Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.09.2014, 22:08
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Auton sisäpesu / verhoilun puhdistus


Tämä saattaa kuulostaa hullulta mutta oon miettinyt ihan vakavasti kokeilla että mille Cäppi näyttäis oikeasti puhtaana.

Onko ehdotuksia millä saadaan 27 vuotta vanhat liat pois lattiaverhoiluista, penkeistä, katosta ja kaikkialta muualta? Mietin että jos kokeilis ensin jotain asiaankuuluvia kemikaaleja ja sitten höyryimuria, muita ideoita / vinkkejä?

__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.09.2014, 05:27
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NiFa1 Näytä viesti
Tämä saattaa kuulostaa hullulta mutta oon miettinyt ihan vakavasti kokeilla että mille Cäppi näyttäis oikeasti puhtaana.

Onko ehdotuksia millä saadaan 27 vuotta vanhat liat pois lattiaverhoiluista, penkeistä, katosta ja kaikkialta muualta? Mietin että jos kokeilis ensin jotain asiaankuuluvia kemikaaleja ja sitten höyryimuria, muita ideoita / vinkkejä?
Lattiaverhoilut irrallaan painepesurilla, penkit irrallaan tekstiilipesurilla, muoviosat rätillä ja tarvittaessa harjalla.

Mitä ainetta kattoverhoilu on?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.09.2014, 06:47
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lattiaverhoilut saa pestyä pesukoneessa, riippuu tietty vähän maton koosta ja paksuudesta mahtuuko rumpuun. Noi Bilteman (ja vastaavat) penkinpesuaineet on osoittautuneet aika heikkotehoisiksi.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.09.2014, 07:30
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Höyrypesuri jostain vuokralle, semmonen hyvä. Ainaki penkeissä toimii hiton hyvin.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.09.2014, 07:56
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.846
Perusasetus

Ääni höyrypesurille. Sillä lähtee paska verhoilusta. Verkkokauppa.com myy sellaista edullista kiinan ihme höyrypesuria. Sopii tuohon satunnaiseen käyttöön erittäin hyvin. Itse taisin maksaa siitä joku 40€ luokkaa. Ei se mikään maailman paras laite ole, mutta ajaa hommansa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.09.2014, 08:04
hunter x:n Avatar
hunter x hunter x ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.09.09
Sijainti: ironlake
Viestit: 191
Perusasetus

Kärcherin pesurilla mikä suihkuttaa veden jä imee saman tien pois, nimee en paremmin tiä mut kuitenkin sellaisella olen pessyt useammasta autosta penkit ja pesuaineena olen käyttänyt astianpesukoneen tablettia. Aika mustaa pesuvettä on keruu säiliöön tullut ja penkit on lähteny hyvin puhtaaks.
__________________
--dance with the devil--
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.09.2014, 08:29
Korkkis Korkkis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.13
Sijainti: Helsinki
Viestit: 81
Perusasetus

Hei,

Itse olen käyttänyt laitetta nimeltä Painehuuhtelulaite eli sama mitä HunterX tuossa jo mainitsikin. ja mielestäni on toimiva laite. Noita saa ainakin pääkaupunkiseudulta vuokrattua. Eli suosittelen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.09.2014, 09:20
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hunter x Näytä viesti
Kärcherin pesurilla mikä suihkuttaa veden jä imee saman tien pois, nimee en paremmin tiä mut kuitenkin sellaisella olen pessyt useammasta autosta penkit ja pesuaineena olen käyttänyt astianpesukoneen tablettia. Aika mustaa pesuvettä on keruu säiliöön tullut ja penkit on lähteny hyvin puhtaaks.
Joo tuommoinen Kärcherin höyrypesuri-imuri on kaverilla ja aattelin sillä kokeilla, mutta mietin että pitäiskö vielä lätkiä jotain kemikaalia ennen pesua vai vetäiskö ihan vaan höyryllä. Miepä alan kokeilemaan ja laittelen ennen ja jälkeen kuvia ku kerkiän!
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.09.2014, 10:50
Källbacka Källbacka ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.09.12
Sijainti: v-s
Viestit: 72
Perusasetus

