Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.05.2009, 08:58
piippu79 piippu79 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 707
Perusasetus

jeepin perä


perä on ruvennu rytiseen ja paukkuun laitan vahteen päälle niin kuuluu aika ruma ja terävä naskaus ja käännökses väliin narisee niinku olis lukko vähän päällä kokoajan. eli onko jokin oma öljy vai hajooko koko systeemi kohta

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.05.2009, 11:57
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu79 Näytä viesti
perä on ruvennu rytiseen ja paukkuun laitan vahteen päälle niin kuuluu aika ruma ja terävä naskaus ja käännökses väliin narisee niinku olis lukko vähän päällä kokoajan. eli onko jokin oma öljy vai hajooko koko systeemi kohta
Ja yhtään ei helpota vuosimalli ja perän mallin tiedot!!! Tänään jo puhelimessa kahta perävikaista opastaneena!!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.05.2009, 23:16
piippu79 piippu79 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 707
Perusasetus

auto on 89 4.0 l ja luultavasti orkkis perä mielestäni joku dana 30 tai joku
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.05.2009, 07:51
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Liekkö takana lukkoa ollenkaan? Omassa paukkuu ja narisee takalehdet.

Taakse noihin on tainnu saada tehtaalta kitkalukkoa joka kyllä vaatii oman öljynsä. Varmin keino saada selville, onko perä huonona on avata perä ja katsoa mitä se on syöny.
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.05.2009, 08:01
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Siellä on joko avoin perä tai kitkalukko! Ja ei vaadi mitään erikoisöljyjä, päinvastoin, ihan perus hypoidiperäöljyä (esim: http://www.jamant.fi/peraoljy-mobilubehd-p-1855.html ) ja lisäaine AINA erikseen pullosta (esim: http://www.jamant.fi/lslisaaine-cro4318060-p-1429.html )! Ja se takaperä on Dana 35!!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.05.2009, 09:23
piippu79 piippu79 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 707
Perusasetus

pitänee kattoo mitä perä on syöny kyllä se minusta tulee oiein perästä. kai siä joku lukko on ku se savusti toista pyörää vaikka toinen oli melkein ilmas, mut mä avaan sen ja katon mikä siä narajaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.05.2009, 21:28
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 701
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Siellä on joko avoin perä tai kitkalukko! Ja ei vaadi mitään erikoisöljyjä, päinvastoin, ihan perus hypoidiperäöljyä (esim: http://www.jamant.fi/peraoljy-mobilubehd-p-1855.html ) ja lisäaine AINA erikseen pullosta (esim: http://www.jamant.fi/lslisaaine-cro4318060-p-1429.html )! Ja se takaperä on Dana 35!!
Meinasitko sinä tuolla, "lisäaine AINA erikseen pullosta", että ei kelpaa LS-tyypin öljy, jossa lisä aine on jo valmiina????

Onko siihen jokin hyväkin syy, miksi ei käy. Onko tuo lisäaine jotenkin erilaista kuin LS-tyypin öljyssä itsessään oleva?

Ite laitoin Teboilin jotain HYPOID 80W-90 LS:ää, enkä mitään lisä aineita.
Öljyn vaihdosta on jo yli 5000 km enkä ole huomannut mitään outo.

Tai no, ennen öljyn vaihtoa (en tiedä mitkä öljyt edellinen omistaja on laittanut), ja nyt öljyn vaihdon jälkeen, on ollut pikku sivu ääntely.
Eli tullaan risteykseen ja pysähdytään täysin stop. Jarrulla tottakia pidetään paikoillaan, kun automaatti yrittää viedä eteenpäin. Sitten kun lähdetään liikkeelle ja samalla käännytään jompaan kumpaan suuntaan, kuuluu takaa lievää "jumpsahtelua", tavallaan niin kuin lukko yrittäisi hirttää, mutta alta 5 metriä eteenpäin niin ääntely loppuu.
Tosin, joskus tuntuu siltä että ehkä jarrut jotenkin yrittäisi jumahdella, mutta kun väkisin ajataan eteen päin, niin ne lähtee pois päältä. Ja jos on jarrut, niin en edes ole varma lopulta tuleeko ääni takaa, vai peräti edestä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.05.2009, 21:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.394
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Ukko Näytä viesti
Meinasitko sinä tuolla, "lisäaine AINA erikseen pullosta", että ei kelpaa LS-tyypin öljy, jossa lisä aine on jo valmiina????

