Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.09.2014, 14:02
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.240
Perusasetus

CCCP "vebastot"?


Onko näitä kukaan käyttänyt tai muokannut muuhun käyttöön?

Ainakin GAZ66 moottoritilasta löytyy tällainen bensalla? toimiva ja kuulemma niissä radiokonteissakin on ollut jotain lämmittimiä...

Sitä vaan että saako tällaisesta rakennettua mitään vai onko nämä ihan toivottomia pommeja?

Kuva GAZin moottorinlämmittimestä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.09.2014, 18:24
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Toimiihan nu kait, ite hehkutat, käynnistät puhaltimet ja polttoaineen syötön, lämmittimen lähdettyä käyntiin vahdit liekkiä, mitään elektroniikkaa noissa ei kait ole ?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.09.2014, 08:53
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Ja muistaskseni zilttonin vebaston käyttöohjeet alkoi sanoilla"varaa jauhesammutin lähelle ja käyttövalmiiksi"... Hyvä peli esim.asuntoautoon...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.09.2014, 09:00
pipo_esa pipo_esa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.10
Sijainti: Kangasala
Viestit: 182
Perusasetus

Tossa olis hieman kehittyneempi auton polttaja

http://www.autoterm.ru/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.09.2014, 13:26
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.240
Perusasetus

Pitää purkaa jossain vaiheessa tuo rakennelma autosta irti ja kasata johonkin palamattomaan telineeseen ja alkaa tutkia miten se toimii...

Tuo uudempi hankinta on vastustanut jo sen verran ettei uskalla ottaa mitään riskiä tuon lämmittimen kanssa...

Ja saahan siitä sitten tietoa että kannattaako niitä alkaa keräilemään talteen jos siitä saakin ihan käypäsen pelin
Kun ei muka muuten olisi mitään tekemistä noissa rojuissa

Luulisi että joku on moista hökötystä edes yrittänyt herättää?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.09.2014, 15:19
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Laitoin äskettäin veneeseen tuollaisen planar 44d lämppärin. Kokemusta nyt ei ole kerenny suuremmalti karttumaan mutta ensivaikutelma on positiivinen. Komeesti pöhistää lämmintä. Tuohan vaikuttaa melko lailla samalta kuin eberin vastaava pöhistin. Käyttöpaneelin näyttö on melko vaatimaton, eivät vissiin ole vielä nestekidenäyttöä keksineet laittaa 7-segmenttisen tilalle.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.09.2014, 20:11
arde arde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.08
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 190
Perusasetus

Minulla on ollut nyt puolitoistavuotta käytössä tuo Planarin 44d malli ja täytyy sanoa että olen erittäin tyytyväinen. Tuosta ohjaimen näytöstä olen kyllä samaa mieltä että aika alkeellinen se näyttö on mutta kyllä se hienosti asiansa ajaa. Käyttötunteja tuolle kyllä tulee vuodessa aika paljon. Syksyllä käytän lämmitintä paljon kun kuljen metsätys reissuilla tuolla autolla ja talvella metsätöissä ollessa tuo paku toimii taukokoppina ja lämmitin pöhisee melkeen yötä päivää. Tuollaisen caravellen tällä lämmittimellä saa hetkessä todella lämpimäksi ja termostaatilla saa lämmön pysymään nätisti tasaisena.
Plussaa vielä se että tämä laite on todella virta ja polttoainepihi. Laitteen mukana tulee oma polttoainetankki johon on hyvä lurauttaa polttoöljyä. Lämmittimellä minulla on vielä oma akku joka eroitusreleellä auton sähköjärjestelmästä.
Lämppärin pakoputki vedetty niin että siitä tuleva lämpö pitää konehuoneen ja lohkon kyljen lämpimänä koko ajan.
Lämppäristä tulevan lämpimän ilman kanavoin ilmanvaihtoputkella eriosiin autoa. Yksi putki puhaltaa lämpimän ilman käyttövesisäiliön kylkeen joten minulla on talvellakin koko päivän lämmin pesuvesikin tarjolla
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.09.2014, 21:09
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Minkälainen termostaatti sulla on? Miten kytketty? Mukana ei tullut mulle mitään tuollaista vaikka siinä vehkeessä on se lämpötilan säätömoodi. Laitoin kyselyä jo maahantuojalle mutta se ei ole vielä vastannu.
Olis hyvä jos saisi lämpötilan säädettyä sisällä tasaiseksi.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.09.2014, 21:16
arde arde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.08
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 190
Perusasetus