Jos on tosissaan paskaset verhoilut, niin sotke pyykinpesuainetta lämpimään veteen ja ruiski vaikka suihkupullolla kosteiksi verhoilut. Anna vaikuttaa hetki (5-X min) ja vetele höyrypesurilla perässä. Toki sitten jää sitä kuivumisaikaa, kun alkuun kostuttaa reilummin, mutta tulee myös puhtaammaksi kuin pelkällä pesurilla. Nuo OmoColorit ja Arielit, mitä nyt kaapissa on sattunut olemaan, ovat toimineet ihan jees pesuaineina.
__________________
100% matala-autoilija since 02-2016.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.09.2014, 20:59
2x4WD 2x4WD ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.05.05
Sijainti: TAMPERE, Finland.
Viestit: 561
Perusasetus

Painepesurilla oon pessy koko auton sisältä. Kojelauta kannattaa suojata ettei sähkölaitteet kastu. Aloitin chevy astrosta ja kans cruiseria pessy. Astro oli maton peitossa kaikkalta (Star craft) ja vettä vaan sisään. Tosin kannattaa katsoa sääennuste että on hellettä luvassa viikko eteen päin niin kuivuukin. Ikkunat raolleen ja aurinkoon. Ja pestessä auto kallelleen että valuu vedet pois.
Käytin joskus auton sisäpesussa ja kysyin millä ihmeellä oli saanut ovet puhtaaks. Vastaus painepesurilla.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.09.2014, 23:32
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Normaaleilla autotalli välineillä:


Normaali "paskanen" sisustus:
Lattiamatto: Pyykinpesuainetta, liuotettuna kuumaan veteen n.5x annos, ja suihkupullolla matto märäksi (siis penkit pois, sähköliittimet talouspaperilla käärittynä pakastepussiin, ja nippusiteellä pussi kiinni)
Ja kun matto on kostutettu kevyesti, niin juuriharjalla tms. hierotaan läpi, ja taas uudestaan kevyt kostutus, ja taas juuriharjaa... ja sitten märkäimurilla imuroidaan paskanen lipu pois (jos halpis imuri, niin max. reilu 5 cm leveä suutin).
Ja sitten reilusti kuumaa/lämmintä vettä, ei kuitenkaan litimäräksi, ja imurilla pois, ja sama toistetaan muutama kerta... siis idea on, että pesuainetta ei saisi jäädä yhtään mattoihin.
Ja penkit pestään samalla ohjeella.
Turvavyöt minä pesen joko kolinapullo textiilipesulla, taikka käsiastianpesuaineella, Fairy:llä: , turvavyöt on niin tiukkaa kudosta, että pitää "pestä" runsaalla vedellä, ja esim. jäärapalla: siis vaatii "mankelointia-" että lika lähtee kudoksesta.
Ja koelauta yms. muovipinnat, jos telittynyttä "paskaa", niin astianpesuainetta(fairy) esim. lumiharjalla pintaan, ja jos/kun ei lähde, niin jos mahdollista,niin kääri talouspaperia em. kahvan ympärille, ja kastele se pesuaineella märäksi, ja jos mahdollista, niin tuorekelmu päälle, ja odotusta tunti pari... ja lähtee huomattavan hyvin vedenkestävällä kuitupaperilla taikka vanhalla T-paidalla taikka...
(kuulostaa monimutkaiselta, mutta HJ:n ratin putsaus oli muutama minuutti työtä, ja pari tuntia aikaa...)
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.09.2014, 07:08
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.891
Perusasetus

Ite olen suosinut Kiillon Teho & Tahra -suihketta sen jälkeen kun se oli voittanut jossain autolehden testissä. -> http://www.siivous.fi/yellowservice/...iddle/5107.jpg

Viikko sitten lainasin naapurilta imevää höyrypesuria ja käytin eka pelkkää Kärcherin omaa pesuainetablettia, mutta harmaista verhoiluista ei lähtenyt sillä 15v aikainen "röökin ruskeus". Sitten suihkuttelin tota tehotahraa vaahtona pintaan ja levitin rätillä tasaiseksi kerrokseksi ja annoin vaikuttaa muutaman minuutin. Sen perään sitten höyrypesuria ja avot, puhdasta tuli kuin mikä.

