Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.10.2016, 17:12
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.493
Perusasetus

AUTOJEN HUOLTOKUSETUS


Onkohan kuinka yleistä tuommoinen tyhjästä laskutus? Suurissa huoltopaketeissa on paljon pelkkiä tarkistuksia. Silmämääräisiä kulutuspintojen ja nestemäärien tarkistuksia ym.
Mistään et voi tietää onko oikeasti tarkastettu vai ei. Kuulin tapauksesta jossa oli laskutettu nesteen lisäyksestäkin mutta asiakas olikin laittanut korkkeihin omat näkymättömät sinetit ja ne olivat paikoillaan huollon jälkeen. Vaikka jarrunesteen vaihto esimerkiksi, miten asiakas pystyy toteamaan onko nesteet oikeasti vaihdettu koko järjestelmään vai pelkästään säiliöön? Ruuhka-aikoina huolloissa kova kiire ja asentajat paineen alla, työt pitäisi tehdä nopeasti. Jättävätkö asentajat omin päin osan töistä tekemättä vai tuleeko käsky työnjohdolta?

Tuossa videossa hiukan erilainen asetelma mutta tyhjästä laskutetaan kuitenkin. Liikkeen toiminta perustuu nimenomaan huijaukseen.

https://www.youtube.com/watch?v=-avpx8UTakI

Autolehdethän joskus näitä huoltoja testailleet. Paljon oli töitä jätetty tekemättä.

__________________
Marko

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.10.2016, 13:56
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Asentajien palkkaus on monesti osin tulosperustainen, mitä enemmän laskutetaan asiakasta, sitä parempi tili.
Liike pesee kätensä mahdollisista tekemättömistä töistä vedoten asentajan "huolimattomuuteen" ja asentajan on pakko jostain melkein oikaista kun muuten ei pääse palkoille. Ja yleensä ne oikaistavat on noita silmämääräisiä tarkistuksia jostain jarrukenkien kulumisesta olemattoman vähän ajetusta autosta.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.10.2016, 14:52
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Kyllä suuremmilla korjaamoketjuilla on sisäistä tarkastusta myös. Eli testiautoja, jotka saattavat olla niitä ihan vakiasiakkaiden kärryjä. Niihin saatetaan tehdä jotain pikkujippoja, mitkä pitäisi sitten tulla selville huollon yhteydessä. Että ihan hirveästi ei uskalla oikoa. Toki tarkka mies huoltaa autonsa itse, koska kukaan muu ei osaa niin hyvin kuin se kuuluisa Minä Itse.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.10.2016, 15:00
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Kymmenisen vuotta sitten olin rekrytoimassa työnjohtajaa tehtaan huoltotiimiin. Yksi hakijoista oli töissä isossa autotalossa Helsingissä, asentajia hänellä oli alaisuudessa muistaakseni parisenkymmentä. Kysyessäni syytä työpaikan vaihdokseen hän kertoi, ettei hänen moraalinsa kestä enää sitä että huolto-ohjelman mukaisista töistä tehdään tuskin puoliakaan. Osa asentajista on niin laiskoja ja haluttomia muutenkin työntekoon, ettei niitä kavereita saa millään tekemään töitä kunnolla. Lähinnä nuoria kavereita jotka haistattelevat pomolle jos tämä kehtaa jotain pyytää. Ja ne joilla olisi motivaatiota tehdä hommat kunnolla, aika ei riitä. Ja työnjohtaja tietty hyväksyy joka ikinen päivä kaikki työt & selittää asiakkaille kun "vahingossa" joku työ on jäänyt tekemättä. Aika surullista, en itekkään moista kestäisi viikkoa pidempään.

Onhan Temari näitä tutkinut ja varsin huonoa jälkeä huolloissa tehdään kautta linjan.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.10.2016, 16:10
Rohmo:n Avatar
Rohmo Rohmo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.07
Sijainti: sammattilandia, Finland.
Viestit: 1.475
Perusasetus

Olin kerran nostamassa autoliikkeen takapihalla merikontteja. Rekat, jotka ne nouti, oli pahasti myöhässä odoteltiin nelisen tuntia.
Rekkoja odotellessani sain siinä samalla omin pikku silmin nähdä yhden merkkiauton huollon.
Auto ajettiin halliin ja konepelti auki.
Kukaan huoltamomiehistä ei sen jälkeen käynyt kahta metriä lähempänä kyseistä autoa.
Parin tunnin päästä huoltohenkilökunta tuli ulos pitämään kahvitaukoa,
siinä samassa yks miehistä täytteli huoltokortin laput autoon ja auto hallista ulos.
Siinä sai taas maksava asiakas rahalle vastinetta.

