Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 16.07.2016, 20:56
BadAss BadAss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.15
Sijainti: Waasa
Viestit: 49
Perusasetus

Tilasin itte kans Saksasta H&R 40mm korottavat jouset.
__________________
Jeep Cherokee KJ 2004 2.4B
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 16.07.2016, 21:00
BadAss BadAss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.15
Sijainti: Waasa
Viestit: 49
Perusasetus

BTW. Omassa Cherokeessa lukee RUBICON kyljessä ja mitään muuta en ole huomannut muihin kuin keulassa olevan cromisen putken ja toimimattomat liian pienet lisäpitkät. Liekkö muita eroja esim. SPORTtiin?
__________________
Jeep Cherokee KJ 2004 2.4B
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 06.03.2018, 12:28
Punisher80:n Avatar
Punisher80 Punisher80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 60
Perusasetus

Oon tässä katellut noita eri korotusmahdollisuuksia tuohon 2006 KJ Renegadeen. OMEa on vissii paljo laitettu mikä maksas sen tonniin koko settinä ja sitte pelkkiä jousia ja tuo H&R kans tuntuu suositulta.

Onko mittää suosituksia koko seteistä minkä sais mieluusti reilusti alle tonnilla? En maha nyt tuota tonnia raaskia tähän hättään sijottaa tuon kevyeen nostoon, joten jos ei muuta mahollisuutta ole niin mahtanen kokeilla pelkillä H&R jousilla ja vakioiskareilla.
__________________
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit 400cid 1978
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Jeep Cherokee Renegade 4x4 3.7 2006
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 06.03.2018, 20:43
veikkaaja veikkaaja ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.05.10
Sijainti: Perniö
Viestit: 186
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punisher80 Näytä viesti
Oon tässä katellut noita eri korotusmahdollisuuksia tuohon 2006 KJ Renegadeen. OMEa on vissii paljo laitettu mikä maksas sen tonniin koko settinä ja sitte pelkkiä jousia ja tuo H&R kans tuntuu suositulta.

Onko mittää suosituksia koko seteistä minkä sais mieluusti reilusti alle tonnilla? En maha nyt tuota tonnia raaskia tähän hättään sijottaa tuon kevyeen nostoon, joten jos ei muuta mahollisuutta ole niin mahtanen kokeilla pelkillä H&R jousilla ja vakioiskareilla.
Mikset vaan vaikka korotuspalikoilla nosta? Veinaan jos 1000e on paha hinta uusista jousista ja iskareista..
Itellä on nyt vissiin juurikin jotku H&R jouset edessä ja takana, sekä edessä ns. clevis lift. Edessä navasta lokarin kaareen 56cm ja takana 55cm-56cm.

Ps. mulla olis ylimääräsenä etupäähän jousipaketin ja korin väliin asennettavat korotusplokit(vissiin 2"). Piti ite laittaa eteen, mutta ylätukivarsi olis ottanut jo jouseen kiinni..
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 07.03.2018, 10:43
Punisher80:n Avatar
Punisher80 Punisher80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 60
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veikkaaja Näytä viesti
Mikset vaan vaikka korotuspalikoilla nosta? Veinaan jos 1000e on paha hinta uusista jousista ja iskareista..
Itellä on nyt vissiin juurikin jotku H&R jouset edessä ja takana, sekä edessä ns. clevis lift. Edessä navasta lokarin kaareen 56cm ja takana 55cm-56cm.

Ps. mulla olis ylimääräsenä etupäähän jousipaketin ja korin väliin asennettavat korotusplokit(vissiin 2"). Piti ite laittaa eteen, mutta ylätukivarsi olis ottanut jo jouseen kiinni..
Ei se nyt mikkään ylipaha ole tuo tonni koko setistä mutta ku tässä on noita harrasteita sen verran ja kaikki tuntuu tällä hetkellä imevän rahaa enempi/vähempi niin pittää koittaa vähä rajottaa tän käyttiksen rakentelua.

En mää noista korotuspaloista ole kovin innoissani, kyllä se nyt vähimmillään pitää se korotus tehdä edes jousilla. Se on kuitenkin perusteltuakin laittaa uudet jouset ku autolla 194tkm ajettu ja vakiojouset niin onhan ne parhaat päivänsä nähnyt, niin on tosin kyllä varmaan iskaritkin.
__________________
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit 400cid 1978
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Jeep Cherokee Renegade 4x4 3.7 2006
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 05.04.2018, 15:54
Punisher80:n Avatar
Punisher80 Punisher80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 60
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veikkaaja Näytä viesti
Mikset vaan vaikka korotuspalikoilla nosta? Veinaan jos 1000e on paha hinta uusista jousista ja iskareista..
Itellä on nyt vissiin juurikin jotku H&R jouset edessä ja takana, sekä edessä ns. clevis lift. Edessä navasta lokarin kaareen 56cm ja takana 55cm-56cm.

