Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Out of this World > Niilo Paasivirta - Correct Opinions
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Niilo Paasivirta - Correct Opinions Tänne on koottu Niilo Paasivirran kirjoittamia mielipiteitä.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #201  
Vanha 29.10.2006, 22:27
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tulipa tässä luettua tämä koko keskustelu, ja haluaisin kommentoida ja kysyä paria asiaa.

Ensimmäiseksi, arvon np, miksi ihmeessä sanot, ettet halua kertoa tärkeintä kriteeriä ollakseen kunnon kristitty? sanot että tietyt tahot voisivat käyttää tietoja hyväkseen ja soluttautua seurakuntaanne. Mutta eikös juuri raamatussa sanota että kristityn on tarkoitus levittää oppiaan ja kertoa raamatun ja jeesuksen sanomaa eteenpäin. sanot että haluat auttaa vääräoppisia. mutta minä olen saannut sen kuvan ettet ole yrittänyt auttaa, vaan ennemminkin saanut ihmisten olon aika pahaksi. alkupäässä sanoit erästä anonyymia kirjoittajaa tyttövauvaksi. vähänkin herkempi ihminen saattaa kokea sen haukkumisena. tosin en minäkään sellaisesta pitäisi, jos esitän oman mielipiteeni asiasta ja sitten joku tulee sanomaan minua tyttövauvaksi mielipiteeni perusteella. myöskin, kommenttisi alkupään "jos joku lyö sinua poskelle, käännä toinenkin poskesi hänelle"- juttuun oli varsin lapsellinen, kun sanoit ettet tuntenyt lyöntiä tai nähnyt kättä tulevan näytöstä. erittäin näsäviisas vastaus. kunnon kristittynä sinunhan pitäisi tietää että raamatussa käytetään paljon metaforia.

mutta, np, olen kanssasi kyllä aivan samaa mieltä että nämä wiccat, jotka harrastavat siveettömiä asioita alastomina metsissä, eivät ole mielikuvituksen tuotetta. sellaisiakin ihmisiä on, harmi kyllä. tosin, kukaan tällä palstalla ei ole väittänyt ettei heitä olisi. on hienoa jos joku paneutuu heidän käännyttämiseensä kunnon kristityiksi. mutta, kuten skyneth on todennut, on kahdenlaisia wiccoja. itseasiassa, mikä määrittelee wiccan? joku saattaisi sanoa itseään wiccaksi jo sen takia että käyttää yrttejä ja rakastaa luontoa syvästi, ja kenties silloin tällöin tekee jonkun riitin, joka ei tosin sisällä mitään epäsiveellistä. entä jos tällainen ihminen on kristitty, on hyväksynyt jeesuksen henkilökohtaiseksi vapahtajakseen? jos joku väittää että hän ei voi olla oikea kristitty, olen tyrmistynyt. jos riitit alkavat sisältää epäsiveellisiä asioita, ja jeesukselle ei ole todellista sijaa wiccan sydämessä, ei häntä voi kutsua kristityksi.

np, olet mielestäni antanut hieman luontaantyöntävän kuvan itsestäsi. liian ylpeän. olet vastaillut näsäviisaasti, vaikka jotkut kommenttisi ovat olleet aivan korrekteja. mielestäni et tuolla asenteella pysty levittämään raamatun sanomaa. ei jeesuskaan vastaillut kysymyksiin näsäviisaasti tai lapsellisesti, lauseita väännellen. hän vastasi voimakkaasti, mutta hellästi, niille jotka kysyivät. hän auttoi ymmärtämään niitä, jotka eivät ymmärtäneet. jokaisen pitäisi myös muistaa, ettei jeesus pakota itseään kenenkään elämään, eikä kenenkään pitäisi pakottaa. jeesus antaa mahdollisuuden ihmiselle ottaa hänet vastaan. jeesus on pohjaton rakkaus ja ymmärrys, anteeksianto ja onnellisuus. niin, np, toivon sydämmestäni että olisit ystävällisempi ja etkä niin näsäviisas tai parjaava, ja olisit ymmärtäväisempi erilaisia ihmisiä kohtaan. niinkuin nyt käyttäydyt, voit olla varma, että ihmiset saavat aivan väärän kuvan jeesuksesta ja jumalasta. ymmärrä ihmistä, auta, mutta älä pakota.


kiitos




Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #202  
Vanha 30.10.2006, 05:39
np np ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 155
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Ensimmäiseksi, arvon np, miksi ihmeessä sanot, ettet halua kertoa tärkeintä kriteeriä ollakseen kunnon kristitty? sanot että tietyt tahot voisivat käyttää tietoja hyväkseen ja soluttautua seurakuntaanne. Mutta eikös juuri raamatussa sanota että kristityn on tarkoitus levittää oppiaan ja kertoa raamatun ja jeesuksen sanomaa eteenpäin.
Raamatussa ei sanota, että sitä pitää tehdä tämmöisella forumilla. Jokainen tosikristitty muuten kirjoittaa sanat Raamattu ja Jeesus isoilla alkukirjaimilla. Eli taisit jäädä kiinni. Viestisi vaikuttikin heti alkuun valheelliselta, varsinkin kun se on kirjoitettu anonyyminä.
Lainaus:
quote:
sanot että haluat auttaa vääräoppisia. mutta minä olen saannut sen kuvan ettet ole yrittänyt auttaa, vaan ennemminkin saanut ihmisten olon aika pahaksi. alkupäässä sanoit erästä anonyymia kirjoittajaa tyttövauvaksi. vähänkin herkempi ihminen saattaa kokea sen haukkumisena.
Eli jätit lukematta mitä ko. anonyymi ensin itse kirjoitti. Taidatpa itse olla sama anonyymi, nyt koitat teeskennellä kristittyä.
Lainaus:
quote:
itseasiassa, mikä määrittelee wiccan? joku saattaisi sanoa itseään wiccaksi jo sen takia että käyttää yrttejä ja rakastaa luontoa syvästi, ja kenties silloin tällöin tekee jonkun riitin, joka ei tosin sisällä mitään epäsiveellistä. entä jos tällainen ihminen on kristitty, on hyväksynyt jeesuksen henkilökohtaiseksi vapahtajakseen? jos joku väittää että hän ei voi olla oikea kristitty, olen tyrmistynyt. jos riitit alkavat sisältää epäsiveellisiä asioita, ja jeesukselle ei ole todellista sijaa wiccan sydämessä, ei häntä voi kutsua kristityksi.
Eli mielestäsi sitten voisi sitten yhtä hyvin käydä Ramadan-kuun aikana pyörimässä Kaaban temppelin ympäri ja edelleen väittää itseään kristityksi, koska muslimien pyhiinvaelluksella ei tapahdu mitään epäsiveellistä.
Lainaus:
quote:
np, olet mielestäni antanut hieman luontaantyöntävän kuvan itsestäsi. liian ylpeän. olet vastaillut näsäviisaasti, vaikka jotkut kommenttisi ovat olleet aivan korrekteja. mielestäni et tuolla asenteella pysty levittämään raamatun sanomaa. ei jeesuskaan vastaillut kysymyksiin näsäviisaasti tai lapsellisesti, lauseita väännellen. hän vastasi voimakkaasti, mutta hellästi, niille jotka kysyivät. hän auttoi ymmärtämään niitä, jotka eivät ymmärtäneet. jokaisen pitäisi myös muistaa, ettei jeesus pakota itseään kenenkään elämään, eikä kenenkään pitäisi pakottaa. jeesus antaa mahdollisuuden ihmiselle ottaa hänet vastaan. jeesus on pohjaton rakkaus ja ymmärrys, anteeksianto ja onnellisuus. niin, np, toivon sydämmestäni että olisit ystävällisempi ja etkä niin näsäviisas tai parjaava,
Eli ensin ylistät Jeesusta (pienellä alkukirjaimella) ymmärtäväiseksi ja sitten haukut muita ihmisiä. Onko mielestäsi Jeesus nyt tyytyväinen sinuun?

