Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.02.2012, 23:38
pasi.89 pasi.89 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 06.02.12
Sijainti: ilmajoki
Viestit: 4
Perusasetus

hilux Ln 170 mallin korinkorotus


kertokaa joilla on kokemusta asiasta, niin minkälaanen operaatio on??
korottaa olis tarkotus 2", syylärin alapään kans vissiin joutuu tekemään muutoksia??

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.02.2012, 23:54
JuuPeri:n Avatar
JuuPeri JuuPeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.01.07
Sijainti: Vihanti
Viestit: 620
Perusasetus

Tuulitunnelia joutuupi muokkaan. Ite nostin aikoinaan 3" saman moisesta vehkeestä. Vaihdekeppejä voi joutua taivuttaan/jatkaan. Etupuskurin kiinnikkeet muokata. Ei loppuunsa paha homma ollu ku kaikki osat tuli valmiina sarjassa. Ainut miinus sarjassa oli vaihdekeppien jatkot mallia hitsattavat. Nykyseen luxiin hommasin jenkeistä paremman kepin jatkon:-)
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel

Viimeksi muokannut JuuPeri : 07.02.2012 00:00
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.02.2012, 00:01
KooPee:n Avatar
KooPee KooPee ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 2.663
Perusasetus

Ongelmallisin on rattiakselin jatkopala, mikä lain mukaan tarvitsee olla ko. automallin tarkoitettu tehdastekoinen, kolari liu-un ulosvetäminen heikentää rakennetta, eikä kelpaa useimmilla konttoreilla.
Kaikki muut on suhteellisen helppo duunata itse. Korokepalojen materiaalista on joillain konttoreilla hylkyjä, alumiini ei kaikille kelpaa (ei tietoa syystä) ja perinteiset lätkäkiekot ei kelpaa enää missään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.02.2012, 19:41
pasi.89 pasi.89 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 06.02.12
Sijainti: ilmajoki
Viestit: 4
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KooPee Näytä viesti
Ongelmallisin on rattiakselin jatkopala, mikä lain mukaan tarvitsee olla ko. automallin tarkoitettu tehdastekoinen, kolari liu-un ulosvetäminen heikentää rakennetta, eikä kelpaa useimmilla konttoreilla.
Kaikki muut on suhteellisen helppo duunata itse. Korokepalojen materiaalista on joillain konttoreilla hylkyjä, alumiini ei kaikille kelpaa (ei tietoa syystä) ja perinteiset lätkäkiekot ei kelpaa enää missään.


eipä kuulenma 2 tuumases tartte muuttaa muutaku tuulitunnelia
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.02.2012, 19:45
FreeDOOM FreeDOOM ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.07.11
Sijainti: Lapinjärvi,Suomi
Viestit: 23
Perusasetus

Ite laitoin offroadtarvikkeen 2" palat(paketissa palat ja kierretankoa jotka vaihdoin seuraavana päivänä kunnon pultteihin). K1 kontorissa ne ei tarkistanu mitään kuhan katto että siellä on palat ja sillä meni läpi. Rattiakselia en pidentäny mutta jos haluu turvallisuutta niin kannattaa. Tuulitunnellia pitää tiputtaa ja polttoaine täyttöletkua aukasta/vaihtaa pidempään. Sitten muistaakseni mulla perävaunun pistokkeesen menevän piuhan viimeinen kiinnitys joutui irottaa kun ei antanu piuha tarpeeks periks. Sama juttu oli oikealla puolella kuskin oven alla joku kaapelihässäkkä. Etupuskurille ja karjapuskurille piti väsätä korotepalat. Tietysti ne kumiläpyskät mitkä on etupyöräkotelossa suojaamassa moottoria menee "vähän" kireälle jos ei niitä irrota alhaalta(ainakin mulla). Vaihdekepeille en tehnyt muuta kun siirisin ne "kumisuojat" niin paljon taaksepäin kun sai...

Hankalin homma tossa oikeastaan mulla oli varmaankin ruosteiset pultit.... Muuten aika helppo homma. Mulla meni jotain 10h koko hommaan ja ihan perus korjaamo vehkeillä. Tein vielä vähän enemmän hommaa itselleni kun pulttasin kaikki kiinni ja huomasin että hytti oli melki 2cm liika vasemmalla.



Mutta näin jälkeenpäin niin olis pitäny kuunnella muita ja 3" palat tilalle... Tosin siinä enemmän hommia.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.02.2012, 20:05
pasi.89 pasi.89 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 06.02.12
Sijainti: ilmajoki
Viestit: 4
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FreeDOOM Näytä viesti
Ite laitoin offroadtarvikkeen 2" palat(paketissa palat ja kierretankoa jotka vaihdoin seuraavana päivänä kunnon pultteihin). K1 kontorissa ne ei tarkistanu mitään kuhan katto että siellä on palat ja sillä meni läpi. Rattiakselia en pidentäny mutta jos haluu turvallisuutta niin kannattaa. Tuulitunnellia pitää tiputtaa ja polttoaine täyttöletkua aukasta/vaihtaa pidempään. Sitten muistaakseni mulla perävaunun pistokkeesen menevän piuhan viimeinen kiinnitys joutui irottaa kun ei antanu piuha tarpeeks periks. Sama juttu oli oikealla puolella kuskin oven alla joku kaapelihässäkkä. Etupuskurille ja karjapuskurille piti väsätä korotepalat. Tietysti ne kumiläpyskät mitkä on etupyöräkotelossa suojaamassa moottoria menee "vähän" kireälle jos ei niitä irrota alhaalta(ainakin mulla). Vaihdekepeille en tehnyt muuta kun siirisin ne "kumisuojat" niin paljon taaksepäin kun sai...

