Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.09.2011, 09:45
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Trial kisat 2012


Onkos kilpailujen järjestäjiä herännyt tekemään kisoja kaudella 2012 ja mille päivämäärille?


Nordic Trial, eli "Pohjoismaiden Mestaruus" kisan vuoro olis tulla Suomeen 2012 kesällä, joten se nyt ilmeisesti ainakin tulee, mutta missä ja milloin?


Onko muita trial kisoja?


Saisko oikein jonkun "Suomi-sarjan" aikaan kaudelle 2012?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.09.2011, 12:06
TERO77 TERO77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.09.11
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 245
Perusasetus

TRIAALIA
Ahveniston stadion trial on ainakin varmasti 2012 (ku me ollaa niin piru hitaita täälä hämehessä nii aattelin ilmottaa sen vasta nyt)..... ja toivottavasti vielä monta monta kertaaaaa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.09.2011, 13:25
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Kuttulandian kilpailut ovat ensi vuoden heinäkuussa. Tarkan päivämäärän saamme tammikuun paikkeilla, sillä silloin paikalliset yrittäjät päättävät paikkakunnan tapahtumaviikon ajankohdan.

Meidän kisat todennäköisesti perustuvat tällä kertaa vain trialliin jossa luokkajakona on rengaskoko kuten aikaisemminkin. Kerhojen välisiä emme pysty järjestämään eli tätä ei varmaankaan voi liittää mihinkään sarjaan.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.09.2011, 14:18
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

HUHU kertoo, siis vasta HUHU, minkä kuulin!!!!

Nordic Trial (ehkä myös muuta offi jamboreeta samalla) olis heinäkuun ekana viikonloppuna, mutta onko eka viikonloppu 29.6.-1.7. vai 6.7.-8.7. ???
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.09.2011, 14:32
RJCOBRA RJCOBRA ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.12.06
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 847
Perusasetus

Turun Moottorikerho eli mää olen ajatellu että TMK järjestäis yhren jäsentenvälisen kisan vuonna 2012
Momo Racinkin tilanteesta en ossaa sanno mut puhetta on ollu vuaren 2012 jäsentenvälisestä kisasta
Nii ja Jarski myäs jutellu et Raissio Ua myäslähtis vuanna 2012 tekkee yht jäsentenvälist kissaa mut luulen et Jarski kommentoi omalt osalt ku näkkee tän viästiketjun.
Mutta halukkuutta tarttis sit löytyy myäs kilpailijoilt, ei kannata tehrä kisaa jos osaantottajii on parkymment, täss ollaa orotellu TMK syys kisaan ilmoittautumisii koska sitä kisaa ei järjestetä jollei osaanottajii ol ainaski 20. ja jos nyt tuottaa saara riittäväst kisailijoit nii se myäs aiheuttaa miettimis vuaren 2012 kisojen järjestelyistä. Miks nährä vaivaa jos ei kilpailijoit kiinnosta kilpailla. Mielestäni ens vuaren kisojen järjestäjät kannattais yhres vähä neuvotella nois kisapäivist. jooko??????
Terv.Reima
__________________
Kyl määki Turuus kerra
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.09.2011, 15:22
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RJCOBRA Näytä viesti
Mielestäni ens vuaren kisojen järjestäjät kannattais yhres vähä neuvotella nois kisapäivist. jooko??????
Terv.Reima
Samaa mieltä. Me joudutaan päättämään kisapäivä jo alkuvuonna mikäli mielitään päästä mukaan paikallisen tapahtumaviikon markkinointiin. Sen vuoksi olisi hyvä jos olisi tietoa hyvissä ajoin milloin muut kisojaan järjestää.
Ja muutenkin ettei sitten taas kaikki vuoden tapahtumat mene liki päällekkäin.