Niilo Paasivirta
http://www.ilmatar.net/%7Enp/
Vastaa lainaten
  #203  
Vanha 30.10.2006, 15:19
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ei, eipä Raamatussa todellakaan sanota että ihmisten valistamista pitäisi tällaisella foorumilla tehdä. ehkäpä tosin siihen aikaan ei vielä tiedetty että tämmöisiäkin aparaatteja keksitään, vai mitä luulet?
Mutta, aivan, kyllähän sinuakin kohtaan ollaan sanottu täällä pahoja asioita. pahoittelen, kun en niitä viimeisimmässä viestissäni huomioinut. ja minun ei ollut missään vaiheessa tarkoitus loukata sinua. jos sait sen kuvan, pyydän anteeksi.

tähän vertaukseen muslimien pyhiinvaelluksesta. kysehän oli alunalkaen wiccalaisuuden määrittelystä, mutta kun nämä muslimien pyhiinvaellukset ovat jo niin tärkeitä ja oleellisia heidän uskonnolleen. tuskin kukaan todellinen muslimi edes yritäisi kutsua itseään kristityksi. ei, enpä usko että ihminen voi olla muslimi ja kristitty samaan aikaan. mutta wiccalainen ja kristitty. noh, sanoisin että se on mahdollista, mutta senkin määrittely on mielestäni niin tapauskohtaista.

kysyit että onko Jeesus nyt tyytyväinen minuun. uskon että hän on, sillä yritän parhaani mukaan elää hänen tahtonsa mukaan. otan oppia asioista, joissa ensin inhimillisesti erehdyn. katso, olen nyt kirjoittanut Raamatun ja Jeesuksen isolla, niinkuin minulle huomautit. pienehkö mukani tuossa edellisessä viestissä, mutta olen varma että Jeesus ymmärtää ja antaa anteeksi



Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #204  
Vanha 09.11.2006, 18:45
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mielestäni ihminen ei voi olla wicca ja kristitty yhtä aikaa. Raamatussa näet käsketään tappaa velhonaiset ja kielletään esim. magia ja ennustaminen, jotka kuuluvat wiccaan.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #205  
Vanha 11.11.2006, 22:06
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus


[/quote]
Jos asia olisikin niin, ettei viattomia nuoria tyttöjä turmeltaisi wicca-"uskonnolla", niin teidät saatanan vallassa olevat voisi jättää kiehumaan omaan liemeen toistaiseksi. Mutta kun teillä on tämä aggressiivinen käännytysoperaatio, jolla jatkuvasti keräätte tietämättömiä tyttöjä mukaan hyppimään alastomana nuotion ympärille. Yhtenään näkee tuolla torilla wiccoja jakamassa ja käännyttämässä nuoria. Ennen vanhaan siitä seurasi nopeasti esim. tällainen kuulustelu (ja sitten tuomio):

Mutta Suomessa meillä valitettavasti ei ole paljon nyt vielä keinoja. USA:ssa ja Israelissa on "fyysinen painostus" (kidutus) jo laissa sallittua, ja molemmissa muuten myös noituus puolestaan kiellettyä, joten meilläkin on hyvät mahdollisuudet uudistaa tältä osin lainsäädäntöä samaan suuntaan kuin se noissa sivistysvaltioissa on.

[/quote]

Jos todellaki olet sitä mieltä että meitä pitäisi kiduttaa jotta jälleen sinun sanojesi mukaan olisimme ns. puhtaita kristittyjä. niin sinähän se silloin väkisin käännytät! itse kuulun vielä kirkkoon mutta jos jumala ja jeesus on kuten sinä et totisesti tule siihen uskoon itse haluamaan! Kai tiedät että lapsen kidutus on laissa kielletty. se pieni piiskan isku pyllylle siis. niinkuin tuossa aijemmin lausuit!
Itse en harrastele rituaaleja, minkään laisia, enkä kuulu mihinkään ryhmään enkä siis "coveniin"! kukaan ei ketään pakota ryhmiin tai tanssimaan ilkosillaan!
Olet ikäloppu perverssi, hyi! Toivon totisesti ettet enää saa yhtään lasta käsiisi. Toivon totisesti että vanhemmat suojelevat lapsiaan sinunkaltaisiltasi! Tuo on rumaa ja laitonta jos todella olet kuvannut alastomia nuoria! Sinua voisi ihan suoraan syyttää pedofiliasta. keräät siihen kauheuteen liittyvää materiaalia, alastomia nuoria lapsia siis! YÖK!
Jos olet oikeasti tavannut wicca henkilön, tiedät että se ei ole niin kuin sinä sanot. vaan on myös olemassa henkilöitä jotka ikävä kyllä käyttää noituutta huonolla tavalla, ns. mustaa magiaakin kun on olemassa. se ei liity millään tavalla wiccaan. oleppa sinäkin kiltisti ja hommaa itsellesi kunnon työ. vaikka vapaa palo kunta hommat. tai jotain muuta mistä oikeasti on sinulle hyötyä. niinkuin kristin uskossa on olemassa saatanaan uskovia ja sitä palvovia ja jeesuksen nimeen vannovia, on myös ns. valkoisia noitia, ja mustia noitia. ymmärsitkö?

Niinkauan kuin et vahingoita tee niinkuin tahdot, sillä kaikki tulee palaamaan sinulle kolminkertaisena!!!!