T Rohmo
__________________
Missä on tahtoa, siinä on tie
hojolla se etanakin arkkiin pääsi

Mikkelin Offroad Club ry

harborcruisers
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.10.2016, 16:54
Slazha Slazha ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.07.11
Sijainti: Joensuu/Syvyys
Viestit: 204
Perusasetus

Se miten paljon töitä jätetään tekemättä on kiinni korjaamosta minne auton vie ja miten paljon on valmis maksamaan.

Kokemuksesta voin sanoa ettei kaikkiin ohjeaikoihin voi päästä huolloissa ja korjauksissa, se missä on provikka palkka varmasti oikaistaan, varsinkin huolloissa.

Tällä(kin) on asialla on kaksi puolta a) olet nopea ja teet OK jälkeä sopuhintaan b) olet tarkka ja teet erityisen hyvää työtä kalliilla. Se on aivan sama jommasta kummasta vittuillaan aina asentajalle.
On siis olemassa kahden koulukunnan asiakkaita, niitä jotka on valmiita maksamaan ja niitä köyhiä jotka itkee jokaista euroa

Ainakin henkilökohtaisesti otan mieluummin ne vittuilut siitä kalliista hinnasta ja pidän tonnin seteli ilmeen

__________________
Hilux

ISORY
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.10.2016, 17:11
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Autokorjaamo on kuten kaikki muutkin yritykset. Toiset menestyy rehellisillä keinoilla, toisten tarvitsee turvautua vilunkiin. Kaikki riippuu siitä, onko työntekijät motivoituneita. Ja tämä on sitten liikkeenjohdon ongelma enimmäkseen. Jos maksaa banaaneilla, saa apinoita töihin jne. On toki muitakin keinoja motivoida työntekijöitä kuin pelkästään raha.

Silloin kun on kokeneita ja motivoituneita asentajia, niin usein on mahdollista alittaa ohjeajat. Urakkapalkkaus ei kuitenkaan sovi kaikille ihmisille, kaikkein vähiten alalla aloitteleville. Ennemmin sen pitäisi olla asentajan oma valinta. Jos joku ns. koulupoika laitetaan tekemään urakalla, silloin on johtoportaassa mokailtu.

Eli, jos ette luota johonkin pajaan, äänestäkää jaloillanne. Markkinatalous hoitaa ennen pitkää asiat kuntoon tavalla tai toisella
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.10.2016, 21:26
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.980
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rohmo Näytä viesti
Siinä sai taas maksava asiakas rahalle vastinetta.
Joo, sen hemmetin leiman huoltovihkoon jota kumarretaan. Jos olis ite huoltanu viimesen päälle ja jääny tyhjä tai ainakin leimaton lokero vihkoon niin automyyjä kattois kieroon ja hyvittää vähemmän kun ei ole aukotonta huoltohistoriaa.

Aiwan sama, mulla on tyhjä vihko muutenki. En oo valohoitoja harrastanu.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.10.2016, 21:29
Rohmo:n Avatar
Rohmo Rohmo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.07
Sijainti: sammattilandia, Finland.
Viestit: 1.475
Perusasetus

Niin kyllä sitä on monta muutakin ammattikuntaa jotka voi kusettaa maksajaa aika huolella,
joillakin ihmisillä on vaan sellainen kusettajan ominaisuus
Mun on töissä hakala huijata kun maksajat ja ulkopuolisetkin näkee mitä oon tehnyt/teen
ja ihan realiajassa
Mutta valitettavasti oon joutunut ja jatkossakin joudun näkemään kuinka paljon rakennusalalla fuskataan eikä tehdä niin kuin pitäisi tehdä.