Eli ainakin tämä meidän heinäkuu näyttää jo tuon HUHU puheen mukaan menevän ainakin yhden tosi tärkeän jutun kanssa päällekkäin.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.09.2011, 15:53
sirP sirP ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: Turku
Viestit: 1.583
Perusasetus

Jep jep. Kerhojenvälisenä vois jotain sarjantynkää ajatella. Mutta niinkuin Reima tuossa edellä jo kirjoitteleikin niin kilpailijoista tämä kaikki on kiinni. Viralliset kisat ei onnistu ennenkuin vuodelle 2013 kun ne pitäisi tuohon kilpailukalenteriin anoa paljon aikaisemmin, muistaakseni vuoden 2012 kisat viimeistään huhtikuulla 2011 ja sitä rataa eteenpäin.
Jo tämä seikka rajoittaa noiden isompien kisojen järjestämistä, kun ei ole halukkuutta tulla ajamaan, niin miksi nähdä sitten vaivaa järjestää esimerkiksi cup-kisoja.
Varmaan AKK:lta saisi anottua ensi vuodelle tuon nordicin kisan kalenteriinkin, mutta kiirusta pitää. Kerhojenvälisenä sen toki voi ajaa mutta ei liene järkevää.
Saariolta saisi varmaan selkeän vastauksen.
Tästä taas varmaan alkaa se ikuinen itku AKK:n roolista isona pahana peikkona ja sääntöjen muuttumisesta. Muistaakseni säännöt ei juurikaan ole vuosiin muuttuneet, jotain viilauksia korkeintaan tehty.
Kommentoida saa ja täytyy, mieluiten rakentavassa hengessä. Jokainen joka on tehnyt kilpailua alusta loppuun tietää ne taustat joitka pienikin kilpailu vaatii toimiakseen.
Uutta porukkaa ei ole juurikaan ilmaantunut opettelemaan kilpailun tekemisen niksejä ja muuta kisaan liittyvää työtä.
Niin ja tuosta AKK:sta sen verran että sen kautta on kilpailu vakuutettu jos vahinkoja sattuu käymään. Säännöt on samat kaikille, niin kilpailijoille kun kilpailun järjestäjille. Ja ei se lisenssi niin kallis ole, olisko 70€ vuosi, aika paljon vähemmän kuin esim. tv-lupa.
Eihän kumpaakaan kuitenkaan ole pakko maksaa.
Tokihan sieltäkin tulee välillä aivan käsittämättömiä päätöksiä, mutta niiden kanssa on vaan elettävä.
Mutta päivän aiheeseen takaisin. Raisin Ua tuskin järjestää Nordic trialia 2012. Kalliot käy vähän pieneksi ja varikkotilakin on kortilla. Mad Moose, TMK, MOMO ja Raisio lienevät tällä hetkellä ainoat seurat jotka kisan pystyisivät järjestämään valmiin organisaation puolesta mutta mistä maa-alue käyttöön?
Tämmöisiä pohdiskelin minä, toivottavasti asiat etenisivät suotuisasti.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.09.2011, 07:13
TERO77 TERO77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.09.11
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Onkos kilpailujen järjestäjiä herännyt tekemään kisoja kaudella 2012 ja mille päivämäärille?


Nordic Trial, eli "Pohjoismaiden Mestaruus" kisan vuoro olis tulla Suomeen 2012 kesällä, joten se nyt ilmeisesti ainakin tulee, mutta missä ja milloin?


Onko muita trial kisoja?


Saisko oikein jonkun "Suomi-sarjan" aikaan kaudelle 2012?
Nyt on tullut oikeaa puhetta...

2012 virallista sarjaahan on enää mahdoton järkätä koska ilmot on oltava niin aikaisin AKK:ssa, mutta epävirallinen sarja olis varmmankin mahollinen. Järjestäjät nyt päivämäärät vuoden loppuun mennessä eetteriin. sarjapalkinto vaikka kolehtiperiaatteella, ja jako viimeisen kisan eli tod näköisesti stadion trialin jälkeisessä iltajuhlassa... ??? vai HÄ.(ihan vaan ajatus).
Tämä asia olisi tärkeä myös kilpailijoiden puolesta,koska esimerkiksi mahdolliset sponsori sopimukset tulee tehdä ennen vuodenvaihdetta tai juuri vuoden alussa. Antaisi vähän materiaalia kun lähtee ruinaan soppareita...(raha= innokkuutta/mahdollisuutta)


Mutta nyt kaikki järkkääjät ja kisaajat herätys jos mielitte kisailla tässä lajissa vielä.
Stadion trial porukka on sopinut että ainakin muutama kisa vielä parannellaan ja kehitellään(ja sitt tehään virheetöntä), joten apparan kaudenpäätöskisa on aikasta varmaa. aika varmistunee aina ratayrittäjän kalenterin täyttymisen mukaisesti, mutta varmasti se päivä löytyy ajoissakin, koska löytyyhän ne rata sm ajatkin.