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #206  
Vanha 26.12.2006, 20:16
np np ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 155
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Jos todellaki olet sitä mieltä että meitä pitäisi kiduttaa jotta jälleen sinun sanojesi mukaan olisimme ns. puhtaita kristittyjä. niin sinähän se silloin väkisin käännytät!
Väitätkö olevasi viisaampi kuin USA:n kymmenet oikeusoppineet, jotka ovat säätäneet ko. lait? Kysehän ei siis ole käännyttämisestä, vaan fyysisellä painostuksella saadaan kiikkiin terroristeja ja saatananpalvojia, jotka turmelisivat tai johtaisivat kuolemaan satoja tai tuhansia ihmisiä!
Lainaus:
quote:
itse kuulun vielä kirkkoon mutta jos jumala ja jeesus on kuten sinä et totisesti tule siihen uskoon itse haluamaan! Kai tiedät että lapsen kidutus on laissa kielletty. se pieni piiskan isku pyllylle siis. niinkuin tuossa aijemmin lausuit!
Jokainen oikea kristitty kylläkin tietää, että Raamatun mukaan lapsen kurittaminen (poikaa täytyy kurittaa kepillä, tyttöä vitsalla) on nimenomaan sallittua, kun se tehdään rakastaen eikä vihassa. Tämän lakimme kieltää, ja näin ollen joka ikinen kerta ja aina kun tästä asiasta olen puhunut, olen aina painottanut, että kristitty noudattaa tätäkin lakia, vaikka se onkin Raamatun mukaan väärä laki.
Lainaus:
quote:
Itse en harrastele rituaaleja, minkään laisia, enkä kuulu mihinkään ryhmään enkä siis "coveniin"! kukaan ei ketään pakota ryhmiin tai tanssimaan ilkosillaan!
Toisin sanoen, myönnät että tällaisia tapahtuu siis kuitenkin muissa "coveneissa".
Lainaus:
quote:
Olet ikäloppu perverssi, hyi! Toivon totisesti ettet enää saa yhtään lasta käsiisi. Toivon totisesti että vanhemmat suojelevat lapsiaan sinunkaltaisiltasi! Tuo on rumaa ja laitonta jos todella olet kuvannut alastomia nuoria! Sinua voisi ihan suoraan syyttää pedofiliasta. keräät siihen kauheuteen liittyvää materiaalia, alastomia nuoria lapsia siis! YÖK!
Toisin sanoen sinun mielestäsi esimerkiksi lääkärit, jotka hoitavat alaikäisiä, ovat pedofiileja perverssejä. Kaipa sentään luit, mistä ko. kuvausasiassa oli kyse? Siinähän vanhemmat olivat nimenomaisesti pyytäneet asian tutkimista, ja kuvia otettiin vain huolestuneiden vanhempien katsottavaksi, ei todellakaan kenenkään pedofiilin mieliksi! Vai väitätkö ko. alaikäisen tytön vanhempiakin pedofiileiksi? Vain erittäin kieroutuneeseen, sairaaseen mieleen voi tulla ajatuksia, joita sinä esität. Eli jos jotakuta on tässä syytä epäillä pedofiliasta, se olet kylläkin sinä.
Lainaus:
quote:
Jos olet oikeasti tavannut wicca henkilön, tiedät että se ei ole niin kuin sinä sanot. vaan on myös olemassa henkilöitä jotka ikävä kyllä käyttää noituutta huonolla tavalla, ns. mustaa magiaakin kun on olemassa. se ei liity millään tavalla wiccaan. oleppa sinäkin kiltisti ja hommaa itsellesi kunnon työ. vaikka vapaa palo kunta hommat. tai jotain muuta mistä oikeasti on sinulle hyötyä. niinkuin kristin uskossa on olemassa saatanaan uskovia ja sitä palvovia ja jeesuksen nimeen vannovia, on myös ns. valkoisia noitia, ja mustia noitia. ymmärsitkö?
Hyvä, että olet edes jossakin asiassa samaa mieltä. Sitähän minäkin olen koko ajan sanonut, että wiccat palvovat saatanaa (ehkä tahattomasti) harjoittaessaan noituutta. Sinun pitäisi vain tajuta se tosiseikka, että kaikki wiccat ovat käytännössä juuri niitä "mustia noitia", vaikkeivät sitä ehkä itse ymmärtäisikään, koska KAIKKI magia ja noituus ovat aina Saatanasta.
Lainaus:
quote:
Niinkauan kuin et vahingoita tee niinkuin tahdot, sillä kaikki tulee palaamaan sinulle kolminkertaisena!!!!
Toisin sanoen, sinua odottaa uskomustesi mukaan kolminkertainen nimittely pedofiiliksi, koska nimittelit muita siten.


Niilo Paasivirta
http://www.ilmatar.net/%7Enp/
Vastaa lainaten
  #207  
Vanha 28.12.2006, 13:43
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ennen kuin alan kertoa mitä Wiccalaisuus on, kerron mitä se ei ole. Wiccalaisuus ei ole Willow TV-sarjasta Buffy tai Siskoni on noita. Wiccalaisuus on samalla uskonto kuin myös elämäntapa. Se voi toki olla kumpaakin tai vain toista, se on jokaisen Wiccalaisen itse päätettävissä. Jos tulit tänne sivuille, koska näit Sabrina Teini-noidan televisiossa, ja haluat osata samat taiat, suosittelen että palaat takaisin telkkarin ääreen.


Kaiho ja kutsu
Wiccalaisuudelle on aikojen kuluessa haettu jos jonkinlaista selvennystä tai yleispätevää selitystä, ja tässä on minun osani taikapataan. Wiccalaisuus on yhteys luonnon ja maailman kanssa, se on kaiho ja kaipuu joka kutsuu luokseen, ja sen tietää sydämessään. Nykypäivänä Wiccalaisuus jakautuu pääosin tasan kahteen kastiin: Trendi-Wiccat, eli ihmiset jotka lähtevät Wiccaksi koska se on trendikästä, ja ne, jotka löytävän suuntansa kutsun avulla.

Mitä se kutsu sitten on? Jokaisellahan on tietenkin oma mielipiteensä tähän, joten kerron mitä se on minulle. Se on tunne, kun katsot öistä metsää sulkien silmäsi ja tunnet sen kutsuvan luokseen. Se on pisara ja tuoksu aamuista, märkää nurmea, joka saa sinut lähtemään vaeltamaan ja kulkemaan. Se on tunne, kun olet luonnon keskellä ja tiedät olevasi kotona, paikassa, jossa sinulla on hyvä ja turvallinen olla.

Wiccalaisuus ei ole skientologiaa eikä saatananpalvonta - veriuhrimenoja vaan se on olla yhtä maailman kanssa. Toisin kuin suurin osa uskonnoista, Wiccalaisuus ei ole käännytystä tai valistusta, se on jokaisen itsensä vapaaehtoisesti valitsema elämäntapa ja tunne.


Wiccalaisen elementtejä
Luonnon elementit ovat Wiccalaiselle tärkeä asia. Henkilökohtaisesti tärkeinpänä pidän kuuta, sillä sillä on aina ollut tärkeä asema omassa elämässäni. Luonnon kiertokulku, aurinko, sekä luonnon ilmiöt kuuluvat vahvasti jokaisen Wiccalaisen elämään.

Wiccalaisilla on käytännössä kahdeksan eri juhlapyhää vuodessa. Näitä ovat Imbolc, Beltane, Ostara, Litha, Lugnasadh, Mabon, Samhain ja Yule.

Luonnon lisäksi monelle Wiccalaiselle on tärkeä hänen oma Jumalattarensa tai Jumala. Wiccalaiset valitsevat itselleen voimahahmon, jonka tai joiden kautta Wiccalaisen oma luovuus tulee esille. Tämä näkyy pääosin eri koruissa, symboleissa ja rituaaleissa, joissa Wiccalaisen suhde omaan Jumalaan tai Jumalattareensa korostuu monilla eri tavoilla.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #208  
Vanha 28.12.2006, 13:45
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Wiccat ovat aivan tavallisia ihmisiä. He ovat niin kuin kaikki muutkin, jota on tosin vaikea uskoa todeksi, kun tarkastelee heidän ympärilleen syntyneitä myyttejä.

Tässä muutama esimerkki.

Myytti 1: Wiccat ovat liitossa paholaisen kanssa.
Fakta: Wiccan harjoittajat eivät usko paholaiseen, saati että palvelisivat häntä. Wiccat uskovat yksilön vastuuseen eli olemme itse vastuussa kaikesta mitä teemme, niin hyvästä kuin pahastakin. Mitään ulkopuolista voimaa ei voi syyttää omista teoistaan.

Myytti 2: Wiccat harjoittavat mustaa magiaa.
Fakta: Magia ei sinänsä ole hyvää eikä pahaa. Se on sähkön kaltaista neutraalia voimaa. Magian moraali on kiinni sen käyttäjästä, eli sitä voidaan käyttää hyviin ja rakentaviin asioihin tai hajottaviin ja vahingoittaviin toimiin.

Useimmat wiccat pitävät kuitenkin kiinni wiccalaisuuden perussäännöstä, jonka mukaan wicca saa tehdä mitä tahtoo, kunhan ei vahingoita ketään (tai mitään). Valtaosa magiasta tähtää siis muiden ja ympäristön hyvinvointiin.

