Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.05.2013, 12:30
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.359
Perusasetus

Hiekkapuhallus kypärä/maski?


Eli kunnollinen kypärä/masku tarpeen, sellanen jolla näkee mitä tekee ja joka suojaa hengityksen (ja silmät/korvat/jne.).

Aihetta sivuttu esim. tässä topikissa:
http://forums.offipalsta.com/showpos...2&postcount=30

Millanen on hyvä?
Mistä sellasia saa?

ei tarttis miljoonia kuitenkaan maksaa, kun tämä ei oo ainoa asia mitä rajallisesta harrastuspudjetista pitäis rahoittaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.05.2013, 13:39
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Eli kunnollinen kypärä/masku tarpeen, sellanen jolla näkee mitä tekee ja joka suojaa hengityksen (ja silmät/korvat/jne.).

Aihetta sivuttu esim. tässä topikissa:
http://forums.offipalsta.com/showpos...2&postcount=30

Millanen on hyvä?
Mistä sellasia saa?

ei tarttis miljoonia kuitenkaan maksaa, kun tämä ei oo ainoa asia mitä rajallisesta harrastuspudjetista pitäis rahoittaa.
Jos mun kokemus tällasena vähän kuin puol pro tai harrastepuhaltajana riittää kun puhallettavaa ei yleensä ole kuin yhdeksi päiväksi...

Osta kunnollinen kypärä ja vaihda siihen jotain vaikka piirtoheitinkalvoa vaikka joka homman jälkeen.

Kypärän hinnan ohella kannattaa kiinnittää huomiota, että sinne pitää laittaa ilmaa aika paljon. Ilman laatu vaikuttaa siihen minkälainen olo on homman jälkeen tai seuraavana päivänä.

Luotettava ilmansyöttä on myös tärkeä turvallisuusasia. Kompuran imuilmaan ei saa päästä vaikka pakokaasua ja huonossa tapauksessa hyvin suodatetusta ilmasta aktiivihiilisuodatin viimeisenä ei huomaa vaarallisia kaasuja.

Panoraamakypärästä näkee paremmin sivulle. Kumipäällyste voi olla siinä mielessä hyvä, että se osaltaan pienentää inhottavaa puhallusvinkunaa. Lisäksi EAR:it päähän niin ei suhina jota myös kypärään tuotu ilma aiheuttaa haittaa.

Oli kypärä minkälainen vaan, sinne tarvii kunnolla puhdasta ilmaa.

Minkämoinen paineilmasysteemi sulla on mistä ilma puhaltamiseen tulee? Siitä riippuu miten sitä puhdistetaan hengittämistä varten.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.05.2013, 10:14
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.359
Perusasetus

Moi,

> Osta kunnollinen kypärä

Eli mimmonen?

> Luotettava ilmansyöttä on myös tärkeä turvallisuusasia

Jos kypärään saa puhdasta ilmaan tarpeeksi, niin tarvitaanko sitten mitään hengityssuojaimia?

-Paavo
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.05.2013, 10:27
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Jos kypärään saa puhdasta ilmaan tarpeeksi, niin tarvitaanko sitten mitään hengityssuojaimia?

-Paavo
Ei tarvitse sen kummempia hengitys-suojaimia. Esim. Etran valikoimissa on ihan "kunnon" puhalluskypäröitä.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.05.2013, 12:54
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Eli mimmonen?
-Paavo
Olikos mulla tollanen Commander II ja se taisi tulla hommattua Skydda suojainkeskuksesta.

http://www.nestori-tuote.fi/?p=produ...luskyp%E4r%E4t

Yritin valaista siinä, että kypärää enemmän maksaa paineilmajärjestelmä, joka syöttää ilmaa ja siitä on kiinni miten hyvää tai huonoa on hengitysilmasi.

Kerran otin ilmat traktori Hydorista, johon oli öljyt vaihtamatta ties kuinka pitkältä ajalta. Huonosta ilmasta tulee paha olo.

Oleellinen muuttuja on myös kuinka pitkään työskennellään.

Paineilman suodattaminen on kallista suodattimien hinnan takia. Yksi lähetyminen olisi jos kompressori olisi hyvä, sitten vaikka perään iso säiliö, jossa ilman jähtyy ja se jo toimii vettä ja öljyä suodattaen.

Kuumasta ilmasta ei tahdo saada vettä ja öljyä pois.

Jos vesi ym. epäpuhtaudet jää pitkäksi aikaa käyttämättömiin letkuihin, niistä tulee huonoa hengitysilmaa.