Itse olen vammautunut kesällä suht pahasti, mutta kaukana siintää jo tuleva kausi ja toiveissani elää vahvasti upea henkinen ja paljon kuskeja/järjestäjiä sisältävä kausi trial maastoissa suomessa ja euroopassa. teen tällä hetkellä paljon työtä ensikauden kilpailukauden rahoittamiseksi(kela rahat on aika vähä).lisäksi autan niin paljon kuin mahdollista stadion trial porukkaa kisan järjestelyissä... olen myös lupautunut toimimaan ensi kaudella kilpailujen järjestelytoimissa ennen kilpailua tapahtuvissa suunnittelu(turvallisuus)ja järjestely tehtävissä(itse kisoissa pyrin taas Haaviston kanssa kisaamaan) ja kisa alueen purkuihin kisan jälkeen heitän pienen talkoo peikon ilmoille, että, josko, ehkä jotta tota saisi iisolla porukalla kepit kerättyä ja siimat rullille.
näillä ajatuksilla TOIVOOPI ILOINEN SATAKILOINEN REHTIÄ JA TOIMELIASTA KAUTTA VUODELLE 2012.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.09.2011, 10:33
myllis myllis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Kyrsälä
Viestit: 1.042
Perusasetus

Yksi harkitsemisen arvoinen alue olisi mielestäni Askola ja vaikka se heti pellon vieressä oleva kalliovaara. Ja askolassa on aktiivista porukkaakin, ja mikä parasta infrastruktuuri on valmiina.
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.09.2011, 10:56
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

No kyllä mun mielestä Kulmakorpikin olis ihan mestapaikka niitä kisoja järkätä, siellähän mä perkeles ekan kerran lajiin kosketuksenki sain ( märkäkorvakatsojana )
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.09.2011, 11:17
Tirkmacine Tirkmacine ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 24.10.08
Sijainti: Röykkä
Viestit: 333
Perusasetus

Buhahaa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
No kyllä mun mielestä Kulmakorpikin olis ihan mestapaikka niitä kisoja järkätä, siellähän mä perkeles ekan kerran lajiin kosketuksenki sain ( märkäkorvakatsojana )
Ny et oo enää kuin märkäkorva ryyppäämisen suhteen
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.09.2011, 11:27
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirkmacine Näytä viesti
Ny et oo enää kuin märkäkorva ryyppäämisen suhteen



Ja asiaankin. Kulmakorven kohdallahan oli jotain huhua trial kisan järjestämisestä, mutta TapUa porukoissa ei tainnu olla enään talkoo henkeä entisen ajan malliin
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.09.2011, 12:26
h-a-r-z-a:n Avatar
h-a-r-z-a h-a-r-z-a ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.04
Sijainti: Vantaa, .
Viestit: 528
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti



Ja asiaankin. Kulmakorven kohdallahan oli jotain huhua trial kisan järjestämisestä, mutta TapUa porukoissa ei tainnu olla enään talkoo henkeä entisen ajan malliin
Itä-Helsingin UA on vielä kanssa olemassa ja saattaisi olla vaikka halukkuuttakin kisan tekemiseen.Sitä en tiedä kuinka monta lisenssin haltijaa on kisan värkkäämiseen.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.09.2011, 12:35
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja h-a-r-z-a Näytä viesti
Itä-Helsingin UA on vielä kanssa olemassa ja saattaisi olla vaikka halukkuuttakin kisan tekemiseen.Sitä en tiedä kuinka monta lisenssin haltijaa on kisan värkkäämiseen.
No sitten ei muutakuin selvittelyä ja puuhaamista
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.09.2011, 12:38
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja h-a-r-z-a Näytä viesti
Itä-Helsingin UA on vielä kanssa olemassa ja saattaisi olla vaikka halukkuuttakin kisan tekemiseen.Sitä en tiedä kuinka monta lisenssin haltijaa on kisan värkkäämiseen.
Onks ajoaluetta vielä jäljellä vai?? Lisenssi apuahan on saatavilla kuulemma Mad Moose Racingin porukoista.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.09.2011, 12:56
Saija:n Avatar
Saija Saija ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.06
Sijainti: ?
Viestit: 772
Perusasetus

Kaikki alla oleva ja kirjoitettu on vain ja ainoastaan mun fiiliksiä, mielipiteitä ja näkemyksiä. Mad Moose racing ei ole pakosti samaa mieltä… Ja pahoittelen heti tekstin epäloogisuutta, aika rankka viikonloppu takana...

