Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.10.2006, 21:13
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 514
Perusasetus

Naftasuodattimen vaihto. disco 1


Elämäni eka diesel auto ja diisselin tekniikasta/ruuvaamisesta ei ole mitään tietoa joten.
Kertokaapas että kun pitäs toi nafta suodatin vaihtaa tässä joku päivä 95-seen discoon 300tdi että pitääkö järjestelmä ilmata jotenkin?
Vai ilmaako se ihte ihtensä? Olen ollut ymmärtävinäni että tankissa ois sähkönen siirto pumppu ja se pumppaa kamaa suodattimelle ja siitä menee pää/syöttöpumpulle?

Timo..

Edited by - kokkolanpoika on 30/10/2006 21:15:11

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.10.2006, 21:40
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Suodattimen vaihdon jälkeen ilmaruuvi auki suodatinrungosta ja sitten polttoainepumpun käsivipua lutkuttamaan. Ellei tunnu mitään vastusta, niin nokka voi olla just yläasennossa. Silloin konetta täytyy vähän pyöräyttää. Pumppaat kunnes ilmaruuvista tulee naftaa.

Ellei proseduuri huvita, niin toi kyllä yleensä ilmaantuu koneellakin, eli kone käyntiin ja hiukan kierroksia. Sammuu muutaman kerran ja on valmis, kun pysyy käynnissä.

Jos ei onnistu kummallakaan menetelmällä, niin polttoainepumppu on loppu


T, Antti

Edit: 300Tdi:ssä on vakiona mekaaninen nokka-akselin käyttämäpumppu lohkon oikeassa kyljessä. Td5:ssa on sähköinen pumppu.

Edited by - Ahosensetä on 30/10/2006 21:41:28
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.10.2006, 21:57
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 514
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Suodattimen vaihdon jälkeen ilmaruuvi auki suodatinrungosta ja sitten polttoainepumpun käsivipua lutkuttamaan. Ellei tunnu mitään vastusta, niin nokka voi olla just yläasennossa. Silloin konetta täytyy vähän pyöräyttää. Pumppaat kunnes ilmaruuvista tulee naftaa.

Ellei proseduuri huvita, niin toi kyllä yleensä ilmaantuu koneellakin, eli kone käyntiin ja hiukan kierroksia. Sammuu muutaman kerran ja on valmis, kun pysyy käynnissä.

Jos ei onnistu kummallakaan menetelmällä, niin polttoainepumppu on loppu


T, Antti

Edit: 300Tdi:ssä on vakiona mekaaninen nokka-akselin käyttämäpumppu lohkon oikeassa kyljessä. Td5:ssa on sähköinen pumppu.

Edited by - Ahosensetä on 30/10/2006 21:41:28
Joo sen tiedän että siinä kyljessä on pumppu.
Mutta jostakin kirjasta olin lukevinani että 300sessa pitäs olla tankin sisälläkin pumppu? Mutta ei näköjään pidä paikkaansa?

Timo..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.10.2006, 06:40
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Lainaus:
quote:Mutta jostakin kirjasta olin lukevinani että 300sessa pitäs olla tankin sisälläkin pumppu? Mutta ei näköjään pidä paikkaansa?
Toi saattaa johtua pienestä sotkusta varaosakirjassa: kun samanikäisissä bensakoneissa on kerran pumppu ja mittari tankissa, niin dieselin mittariyksikön nimeksi on jäänyt "Pump fuel unit", joka tietty hämää luulemaan, että siellä oikeesti on pumppu.

T, Antti
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.10.2006, 08:39
landy:n Avatar
landy landy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 521
Perusasetus

Omaan Defeen kun olen suodattimen vaihtanut niin ei ole tarvinnut ilmailla ollenkaan. Uusi suodatin kiinni ja tyhjäkäynnillä käyttää hetken. Pieni ontuminen käynnissä hetken mutta sitten kun tasoittuu niin homma selvä. Jos antaa kierroksia niin saa ilmaa varmasti.

En tiedä onko mennyt tuurilla vai miten olen onnistunut.'



Vain maine kulkee edellä...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.10.2006, 09:05
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Itse olen käyttänyt konetta noin 1000 r/min kierroksilla, jos en ole viitsinyt ilmata purkkia.

Vielä yksi juttu suodattimen vaihdosta:
Jos suodattimen täyttää polttoaineella, niin ei tietenkään vaadi juurikaan ilmaamista. En kylläkään suosittele tätä, koska suodattamatonta polttoainetta pääsee silloin puhtaalle puolelle.

T, Antti
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.10.2006, 13:08
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 514
Perusasetus

Noh pitää sitten manuaalisesti ensin ilmata hetki ja sit laittaa tulille..
Joo se voi olla että lukemani kirja on antanut väärää tietoa pumpusta? Virheitähän sattuu kaikille..

Timo..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Disco 245 75 16 Tekniikka & Jutustelu 9 16.08.2007 22:00
LR Disco v8 käyttökokemuksia? mauno Tekniikka & Jutustelu 6 24.06.2007 22:00
Naftasuodattimen jatkona outo laippa? kany Tekniikka & Jutustelu 4 14.09.2006 11:39
Disco I vai II ? Elmor Tekniikka & Jutustelu 3 30.03.2006 19:13
Disco 2 etupyörän laakerin vaihto työkalu? lacrits68 Tekniikka & Jutustelu 1 08.10.2005 16:35


Sivu luotu: 15:08 (GMT +2).