Oleellista on pitääkö vehkeillä pystyä tekemään hommia 15 minuuttia, päivä, viikko...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.05.2013, 05:38
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Ei tarvitse sen kummempia hengitys-suojaimia.
Vaikka olis minkälainen kypärä niin varsinkin kvartsin kanssa pitäisin vielä paperisuodatinta lisänä. Ilman tulo voi koska tahansa katketa ja sitten se hyväkin kypärä on täynnä sitä itseään. Noiden hiekkapölyjen kanssa ei ole leikkimistä ja venttiilin kanssa oleva halpa suodatin ei paljon maksa ja käyttössä ei juuri haittaa..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.05.2013, 09:27
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppa79 Näytä viesti
Vaikka olis minkälainen kypärä niin varsinkin kvartsin kanssa pitäisin vielä paperisuodatinta lisänä. Ilman tulo voi koska tahansa katketa ja sitten se hyväkin kypärä on täynnä sitä itseään. Noiden hiekkapölyjen kanssa ei ole leikkimistä ja venttiilin kanssa oleva halpa suodatin ei paljon maksa ja käyttössä ei juuri haittaa..
Ilman tulo pitäs olla luotettavasti järjestetty. Jos ilmaa tulee kunnolla kypärään siellähän on jopa aika hyvät oltavat mikäli kyseessä on riittävän puhdas ilma. Kypärän hyvä puoli on kun se päässä voi nähdä kohtuullisen hyvin mitä tekee.

Ennen kypärää tuli kokeiltua jotain hengitysmaskin ja silmäsuojaimien yhdistämistä ja eikä siitä tullut oikein mitään kun ei näe.

Turvallisuutta lisäisi jos mukana olisi toinenkin, eikä puhaltaisi yksin.

Näissä puhallushommissa on harmillista, että tehoa tarvisi aika paljon koska muuten ei synny tarpeeksi paineilmaa. Pienillä kompressorituotoilla ja pienillä suuttimilla puhaltaessa kypärän haukkaama ilmamäärä tuntuu myös hommassa.

Rahaa tuntuu tärvääntyvän ennenkuin vekottimet saa toimimaan kaikinpuolin asianmukaisesti. Jos jollakulla olisi valmiina dieselkompressori tai traktorikompressori, kolmivaihesähköllä voisi tehdä sitten pelkästään hengitysilman ja mahdollisesti pumpata vettä mukaan ennen puhallussuutinta, voisi tulokset olla hyviä...

Sitten on meitä jotka yrittää tehdä paineilmaa pelkällä sähköllä. Siinä on huonona puolena kun ei pääse tekemään paljoa minnekään missä olis puhallettavaa kun sähköt on tarkotettu yleensä vain johonkin kodinkoneiden käyttelyyn, eikä vaikka 63A töpseleitä ole tarjolla.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.05.2013, 09:30
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Mulla on tämmönen töissä ja ei voi haukkua. Tulee kuitenki puhallettua se 8h päivässä

http://www.nestori-tuote.fi/?p=produ...PUHALLUSKYPÄRÄ

Edit. Niin ja hinta taitaa olla noin 500
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.05.2013, 10:37
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Hieno kypärä linkistä löyttyy. Saattaa mennä yli harraste-budjetin. Tuollaistakin on tullut käytettyä ja huonosti hodettuna oli yhtä mitätön kuin halvempi kempin hitsimaskista tehty. Siksi käytän omissa pienissä rojekteissa lisänä tavallista hengitys suojainta. Kempin perinteisestä hitsimaskista tehty on ihan asiallinen pieneen harraste käyttöön. Siihen on ommeltu samantyyliset suojat hartiantasoon kuin pro-mallissakin ja lisätty paineistus kypärän sisälle. On siis ihan tehdastekoinen mutta samantyylinen on helppo askarrella ihan itsekkin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.05.2013, 16:32
jubet jubet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 12.02.13
Sijainti: Laukaa
Viestit: 401
Perusasetus

Ikhlla oli edullinen huppumalli. Olisko ollu 60€
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.11.2013, 14:53
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

kypärän osto alkas olla ajankohtaista.. ebaysta noita kattelin ja siellä ois monenmoista tarjolla. mietityttää millaiset suodattimet pitäs sit olla? ilmaa tulee hydorin 6 pyttysestä tai sitten abacin 4kw kompurasta.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.11.2013, 15:13
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make-lj Näytä viesti
kypärän osto alkas olla ajankohtaista.. ebaysta noita kattelin ja siellä ois monenmoista tarjolla. mietityttää millaiset suodattimet pitäs sit olla? ilmaa tulee hydorin 6 pyttysestä tai sitten abacin 4kw kompurasta.
Mä olen ollut siinä käsityksessä, että kypärä kannattas ostaa melkeen lähimmästä ammattimaisesta suojainliikkestä vaikka Skydda SK
suojainkeskuksesta tai hiekkapuhalluslaitefirmasta.