Siitä säätimestähän voi valita kolme eri lämpöanturia. Eli yksi anturi itse laitteessa ja yksi säätimessä tai kolmas vaihtoehto on lisäanturi mikä ei tule laitteen mukana jonka voi kyllä ostaa lisävarusteena. Itselläni ei sille käyttöä. Minulla nyt käytössä siis tuo ohjaimen anturi koska tuo ohjainyksikkö siinä tilassa missä itsekkin aina autossa olen. Ohjaimeen vaan asetukseksi vaikka 21 astetta niin laite pitää koko ajan sen lämpötilan autossa. Saitko mukaan suomenkielisen käyttöohjeen. Minulle se tuli sähköpostina.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.09.2014, 21:26
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

On siihen suomenkielinen manuska. Pitää perehtyä paremmin. Eli siinä käyttöpanelissä on ittsessään se anturi sisäilman lämpötilalle?
Keresin sillä asennuksen jälkeen se verran lämmitellä että testasin toiminnan. Huomenna testataan lisää.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.09.2014, 22:02
arde arde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.08
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 190
Perusasetus

Joo. Siinä käyttöpaneelissa on yksi anturi ja itse siinä laitteessa myös ja sitten se lisä anturi jota siinä ei ole vakiona paikoillaa. Se anturi valitaan siitä ohjaimesta. Lämpötila lukeman oikealla puolella on viiva joka kertoo mikä anturi on asetettu ohjaamaan lämpötilaa. En nyt muista ulkoa että mikä viiva tarkoitti mitäkin anturia. Minä olen käyttänyt sitä ohjauyksikön anturia koska laite on minulla takapenkin alla lokerossa jossa on eri lämpötila mitä tilassa jossa itse olen. Manuska on hiukan epäselkoinen ja samoin itse ohjain mutta kyllä sen laitteen kanssa pääsee sinuiksi kun hetken harjoittelee sitä käyttöö.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.09.2014, 09:02
bronc0 bronc0 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.12
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 47
Perusasetus

Aikanaan armeijassa meidän Zileissä oli kyltti tuon polttoainelämmittimen kohdalla "ei saa käyttää rauhanaikana"
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.09.2014, 09:09
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bronc0 Näytä viesti
Aikanaan armeijassa meidän Zileissä oli kyltti tuon polttoainelämmittimen kohdalla "ei saa käyttää rauhanaikana"

Repesin Tiedä minkälaiseksi joukkotuho aseeksi se muuttuu kun sitä käyttää. Melkein yhtä hyvä kuin ne brittien ECOtankit ''puhtaamman sodankäynnin puolesta''
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 27.09.2014, 11:04
ln-65 -85 ln-65 -85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 38
Perusasetus

Zilin lämmitin


Olen koittanut Zilin vastaavaa lämmitintä mutta polttoaine linja ja tuossa kuvassa numero 9 kohdalla oleva "solenoidi" (joku annostelija?) oli niin täynnä hiekkaa tai jotain muljua ettei polttoaine kulkenut läpi vaikka niitä yritti putsata. Siellä lämmittimen sisällä pitäisi olla joku malja johon pensa tippuu jostain suuttimesta? Jos se malja pääsee tulvimaan niin silloin varmaan tarvitaan sitä sammutinta

Kosaani toholla olen Zilin lämmitintä alakautta lämmitellyt ja lohko on kyllä lämmennyt sen verran olen kokeillut.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 27.09.2014, 12:00
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Löpökamiina toimii tuolla tiputteluhöyrystys periaatteella, pensan kanssa ollaan varmaan todellakin jännän äärellä?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 27.09.2014, 15:02
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.240
Perusasetus

Tuo ensimmäisen viestin kuvassa oleva systeemi lämmittää nestettä ja puhaltaa lämmintä ilmaa öljypohjalle samaan aikaan.