T Rohmo
__________________
Missä on tahtoa, siinä on tie
hojolla se etanakin arkkiin pääsi

Mikkelin Offroad Club ry

harborcruisers
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.10.2016, 06:36
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 937
Perusasetus

Kyllä sitä ainakin itse arvostaa enemmän papan ruutuvihkoon tekemää "huoltokirjaa", jossa tankkauksetkin on ylhäällä viidentoista vuoden ajalta, kuin sitä merkkiliikkeen leimaamaa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.10.2016, 06:45
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Huoltokirja.


Huoltokirjastahan näkee jotta kuinka monta vuotta on ylimääräistä huolloista maksettu.
Se on hyvä lisä vaan, en huoltokirjan mukaan autoja osta.
Olen kyllä yleensä huoltokirjattomaan autoon hankkinut uuden tyhjän jota olen sitten ruvennut täyttämään tehtyjen huoltojen ja korjausten mukaan.

Mun Libertyssä on kaksi huoltokirjaa, toinen ollut vissiin jossain vaiheessa kateissa ja otettu uusi käyttöön ja sitten on välillä taas täytetty vanhaa??

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 29.10.2016 06:47
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.10.2016, 11:38
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turakki Näytä viesti
Kyllä sitä ainakin itse arvostaa enemmän papan ruutuvihkoon tekemää "huoltokirjaa", jossa tankkauksetkin on ylhäällä viidentoista vuoden ajalta, kuin sitä merkkiliikkeen leimaamaa.
Näinhän se vanhojen kanssa on, mutta uudemmissa se leima on takuun ehto.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.10.2016, 13:10
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Näinhän se vanhojen kanssa on, mutta uudemmissa se leima on takuun ehto.
Takuuta ei kannata sekottaa virhevastuuseen. Kuluttajalla on oikeus olettaa tuotteen kestävän tietyn ajan, olipa takuuaika mikä tahansa.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.10.2016, 14:06
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Takuuta ei kannata sekottaa virhevastuuseen. Kuluttajalla on oikeus olettaa tuotteen kestävän tietyn ajan, olipa takuuaika mikä tahansa.
Aivan. Tosin vähemmällä taistelulla toimii tuo takuu, kun autoista puhutaan.

Kuluvan laitteen, kuten auto, virhevastuuseen vaikuttaa myös oikea huolto ja sen toteennäyttö tapahtuu noilla samaisilla leimoilla.
Jos auton kone poksahtaa takuuajan jälkeen suht vähillä kilometreillä niin ihan turhaa vedota virhevastuuseen jos ei ole näyttöä oikein tehdyistä ja oikea-aikaisista huolloista.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 29.10.2016, 16:54
onniorava onniorava ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.07.16
Sijainti: Lammi
Viestit: 59
Perusasetus

maailma on yhtä paha kuin siellä elävät ihmiset. Se vaan on niin että joko hankkii nätin uuden auton sillä marmoritiskin leimapakolla tai yksinkertaisen vanhan auton ja remppaa sitä aina kerran viikossa tai kuljettaa oikealla korjaamolla. Harmi että nykyään niin monessa asiassa raha on korvannut järjen. Johtajiksi ei enää pääse työkokemuksella ja käytännön viisaudella vaan komeilla papereilla ja kyynärpäätaktiikalla. Tulokset alkaa jo näkyä kaikkialla kun oikeasti pätevät ihmiset ei halua mennä päättäjiksi, koska kaikki muut päättäjät ovat virtsapäitä.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 29.10.2016, 18:00
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 3.835
Perusasetus