Myytti 3: Wiccat uhraavat eläimiä.
Fakta: Wiccat kunnioittavat syvästi luontoa ja muiden oikeuksia. He eivät usko,että ihmisillä on lupa hallita eläimiä tai toisiaan. Sen sijaan he uhraavat aikaansa ja energiaansa. Varsinaisina uhrilahjoina käytetään mm. viiniä, jalokiviä tai itse tehtyjä esineitä.

Myytti 4: Wiccalaisuus on pelkkää seksiä ja alastomuutta.
Fakta: Wiccalaisuus on yksi hedelmällisyyteen liittyvistä uskonnoista. Tavallisesti hedelmällisyyteen liitetään aina seksi, mutta hedelmällisyys ei merkitse vain lasten synnyttämistä vaan se on myös uusien ajatusten, tekojen ja tilanteiden syntymistä.

Hedelmällisessä ihmissuhteessa kumpikin auttaa toista kehittämään omia lahjojaan ja rohkaisee toista sen sijaan, että rajoittaisi häntä.

Luonnonuskonnon käsite sekoitetaan usein naturismiin. Wiccalaisuudessa alastomuutta ei vaadita, yksi wiccan periaatteistahan on, että ketään ei pidä pakottaa tekemään mitään sellaista, mikä tuntuu epämukavalta. Jotkut wiccat harjoittavat rituaalejaan alastomina, toiset käyttävät kaapuja ja jotkut tavallisia vaatteita (jotka on kuitenkin varattu vain rituaalikäyttöön).

Myytti 5: Wiccalaisuus ei ole oikea uskonto.
Fakta: Wiccalaisuudessa ei ole yleispäteviä rituaaleja tai kaavoja eikä kirjoitettuja määräyksiä. Wiccojen odotetaan itse päättävän oikeasta ja väärästä. Mikään auktoriteetti ei määrittele, mitä hänen tulisi, tehdä, sanoa ja ajatella. Silti wiccalaisuus täyttää uskonnon kriteerit, joskaan se ei ole kirjauskonto.

Myytti 6: Wiccat pukeutuvat mustaan.
Fakta: Wiccat pukeutuvat miten itse haluavat. Yöaikaan ulkosalla kokoontuessaan wiccat kuitenkin pukeutuvat usein tummiin vaatteisiin. Tummat vaatteet ovat käytännölliset, koska wiccalaiset sytyttävät tulia ja istuvat maassa tai painautuvat kiinni puihin - lika ei näy niin helposti.

Toisaalta tummissa vaatteissa ei myöskään herätä niin paljoa huomiota, koska wiccat eivät halua turhaa "yleisöä" ympärilleen.

Myytti 7: Wiccoilla on pitkät kaavut ja hiippahatut.
Fakta: Monella wiccalla on pitkä kaapu, jota käytetään rituaaleissa usein myös ulkona. Se peittää muun vaatetuksen ja pitää lämpimänä. Hiippahattu ei ole wiccan varuste, vaan lasten tarinoiden velhojen päähine.

Myytti 8: Wiccat meikkaavat paksulti ja käyttävät raskaita koruja.
Fakta: Jotkut tekevät näin, jotkut eivät. Ihan kuten muutkin.

Myytti 9: Wiccat lentävät luudilla.
Fakta: Eipäs kun lentokoneilla. Wiccat käyttävät luutaa lakaistakseen syksyn lehdet puutarhasta tai vertauskuvallisesti puhdistaessaan rituaalialueen. Luutaa käytetään myös joissakin rituaaleissa, esim. wiccalaisissa häissä pariskunta hyppää luudan yli.

Myytti 10: Wiccat keittelevät vahvoja sekoituksia padoissaan.
Fakta: Yrteistä kiinnostuneet wiccat valmistavat rohtoja, salvoja ja voiteita ihan tavallisissa keittiöissä. Nämä keitokset eivät ole tavallisia luonnonlääkkeitä kummempia.

Wiccalaisuudessa pataa käytetään symbolina, lisäksi sitä voidaan pitää ulkosalla tulisijana, sisällä siinä voidaan pitää kynttilöitä.

t: wicca

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #209  
Vanha 28.12.2006, 16:50
np np ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 155
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Wiccat ovat aivan tavallisia ihmisiä. He ovat niin kuin kaikki muutkin, jota on tosin vaikea uskoa todeksi, kun tarkastelee heidän ympärilleen syntyneitä myyttejä.
Tässä muutama esimerkki.
Kumotaanpa ne sitten saman tien.
Lainaus:
quote:
Myytti 1: Wiccat ovat liitossa paholaisen kanssa.
Fakta: Wiccan harjoittajat eivät usko paholaiseen, saati että palvelisivat häntä. Wiccat uskovat yksilön vastuuseen eli olemme itse vastuussa kaikesta mitä teemme, niin hyvästä kuin pahastakin. Mitään ulkopuolista voimaa ei voi syyttää omista teoistaan.
Raamatun mukaan on vain yksi Jumala. Jos uskoo johonkin muuhun, silloin vastustaa Jumalaa, eli palvoo Saatanaa.
Lainaus:
quote:
Myytti 2: Wiccat harjoittavat mustaa magiaa.
Fakta: Magia ei sinänsä ole hyvää eikä pahaa. Se on sähkön kaltaista neutraalia voimaa. Magian moraali on kiinni sen käyttäjästä, eli sitä voidaan käyttää hyviin ja rakentaviin asioihin tai hajottaviin ja vahingoittaviin toimiin.
Mielenkiintoista. Millaisella mittarilla tätä sähkön kaltaista neutraalia voimaa mitataan?
Lainaus:
quote:
Useimmat wiccat pitävät kuitenkin kiinni wiccalaisuuden perussäännöstä, jonka mukaan wicca saa tehdä mitä tahtoo, kunhan ei vahingoita ketään (tai mitään). Valtaosa magiasta tähtää siis muiden ja ympäristön hyvinvointiin.
Eli myönnät, että osa magiasta tähtää siis pahoinvointiin ja muiden vahingoittamiseen. Muutenhan olisit väittänyt, että KAIKKI magia tähtää vain hyvään. Erikoista, äsken vielä magia oli mielestäsi "neutraalia" eikä pahaa.
Lainaus:
quote:
Myytti 3: Wiccat uhraavat eläimiä.
Fakta: Wiccat kunnioittavat syvästi luontoa ja muiden oikeuksia. He eivät usko,että ihmisillä on lupa hallita eläimiä tai toisiaan. Sen sijaan he uhraavat aikaansa ja energiaansa. Varsinaisina uhrilahjoina käytetään mm. viiniä, jalokiviä tai itse tehtyjä esineitä.
Kristityt käyvät jumalanpalveluksessa. Siellä ei tarvitse uhrata mitään, eräästä syystä, joka selviää, kun opettelet kristinuskon perusteiden alkeita.
Lainaus:
quote:
Myytti 4: Wiccalaisuus on pelkkää seksiä ja alastomuutta.
...
Jotkut wiccat harjoittavat rituaalejaan alastomina, toiset käyttävät kaapuja ja jotkut tavallisia vaatteita (jotka on kuitenkin varattu vain rituaalikäyttöön).
Eli myönnät, että wiccalaisuuteen liittyy seksi- ja alastonrituaaleja. Välillä wiccat ovat väittäneet, että koskaan ei tapahdu mitään irstasta. Eli nyt taas välillä tuuliviiri pyörii näinpäin.
Lainaus:
quote:
Myytti 5: Wiccalaisuus ei ole oikea uskonto.
Fakta: Wiccalaisuudessa ei ole yleispäteviä rituaaleja tai kaavoja eikä kirjoitettuja määräyksiä. Wiccojen odotetaan itse päättävän oikeasta ja väärästä. Mikään auktoriteetti ei määrittele, mitä hänen tulisi, tehdä, sanoa ja ajatella. Silti wiccalaisuus täyttää uskonnon kriteerit, joskaan se ei ole kirjauskonto.
Eli wiccassa ei ole mitään uskonnon piirteitä joten se siis "täyttää uskonnon kriteerit". Aika erikoinen päättelyketju. Sitten voidaan vaikka päätellä, että koska nosturit ovat usein oransseja, niin se todistaa näin ollen aivan päivänselvästi wiccalaisuuden olevan muhamettilaisuutta.
Lainaus:
quote:
Myytti 6: Wiccat pukeutuvat mustaan.
Fakta: Wiccat pukeutuvat miten itse haluavat. Yöaikaan ulkosalla kokoontuessaan wiccat kuitenkin pukeutuvat usein tummiin vaatteisiin. Tummat vaatteet ovat käytännölliset, koska wiccalaiset sytyttävät tulia ja istuvat maassa tai painautuvat kiinni puihin - lika ei näy niin helposti.
Toisaalta tummissa vaatteissa ei myöskään herätä niin paljoa huomiota, koska wiccat eivät halua turhaa "yleisöä" ympärilleen.
Eli wiccoilla siis on jotain salattavaa, sellaista, mitä ei sovi näyttää. (Kristityillä ei muuten mitään sellaista ole.)
Lainaus:
quote:
Myytti 7: Wiccoilla on pitkät kaavut ja hiippahatut.
Myytti 8: Wiccat meikkaavat paksulti ja käyttävät raskaita koruja.
Hassua, että wiccoille näyttävät vaatteet ja ulkonäkö olevan kovin tärkeitä, niin että niitä pitää suorastaan selitellä.
Lainaus:
quote:
Myytti 10: Wiccat keittelevät vahvoja sekoituksia padoissaan.
Fakta: Yrteistä kiinnostuneet wiccat valmistavat rohtoja, salvoja ja voiteita ihan tavallisissa keittiöissä. Nämä keitokset eivät ole tavallisia luonnonlääkkeitä kummempia.
Toivottavasti wiccat ovat sitten tietoisia siitä, että Suomenkin luonnosta löytyy runsaasti erittäin myrkyllisiä kasveja ja sieniä, ja jopa huumeita. Tai ehkäpä he ovatkin siitä tietoisia? Kummallista, että muiden uskontojen harjoittajilla ei ole tarvetta keitellä padoissa myrkkyjä, eikä todellakaan myöskään kristityillä.
Lainaus:
quote:
Wiccalaisuudessa pataa käytetään symbolina, lisäksi sitä voidaan pitää ulkosalla tulisijana, sisällä siinä voidaan pitää kynttilöitä.
Eikö siinä nyt sitten enää keitelläkään epämääräisiä keitoksia?