Kokeilin GAZista painella kaikkia nappuloita ja vedellä kahvoja mutta mitään ei tapahdu, olisikohan deaktivoitu jo armeijanpalveluksen aikana ettei mortit räjäytä koko masiinaa kun nappulat on niin ottavalla paikalla

...mikäs nappi tää on...naksnaks...kuuluu hassua siritystä...BOOOOM!
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 27.09.2014, 19:33
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ja muistaskseni zilttonin vebaston käyttöohjeet alkoi sanoilla"varaa jauhesammutin lähelle ja käyttövalmiiksi"... Hyvä peli esim.asuntoautoon...
Sori spämmäyksestä mutta
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 28.07.2015, 14:48
hanes:n Avatar
hanes hanes ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.10.06
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 236
Perusasetus

Oliskos jollakulla heittää vinkkiä, mistä noita Planareja voi ostaa Kostamuksesta tai Sortavalasta?
__________________
Defe 300tdi -96
Disco 3
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 28.07.2015, 18:51
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Svetosta ja viipurista saa ainakin jos ei löydy ylempää...
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 28.07.2015, 22:21
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Sortavalasta ainakin AD varaosan kautta.. talvella oli vaan kurssit niin sekasin, ettei uskaltanu tuttu kauppias antaa tiukkaa hintaa, vois nytten kysästä uudelleen et mitä kustantaa jos pari vaikka hakis käydessään.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 01.09.2015, 21:22
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.265
Perusasetus

Onko kurssit jo tasottunu venäjällä?
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 01.09.2015, 22:16
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

seilaa, kävi rauhottumassa, mut nyt taas siksakkaa 70 kahta puolta..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 02.09.2015, 07:05
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.847
Perusasetus

Mikähän tuollaisen lämmittimen hinta nyt on venäjällä? Viimeksi keväällä kun kyseli niin hinta oli asennettuna 320€, mutta tuskin on enää. Suomesta noita ei näköjään kannata ostella. On niin minimaalinen hintaero webaston ja eeberin laitteisiin kun selvittelin tuossa ostoa. Eikös eeberi ja webasto saanut jonkun sakon EU:lta kun ne oli jotenkin sopinut markkinoista?
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 02.09.2015, 07:40
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

se oli jossain 300-350 hujakoilla tsipale, parin väliportaan kautta ostettuna. eli miun tutut ei ainakaan sitä saanu suoraan ni toki siihen tullee aina siivu väliin kun se liikkeeltä toiselle siirtyy myytäväksi..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 03.09.2015, 06:56
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.847
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
se oli jossain 300-350 hujakoilla tsipale
No tuo ei olisi enää paha. Vielä kun sen saisi venäjällä jossain luotettavassa paikassa asennettuna ostettua. Mut ei tuota suomesta kyllä kannata ostaa, koska samaan hintaan saa tosiaan webastoa ja eeberiä hankittua.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 16.5 sisäbedlock vanteita ja 36"-37" renkaita.Myös 46",49",53" ja 54" k-a renkaita Mase O/M/V Renkaat ja vanteet 6 07.02.2014 09:08
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet Dectane O/M/V Renkaat ja vanteet 1 19.01.2013 15:02
Myydään / Vaihdetaan Continental 33"x12,5"-15" AT katupallerot 35" tai isompiin MT pyöriin Sam66 O/M/V Renkaat ja vanteet 0 27.06.2012 20:39
Myydään Vanteet 8/10x15 / All/Mud 31"/32"/33"/35" + 4x4 Tarvikkeet korjaushuolto O/M/V Renkaat ja vanteet 40 04.08.2011 22:34
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? lacrits68 Tekniikka & Jutustelu 5 17.04.2011 17:00


Sivu luotu: 16:32 (GMT +2).