Itse kannatan epävirallista sarjaa, eli seurojen välisiä kisoja. Tämä vaihtoehto todennäköisesti tuo enemmän kilpailijoita yksittäisiin kisoihin, koska kertalisenssimahdollisuus on tällöin olemassa. Ja kuskit jotka haluavat ajaa vain yksittäisiä kisoja lähellä asuinaluettaan, pystyvät osallistumaan pienemmällä kustannuksella.

Kuitenkin JOS kaikki kisat jotka näin tehdään, noudattavat samoja sääntöjä (eli AKK:n olemassa olevat säännöt) pystytään laskemaan loppupisteet yhteen ja ”kruunamaan” mestarit joka luokassa. Pistelasku vaan pitää päättää ennen kun eka kisa on, eli kuinka monelle jaetaan pisteitä ja miten. Pystit voitaisiin hoitaa esim. että tilataan kauden päätteeksi ne pokalit ja summa jaetaan kisajärjestäjien kesken.

Jarski nosti erittäin tärkeän asian esille, eli toimitsijoiden ja kilpailunjärjestäjien vähyyden tässä maassa. Samat naamat pyörii vuodesta toiseen samoissa tehtävissä. Miten ja millä tavalla saataisiin aktivoitua uusia ihmisiä, se on sitten kokonaan toisen topicin aihe. Mutta näihin 2012 trialeihin tarvittaisiin ihmisiä jotka sitten suostuvat (mun mielestä haluavat ei kuvasta nykytilannetta) kiertämään auttamassa muissakin kuin oman seuran järjestämissä kisoissa. Itse olen valmis jos vaan työ antaa myöten, mutta kun on se 10 vapaata viikonloppua/vuosi, en pysty lupaamaan vielä yhtään mitään.

Mitä sitten tulee mun kykyyn/halukkuuteen/mahdollisuuksiin järjestää kisa ensi vuonna niin… Asia jonka ehkä haluaisin tehdä ihan vaan rakkaudesta lajiin. Ideoita ja ajatuksia mulla on ja paljon, aika vaan kun on rajallinen. Viimeiset 5 vuotta olen näitä vääntänyt 2-3 kpl joka vuosi ja ei siinä mitään, paljon olen saanut ja paljon tämä laji on mulle antanut.

Nyt sitten tuli taas tuo mahdollisuus järjestääkin Suomessa Formula Offroadin kansainvälinen kisa. Tämänhän ei pitänyt olla mahdollista, mutta kun elämä on ihmeellistä ja asiat muuttuvat joskus sekunnin sadasosassa. Tämä kisa olisi sitten kesäkuussa, eli sitä olisi pakko alkaa tekemään välittömästi Stadion Trialin jälkeen. Sen kokoluokan kisaa kun ei tehdä kuukaudessa tai kahdessa…

Sitten tulee kyselyjä Nordic Trialista, eli Pohjoismaiden mestaruuskisasta, milloin, missä, mitämitämitä… Mulla oli tuossa keväällä ideaa ja yritystä järkätä tuo kisa Suomen Jamboreen yhteyteen, mutta kun tän vuoden Foff:n ennakkotyöt ei mennytkään kuin elokuvissa, se jäi sitten taka-alalle. Edelleen ajatus ei ole mahdotonta toteuttaa… Tärkein kysymys vaan on Nordicin suhteen, missä ja kuka tekee. Jos mua tarvitaan jollain tasolla apuun muutenkin kuin vaan kilpailun aikana, se kisa ei saa olla lähellä Foffia. Tämä kisahan olisi muuten helppo ympätä osaksi tuota epävirallista Trial-sarjaa, lasketaan vaan kahdet pisteet…

Mad Moosella taitaa olla suurin kysymys oman trialin kanssa kisa-alueen puute. Sipoon alue on nykyisin tasainen asvalttipläntti. Ja kuitenkin kun tätä harrastustoimintana tehdään, olisi sen alueen sijaittava kohtalaisen lähellä etelä-suomea. Pelkät ajoajat alueelle jos se sijaitsee pitkällä haittaa ihan varmasti kisan tekemistä.