Nämä sinun kummalliset myyttisi olit määritellyt itse, ja vastailit niihen itse "faktoilla", joista puuttuivat kaikki perustelut ja näyttö.

Lisäksi mitä todennäköisemmin et edes kirjoittanut listaasi itse, vaan kopioit sen luvatta joltain web-sivustolta. En viitsi tarkistaa, koska minua ei paljon kiinnosta lueskella wiccojen propagandasivustoja - etenkin jos niiden laatu on tuota luokkaa.

Niilo Paasivirta
http://www.ilmatar.net/%7Enp/
Vastaa lainaten
  #210  
Vanha 25.06.2007, 02:44
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

On tämä kyllä niin vitsi sivusto että ihan naurattaa. Omituista huumoria kyllä, mutta todella hyvää sellaista.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #211  
Vanha 26.06.2007, 09:12
np np ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 155
Perusasetus

Lainaus:
quote:
On tämä kyllä niin vitsi sivusto että ihan naurattaa. Omituista huumoria kyllä, mutta todella hyvää sellaista.
Ehkä, mutta onneksi täällä on myös asioihin keskittyviä palstoja, joilla tarkoitus on keskustella asiallisesti yhteiskuntamme asioista, kuten tämä "Niilo Paasivirta - Correct Opinions" -palsta. Tietysti urhean uljaan sankarillisen rohkeat anonyymit tulevat tänne vain herjaamaan ja inttämään, ja rohkeana menevät urheasti heti pois ja ovat hiljaa, kun niille lyödään faktat eteen.

Niilo Paasivirta
http://www.ilmatar.net/%7Enp/
Vastaa lainaten
  #212  
Vanha 11.08.2007, 11:43
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tuohon wicca voi olla kristitty sanoisin että ei todellakaan voi.
Joku kertoi että voi rakastaa Jeesusta ja luontoa ja silloin tällöin suorittaa siveellisiä 'riittejä'. Mikä on riitti? Se on noituutta ja tässä tapauksessa epäjumalanpalvelus. Raamattu kieltää noituuden.

