Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #101  
Vanha 13.12.2012, 23:30
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
mitkä olisivat jälkiasennus xenon sarjalla varustettuna hyvä lisäpitkä?

hella rallye 3003? bosch 225?

ja mielellään aikaisempien kokemuksien johdosta kovin kalliita, eli joku max 70€/kpl
Mulla noi bilteman testivoittajat keulilla ja oletukset oli korkeat kun asensin xenonit ja jumantsuikka ku ylitti kaikki oletukset näyttää oikeesti pitkälle ja tapeeks leveelle mun makuun eli ojan penkat yms. näkyy selkeesti. Iso plussa myös umpion suuruudesta ainakin mulla mahtu koko setti hienosti umpion koteloon ja ilman lämpeämis onkelmaa.

Mun mielestä paras hintalaatusuhde xenonsetti mitä markkinoilta löytyy! biltsun TM testivoittajat makso 80pari ja siihen toi suomenerikoistekniikan 70w xenonsetti makso 130e eli karvan yli 200e ja tuo 70w setti herättää xenonit heti eloon eli ei sitä xenon tyyppivikaa että kestää lämmetä ja paljon tehokkaammat kuin normi 35w setti.

Voin sanoa rehellisesti että en ole tämän jälkeen enää koskaan palaamassa halogeen lisäpitkiin ja siihen 100w rumbaan mikä tappaa laturin ja umpion jotta näkisi jotain...

Voin suositella kaikille xenonlisäpitkistä haaveileville
Vastaa lainaten
  #102  
Vanha 14.12.2012, 05:57
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 924
Perusasetus

NBB:stä muuten sellainen huomio, että niihin käy kolme eri polttimomallia:
-H1 halogeeni
-H1 HID ja
-jättämällä soviteprikan pois, D2s

Polttimon pesä on siis muotoiltu D2s polttimolle jossa on irrallinen soviteprikka H1 polttimoille.
Josta tulee mieleen, että onkohan se kuinka pitkälle sama lyhty NBB:n HID version kanssa.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #103  
Vanha 14.12.2012, 08:09
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

NBB:hen mahtuu miniballasti sisälle kans.
Ihan kohtuulliset valot nuista sai muutossarjalla mutta minusta paremmat oli Boschin 225 muutossarjalla varustettuna.
Vastaa lainaten
  #104  
Vanha 14.12.2012, 10:03
Samppi Samppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.10
Sijainti: Raahe
Viestit: 139
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti
Mulla noi bilteman testivoittajat keulilla ja oletukset oli korkeat kun asensin xenonit ja jumantsuikka ku ylitti kaikki oletukset näyttää oikeesti pitkälle ja tapeeks leveelle mun makuun eli ojan penkat yms. näkyy selkeesti. Iso plussa myös umpion suuruudesta ainakin mulla mahtu koko setti hienosti umpion koteloon ja ilman lämpeämis onkelmaa.

Mun mielestä paras hintalaatusuhde xenonsetti mitä markkinoilta löytyy! biltsun TM testivoittajat makso 80pari ja siihen toi suomenerikoistekniikan 70w xenonsetti makso 130e eli karvan yli 200e ja tuo 70w setti herättää xenonit heti eloon eli ei sitä xenon tyyppivikaa että kestää lämmetä ja paljon tehokkaammat kuin normi 35w setti.

Voin sanoa rehellisesti että en ole tämän jälkeen enää koskaan palaamassa halogeen lisäpitkiin ja siihen 100w rumbaan mikä tappaa laturin ja umpion jotta näkisi jotain...