Tässä nyt joitain pieniä ajatuksia mun melkein selvästä päästä. Noi kisareissut, niin hauskoja kun ne onkin, ovat aika väsyttäviä. Eli palaan asiaan heti kun aivot on palanneet länsinaapurista mun korvien väliin.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 20.09.2011, 13:58
h-a-r-z-a:n Avatar
h-a-r-z-a h-a-r-z-a ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.04
Sijainti: Vantaa, .
Viestit: 528
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Onks ajoaluetta vielä jäljellä vai?? Lisenssi apuahan on saatavilla kuulemma Mad Moose Racingin porukoista.
Ajoalue on ollut jo vuosia murskeena,eikä toista ole tiedossa.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 20.09.2011, 14:06
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja h-a-r-z-a Näytä viesti
Ajoalue on ollut jo vuosia murskeena,eikä toista ole tiedossa.
Eli talkoo apua olis sitten I-Hel UA:n puolesta tarjolla senkin edestä hyvä tietää.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 20.09.2011, 15:51
sirP sirP ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: Turku
Viestit: 1.583
Perusasetus

Jep. Kattelin tuolta AKK:n sivuilta näitä sääntöjuttuja kilpailun järjestämisestä ja tässä pari suoraa lainausta
9. Suljettu kilpailu
Kilpailua nimitetään suljetuksi, jos osanotto siihen on
sallittu ainoastaan määrätyn AKK:n jäsenyhdistyksen
jäsenille. Kilpailua varten vaaditaan AKK:n lupa. AKK voi
poikkeustapauksissa sallia useiden liiton jäsenyhdistysten
yhdessä järjestää kilpailu. Seurojen jäsentenväliset
kilpailut ovat suljettuja kilpailuja. Suljetussa kilpailussa
on pääsymaksun kerääminen yleisöltä kielletty.
Ja seuraava
Kilpailujen järjestäminen
13. Kilpailujen hakeminen
Kilpailut on haettava AKK:n kilpailukalenteriin kirjallisesti
AKK:n ilmoittamien määräaikojen puitteissa.
Tulevan vuoden kansalliset kalenterikilpailut haetaan
siten, että hakemukset seuroilta tulee olla toimitettu
AKK:n toimistoon ko. lajin lajipäällikölle maaliskuun
loppuun mennessä. Kohdan 10. mukaiset arvosarjojen
kilpailut ja arvokilpailut, kansainväliset kilpailut sekä JMluokan
EVK-liiga, Asfalttikunkku ja Talvimestaruuskilpailu
hakemukset tulee olla toimitettu ko. lajin lajipäällikölle
1. päivä tammikuuta mennessä. Näiden hakemusten
perusteella muodostetaan seuraavan kauden kansallisten
kilpailujen runkokalenteri toukokuun aikana.
Kansallisten kilpailujen ”liukuva kalenterihaku” on
mahdollista runkokalenterin valmistuttua. Liukuvan
kalenterihaun hakemukset tulee toimittaa ao. lajipäällikölle
vähintään 3 kk ennen aiottua kilpailupäivämäärää.
Nämä kalenterihakemukset käsitellään yksittäistapauksina
ao. lajipäällikön/lajiryhmän toimesta. Kilpailun
myöntämisen edellytyksenä on kaikkien ko. ajankohtana
runkokalenterissa samalla autourheilualueella olevien
kilpailujen järjestäjien suostumus.
Rallin ja jokamiehen luokan SM-kilpailut haetaan ylivuotisina.
Hakumenettelystä tiedotetaan erikseen.
Kilpailu on haettava AKK:n kautta kansainväliseen
kalenteriin edeltävän vuoden heinäkuun loppuunmennessä, mikäli kilpailu on FIA:n arvokilpailu.
Kilpailulupamaksu on kaksinkertainen, mikäli runkokalenterin
valmistuttua kilpailupäivämäärää, kilpailutyyppiä
tai lajia muutetaan järjestäjän anomuksesta
Että tämmöisiä oli siellä yleisten sääntöjen puolella.
En nyt halua ketään titenkään masentaa, ja toivon että saataisiin ensi vuodelle kunnon kisoja, vaikkakin sitten vaikka kerhojenvälisiä happeninkejä.
Kaiketi se alueen löytäminen olisi nyt ihan ensimmäiseksi tärkeintä. Järjestely apua ihan käytännön asioissa varmaan saa, niin paljon on ammattitaitoista porukkaa vielä olemassa. Itse tosin jo eläkeiässä ja lisenssi kohta menossa pitkäksi.
Ja tuohon mitä Saija mainitsi kustannuksista helpottamaan osallistumista niin toki se kertalisenssi on edullisempi, mutta nyt sitä käyttävät vanhat "ammatti"kuskit jo hyväkseen kun ajetaan harrasteessa.
Höh, tämmöisiä nyt tuli mieleen, josko joskus jotain muuta.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 20.09.2011, 16:54
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Question