Ps. mulla olis ylimääräsenä etupäähän jousipaketin ja korin väliin asennettavat korotusplokit(vissiin 2"). Piti ite laittaa eteen, mutta ylätukivarsi olis ottanut jo jouseen kiinni..
Mittasin muuten omasta Renegadesta niin etunavan kaariin on matkaa mulla tossa se 46-47cm, melkonen ero tossa sun Jeepissä ku 10cm korkeammalla Laitahan kuvaa siitä sun Jeepistä ihan mielenkiinnosta. Sulla on varmaankin jotku muut ku H&R +40mm jouset.
__________________
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit 400cid 1978
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Jeep Cherokee Renegade 4x4 3.7 2006
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 05.04.2018, 17:10
veikkaaja veikkaaja ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.05.10
Sijainti: Perniö
Viestit: 186
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punisher80 Näytä viesti
Mittasin muuten omasta Renegadesta niin etunavan kaariin on matkaa mulla tossa se 46-47cm, melkonen ero tossa sun Jeepissä ku 10cm korkeammalla Laitahan kuvaa siitä sun Jeepistä ihan mielenkiinnosta. Sulla on varmaankin jotku muut ku H&R +40mm jouset.
Joo mulla lisänä edessä tolppien yläpäässä n. 0.8mm "speiserit" ja pieni clevis lift. Ja takana on myös pienet korokepalat lisänä..

Ulosjoustossa on joskus ottanut ylätukivarsi jouseen kiinni(näkyy pienet jäljet), mutta kun vaikka tunkilla nostaa keulan ylös, jää sinne kyllä pieni rako.
Ja muutenkin yläpallonivel suht hurjassa kulmassa, korjautus JBA:n valmistamilla tukivarsilla.

Profiilissa muutama kuva, ennen clevis liftiä, jolloin tuli navasta kaareen 2cm lisää. Ja huonot kuvat muutenkin, kun on toi traileri kiinni, niin laskee perää mulla tosi paljon..

Renkaina on muistaakseni 255/75-16, ei pääse nyt kattomaan ku auto on jakohihnan vaihdossa.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 05.04.2018, 19:50
Punisher80:n Avatar
Punisher80 Punisher80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 60
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veikkaaja Näytä viesti
Joo mulla lisänä edessä tolppien yläpäässä n. 0.8mm "speiserit" ja pieni clevis lift. Ja takana on myös pienet korokepalat lisänä..

Ulosjoustossa on joskus ottanut ylätukivarsi jouseen kiinni(näkyy pienet jäljet), mutta kun vaikka tunkilla nostaa keulan ylös, jää sinne kyllä pieni rako.
Ja muutenkin yläpallonivel suht hurjassa kulmassa, korjautus JBA:n valmistamilla tukivarsilla.

Profiilissa muutama kuva, ennen clevis liftiä, jolloin tuli navasta kaareen 2cm lisää. Ja huonot kuvat muutenkin, kun on toi traileri kiinni, niin laskee perää mulla tosi paljon..

Renkaina on muistaakseni 255/75-16, ei pääse nyt kattomaan ku auto on jakohihnan vaihdossa.
No on siinä melko paljo sulla silti korotusta, vakiona uutena ollu vissii 48cm ja sulla kuitenki 8cm enempi ku vakiona. Mulla taas sen pari senttiä matalammalla ku väsähtäneet vakiojouset. Eikö ne H&R jouset nosta pelkästään 40mm, että sulla on vielä toiset 40mm lisää noilla muilla korotuksilla.

Tuo ois kyllä hyvä korkeus mikä sulla, onko vetareiden kanssa ollu ongelmia tai takakardaanin kulmien kanssa?
__________________
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit 400cid 1978
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Jeep Cherokee Renegade 4x4 3.7 2006
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 05.04.2018, 20:09
veikkaaja veikkaaja ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.05.10
Sijainti: Perniö
Viestit: 186
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punisher80 Näytä viesti
No on siinä melko paljo sulla silti korotusta, vakiona uutena ollu vissii 48cm ja sulla kuitenki 8cm enempi ku vakiona. Mulla taas sen pari senttiä matalammalla ku väsähtäneet vakiojouset. Eikö ne H&R jouset nosta pelkästään 40mm, että sulla on vielä toiset 40mm lisää noilla muilla korotuksilla.