Siihen taas, etteikö foorumeilla voisi levittää uskoaan, niin miksei voisi? Foorumit ovat hyvä tapa tavoittaa ihmisiä. Ja ei ole mitään oikeaa syytä olla kertomatta oikean kristityn perimmäistä aatetta uskossaan. Se on usko Herraan Jeesukseen ja siihen että hän armosta vapahtaa kaikki jotka häneen uskoo. Tähän joku voisi sanoa että wicca voi uskoa Jumalaan. Mutta miksi hän ei sitten noudata Herran lakia vaan tieten tahtoen rikkoo sitä?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #213  
Vanha 27.09.2007, 13:46
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Hei! Niilo/Lars, joka metsissä ilta myöhään juokset kuvailemassa nuoria tyttöjä.Heitä nyt huolesi pois näistä nuorista tytöistä ja keskity hakemaan apua itsellesi.Kirjotteleeko sinun mielestäsi normaali aikuinen, kulkevansa yöllä metsissä kuvaamassa nuoria tyttöjä? Ymmärrätkö itse, ettei ole kaikki kohdaan, kun aikuinen mies kirjottelee yksityis kohtaisesti kuvaillen nuoren tytön sitomista sänkyyn ja paljaille pakaroille pyllylle antamista piiskalla.Samoin kuvaukset nuorten tyttöjen tanssimisesta iho kimaltaen hikisenä ja vartalot toisiinsa kietoutuneena."Samoin norjat tyttöjen alastomat vartalot" Pitäisi hälytys kellot alkaa soida päässä! Olen itse wicca enkä totisesti teini ikäinen. Samoin mieheni ja tyttäreni ovat wiccoja(täysin oma aloitteisesti ja omasta tahdostaan). Eli nyt tuli sinule kiperä paikka, et pääsekkään antamaan meille pylle etkä isän kädestä! Ikääkin on sen verran, että tuskin sinua edes kiinnostaa.Wiccasta en ala kanssasi väitellä se on turha keskustelu, joka ei johda mihinkään fanaattisen katsomuksesi vuoksi. Kovin rakentava keskustelu siitä ei syntyisi.Silti sinunkin on pakko hyväksyä tosi asia, jota et voi muuttaa on muitakin uskontoja ja elämän katsomuksia ei vain yksi ainoa kristinusko.Mites muuten, kun paasaat tässä synnistä ja raamatusta niin kristitythän Käyttivät mm. koe eläiminä orpolapsia, köyhiä, mielenterveys potilaita ja vammaisia testaamaan lääkkeitä ja sähköshokin vaikutuksia nunnien välityksellä.Naisia, köyhiä, mielenterveys potilaita ja köyhiä, joilla ei ollut mahdollisuutta taloudellisesti eikä juridisesti puolustautua poltettiin roviolla, raiskattiin, kidutettiin ja pahoinpideltiin. Ja kun kristin usko tänne pohjiseen tuotiin niin pakottamallahan se tehtiin ja tappamalla ellei kääntynyt uskoon. Esille on tullut todistettavasti myös lukemattomia lasten seksuaalisia hyväksikäyttö ja raiskaus syytteitä kristityille papeille...eli se siitä synnistä ja rituaaleista.Raamattukin on moneen kertaan käännetty ja muuteltu ja joitain kohtia poistettu ja tulkattu nyky muotoon ja kieleen, Jumalako on sen muuttanut???Jospa kiinnostuisit ihan vaan oma ikäisistäsi ja jättäisit vähemmälle ylenmääräisen kiinnostuksesi ja fantasiasi nuoriin tyttöihin.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #214  
Vanha 28.09.2007, 07:17
np np ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 155
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Hei! Niilo/Lars, joka metsissä ilta myöhään juokset kuvailemassa nuoria tyttöjä.Heitä nyt huolesi pois näistä nuorista tytöistä ja keskity hakemaan apua itsellesi.Kirjotteleeko sinun mielestäsi normaali aikuinen, kulkevansa yöllä metsissä kuvaamassa nuoria tyttöjä?
Eli sinun mielestäsi vanhempien pitäisi jättää tytöt heitteille ja antaa heidän liukua huumeiden käyttöön jne. Oletko huumekauppias, kun tuollaista ehdottelet?
Lainaus:
quote:
Ymmärrätkö itse, ettei ole kaikki kohdaan, kun aikuinen mies kirjottelee yksityis kohtaisesti kuvaillen nuoren tytön sitomista sänkyyn ja paljaille pakaroille pyllylle antamista piiskalla.
Samoin kuvaukset nuorten tyttöjen tanssimisesta iho kimaltaen hikisenä ja vartalot toisiinsa kietoutuneena."Samoin norjat tyttöjen alastomat vartalot" Pitäisi hälytys kellot alkaa soida päässä!
Tosiaan, hälyttävää on, kuinka sinua tuntuvat kiinnostavan asiassa pelkästään nuorten tyttöjen alastomuus ja piiskaaminen. Ruumiillinen kuritus ei edes ole enää sallittua Suomen laissa, silti se tuntuu sinua kiihoittavan. Ennen vanhaan, kun Raamatun mukainen kasvatus oli vielä käytettävissä, kuritusta ei koskaan saanut antaa vihassa eikä kiihkossa.
Lainaus:
quote:
Olen itse wicca enkä totisesti teini ikäinen. Samoin mieheni ja tyttäreni ovat wiccoja(täysin oma aloitteisesti ja omasta tahdostaan). Eli nyt tuli sinule kiperä paikka, et pääsekkään antamaan meille pylle etkä isän kädestä! Ikääkin on sen verran, että tuskin sinua edes kiinnostaa.
Noista keksimistäsi jutuista voi päätellä, että ikäsi on noin 11-15 vuotta, eli totta, eipä juuri kiinnosta.
Lainaus:
quote:
Wiccasta en ala kanssasi väitellä se on turha keskustelu, joka ei johda mihinkään fanaattisen katsomuksesi vuoksi. Kovin rakentava keskustelu siitä ei syntyisi.
Suomeksi siis sinulla ei olisi enää mitään argumentteja wiccan puolesta, joita ei olisi jo pelkästään tässäkin viestiketjussa jo kumottu useita kertoja, eli et uskalla edes yrittää. Myönnät siis, että et voi mitenkään puolustaa okkultismia ja noituutta.
Lainaus:
quote:
Silti sinunkin on pakko hyväksyä tosi asia, jota et voi muuttaa on muitakin uskontoja ja elämän katsomuksia ei vain yksi ainoa kristinusko.
Eli koska sinulla ei ole mitään argumentteja, tästä seuraa, että sinun väitteesi olisi "pakko hyväksyä". Aika mielenkiintoinen näkemys. Nythän minä voin sitten sanoa, että sinun on pakko muuttaa nyt heti Pohjois-Koreaan. Siitähän ei ole esitetty mitään argumentteja.
Lainaus:
quote:
Mites muuten, kun paasaat tässä synnistä ja raamatusta niin kristitythän Käyttivät mm. koe eläiminä orpolapsia, köyhiä, mielenterveys potilaita ja vammaisia testaamaan lääkkeitä ja sähköshokin vaikutuksia nunnien välityksellä.
Olisiko tällaisesta kristittyjen toiminnasta jotain näyttöä ja todisteita. Kuulostaa muuten todella vainoharhaiselta. Ovatko kristityt kenties laittaneet sinun mielestäsi sinunkin aivoihisi sähköshokkeja nunnien välityksellä? Mietipä, miltä tuollainen kuulostaa.
Lainaus:
quote:
Naisia, köyhiä, mielenterveys potilaita ja köyhiä, joilla ei ollut mahdollisuutta taloudellisesti eikä juridisesti puolustautua poltettiin roviolla, raiskattiin, kidutettiin ja pahoinpideltiin.
Ahaa, puhut KATOLISTEN inkvisition toiminnasta. Jos et vielä ole huomannut, niin katolisethan eivät ole oikeastaan kristittyjä lainkaan.
Lainaus:
quote:
Ja kun kristin usko tänne pohjiseen tuotiin niin pakottamallahan se tehtiin ja tappamalla ellei kääntynyt uskoon.
Puhut jälleen katolisesta toiminnasta. Sitten kun tänne tuotiin totinen kristinusko, niin se tuotiin puhumalla Pyhässä hengessä ja kertomalla totuus!
Lainaus:
quote:
Esille on tullut todistettavasti myös lukemattomia lasten seksuaalisia hyväksikäyttö ja raiskaus syytteitä kristityille papeille...eli se siitä synnistä ja rituaaleista.
Hienoa, nythän varmaankin saamme kuulla esimerkiksi 10 tapauksesta sekä saamme nähdä nämä kiistattomat todisteet nimenomaan totisten kristittyjen pappien syytteistä ja tuomioista? Unohdit nimittäin jotenkin vahingoissa heti laittaa mukaan vaikkapa juuri 10 näistä lukemattomista todisteista.
Lainaus:
quote:
Raamattukin on moneen kertaan käännetty ja muuteltu ja joitain kohtia poistettu ja tulkattu nyky muotoon ja kieleen, Jumalako on sen muuttanut???
Aivan totta, kun puhutaan harhaopeista, mutta onneksi tosikristityillä on kuitenkin se ainoa oikea Raamattu, joka koostettiin Jumalan avulla Englannissa. Se on King James Bible. Siinä on se aito, alkuperäinen Jumalan sana. Suomalaista käännöstäkin voi käyttää - 1933/38 käännöstä, joka on melko hyvä, kunhan muistaa tarkistaa oikeat jakeet alkuteoksesta, jos on pienintäkään epäselvyyttä.
Lainaus:
quote:
Jospa kiinnostuisit ihan vaan oma ikäisistäsi ja jättäisit vähemmälle ylenmääräisen kiinnostuksesi ja fantasiasi nuoriin tyttöihin.
Minusta näytti kyllä siltä, että sinä, joka väität olevasi muka kahden tytön äiti, kiihoituit nimenomaan alastomien, hikisten tyttöjen piiskauksesta (tosikristitty ei milloinkaan kiihoittuisi sellaisesta!) niin paljon, että et paljon muusta osannut kirjoittaakaan. Varsinkin unohdit kaikilta väitteiltäsi tuossa kiihkossa pois perustelut, näytön ja todisteet - vaikka ylpeänä julistit jopa "todistettavasti" tapahtuneista "lukemattomista" tapauksista joissa vieläpä oli asialla nimenomaan "kristityt" papit (et muuten tarkentanut, tarkoititko juuri totisia kristittyjä vai kenties katolisia, luterilaisia, tai jotain muita lahkolaisia).