Allekirjoitan tuon Kurren toteamuksen...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 29.10.2016, 18:33
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.390
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja onniorava Näytä viesti
maailma on yhtä paha kuin siellä elävät ihmiset. Se vaan on niin että joko hankkii nätin uuden auton sillä marmoritiskin leimapakolla tai yksinkertaisen vanhan auton ja remppaa sitä aina kerran viikossa tai kuljettaa oikealla korjaamolla. Harmi että nykyään niin monessa asiassa raha on korvannut järjen. Johtajiksi ei enää pääse työkokemuksella ja käytännön viisaudella vaan komeilla papereilla ja kyynärpäätaktiikalla. Tulokset alkaa jo näkyä kaikkialla kun oikeasti pätevät ihmiset ei halua mennä päättäjiksi, koska kaikki muut päättäjät ovat virtsapäitä.
Tässä ollaan kyllä ihan asian ytimessä. Toki positiivisia poikkeuksiakin löytyy, mutta yhä vähenevässä määrin. Raha ratkaisee liikaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 29.10.2016, 18:41
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja onniorava Näytä viesti
maailma on yhtä paha kuin siellä elävät ihmiset. Se vaan on niin että joko hankkii nätin uuden auton sillä marmoritiskin leimapakolla tai yksinkertaisen vanhan auton ja remppaa sitä aina kerran viikossa tai kuljettaa oikealla korjaamolla. Harmi että nykyään niin monessa asiassa raha on korvannut järjen. Johtajiksi ei enää pääse työkokemuksella ja käytännön viisaudella vaan komeilla papereilla ja kyynärpäätaktiikalla. Tulokset alkaa jo näkyä kaikkialla kun oikeasti pätevät ihmiset ei halua mennä päättäjiksi, koska kaikki muut päättäjät ovat virtsapäitä.
No joo muuten samaa mieltä, mutta mulla on 20v ja 30v vanhat Tojotat ja ei tartte kyllä korjaamolla rampata, eikä korjata itse. Ei niihin vaan tule vikaa ajamallakaan. Enemmän vikaa näissä uusissa "autoissa" on, tietokoneineen.
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 29.10.2016, 23:43
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
No joo muuten samaa mieltä, mutta mulla on 20v ja 30v vanhat Tojotat ja ei tartte kyllä korjaamolla rampata, eikä korjata itse. Ei niihin vaan tule vikaa ajamallakaan. Enemmän vikaa näissä uusissa "autoissa" on, tietokoneineen.

Tästä oon kyllä perkein kanssa samaa mieltä, vasta perjantaina tein kuukauden huollon opeliini
Öljytikku ylös masloa on tikussa ja heilautus paisarissa ja jarruissa on nesteet. Pelti kiinni palataan asiaan keväällä (todellisuudessa öljynvaihdossa jossain vaiheessa)

Viimeksi jarrut taitaa olla vaihdettu jossain 200k kohdilla ja ny 280k laitoin uudet kengät
Jakoremelissäkin on vielä pitkään kilsoja jäljellä


Puoli tuttu ajelee wanhalla jotain 70-80 lukua coupe corollalla ja puoli vuosittain pitää säätää kärjet ja vuosittain hän vaihdattaa jarrunesteet, niijjoo on sitä joskus pitäny kuulemma pestäkkin ja öljyt vaihdattaa huolto ohjeen mukaisesti
Et en kyllä oikeen alle kirjoita tota vanhoja korjataan viikottain


Bemarilla ajelin useamman vuoden.
Rullasinkohan siihen varmaan 100k mittariin ja leimalle hitsasin helmaan paikan ja vaihdoin raidetangon pään, niijjoo pitihän siihen maa kosketuksen jälkeen laittaa 2 renksua pakoputkeen ja ajovalot molemmat ja taka parkit molemmat piti vaihtaa kun lakkasivat palamasta ja bimmeri oli vuodelta 86



2000 lukunen avensis oli tallissa rempassa varmaan kuukausittain, faijan ~2010 mallisesta volvosta rempataan jotain pikkusta vähän väliä, mutsilla ollu viimesen vuoden T4 volkkarista vaihdeltii joka leimalle puslat ja kaikkea muuta kivaa pikkusta, ovet oli arvotus toimiiko ne tänään ja vetoa ois voinu lyödä montako vikavaloa tänään mittarissa syttyy, laatikko sitä kuoli lopullisesti vasta 200k mittarissa vikailemaan se alko jos jossain 150k kohdilla