Voin suositella kaikille xenonlisäpitkistä haaveileville

Eiköhän tuon tehoinen Xenon setti vie tehoa jo ainakin saman verran kuin 100w halogeeni polttimotkin, toki valotehokin on jotain ihan muuta kuin halogeeneillä.
Itselle laitoin Hella 3000:siin xenonit, 50w ballastit ja polttimot 35w kun en heti muitakaan löytänyt. Syttyvät nopeasti ja ovat kyllä kirkkaat mutta saapa nähdä kauanko polttimot kestävät isommilla ballasteilla?
Vastaa lainaten
  #105  
Vanha 14.12.2012, 11:01
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Mulla on ollut jälkiasennus xenonit käyttöauton lisävaloissa n. 3v. Plussaa se, että näkee ihan hyvin. Ei voi moittia. Huonoa on se, että joka vuosi on mennyt rikki yksi ballasti (ajan n. 40-45.000km vuodessa) ja kun ne on ballastit "piilotettu" puskurin sisään niin vaihtamista varten pitää irrottaa koko puskuri. Ihan perssssiistä se työmäärä ja maksaakin jotain. Ja tietenkin katsastukseen pitää ottaa pois. Lisäksi ne on tosiaan niin kirkkaat, että vastaantulijat alkaa räpyttelemään valoja niin kaukaa, että joutuu puottamaan lyhyille aivan liian aikaisin kun ei kehtaa olla mulkero. Nyt meinaisin heittää ne roskiin (okei, sen toisen ehjän ballastin hyödynnän maasturin työvalona) ja laittaa perinteiset hyvälaatuiset lisävalot vaikka vähän isommatkin...ja laitan niihin 100w polttimot. Käytettävyys paranee, näkyvyys on riittävän hyvä ja kauas, ei tarvi irrotella (riippuu nyt sit vähän referenssistä) ja polttimot ei maksa kuin muutaman euron.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #106  
Vanha 14.12.2012, 11:24
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 924
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
NBB:hen mahtuu miniballasti sisälle kans.
Ihan kohtuulliset valot nuista sai muutossarjalla mutta minusta paremmat oli Boschin 225 muutossarjalla varustettuna.
Joo kuvio ainakin voi vaihdella riippuen polttimon asemoinnista. Tuossa asentamassani sarjassa piti toisen polttimon asentoa korjata jollain pikku prikalla kun oli valmistusvaiheessa kaikki toleranssit menneet väärään suuntaan aika reilusti.

Kun polttokammio on oikeassa kohdassa, kuvio on hyvä ja leveä. Siitä en kinaa etteikö Bosch olisi vielä parempi.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #107  
Vanha 14.12.2012, 11:28
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti
Mulla noi bilteman testivoittajat keulilla ja oletukset oli korkeat kun asensin xenonit ja jumantsuikka ku ylitti kaikki oletukset näyttää oikeesti pitkälle ja tapeeks leveelle mun makuun eli ojan penkat yms. näkyy selkeesti. Iso plussa myös umpion suuruudesta ainakin mulla mahtu koko setti hienosti umpion koteloon ja ilman lämpeämis onkelmaa.

Mun mielestä paras hintalaatusuhde xenonsetti mitä markkinoilta löytyy! biltsun TM testivoittajat makso 80pari ja siihen toi suomenerikoistekniikan 70w xenonsetti makso 130e eli karvan yli 200e ja tuo 70w setti herättää xenonit heti eloon eli ei sitä xenon tyyppivikaa että kestää lämmetä ja paljon tehokkaammat kuin normi 35w setti.

Voin sanoa rehellisesti että en ole tämän jälkeen enää koskaan palaamassa halogeen lisäpitkiin ja siihen 100w rumbaan mikä tappaa laturin ja umpion jotta näkisi jotain...

Voin suositella kaikille xenonlisäpitkistä haaveileville
Mulla on vähän eriävä mielipide Bilteman valoista. Sellaset mulla on katolla, ja niissä on 35w muutos-sarja. Keulalla sitte Luminatorit 100w halogeneillä. Valoja asentaessa odotin enemmän, Luminatorit kyllä näyttää pitkälle, ja leveälle. Samaa odotin Bilteman valoilta, kirjoitetusten ym. "valokuviokarttojen" perusteella. Ainut mitä ne valaisee hyvin on kirkas V:n muotoinen alue noin 40m päässä, toki ne valaisee pidemmällekin, mutta ei läeskään niin kirkkaasti kuin pitäisi. Hyvää niissä on sitte se, että yhden Luminatorin hinnalla saa 4kpl Bilteman umpioita.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #108  
Vanha 14.12.2012, 13:04
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