Niilo Paasivirta
http://www.ilmatar.net/%7Enp/
Vastaa lainaten
  #215  
Vanha 30.09.2007, 12:10
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Just niin.Ole vaan tiukkana oikeassa en lähde mukaan turhaan keskusteluun.Ainakin on tosi asia fakta, jota et voi muuttaa se, että kenenkään ei ole pakko kristittynä olla.muitakin elämänkatsomuksia on vänkäät vastaan vaikka miten.Kato vaan ,minäkö se nuo kirjotinkin tyttöjen piiskaamiset ym. Näppärästi käännetty.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #216  
Vanha 01.10.2007, 05:21
np np ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 155
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Just niin.Ole vaan tiukkana oikeassa en lähde mukaan turhaan keskusteluun.
Eli myönnät hävinneesi keskustelun.
Lainaus:
quote:
Ainakin on tosi asia fakta, jota et voi muuttaa se, että kenenkään ei ole pakko kristittynä olla.
Aivan. Jumala on antanut vapaan tahdon. Voit aivan vapaasti lähteä palvomaan saatanaa, joudut sitten kuoltuasi helvettiin ikuiseen kidutukseen.
Lainaus:
quote:
muitakin elämänkatsomuksia on vänkäät vastaan vaikka miten.Kato vaan ,minäkö se nuo kirjotinkin tyttöjen piiskaamiset ym.
Niin teit.

Niilo Paasivirta
http://www.ilmatar.net/%7Enp/
Vastaa lainaten
  #217  
Vanha 01.10.2007, 12:41
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Niin tuohan oli sinun ajatuksesi, että olen hävinnyt keskustelun.Tietääkseni en ole missään kilpailussa ollutkaan, mutta jos haluat näin ajatella niin ole hyvä vaan.Kyllä olet lapsellinen jankuttava mies.Itse en koe mitään hävinneeni, paitsi erään laskun, johon unohdin viite numeron laittaa.Sitä paitsi näyttää tuossa aika paljon ihmiset huomauttaneen muutkin liiallisesta kiinnostuksestasi, näihin tyttöihin.Mutta ole vaan oikeassa, kun se sinut niin onnelliseksi tekee. Kaikille Wiccoille, luonnon uskonnon harjoittajille ja Nk. "pakanoille" voimia!Yhdessä olemme vahvoja ja meitä on yllättävän paljon, huomasin kerran asiaa tutkiessani.Loistavaa. Black Cat

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #218  
Vanha 02.10.2007, 04:31
np np ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 155
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Niin tuohan oli sinun ajatuksesi, että olen hävinnyt keskustelun.Tietääkseni en ole missään kilpailussa ollutkaan, mutta jos haluat näin ajatella niin ole hyvä vaan.Kyllä olet lapsellinen jankuttava mies.
Eli ensin yrität luikerrella pois, että et ole muka mitään väittänytkään, ja sen päälle on sitten pakko käydä henkilöön, kun sinua harmittaa tappio niin kovasti ja sinulla ei ole mitään asia-argumentteja.
Lainaus:
quote:
Itse en koe mitään hävinneeni, paitsi erään laskun, johon unohdin viite numeron laittaa. Sitä paitsi näyttää tuossa aika paljon ihmiset huomauttaneen muutkin liiallisesta kiinnostuksestasi, näihin tyttöihin.
Sinun kirjoituksesihan se lähes pelkästään niiden alastomien hikisten tyttöjen ympärillä pyöri. Häpeätkö nyt sitä noin kovasti, että sekin on pakko projisoida johonkuhun muuhun?
Lainaus:
quote:
Mutta ole vaan oikeassa, kun se sinut niin onnelliseksi tekee.
Miksi sitten jatkat inttämistä, kun myönnät taas hävinneesi? Äsken vielä julistit, että et ole missään väittelyssä edes ollutkaan. Peruitko nyt taas senkin?
Lainaus:
quote:
Kaikille Wiccoille, luonnon uskonnon harjoittajille ja Nk. "pakanoille" voimia!Yhdessä olemme vahvoja ja meitä on yllättävän paljon, huomasin kerran asiaa tutkiessani.Loistavaa. Black Cat
Wiccalaisuus ei ole yhtenäinen uskonto vaan wicca-uskonnon harjoittajien näkemykset poikkeavat toisistaan hyvinkin paljon. Wiccalaisuudessa ei ole pyhiä kirjoja, ei pappeja eikä yhtenäistä oppirakennelmaa. Se ei siis täytä uskonnon tunnusmerkkejä. Eli sellainen on se teidän "yhdessä". Wiccalaisuutta ei hyväksytty rekisteröidyksi uskonnoksi.

Onko sinulla muuten mitään näyttöä tästä "yllättävän paljon" -määrästä? Ai ei vai. Niin arvelinkin.

Vastakkaista näyttöä löytyy. "Uuspakanalliseen wicca-liikkeeseen on arvioitu kuuluvan noin pari sataa henkeä" (Sjöblom 2000) (Tom Sjöblom on tutkija, joka on tutkinut juuri mm. wicca-noituutta.)

Titus Hjelm: "Koska wiccat ovat vasta järjestäytyneet ja koska liikkeen rajat ovat varsin liikkuvat, on vaikeaa tehdä minkäänlaisia arvioita heidän lukumäärästään. Monet wiccoista kuuluvat useampaan kuin yhteen yhdistykseen, eikä wiccan harjoittajista ole mitään muuta rekisteriä. Tästä syystä arviot lukumääristä ovat väistämättä hataralla pohjalla. Aktiivisia harjoittajia arvioidaan olevan 500-1000."

evl.fi: "Kirkkoon kuuluu 82,4 % suomalaisista eli 4 384 442 henkilöä (31.12.2006)".

Rohkeimmankin arvion mukaan wiccoja on siis 0,02 % suomalaisista, todennäköisemmin 0,0038 %.

Onko sinulla nyt tarkempia ja tutkittuja numerotietoja wiccojen "yllättävän suuresta" määrästä... ai niin, sinähän et ollut edes missään keskustelussa mukana, joten et voi koskaan yrittääkään esittää mitään asia-argumentteja.

Niilo Paasivirta
http://www.ilmatar.net/%7Enp/
Vastaa lainaten
  #219  
Vanha 04.10.2007, 16:43
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Koska arvio on asia argumentiksi muuttunut?AI niin nyt varmaan taas itse sanoin tuon.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #220  
Vanha 05.10.2007, 05:44
np np ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 155
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Koska arvio on asia argumentiksi muuttunut?AI niin nyt varmaan taas itse sanoin tuon.
Ahaa, sinulla on sitten pätevät perustelut wicca-tutkijoiden ja kirkon tutkimuskeskuksen arvioita vastaan, eli sinulla on hallussasi ne eksaktin tarkat lukemat muista, paljon pätevämmistä lähteistä.

Mutta nyt sinulle kävi niin hullunkurisen hassusti, että vahingoissa jostain ihmeen omituisen kummasta syystä UNOHDIT LAITTAA NE PÄTEVÄT LUKEMASI TUOHON VIESTIISI! Nyt kiireen vilkkaa tutkimusviitteet ja lähteet mainiten, hopi hopi.

Muutenhan inttämisesi on täysin merkityksetöntä, joutavaa roskaa. Ethän nyt anonyymisti tietenkään sellaista toki kirjoittele?