Ilman laatua voisi kartoittaa laittamalla kompuran pyörimään työtä tehden niin, että se lämpenee käyntilämpöön ja kokeilla haistaa ilmaa vaikka hetki kypärää päässä pitäen miltä haisee. Onko haju yököttävän öljyinen vai raikas.

Voi olla niin, että kompurassa kannattaa olla hyvät uudet öljyt.

Oman käsityksen saa myös siitä kun katsoo minkälaista vettä tulee toivonmukaan ennen kypärää tai hiekkapuhalluslaitetta olevan vedenerottimen pohjalle.

Yksi ratkaisu oli, että säädät vaikka sen Abacin kompuran painealueen hengitysilmakäyttöön fiksummaksi jolloin kompura ei rasitu ja kuumene niin paljoa ja teet Hydorilla ilman pelkkään hiekkapuhallukseen. 4 kilowattia voi olla sopiva kokoluokka hengitysilman tekoon.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.12.2013, 10:41
risukärsä:n Avatar
risukärsä risukärsä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.09
Sijainti: parikkala
Viestit: 298
Perusasetus



siinähän sitä puhalletaan apollo 600 päässä.

aivan helvetin hyvä kypärä joskin kallis. mutta mielestäni turvallisuudesta ja terveydestä ei kannata tinkiä, nestori tuotteelta ostin ja sieltä saa myös vaihto visiirit ja repäsy kalvot tuohon jotka ei muistaakseni ollu kovin kalliita.
__________________
"Mä oon niin mahrottoma hämmästyny...mä oon ku klapil päähä lyäty"

Kohta huomaat, että "meissä kaikissa asuu pieni mersu".

kultapossukerho
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.12.2013, 13:04
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja risukärsä Näytä viesti


siinähän sitä puhalletaan apollo 600 päässä.

aivan helvetin hyvä kypärä joskin kallis. mutta mielestäni turvallisuudesta ja terveydestä ei kannata tinkiä, nestori tuotteelta ostin ja sieltä saa myös vaihto visiirit ja repäsy kalvot tuohon jotka ei muistaakseni ollu kovin kalliita.

Nyt rupeaa näyttämään hyvältä!

Oliks toi ympärillä oleva hiekkaa, jos on niin sitä on kyllä helvatisti

Onko tossa hengitysilmalle suodatusta, voi olla, että sitä kannattaa harkita ehkä kun on selvinnyt minkälaista ilmaa tulee siltä kannalta, että kuinka paljon tai vähän suodatettavaa on.

Itse mä olen omaan kypärään leikellyt piirtoheitinkalvoa aika usein, tolla panoraamakypärällä näkee paremmin.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 01.12.2013, 13:27
risukärsä:n Avatar
risukärsä risukärsä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.09
Sijainti: parikkala
Viestit: 298
Perusasetus

kyllä se hiekkaa on.. kypärässä itsessään ei ole tulo ilman suodatusta mutta kompuran lähdössä minulla on.
__________________
"Mä oon niin mahrottoma hämmästyny...mä oon ku klapil päähä lyäty"

Kohta huomaat, että "meissä kaikissa asuu pieni mersu".

kultapossukerho
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 02.12.2013, 18:51
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

minkälainen suodatin siulla on kompuran päässä?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 02.12.2013, 19:16
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Oisko tuurilla et apollo 30 olisi sama visiiri kuin tossa 600 sessa kehtaisko risukärsä ottaa visiiristä mittoja
kun ei oikeen 30;piseen tahdo netistä osia löytyä
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 04.12.2013, 12:38
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

Loppu jahkailu kypärä asian kanssa ja tilasin tollasen apollo 600 potan..
nyt vielä kun raaskii niin tilaa suodattimen.. tai sit tilaan patruunan ja väsään sen pöntön siihen ympärille ite.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 04.12.2013, 17:16
risukärsä:n Avatar
risukärsä risukärsä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.09
Sijainti: parikkala
Viestit: 298
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make-lj Näytä viesti
minkälainen suodatin siulla on kompuran päässä?


tuommonen suodatin järjestelmä sisällä jotkut paperi suodattimet ja kypärässä paineen alennin
__________________
"Mä oon niin mahrottoma hämmästyny...mä oon ku klapil päähä lyäty"