Tolla tehotahralla pystyy putsaamaan hyvin ovipahvit, kattoverhoilut, kojetaulut jne. kun antaa eka vaikuttaa, sitten hinkkaa rätillä ja lopuks pyyhkii pariin kertaan kostealla puhtaalla rätillä. Irto-osia voi hangata puhtaaks hyvin juuriharjalla.

Lattiamatot on tullu pestyä irtonaisina perinteisillä vesi, mäntysuopa/fairi, pehmeä juuriharja metodilla.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.09.2014, 10:49
Dacia Duster:n Avatar
Dacia Duster Dacia Duster ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.13
Sijainti: Vantaa, Suomi
Viestit: 313
Perusasetus

Itse yleensä suosin mäntysuopaa veteen sekoitettuna ja mikrokuituliinaa, nihkeäksi puristeltunavaatiihan tuo hinkkaamista, mutta yllättävän hyvin lähtee esim. penkit puhtaaksi.
__________________
Olen postimerkkeilyä harrastava reipas seurakuntanuori, jonka mielestä päihteet ovat paholaisen työvälineitä ja seksi kuuluu ainoastaan avioliittoon.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 22.09.2014, 07:17
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.891
Perusasetus

Laitetaas tänne kun oli niin hyviä kokemuksia aineesta: toisessa topicissa oli mainostettu Star Brite Homeenpoistoainetta ja kävin hakemassa sitä Motonetista (http://www.motonet.fi/fi/tuote/38759...istoaine-650ml). Autoni oli seissyt vuoden pari pihalla ja turvavyöt, aurinkolipat jne. oli osittain paksussa homeessa ja haisi ihan maakellarilta. Suihkuttelin eka osat Teho & Tahralla puhtaaks peruspaskasta, huuhtelin ja sitten tota homeenpoistoainetta suihkutteleen. Pullon kyljessä kerrotaan, että odottelee vaan kunnes home on kadonnut ja sitten huuhtelu päälle ja jos ei toimi silleen, niin uusii käsittelyn. Ite laitoin vaan kerran ainetta ja harjasin lisäks kevyesti juuriharjalla mm. turvavyöt. Hienosti lähti kaikki home pois ja osat on nyt kuin uusia. Eli voin suositella ko. ainetta jos haluaa helpolla päästä.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 22.09.2014, 11:45
Rngd Rngd ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 20.08.13
Sijainti: Turku, Suomi
Viestit: 312
Perusasetus

Toi Starbrite taitaa olla enimmäkseen klooria. Ainakin haisee ihan samalle. Olen pessyt veneen pressua kloritella, seoksella 1/3 klorite ja 2/3 vettä. Yhdestä parin euron pullosta saa lantrattuna kolme tuollaista suihkupullollista. Sama määrä Starbritea maksaisi jotain 50e.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pesu, puhdistus, puhdistusaineet, sisäpesu, verhoilu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Koneen sisäpesu La tuskaa Tekniikka & Jutustelu 29 07.08.2012 23:07
-06 Hilux ExtraCab, Verhoilun irroitus Tekniikka & Jutustelu 2 19.09.2007 12:00
Verhoilun korjaus limppuHJ61 Tekniikka & Jutustelu 11 06.02.2006 12:32
Verhoilun uudistus? MIC4-90 Vuosimallit 1984-1996 0 14.09.2004 00:35
Verhoilun ylläpito. MIC4-90 Vuosimallit 1984-1996 3 23.01.2004 15:27


Sivu luotu: 16:29 (GMT +2).