Onko siihen jokin hyväkin syy, miksi ei käy. Onko tuo lisäaine jotenkin erilaista kuin LS-tyypin öljyssä itsessään oleva?
Kelpaa hyvin, eikä aiheuta mitään päänvaivaa tai kitkalevyjen liikakulumaa. Liekö taitaa nuo täyssynteettiset GL5- (tjsp.) luokituksen LS- öljyt olla parempia kuin perussonta + lisäaine purkista..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.05.2009, 21:34
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 701
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kelpaa hyvin, eikä aiheuta mitään päänvaivaa tai kitkalevyjen liikakulumaa. Liekö taitaa nuo täyssynteettiset GL5- (tjsp.) luokituksen LS- öljyt olla parempia kuin perussonta + lisäaine purkista..
Sitä minä itsekkin vähän ajattelin.


Jamantti yrittää vaan saada tavaraa enemmän kaupaksi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.05.2009, 00:26
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.461
Perusasetus

Kenellekkään en suosittele enkä kehoita tekemään näin mutta itse olen jo jonkin aikaa ajanut ihan vain normiperäöljyillä ilman lukkolisäaineita. Kitka pitää hiukan paremmin kunnes sittein viimein laukeaa, kuulemma. Minulla nyt kaksi vuotta ölpät ilman lisäaineita ja näillä kisakilometreillä ihan OK ja äänetön. Ja "lukko" pitää sen minkä kitka pitää.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.05.2009, 08:33
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

En yritä myydä mitään lisää!! Sama mulle mitä laitatte perään!! Kokemus vaan kertoo, että LS-lisäaineistetut peräöljyt ei toimi. Liian vähän lisäainetta!! Voi niitä silti käyttää, mutta saattaa joutua lisäämään lisäainetta kumminkin pullosta!!

Mutta niinkuin kirjoitin, mulle ihan sama mitä laitatte, korjataan sitten kun hajoaa, enemmän myyntiä mulle tulee niinpäin ;-)
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.05.2009, 12:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.394
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
En yritä myydä mitään lisää!! Sama mulle mitä laitatte perään!! Kokemus vaan kertoo, että LS-lisäaineistetut peräöljyt ei toimi. Liian vähän lisäainetta!! Voi niitä silti käyttää, mutta saattaa joutua lisäämään lisäainetta kumminkin pullosta!!
Kai se "vähän" riippuu öljystäkin, mutta ainakin mulla on kaikissa neljässä kitkalukollisessa autossa riittänyt kun on käyttänyt laadukasta täyssynteetistä LS- öljyä ilman lisäaineita. Tosin ne sitten maksaakin litralta enemmän kuin perusöljy + lisäainepurkki..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killman Näytä viesti
Kenellekkään en suosittele enkä kehoita tekemään näin mutta itse olen jo jonkin aikaa ajanut ihan vain normiperäöljyillä ilman lukkolisäaineita. Kitka pitää hiukan paremmin kunnes sittein viimein laukeaa, kuulemma. Minulla nyt kaksi vuotta ölpät ilman lisäaineita ja näillä kisakilometreillä ihan OK ja äänetön. Ja "lukko" pitää sen minkä kitka pitää.
Mulla kävi just toisinpäin, kun ajoin ei LS- öljyillä lukkoperäistä (ostin vahingossa), niin piti niin perkeleellistä meteliä ja lukon toiminta ei ollut kovin pehmeää, vaan päinvastoin. Auto oli Opel A-Omega.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.05.2009, 17:46
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
K
Mulla kävi just toisinpäin, kun ajoin ei LS- öljyillä lukkoperäistä (ostin vahingossa), niin piti niin perkeleellistä meteliä ja lukon toiminta ei ollut kovin pehmeää, vaan päinvastoin. Auto oli Opel A-Omega.
Kokemus on osoittanut että Omegan, A sekä B mallissa, lukkoperässä ei toimi pakkasella kunnolla kuin yksi tietty öljy. Sitä saa BMW:n kautta ja samaa öljyä myös yhden öljy-yhtiön nimellä varustetuissa purkeissa. Ai mistäkö tiedän, yhtenä pakkastalvena muutama vuosi sitten vaihdeltiin peräöljyjä ihan urakalla asiakkaiden autoihin.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.05.2009, 18:35
stoni stoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.09
Sijainti: anjalankoski
Viestit: 79
Perusasetus