Etten oikeen allekirjoittaisi, et vanhempia autoja rempataan koko ajan
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 30.10.2016, 07:17
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Joku vielä täällä Offipalstalla viime vuonna mulle sanoi, että tommonen vanha Corollahan on halvin mahdollinen auto pitää käyttiksenä. En muista kuka se oli, mutta oikeassa oli.
Kävin eilen Tojotalla marmoritiskillä hakemassa Lälliin öljypropun tiivistettä. Pahoittelin samalla kun olen huono asiakas, kun en vaihda autoa uudempaan, eikä tuota mun vanhusta tarvi edes korjata. Ne on kuitenkin Lohjan marmorilla aina siitä huolimatta olleet mulle tosi mukavia, vaikka käyn vaan välillä hakemassa jotain 2€ nippeleitä sieltä.
Ovat kopioineet mulle korjausoppaan sivuja pyydettäessä, jne. Tosin kannattaahan niiden ollakin ystävällisiä, sillä ihmiset on kyllä aika merkkiuskollista kansaa ja jos mie uudempaan autoon vaihtaisin, niin kyllähän se varmaan olis Corolla/Auris/Anjovis/Hilux ja varmaan sitä ensimmäiseks oman paikkakunnan liikkeestä lähtisin katsomaan.
Juttelivat eilen, että käy siellä vielä muutama tommonen 30-vuotias Land Cruiseri huollossa ja ei niihin kuulemma kyllä osia tarvitse juurikaan vaihdella.
Anteeks taas tää kauhea offtopicci, tai ainakin pikkuinen sivuraide. Mutta siis oon miettinyt, että kun autojen pitäisi olla koko ajan vähäpäästöisempiä ja turvallisempia...no turvallisuus on tietysti hyvä asia, mutta onko kukaan laskenut onko se oikeasti ekologisempaa, että jonkun autonkokoisen tuotteen suunniteltu elinkaari on esim. 5 vuotta? Että onko ihan tosiaan ympäristöystävällisempää rakentaa uusia koko ajan ja romuttaa ne pian, vai ajaa se 30 vuotta samalla vehkeellä ja korjata sitä jos siihen tulee jotakin?
Tuosta huoltokusetuksesta niin uskon 100% että sitä tapahtuu. Silleen tää maailma nykyisin pyörii. Siksikin mie suosin pieniä paikallisyrittäjiä, niitä kellä on vielä kunnia-asia se, että asiakas saa mitä se haluaa. En nyt siis väitä että Lohjan Tojotalla mitään vilppiä tapahtuisi, olen mie sielläkin autoa huollattanut, mutta kallistahan se on kuin saatana. Eikä mun mielestä käsistään kätevän tai edes normaalilla järjellä varustetun ihmisen kannata maksaa mistään pissapojan nesteen tarkistukseta tai jäähdytinnesteen tarkastuksesta. Molemmat tekee parissa sekunnissa itsekin, eikä maksa mitään.
Joku mainitsi niistä ruutuvihkoon tehdyistä huoltokirjoista. Kyl mie kans luotan niihin enemmän. Välillä vielä sellaisen auton tapaa, jonka mukana tulee kansiollinen kuitteja ja ruutuvihko. Kyllä siinä tietää mitä saa, toisinkuin jos on vain se Virallinen kirja ja Virallinen leima. Niihin kun ei esim takuun piirissä olevia toimenpiteitä merkitä lainkaan, esim. Toyotan Titaanitakuu...
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 30.10.2016, 08:17
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Turvallisuus kampanjat?


Terve.

Mitäs nää sit on?
Itse ainakin iloisesti yllätyin moisista kutsuista kun 15vuotta vanhaan autoon moisia tekevät.
Eihän tää ihan huoltoa ole vaan ainakin jossain jotain kirjaa pitävät ja huolehtivat asiakkaan turvallisuudesta ja omasta maineestaan tietysti.

Mulla on -02 Cherokee KJ ja olen saannut kaksi kutsua turvallisuuskampanjan nimissä Fiat Chrysler Automobiles Oy:ltä.

N46 ja R06.

Turavllisuuskampanja N46
Takaosan Rakenteen vahvistaminen.

Ongelma...
Tietynlsessa hiljaisella nopeudella takaapäin tapahtuvassa törmäyksessä auton polttoainesäilö voi alkaa vuotaa ja näin syntyy tulipalon vaara.

Korjaamon työ...
Jeep korjaamo tarkastaa auton takaosan rakenteen ja tarvittaessa vahvistaa veloituksetta sitä. (Kuulemma koukullisiiin autoihin vaihdetaan vähän erilainen koukku ja koukuttomiin asennetaan lisä palkki?)