Kohta huomaat, että "meissä kaikissa asuu pieni mersu".

kultapossukerho
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 04.12.2013, 17:18
risukärsä:n Avatar
risukärsä risukärsä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.09
Sijainti: parikkala
Viestit: 298
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Oisko tuurilla et apollo 30 olisi sama visiiri kuin tossa 600 sessa kehtaisko risukärsä ottaa visiiristä mittoja
kun ei oikeen 30;piseen tahdo netistä osia löytyä


tuossa mittoja kalvosta paketin mukaan käy apollo 600 ja apollo 60
__________________
"Mä oon niin mahrottoma hämmästyny...mä oon ku klapil päähä lyäty"

Kohta huomaat, että "meissä kaikissa asuu pieni mersu".

kultapossukerho
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 04.12.2013, 19:24
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja risukärsä Näytä viesti

tuossa mittoja kalvosta paketin mukaan käy apollo 600 ja apollo 60


Kiitosta


Selvisi sitten tänään, et se potta onkin 50;pinen eikä 3kymppinen
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 05.12.2013, 19:57
Danlig Danlig ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.12
Sijainti: Kemi, Lappi
Viestit: 459
Perusasetus

Riippuu mitä hommia teet. Toi apollo meilläkin on käytös... Paitsi jos pitää säiliöön tms. Lähtä puhaltaa nii sit kärpäsmaski on ihan ässä. Tos huono vaa se ku kierteellä lasit ja hiekat tukkii ne. Apollos taas paskaa ku ei meinaa päässä pysyä ku ei se pääpanta oo mistää kotosi.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 08.12.2013, 08:39
risukärsä:n Avatar
risukärsä risukärsä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.09
Sijainti: parikkala
Viestit: 298
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Danlig Näytä viesti
Riippuu mitä hommia teet. Toi apollo meilläkin on käytös... Paitsi jos pitää säiliöön tms. Lähtä puhaltaa nii sit kärpäsmaski on ihan ässä. Tos huono vaa se ku kierteellä lasit ja hiekat tukkii ne. Apollos taas paskaa ku ei meinaa päässä pysyä ku ei se pääpanta oo mistää kotosi.
Onhan siinä leuka nauha jos pitää pää alassuin puhaltaa
__________________
"Mä oon niin mahrottoma hämmästyny...mä oon ku klapil päähä lyäty"

Kohta huomaat, että "meissä kaikissa asuu pieni mersu".

kultapossukerho
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 08.12.2013, 11:58
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Danlig Näytä viesti
Riippuu mitä hommia teet. Toi apollo meilläkin on käytös... Paitsi jos pitää säiliöön tms. Lähtä puhaltaa nii sit kärpäsmaski on ihan ässä. Tos huono vaa se ku kierteellä lasit ja hiekat tukkii ne. Apollos taas paskaa ku ei meinaa päässä pysyä ku ei se pääpanta oo mistää kotosi.
Hyvältä on vaikuttanut kun on se metalliverkko ja sitten piirtoheitinkalvo. Verkko selvästi vähentää sumentumista. Aika usein juuri jotain autossa olevia ruosteongelmia puhaltaessa kimpoilee jostain takaisin ihan kunnolla.

Yks huomio on, että kypärää ei ehkä kannata laittaa liikaa päähän kiinni jos tulee ongelmia - vaikka kompressori pysähtyy - ja se pitää saada äkkiä pois päästä.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 08.12.2013, 14:33
Danlig Danlig ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.12
Sijainti: Kemi, Lappi
Viestit: 459
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja risukärsä Näytä viesti
Onhan siinä leuka nauha jos pitää pää alassuin puhaltaa
Se leukanauha on kyl yks iso vitsi ku talvella yrität sitä alkaa laittaa. Ei se kesälläkää kovin hyvä oo, lähtee silmälasit yhtenää päästä ku kypärä heiluu ja se nauha nykii niitä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Huuto hiekkapuhallus pönttö hobro O/M/V Muut 5 05.05.2012 17:07
hiekkapuhallus? hojo Tekniikka & Jutustelu 17 15.08.2011 18:04
hiekkapuhallus.. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2 12.01.2011 14:07
Myydään hj 61 keulan osia vilkkuja,lampunkehys,ln 65 maski ln110 maski toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 05.05.2009 21:00
M: Hiekkapuhallus laiteet offipete O/M/V Muut 2 09.12.2007 18:06


Sivu luotu: 10:56 (GMT +2).