Hankalin homma tossa oikeastaan mulla oli varmaankin ruosteiset pultit.... Muuten aika helppo homma. Mulla meni jotain 10h koko hommaan ja ihan perus korjaamo vehkeillä. Tein vielä vähän enemmän hommaa itselleni kun pulttasin kaikki kiinni ja huomasin että hytti oli melki 2cm liika vasemmalla.



Mutta näin jälkeenpäin niin olis pitäny kuunnella muita ja 3" palat tilalle... Tosin siinä enemmän hommia.

mutta moni saanoo jotta 3" tuumases näkyy liikaa runkopalkit ja ei oo enää siistin näkönen
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.02.2012, 20:07
FreeDOOM FreeDOOM ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.07.11
Sijainti: Lapinjärvi,Suomi
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pasi.89 Näytä viesti
mutta moni saanoo jotta 3" tuumases näkyy liikaa runkopalkit ja ei oo enää siistin näkönen
Joo se on varmaan totta....
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.02.2012, 22:22
ariman:n Avatar
ariman ariman ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.12.04
Sijainti: Eagle-City, Finland.
Viestit: 1.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pasi.89 Näytä viesti
mutta moni saanoo jotta 3" tuumases näkyy liikaa runkopalkit ja ei oo enää siistin näkönen
Tarkotus onkin saada tilaa isommille fillareille...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.02.2012, 20:48
pasi.89 pasi.89 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 06.02.12
Sijainti: ilmajoki
Viestit: 4
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FreeDOOM Näytä viesti
Ite laitoin offroadtarvikkeen 2" palat(paketissa palat ja kierretankoa jotka vaihdoin seuraavana päivänä kunnon pultteihin). K1 kontorissa ne ei tarkistanu mitään kuhan katto että siellä on palat ja sillä meni läpi. Rattiakselia en pidentäny mutta jos haluu turvallisuutta niin kannattaa. Tuulitunnellia pitää tiputtaa ja polttoaine täyttöletkua aukasta/vaihtaa pidempään. Sitten muistaakseni mulla perävaunun pistokkeesen menevän piuhan viimeinen kiinnitys joutui irottaa kun ei antanu piuha tarpeeks periks. Sama juttu oli oikealla puolella kuskin oven alla joku kaapelihässäkkä. Etupuskurille ja karjapuskurille piti väsätä korotepalat. Tietysti ne kumiläpyskät mitkä on etupyöräkotelossa suojaamassa moottoria menee "vähän" kireälle jos ei niitä irrota alhaalta(ainakin mulla). Vaihdekepeille en tehnyt muuta kun siirisin ne "kumisuojat" niin paljon taaksepäin kun sai...

Hankalin homma tossa oikeastaan mulla oli varmaankin ruosteiset pultit.... Muuten aika helppo homma. Mulla meni jotain 10h koko hommaan ja ihan perus korjaamo vehkeillä. Tein vielä vähän enemmän hommaa itselleni kun pulttasin kaikki kiinni ja huomasin että hytti oli melki 2cm liika vasemmalla.



Mutta näin jälkeenpäin niin olis pitäny kuunnella muita ja 3" palat tilalle... Tosin siinä enemmän hommia.

kuinkas se tuulitunneli on kiinni ku yleensä se nousee syylärin mukana??
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.02.2012, 21:05
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Voisin antaa sellasen vinkin että ota se syyläri irti, nosta koria haluamasi määrä ja poraa uudet reiät syylärin kiinnitykselle. Näin tein omassa HJ:ssa. Letkutkin jäävät näin "omille kohdilleen". En tosin ole katsonut miten tuossa 170:ssä syyläri on kiinni...
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.03.2012, 19:09
FreeDOOM FreeDOOM ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.07.11
Sijainti: Lapinjärvi,Suomi
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pasi.89 Näytä viesti
kuinkas se tuulitunneli on kiinni ku yleensä se nousee syylärin mukana??
Ruuveillahan se on kiinni...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.03.2012, 03:02
Jarva Jarva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.05.11
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pasi.89 Näytä viesti
kuinkas se tuulitunneli on kiinni ku yleensä se nousee syylärin mukana??
Syylärissähän se on, mut noin niinkun yleensä syyläri on kiinni korissa ja moottori rungossa. Voi olla toki erilasiakin ratkaisuja
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Korinkorotus nylon Armo Tekniikka & Jutustelu 2 24.02.2011 17:08
HJ 61 korinkorotus Hintsanen Tekniikka & Jutustelu 10 07.07.2010 10:10
Hilux -91 4x4 muutoskatsastus renkaat ja korinkorotus kettuze Tekniikka & Jutustelu 9 28.05.2008 21:42
Hilux -93 korinkorotus Maasturiprojektit 2 09.07.2007 21:59
Jeepin korinkorotus Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 3 22.05.2006 07:15


Sivu luotu: 03:08 (GMT +2).