Niilo Paasivirta
http://www.ilmatar.net/%7Enp/
Vastaa lainaten
  #221  
Vanha 02.03.2008, 20:16
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Toiseksi tärkein kriteeri on tietenkin se, että totinen kristitty noudattaa tarkkaan Raamatun sanaa ja tietää, mikä on se lopullinen ja oikea Raamattu, josta totuus löytyy.
Onko se seurakunta, johin sinä Niilo kuulut ainoa oikeaoppinen ja oletko sinä mielestäsi totinen kristitty? Mistä löytyy lopullinen oikea raamattu? Minä haluaisin sellaisen, että voisin lukea oikeaa Jumalan Sanaa ja tulla kaltaiseksesi totiseksi kristityksi.

Noudatatteko te sananmukaisesti Raamattua? Esim. peittävätkö teidän seurakunnassanne naiset päänsä kirkossa, tai ovatko naiset mykkinä hiljaa seurakuntanne tilaisuuksissa ja kysyvät vasta kotona miehiltään mitä pappi oikeasti sanoi? Pidättekö te orjia? Kuritatteko lapsianne ruumiillisesti?



Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #222  
Vanha 03.03.2008, 05:38
np np ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 155
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Toiseksi tärkein kriteeri on tietenkin se, että totinen kristitty noudattaa tarkkaan Raamatun sanaa ja tietää, mikä on se lopullinen ja oikea Raamattu, josta totuus löytyy.
Onko se seurakunta, johin sinä Niilo kuulut ainoa oikeaoppinen ja oletko sinä mielestäsi totinen kristitty?
Oletko kyselyiässä? Millään kysymyksilläsi ei ole mitään tekemistä tämän keskusteluketjun aiheen kanssa.

Luultavasti emme ole ainoa seurakunta, joka noudattaa aivan kirjaimellisesti oikeaa Raamattua ja on tarkalleen samanlainen kuin alkuperäinen alkukirkko. Suomesta en ole vielä löytänyt toista totista kristittyä seurakuntaa, mutta USA:ssa todennäköisesti sellainen on.
Lainaus:
quote:
Mistä löytyy lopullinen oikea raamattu? Minä haluaisin sellaisen, että voisin lukea oikeaa Jumalan Sanaa ja tulla kaltaiseksesi totiseksi kristityksi.
Se löytyy ihme kyllä nykyään jopa internetin puolelta. Kyseessähän on tietenkin King James Bible. Se koottiin täysin ilman katolista eksytystä 1600-luvulla Englannissa.
Lainaus:
quote:
Noudatatteko te sananmukaisesti Raamattua? Esim. peittävätkö teidän seurakunnassanne naiset päänsä kirkossa, tai ovatko naiset mykkinä hiljaa seurakuntanne tilaisuuksissa ja kysyvät vasta kotona miehiltään mitä pappi oikeasti sanoi? Pidättekö te orjia? Kuritatteko lapsianne ruumiillisesti?
Suomen laki on tällä hetkellä ristiriidassa Raamatun kanssa, eli valtaosa kansasta ei voi mitenkään noudattaa sanaa kirjaimellisesti. Mutta katso esim. Matt. 22:17-21, niin ehkä alat saavuttaa pienen ymmärryksen hitustakaan siitä, mistä on kyse.

Mitä noihin yksityiskohtiin tulee, näkee heti, että olet tarkoitushakuisesti yrittänyt etsiä muka "hankalia" Raamatunkohtia ja lisäksi tulkinnut niitä väärin - sitäpaitsi jätit viitteet Raamattuun pois, eli et oikeasti ole edes lukenut Raamattua.

Koska viestisi ei edes liittynyt millään tavalla aiheeseen, en rupea edes vastaamaan tuollaisiin tarkoitushakuisiin kysymyksiin. Miksi minä näkisin vaivaa, kun et itsekään viitsinyt edes tarkistaa ko. asioita ensin Raamatusta ja hakea noille väitteillesi edes mitään perusteita.

Niilo Paasivirta
http://www.ilmatar.net/%7Enp/
Vastaa lainaten
  #223  
Vanha 03.03.2008, 11:57
KariSalmelainen KariSalmelainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 17.02.02
Sijainti: Ulan Bator, Mongolia.
Viestit: 785
Perusasetus

Hyvä Niilo. Jatka taisteluasi saatanaa vastaan!

- Silloin tällöin PetriSimolin.COMissa järjestetään megachatteja. Megachat tarkoittaa suomeksi illan pituista chattia jossa tietyin väliajoin jaetaan ilmaista tavaraa pois pienien tehtävien viihdyttämänä. -
Vastaa lainaten
  #224  
Vanha 04.03.2008, 18:15
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Oletko kyselyiässä? Millään kysymyksilläsi ei ole mitään tekemistä tämän keskusteluketjun aiheen kanssa.

Mitä noihin yksityiskohtiin tulee, näkee heti, että olet tarkoitushakuisesti yrittänyt etsiä muka "hankalia" Raamatunkohtia ja lisäksi tulkinnut niitä väärin - sitäpaitsi jätit viitteet Raamattuun pois, eli et oikeasti ole edes lukenut Raamattua.

Koska viestisi ei edes liittynyt millään tavalla aiheeseen, en rupea edes vastaamaan tuollaisiin tarkoitushakuisiin kysymyksiin. Miksi minä näkisin vaivaa, kun et itsekään viitsinyt edes tarkistaa ko. asioita ensin Raamatusta ja hakea noille väitteillesi edes mitään perusteita.
Kyllä minä Raamattuni olen lukenut ja jotain ymmärtänytkin. Kyselyikä on muuten koko ikä. Miksi ihmeessä tiedonhalun jossain vaiheessa pitäisi loppua? Olen utelias ja kiinnostunut asioista ja siksi sinulta kysyin niitä. Eivät nuo kysymykset mitään hankalia ole, vaan ainakin minusta selkeitä. Halusin vain vaihtoehtoisen näkemyksen ja herättää sinua ajattelemaan vauhkoamisesi sijaan. Kyllä sinä nuo mainitsemani kohdat Raamatussa tiedät, eli miksi turhaan viitteitä antaisin. Asia olisi eri, jos olisit ollut Raamattua lukematon ja siitä tietämätön. Et vain haluaisi kommentoida niitä laiskuuttasi tai ylimielisyyttäsi.

Minä en väittänyt mitään, vaan esitin kysymyksiä. Kiitos muuten antamistasi vastauksista. Esittämieni kysymysten tarkoitus oli yrittää osoittaa, kuinka ihminen ei yksinkertaisesti pysty täydellisesti toteuttamaan kaikkia Raamatun käskyjä. Myönnän toki, että olivat huonoja esimerkkejä mutta pointtini tuli varmaan kuitenkin selville. Senkin sinä tiedät mikä Raamatussa olevien käskyjen tarkoitus on, eli ei siitä sen enempää. Ja toinen kysymyksieni tarkoitus oli yrittää saada sinut ymmärtämään, ettei sinulla/teillä ole ole yksinoikeutta totuuteen. Voitko muuten ystävällisesti antaa "oikean" tulkinnan noista kohdista jos kerta minun tulkintani oli väärä. Vaikka en edes esittänyt mitään tulkintaa. Olen ihan vilpittömästi utelias ja tiedonhaluinen, eikä tarkoitukseni ole rienata.

Itse ketjun aiheesta ei minulla ole mitään sellaista sanottavaa, jota ei tässä olisi sanottu. Ugh, olen puhunut.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #225  
Vanha 04.03.2008, 20:58
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Perustan käsittelemästämme asiasta nimimerkilläni oman threadinsa, "Oikea tulkinta"

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 04:09 (GMT +2).