minä vaihdoin truupperiin peräöljyt(kitkalukko)..laitoin lukkoperä öljyt ja 1000km jälkeen kävi ääntämään ja pikkuhiljaa kävi lukko luistamaan...sitte vaihdoin öljyt ja laitoin lisäainetta..ääntäminen loppu mut lukko ei pidä enää niin hyvin ku aikasemmin...eli suosittelen lisäainetta lukkoperä öljyyn..
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 26.05.2009, 07:07
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 701
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
En yritä myydä mitään lisää!! Sama mulle mitä laitatte perään!! Kokemus vaan kertoo, että LS-lisäaineistetut peräöljyt ei toimi. Liian vähän lisäainetta!! Voi niitä silti käyttää, mutta saattaa joutua lisäämään lisäainetta kumminkin pullosta!!

Mutta niinkuin kirjoitin, mulle ihan sama mitä laitatte, korjataan sitten kun hajoaa, enemmän myyntiä mulle tulee niinpäin ;-)
En minä tarkoittanut että yrität pakko myydä tai muuta.
Jokainenhan saa tehdä niin kuin haluaa.

Huumorilla pilke silmä kulmassa sen sanoin
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 26.05.2009, 07:56
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Ukko Näytä viesti
Huumorilla pilke silmä kulmassa sen sanoin
Ja niin vastasinkin .....
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 26.05.2009, 10:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.394
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Kokemus on osoittanut että Omegan, A sekä B mallissa, lukkoperässä ei toimi pakkasella kunnolla kuin yksi tietty öljy. Sitä saa BMW:n kautta ja samaa öljyä myös yhden öljy-yhtiön nimellä varustetuissa purkeissa. Ai mistäkö tiedän, yhtenä pakkastalvena muutama vuosi sitten vaihdeltiin peräöljyjä ihan urakalla asiakkaiden autoihin.
No juu, mutta kyllä se toimi täydellisesti niin kesällä kuin talvella, kun osti laadukasta synteettistä LS- peräöljyä. Normi (siis ei limited slip) peräöljyllä se toiminta oli ihan surkeaa...ja siis tämä oli kesällä. On mulla yksi B-Omegakin ollut millä ajoin pari vuotta ja ~60tkm, hyvin pelitti automaattiloota ja lukkoperä niin kesällä kuin talvella. Mikään muu siinä ei sitten kyllä toiminutkaan..

Asiasta aiheeseen, mitäs tuo mainitsemasi öljy muuten on? Castrolia varmaan kun BMW- liikkeestä on puhe?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty sj 413 perä vertti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.11.2008 16:12
hj:n perä talli-paallikko Tekniikka & Jutustelu 1 21.04.2007 10:37
hj:n perä talli-paallikko Tekniikka & Jutustelu 4 07.04.2007 07:06
o:UAZ:n perä mexico O/M/V Muut 2 17.10.2005 21:45
O/V .bj 40 perä mörkö. O/M/V Muut 0 28.05.2004 18:41


Sivu luotu: 13:04 (GMT +2).