Kuka sen tekis Askolassa ja onko paikka käytettävissä


En epäile ollenkaan etteikö AKK:sta heltiäisi kilpailulupaa Nordic-Trialille jos vain joku AKK-kerho sen haluaa järjestää, ihan riippumatta siitä onko luvat haettu sirP:in kertomien aikamääreiden puitteissa elikkä ei Kotimaassa kun tuskin on kovin monta kalenteriin haettua Trial-Offikisaa niin ei niiden järjestäjiltäkään tarvitse yksimielistä suosumusta kysellä.
Nordic-Trialhan ei kuulu FIA:n arvokilpailuihin, joten sen osalta on oltu ja ollaan varmaan vieläkin aika joustavia lupakäytännön suhteen.
Jos vaikka tekijöitä keräilemällä löytyisikin niin löytyykö sitä päävastuun kantavaa järjestäjää jolla on käytössään sopiva suorituspaikka??
Ulkomaisten kisaajien kannalta sijainti lähellä matkustajasatamia on ainakin aikaisemmin ollut ratkaiseva tekijä. (ääritapauksessa tulo lauantaiaamuna ja paluu vielä saman päivän illalla) Jos Jamboree on samoihin aikoihin niin ei ehkä niin tärkeä kuin pelkän trialkisan tapauksessa.

Tuntematta sen kummemmin Askolan mönkkärikeskuksen käyttömahdollisuuksia Jamboreen tai teltta- yms.majoituksen järjestämiseen, sanoisin parin Nordicin kokemuksella, että paikka alueena, huolto-/toimistotiloineen ja kunnon pysäköintialueineen soveltuisi loistavasti Nordicin ja varmasti myös Jamboreenkin järjestämiseen.

Onko alue käytettävissä ja jos on niin mitkä ovat kättökustannukset ja kuka siellä sen toteuttaa, siinäpä kysymys

Viimeksi muokannut Byrocrat : 05.11.2011 19:20
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 20.09.2011, 18:07
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Täällä Kainuussa tullaan varmaankin järkkäämään yksi trial kisa.
Joko Vuokatissa tai Kajaanissa Kainuun moottorikerhon uudella alueella, joka mielestäni olisi parempi paikka kuin Vuokatti.
Epäilisin sen ajoittuvan käytännön syistä loppukesään, koska ajoalueella on vielä työtä ennenkuin se on tiptop kunnossa.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 20.09.2011, 18:48
sirP sirP ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: Turku
Viestit: 1.583
Perusasetus

Joo, en minäkään epäile etteikö lupaa AKK:lta heltiäisi oikea kisa järjestää. Tosiaan tuo paikka on vaan niin ensiarvoisen tärkeä löytää hyvissä ajoin, mielellään jo tänä syksynä.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 20.09.2011, 23:03
Saija:n Avatar
Saija Saija ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.06
Sijainti: ?
Viestit: 772
Perusasetus

Kirjoittelin taas pitkän vastauksen, mutta se hävisi jonnekkin. Mä olen lahja näiden koneiden kanssa... Alla olevat ovat jälleen kerran vain minun mielipiteitä ja ajatuksia. Ja koskevat nyt vain ja ainoastaan Trialia, jätän noi parin isomman tapahtuman kommentit toiseen topiciin.

Mutta joo, mun mielestä tässä vaiheessa riittää se, että seurat käyvät sisällään keskustelua ja tekevät päätöksen järjestävätkö kisat vai eivät. Päivämäärät voidaan sitten päättää kun tiedetään montako kisaa olisi ensi vuonna.

Itse mietin näitä asioita monelta kantilta ja tuo kisamäärän tietäminen auttaa pariin juttuun:
1) Kuskit voivat alkaa etsimään sponsseja kun voivat jo nyt sanoa, että vuonna 2012 Suomessa on esim. 5 trial kisaa
2) Talleissa alkaa tapahtumaan... Suurin osa harrastajista rakentaa, korjaa, muokkaa, parantelee autoa talvelle (ei kaikki, toisille riittää 48 tuntia ennen kisaa + ajoaika kisapaikalle), eli aikainen kisamäärän tietäminen saataisi myös aktivoida kilpailijoita oikeasti panostamaan lajiin. Tätä kautta saisimme ehkä harrastaja määrän taas kasvuun ja sitä kautta joskus taas oikean virallisen CUP:n Suomeen.