Tuo ois kyllä hyvä korkeus mikä sulla, onko vetareiden kanssa ollu ongelmia tai takakardaanin kulmien kanssa?
Kyllä ne monesti nostaa enemmän, kun 40mm, varsinkin jos lähtötilanteena on alkup. lössähtäneet jouset.. Ja muista, että niitä jousia on erikseen ollut bensa ja dieselkoneisiin. Tuo 2.8crd taitaa olla paljon painavempi, mitä 3,7v6 bensa, puhumattakaan siitä 2,4 bensakoneesta.. Ja oliko jotku alkupään KJ:t sentin matalampia, mitä uudet, vai peräti tuuman? Jostain muistan lukeneeni jotain sellaista.

Ja vaikka jos edessä laittaa 1cm clevisliftin, ni se on oikeestaan 2cm navasta pyöränkaareen.. Ellei enemmänkin.

Ja vetareittenkaa ei oo ollu ongelmia, mun mielestä ihan hyvässä kulmassa on. Jos muistan, niin voisin viikonloppuna ottaa kuvia vaikka. Jos en muista, ni paa yv:tä
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 05.04.2018, 20:31
Punisher80:n Avatar
Punisher80 Punisher80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 60
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veikkaaja Näytä viesti
Kyllä ne monesti nostaa enemmän, kun 40mm, varsinkin jos lähtötilanteena on alkup. lössähtäneet jouset.. Ja muista, että niitä jousia on erikseen ollut bensa ja dieselkoneisiin. Tuo 2.8crd taitaa olla paljon painavempi, mitä 3,7v6 bensa, puhumattakaan siitä 2,4 bensakoneesta.. Ja oliko jotku alkupään KJ:t sentin matalampia, mitä uudet, vai peräti tuuman? Jostain muistan lukeneeni jotain sellaista.

Ja vaikka jos edessä laittaa 1cm clevisliftin, ni se on oikeestaan 2cm navasta pyöränkaareen.. Ellei enemmänkin.

Ja vetareittenkaa ei oo ollu ongelmia, mun mielestä ihan hyvässä kulmassa on. Jos muistan, niin voisin viikonloppuna ottaa kuvia vaikka. Jos en muista, ni paa yv:tä
Joo otahan kuvia Niin voi nostaa enemmänki ku 40mm, mutta perusoletus mulla tuossa oliki että nostas alkuperäsestä korkeudesta mikä uutena ollu 48cm navasta kaareen 52cm korkeuteen. Sulla silti uuteenki verrattuna 8cm tuo nosto kaikkiaan. Hyvä tietää, ehkä se itelläki pittää tavotella jotaki tuommosta jos ei oo ongelmia nivelien kanssa, joutuu vaan tieten ostaa sitte taas isommat rattaa ku just uudet BFG AT KO2 laitoin Loputon kierre

Mutta on se tuo KJ hyvännäkösillä/kokosilla rattailla ja tuolla 3-4" nostolla vaan erinomaisen näkönen kapistus, ja pääseekihän sillä sitte kohtuudella. Kyllä minäki varmaan sen OME +40mm sarjan laitan, on kuitenki varmana nuo iskaritkin jo väsähtäneet ja pikkusen on alusta mun mielestä epämiellyttävän kova vakiona, johtunee varmasti osaksi tuosta että vähä jo lösähtänytkin. Just nyt vaan on taas pariki muuta autoa rakennuksen alla niin saas nähä millon raaskii tuohon käyttikseen taaloja upottaa, mutta kyllä se sekin aika tulee
__________________
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit 400cid 1978
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Jeep Cherokee Renegade 4x4 3.7 2006
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:Jeep G.Chero 5.2 Ltd-93 MYYTY!!! bj45lava O/M/V Ajoneuvot 20 02.08.2007 18:55
O: Jeep XJ chero...halpa KooPee O/M/V Ajoneuvot 5 19.02.2007 19:20
Jeep Chero KJ.n Rengaskoko? Tekniikka & Jutustelu 8 06.02.2007 22:49
Jeep Grand Chero mielipiteitä? AVRO Tekniikka & Jutustelu 10 16.08.2006 18:38
Manuaali takaluukku Jeep Chero -80 Ex_inkkari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 20.04.2006 10:14


Sivu luotu: 16:59 (GMT +2).