no pitänee laittaa harkintaan bosch 225, nbb ja biltsun isot valot.
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #109  
Vanha 14.12.2012, 13:15
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan Näytä viesti
Joo kuvio ainakin voi vaihdella riippuen polttimon asemoinnista. Tuossa asentamassani sarjassa piti toisen polttimon asentoa korjata jollain pikku prikalla kun oli valmistusvaiheessa kaikki toleranssit menneet väärään suuntaan aika reilusti.

Kun polttokammio on oikeassa kohdassa, kuvio on hyvä ja leveä. Siitä en kinaa etteikö Bosch olisi vielä parempi.
Ja itse olen huomannut,että polttimoissakin on eroja. Kaverilla on Bosch225 xenonit ja kuvio on oikeinkin siedettävä ja valoa tulee tarpeeksi,kun taas toisella kaverilla valokuvio oli tyyliin 30m eteenpäin ja 100m ylöspäin,toisella setillä sitten korjaantui tuokin valokuvio homma kohdalleen. Selitystä ei oikein tuolle keksitty.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #110  
Vanha 14.12.2012, 13:57
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 924
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Ja itse olen huomannut,että polttimoissakin on eroja. Kaverilla on Bosch225 xenonit ja kuvio on oikeinkin siedettävä ja valoa tulee tarpeeksi,kun taas toisella kaverilla valokuvio oli tyyliin 30m eteenpäin ja 100m ylöspäin,toisella setillä sitten korjaantui tuokin valokuvio homma kohdalleen. Selitystä ei oikein tuolle keksitty.
Niin polttimoista minäkin tuossa kirjoitin
Ja lisätään vielä, että saatava valomäärä vaihtelee aikalailla, riippuen millainen satsi on sattunut tehtaalla tulemaan.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________

Viimeksi muokannut HiluxMan : 14.12.2012 14:00
Vastaa lainaten
  #111  
Vanha 14.12.2012, 16:47
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Mulla on vähän eriävä mielipide Bilteman valoista. Sellaset mulla on katolla, ja niissä on 35w muutos-sarja. Keulalla sitte Luminatorit 100w halogeneillä. Valoja asentaessa odotin enemmän, Luminatorit kyllä näyttää pitkälle, ja leveälle. Samaa odotin Bilteman valoilta, kirjoitetusten ym. "valokuviokarttojen" perusteella. Ainut mitä ne valaisee hyvin on kirkas V:n muotoinen alue noin 40m päässä, toki ne valaisee pidemmällekin, mutta ei läeskään niin kirkkaasti kuin pitäisi. Hyvää niissä on sitte se, että yhden Luminatorin hinnalla saa 4kpl Bilteman umpioita.
Jep suuntaus on aika tärkeä noissa biltemoissa. Kannattaa laittaa osoittamaan mahd. kauas ja toinen vähän oikeelle ja toinen vähän vasemmalle niin ainakin itellä ja toi lähi valon määrä muuttu pitkäks ja leveeks.

Eli suuntaus aika tärkeä! Toki nää on loppujen lopuks maku kysymyksiä iha niinku koira sano kun pallejaan nuoli
Vastaa lainaten
  #112  
Vanha 14.12.2012, 18:35
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

onkos kukaan laittanut xenoneita noihin maxtelin umpioihin? miten tuommoinen sininen linssi muuten käyttäytyy xenonin kanssa?
__________________
puukko 2
Vastaa lainaten
  #113  
Vanha 15.12.2012, 00:50
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti
Jep suuntaus on aika tärkeä noissa biltemoissa. Kannattaa laittaa osoittamaan mahd. kauas ja toinen vähän oikeelle ja toinen vähän vasemmalle niin ainakin itellä ja toi lähi valon määrä muuttu pitkäks ja leveeks.