Turvalisuuskampanja R06
Turvajärjestelmän ohjainlaite

Auton turvajärjestelmän ohjainlaite (ORC) voi jossain tapauksissa aiheuttaa turvatyynyn tai turvavyökiristimen laukeamisen, tämä voi häiritä kuljettajaa ja näin aiheuttaa vaaratilanteen.

Korjaamon työ...
Jeep korjamo vaihtaa autoon uuden turvajärjestelmän ohjainlaitteen veloituksetta.



Leimaan tuon ensin ja sitten viedään marmoritiskin taakse turvallisuutta parantamaan. Eikä pitäs maksaa euroakaan.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 30.10.2016 08:26
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 30.10.2016, 09:18
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.155
Perusasetus

No aika hyvin tuntuu jeepillä takuu pelaavan kun noinkin iäkkääseen vielä tehdään takaisinkutsuna töitä.. tosin taitaa tuo valmistusmaa ja sen kuluttajansuojalaki olla aika lailla takana tuossa.

Kllähän tuo uusien autojen takuu ja velvoite käyttää merkkikorjamoa on lähinnä vain rahan käärintää. Siitä on ihan EU-tuomioistuimen päätös että mikäli huollot tehdään tehtaan ohjelman mukaisesti niin se ei katkaise takuuta vaikka ei olisi marmoritiskin leimaa.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 30.10.2016, 10:35
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Kllähän tuo uusien autojen takuu ja velvoite käyttää merkkikorjamoa on lähinnä vain rahan käärintää. Siitä on ihan EU-tuomioistuimen päätös että mikäli huollot tehdään tehtaan ohjelman mukaisesti niin se ei katkaise takuuta vaikka ei olisi marmoritiskin leimaa.
On Suomessakin jo kaun saanut huollattaa autonsa missä haluaa, kunhan kyseinen paikka täyttää tietyt laatukriteerit. Eli ihan missä tahansa nyrkkipajassa huolto ei onnistu. Maahantuojat vaan edelleen pelottelee tuolla merkkiliikkeen käytön pakollisuudella. Ite tätä asiaa kysyin viime vuonna paikalliselta merkkiliikkeeltä ja totesivat asian olevan näin.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 30.10.2016, 10:59
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
No aika hyvin tuntuu jeepillä takuu pelaavan kun noinkin iäkkääseen vielä tehdään takaisinkutsuna töitä.. tosin taitaa tuo valmistusmaa ja sen kuluttajansuojalaki olla aika lailla takana tuossa.
Vaihdettiinhan mullekin +400tkm ajettuun hiluxiin ohjauksen välitanko tojotan piikkiin, ainoastaan omaa aikaa ei korvattu kun käytin auton liikkeessä. Nyt olis japsikäyttikseen odottamassa takaisinkutsukeikka jarruputkien tarkastukseen, silläkin ikää reilusti ohi minkään takuuajan.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 30.10.2016, 15:25
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Mulla on kohta Hilmassa 400tkm ja hihnan vaihto. Vien sen marmorikorjaamolle siksi, että
A) ovat olleet ystävällisiä ja auttavat aina kaikissa pikkujutuissa. Viimeisin ostos taisi olla justiinsa tankin kannen putkisysteemi ja sitä edellinen ostos oli 1€ lamppu.
B) vein kerran takamurikan tonne säädettäväksi. Tuli kuntoon edullisesti.
C) ovat aina pitäneet sen mitä ovat luvanneet
D) virallisena huoltona noilla ei kertakaikkiaan ole varaa olla huonoja.

En siis hae halvinta hintaa vaan luotettavinta kohtuuhintaista palvelua. Sitä onneksi vielä saa jostain
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Autojen pakkaskestävyys Nerd-O Chit-Chat 22 09.02.2007 22:46
Autojen tyhjäkäyttö sjeeppi Chit-Chat 24 23.03.2006 16:46
Autojen pienoismalleja samisami2 Chit-Chat 10 24.01.2006 15:56
Autojen tyyppiviat! Chit-Chat 3 17.12.2005 10:33
autojen vetopainoista Tekniikka & Jutustelu 16 20.10.2005 12:50


Sivu luotu: 01:31 (GMT +2).