Mun mielestä kisamäärä pitäisi olla selvillä jo marraskuun alkuun / puoleenväliin mennessä. Päivämäärät voidaan sitten tosiaan sopia seurojen kesken vaikka sähköpostilla. Tässä on jo tullut esiin muutaman seuran toive/tarve järkätä kisa tiettyyn aikaan ja nehän pitää tietysti ottaa huomioon kun aletaan miettimään oman seuran kisapäivää.

Sitten vielä pari juttua...
Ensi vuonna kaikki kisat seurojen välisinä. Helpottaa kilpailunjärjestäjän hommia byrokratian osalta ja kisapäivänä ei ole niin tiukka aikataulu... (Oma lehmä ojassa ) Ja se kertalisenssimahdollisuus joka alentaa uusien kuskien kynnystä osallistua kun voivat ottaa osaa yksittäisiin kisoihin. Ja myös niiden jotka ajavat esim. suunnistusta pääasiallisena harrastuksenaan.

Ja toinen, kaikki kisat järjestetään samojen teknisten ja virhepistesääntöjen mukaan. Jonkun verran olen kuullut kommentteja eurotrial virhepisteiden (ovat siis nykyään voimassa myös meillä) sekavuudesta. Jos yksi kokonainen kausi ajetaan samoilla säännöillä, uskon ja toivon, että nämä säännöt menevät jokaisen kuskin ja jaksotuomarin takaraivoon. Kertaushan on opintojen äiti.

Mitäköhän muuta muuta mulla oli mielessä... En muista, palaan taas kun ne ajatukset löytyy jostain.

Viimeksi muokannut Saija : 20.09.2011 23:06 Perustelu: yksi lause unohtui... ja kasa kirotuserheitä korjattu
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 21.09.2011, 14:11
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Mitä on porukka mieltä, että jos vedetään se cuppi villinä ilman akk:ta kun sitä ei kuitenkaan saada viralliseksi?
Säännöt suoraan eurotrialista.

Lisenssin mukana tuleva järjestäjän vastuuvakuutus löytyy jokaisesta vakuutusyhdistyksestä.

Minä en ymmärrä mitä virkaa siitä akk:sta on trialissa....?
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 21.09.2011, 14:43
Saija:n Avatar
Saija Saija ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.06
Sijainti: ?
Viestit: 772
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Mitä on porukka mieltä, että jos vedetään se cuppi villinä ilman akk:ta kun sitä ei kuitenkaan saada viralliseksi?
Säännöt suoraan eurotrialista.

Lisenssin mukana tuleva järjestäjän vastuuvakuutus löytyy jokaisesta vakuutusyhdistyksestä.

Minä en ymmärrä mitä virkaa siitä akk:sta on trialissa....?
Minä en suostu, liikaa hommaa hoitaa kaikki vakuutukset, niiden tarkastus kuskeilta (että on siis autolle ja kuskille oma). Nyt noi menee aika kivuttomasti yhdellä kaavakkeella. Samaten teostomaksu sisältyy AKK:n ilmoitukseen. Koska siis kerhojen välisessä kisassa ei haeta lupaa, se vaan ilmoitetaan AKK:hon ja kuluja järjestäjälle tasan se postimerkki.

Toinen: ne kuskit jotka haluaa ajaa Eurotrialeissa niin lisenssi taitaapi olla kohtalaisessa vaarassa jos AKK:n lajissa ajaa villissä kisassa.

Ja edelleen, noi on vain mun mielipiteitä...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
maailmanloppu 2012 HV Chit-Chat 5 18.01.2009 14:30
TRIAL KISAT 2008 Tapahtumat 0 25.09.2007 10:28
Trial CUP kisat kaudelle 2007???? Jare Tapahtumat 13 25.11.2006 11:20
trial-kisat Tapahtumat 3 17.10.2003 18:30
Tallinnan Laululavan trial -kisat 15.2.2003 imported_offroadjouni Tapahtumat 0 15.01.2003 19:03


Sivu luotu: 00:59 (GMT +2).