Eli suuntaus aika tärkeä! Toki nää on loppujen lopuks maku kysymyksiä iha niinku koira sano kun pallejaan nuoli
Juu jotakin kyl niille keksin, kun innostun.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #114  
Vanha 15.12.2012, 08:47
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjy Näytä viesti
onkos kukaan laittanut xenoneita noihin maxtelin umpioihin? miten tuommoinen sininen linssi muuten käyttäytyy xenonin kanssa?

ei ainakaan britaxeissa oo huomannu mitään outoa, on sitten sininen tai vihreä linssi niin xenonin kanssa kyllä näkee
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #115  
Vanha 15.02.2013, 19:12
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

onkos kenelläkään käsillä tuommosta nordicin xenon-umpioo? kutakuinkin tuommosta: http://www.jussinmaki.net/verkkokaup...200HID-24V.jpg mulla on tommonen irrallisena, näky olevan polttimo vaan rikki. ainoo ongelma on kun tuossa on tuo kaks napanen johtoliitin vaan, niin pitäisi saada selville kumpi napa on kumpikin. onko konstia selvittää?
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #116  
Vanha 15.02.2013, 19:28
koovee:n Avatar
koovee koovee ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.02.12
Sijainti: nurmes suomi
Viestit: 211
Perusasetus

eikös se oo deutsin liitin?
eikä ne taida kokeilusta hajota
__________________
---------------ETUVETO-------------
JOKU VEIKKAUKSEN UUSI PELI VAI?
Vastaa lainaten
  #117  
Vanha 15.02.2013, 20:47
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

niin sepä siinä arveluttaakin että hajoaako kokeilusta? tuskin, mutta on niin suatanan kallis vehje ettei viittis hajottaa
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #118  
Vanha 15.02.2013, 21:16
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

itse kokeilleena kaks ballastii menny mykäks ku laittanu ajatuksissaan piuhat väärinpäin.... että kyllä se melkein kannattaa aukasta ja kattoo mikä johto on mikäkin, siis jos on mahdollista tutkia.
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #119  
Vanha 15.02.2013, 22:47
koovee:n Avatar
koovee koovee ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.02.12
Sijainti: nurmes suomi
Viestit: 211
Perusasetus

kiinalaiset ballastit ainakin kestää kokeilla
__________________
---------------ETUVETO-------------
JOKU VEIKKAUKSEN UUSI PELI VAI?
Vastaa lainaten
  #120  
Vanha 15.02.2013, 22:55
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Mulla on vähän eriävä mielipide Bilteman valoista. Sellaset mulla on katolla, ja niissä on 35w muutos-sarja. Keulalla sitte Luminatorit 100w halogeneillä. Valoja asentaessa odotin enemmän, Luminatorit kyllä näyttää pitkälle, ja leveälle. Samaa odotin Bilteman valoilta, kirjoitetusten ym. "valokuviokarttojen" perusteella. Ainut mitä ne valaisee hyvin on kirkas V:n muotoinen alue noin 40m päässä, toki ne valaisee pidemmällekin, mutta ei läeskään niin kirkkaasti kuin pitäisi. Hyvää niissä on sitte se, että yhden Luminatorin hinnalla saa 4kpl Bilteman umpioita.
Bilteman valokuvio on pikemminkin iso T kuin V. Nuo tosiaan pitää suunnata näyttämään "liian ylös" ja toinen näyttämään hieman oikealle ja toinen hieman vasemmalle niin näkee todella hyvin.. Jos valopisteen säätää tiehen niin näkyvyys on aivan onneton, joten puiden latvoihin ne valot!
Vastaa lainaten
  #121  
Vanha 16.02.2013, 08:04
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
itse kokeilleena kaks ballastii menny mykäks ku laittanu ajatuksissaan piuhat väärinpäin.... että kyllä se melkein kannattaa aukasta ja kattoo mikä johto on mikäkin, siis jos on mahdollista tutkia.
pitää katsoa, ballasti on kiinteänä tossa umpiossa, josko siitä sais edes liittimen irti persiistä.
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #122  
Vanha 23.02.2013, 10:48
Herenä Herenä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.11.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 146
Perusasetus

xenon 55-75w


Onko foorumilaisilla ollu 75w xenon muutos-sarjoja?
Onko käytännössä miten paljon tehokkaammat,kuin 55w xenonsarja?

