampi ja sopivat rengaspaineet takaa letkeän kulun ja ok ajo-ominaisuudet. Mulle kauhean tärkeä ei oo renkaan näyttävyys. Onhan se 265/75/16 myös aika korkea, mutta jos auto painaa rekisteriotteen mukaan, oliko nyt 1830 kiloa, ni mun arvion mukaan niin suurta leveyttä ei tarvi ja vakio vanteetkin vain 6 tuumaa leveet.
No joo, silmä vaan tottuu kaikkeen ja riippuu vähän kuinka leveelle vanteelle vääntää. Toi 235/85R16 on varmasti hyvä yleisrengas, Hiluxin tyyppiseen sopii nätisti.

265/75R16 on muuten lähes millilleen saman korkuinen (32"). Tarviis tosiaan leveemmät vanteetkin (min. 7").

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.04.2006, 17:29
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tänään tuli kaveri näyttää ostamaansa 1995 vuoden neliveto GMC Suburbania. Painoa oli ilmeisesti punnittuna saatu rekisteriotteeseen jotain n. 3100 kiloa. Siinä oli alla Nokian Hakkapeliitta 10 235/85/16.

Mitä tuossa oli vähän lumia jäljellä, niin tuntui pitävän suht hyvin lumella takaveto päälläkin.

Tuohon Suburbaniin mä rohkenisin laittaa kyllä leveemmätkin ja isommat nakit. Ihan hyvä se oli ajaa kyllä noillakin.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miten isot renkaat käy 1998 Hiluxiin? Tekniikka & Jutustelu 12 08.08.2012 18:57
Mikä olisi hyvä rengas? illu2 Tekniikka & Jutustelu 25 08.01.2007 05:17
Mikä on korkein rengas 16" vanteelle samid Tekniikka & Jutustelu 13 14.11.2006 23:49
mikä rengas suzukiin joojoomies Tekniikka & Jutustelu 15 21.11.2005 12:44
RE:Mikä rengas koko max.sopii BJ-42:een? tp Tekniikka & Jutustelu 0 03.09.2003 22:18


Sivu luotu: 14:20 (GMT +2).