Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.05.2016, 19:38
Bumer Bumer ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.05.16
Sijainti: Tampere
Viestit: 21
Perusasetus

Uuden tulokkaan Ratsuni


Morjesta kaikki ryhmäläiset! Maastoautoilu on kiehtonut mua jo ihan lapsesta asti ja nyt sitten päätin hankkia ekan maasturin työmatkalle ja harrastevälineeksi.

Harrasteena oon aikasemmin katuautoja rakennellu ja duunaillu, mutta sit aattelin että minkä helvetin takia mä en vaihtais lajia offin pariin, kun kerran mielenkiintoa riittää!

Tossa kuumeisesti oon kattellu toyotaa, jeeppiä, yms muita merkkejä... Päädyin kuitenkin 88´vuoden patrolliin, jossa 3.3 turbokone. Autoon myös tehty palkkihelmat, SOA-korotus ja vähän isompaa rengasta aikasemman omistajan puolesta.

Mutta kyllä sitä laittoakin riittää! Sisusta on homeessa, kori sieltätäältä mätä, sähköt on tehty melkosen huonosti ja vähän on joku joskus paikkaakin hitsaillu, mutta vähän huonolla menestyksellä näemmä...

Viikko tässä on nyt ajeltu ja tänään sit alotin sisätilan tekemisen... Peräosasta sain putsattua homeet ja ruosteet pois, mut etuosaan en vielä jaksanu tehdä mitään, kun loppu aika kesken... Takaosaan on tarkoitus tehdä lokarien korkeudelle vanerista peti ja vanerin alle säilytystilaa työkaluille jne...

To Do -lista on pitkä, mutta kaikki aikanaan...

Huomenna pitäs osallistua MMC.n ajopäiville Nokialle!

Tossa vielä muutama kuva, jos osaan ne lisätä tänne

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_0007_12.jpg‎
Views:	690
Size:	81,5 Kt
ID:	70988   Click image for larger version

Name:	DSC_0002_19.jpg‎
Views:	569
Size:	112,7 Kt
ID:	70989   Click image for larger version

Name:	DSC_0002.jpg‎
Views:	502
Size:	83,3 Kt
ID:	70990   Click image for larger version

Name:	DSC_0004.jpg‎
Views:	485
Size:	82,3 Kt
ID:	70991   Click image for larger version

Name:	DSC_0007.jpg‎
Views:	488
Size:	83,3 Kt
ID:	70992  

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.08.2016, 14:32
Bumer Bumer ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.05.16
Sijainti: Tampere
Viestit: 21
Perusasetus

Juu-u vähän on taas vierähtäny aikaa siitä kun viimeks tänne kirjoitin... Lähinnä kaikki aika on menny töissä ja vapaa-ajalla offatessa ja autoon tutustuessa.

Pohjapanssarin kuitenkin duunailin tohon jakiksen alle antamaan suojaa ihan perus 5mm teräslevystä. Kestää kyllä todella hyvin auton alla vaikka on paukutettu kiviin aika huolella! Koitan vielä laittaa kuvankin siitä!

Uudet renkaat myös tuli hankittua ja päädyin hätäpäissäni bfgoodrich km2 renkaisiin jotka ovat 32´ kokoiset.. Helvetin hyvät renkaat vaikka ovatkin 3 tuumaa pienemmät kun aikasemmat! Samalla totesin että välityssuhde parani todella paljon ja nyt on paljon mukavampi ajella polulla. Kuitenkin jäi halu hankkia vielä tulevaisuudessa isommat uudet renkaat myös, jotka vois olla kokoa 35 tai 37´, mutta sillon tarvis muuttaa välityksiä...

Elikkäs tarvisin nyt kuumeisesti apua ja neuvoja! Mitenkä mä tuohon saisin välityksiä pienemmäksi? Itse ajattelin että muuttais jakiksen välejä, mutta miten.. Kuulin vähän juttua että jakiksen osat maksaa helvetisti... Entäs jos vaihtais eri akselit, tai välitykset periin?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_0001_3.jpg‎
Views:	237
Size:	82,3 Kt
ID:	72603   Click image for larger version

Name:	DSC_0002_2.jpg‎
Views:	263
Size:	90,5 Kt
ID:	72604  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ratsuni eka offi auto niko97 Maasturiprojektit 111 18.05.2015 16:03
Uuden tai melkein uuden Toyotan maahantuonti Mikki Tekniikka & Jutustelu 13 23.07.2013 16:56
Myyty nro 1 Ratsuni Patrol Jare O/M/V Ajoneuvot 7 22.04.2011 20:10
Tulokkaan rasittavia ? kysymyksiä raadille. Nasum Tekniikka & Jutustelu 24 20.12.2010 20:25
Ratsuni mun Jare Maasturiprojektit 123 07.11.2010 20:41


Sivu luotu: 21:42 (GMT +2).