Toinen kysymys kestääkö umpiot,jotka on kestäny 100w normihehkulankapolttimon, 75w xenon polttimoa?
Eli tuottaako xenonpolttimo, miten paljon enemmän lämpöä kuin "normipolttimo"?
Vastaa lainaten
  #123  
Vanha 23.02.2013, 15:05
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Herenä Näytä viesti
Onko foorumilaisilla ollu 75w xenon muutos-sarjoja?
Onko käytännössä miten paljon tehokkaammat,kuin 55w xenonsarja?

Toinen kysymys kestääkö umpiot,jotka on kestäny 100w normihehkulankapolttimon, 75w xenon polttimoa?
Eli tuottaako xenonpolttimo, miten paljon enemmän lämpöä kuin "normipolttimo"?
Markkinoilla myytävät 75w xenonsarja tarkoittaa usein sitä että ballastit on 75w ja polttimot on 55w näin saadaan nopeampi syttyminen.

Ei kai se tuota enempää lämpöä kuin sama vastaava halogeeni, mutta tästä en oo ihan varma?
Vastaa lainaten
  #124  
Vanha 24.02.2013, 01:11
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.986
Perusasetus

Mitä ne nää Philipsin X-tremeVision xenonit on? +50% lisää tehoa tyhjästä?

http://www.newscenter.philips.com/fi...d#.USlLYhnB1FQ
Lainaus:
Xenon X-tremeVision

X-tremeVision-halogeenivalo on voittanut monia palkintoja ja Philips esittelee nyt lampun Xenon-version.

Ensimmäisessä +50 % Xenon -lampussa tiivistyy koko Philipsin kokemus valaisimista. Xenon X-tremeVisionin myötä yhtiö tuo markkinoille kaikkien aikojen kirkkaimman Xenon-lampun. Kirkkaus saavutetaan optimoidun polttimen geometrian ansiosta, jonka hienosäätö tuottaa lisää valaistusvoimakkuutta silloin kun sitä eniten tarvitaan.

Valo kohdistuu juuri oikeaan paikkaan, jolloin sillä suuri vaikutus näkyvyyteen. Suuremman värilämpötilan ansiosta myös reunanäkyvyys on laajempi. Xenon X-tremeVision lisää siis ajoturvallisuutta merkittävästi.
Taitaa vähän höpöhöpöä olla, kuten yleensäkin polttimoiden tehonlisäykset. Vaihdoin just viikko pari sitten GE:n +120% H4:t entisten normaaleiden tilalle, eikä silmin nähden kovin kummosta eroa ole. Hivenen kirkkaampi toki, mutta että 120%...

Noilla xenoneilla hintaakin ihan reippaasti, 69€ ja siitä ylöspäin jopa reilua satasta kappaleelta. Normaaleita Philipsin D2S-mallia saa 50€/pari.
Vastaa lainaten
  #125  
Vanha 24.02.2013, 08:49
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Tuskin tuota lampun muotoilua on tehty alkujaan niin surkeasti että siinä olisi varaa parantaa 50%. Etenkään noissa alkujaan xenoneiksi suunniteltujen polttimoiden ja umpioden kanssa.

Noissa halogeeneissä on yleensä saatu se parempi kirkkaus ohentamalla sitä lankaa. Sen takia monesti ovat lyhyempi ikäisiä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 693 24.09.2020 09:37
Kanadalaisten/Ruotsalaisten jutustelua eräästä c303:sta Jeeper Chit-Chat 12 21.12.2008 15:50
Jutustelua Elmo Jokes 0 21.08.2006 12:33
Pieniä huomioita ( jutustelua) Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 2 11.09.2004 18:06
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) IironSika Tekniikka & Jutustelu 6 02.09.2004 20:00


Sivu luotu: 11:03 (GMT +2).