![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Jostain syystä toi sun keppi näyttää paljon suoremmalta kuin uus osa tässä: http://cruisersolutions.com/index.ph...roducts_id=591
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Mites tollanen Holset HX35 puhallin toimii 2H koneessa?
Ylläältähän se taitaa heräillä? Kokemuksia ja mielipiteitä kaivattas myös Schwitzer S2A? Tommoset ois tyrkyllä huokeeseen hintaan, ja nyt pitäs arpoa kumpikampi... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() hj60
Semmoista tuli nyt jousitukselle ,en tiedä paranesko jotain
|
|
|||
|
|||
![]() Yksi kuva valehtelee enemmän kuin 1000 sanaa?Lainaus:
Mutta jos olisi minun auto, niin korostetusti seuraisin seuraavia: Etuakseli: näyttää että tuo noin 50x50 neliöpalkki on hitsattu akseliin; siis akseliputkeen vääntöä voi tulla niin paljon, että jos palkki ei revi itseään irti, niin sitten vääntyy taikka murtuu (minä rakentaisin siten, että akselin alapinnasta lähtisi toinen putki, ja toinen putki akselin päältä, ja ne yhdistyisi tuolla nivelen lähellä. Taka-akseli: minun silmään noiden ala-aakkosten/tukivarsien ja ylätukivarren nivelen välinen "korkeusero" on huomattavan pieni, tuplat olisi parempi.... Siis pelkään, että tuo ylätukivarsi- rakennelma pettää.... (kardaani peittää k.o nivelen...) Ja nuo molemmat alatukivarret näyttää kuvissa huomattavan pieniltä, siis jos niiden pitää pysyä suorassa, kun auton paino painaa niitä mutkalle esim. kannon päältä tms. Mutta: Tuota "unimog" tuenta- periaatetta olen kopioinut jo n.20v sitten, toki vm. -77 olevaan jarruttomaan peräkärryyn! kokonaispaino on edelleen 470 kg, ja hyvin kulkee/tulee perässä vieläkin. Ja tuota "unimog" tuentaa, siis mikä sinulla etuakselilla, suunnittelin taannoin omaan käyttöautoon; hj-61:een molemmille akseleille, ja nimenomaan leimattuna katukäyttöön! ongelma oli (noin 5-10v sitten) että tukivarsia ei saanut tehdä itse. siis olisi pitänyt laittaa unimogin kardaanijatkeet, ja erään tulkinnan mukaan myös jakolaatikon pääty ja ne harukset, jotka tulee pyörännavalta nivelelle... |
|
||||
|
||||
![]() hj60
Kuvan ottamisen hetkella niitä vahvikeita,mitä esta akselin kääntymisen ,ei ollut tehtya vielä ,nyt nee on valmis.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ilmausnipoista. Joko kaverin kanssa ''manuaalisesti'' tai sitten kompuraan kytkettävällä ilmauslaitteella. alipaineellahan se imasee sieltä nipasta.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on yksin tekemällä ollu 0,5l limupullo, minkä korkkiin on porattu sopivan timmi reikä johon saa sopimaan semmosen olikohan sisähalkasijaltaan 6mm kirkkaan letkun. Eka narskauttaa nipasta sen pahimman jäykkyyden pois jollain mieluiten 6 kulmasella hylsyllä, sit letku kiinni silleen että alkupätkä letkusta on ylämäkeen ja sit pitelee letkusta kiinni kun kiintoavaimella kääntää nippaa auki. Ite oon vielä laittanu sen avaimen umpinaisen silmukan eka siihen alle ja sit vasta letkun päälle ni saa mukavemmin käänneltyä auki. Sit vaa pullo letkuinee johku että pysyy paikallaa ja korkkia vähän raolleen ja kabiinii pumppailemaan. Toi letku pitää sen tähden olla ylämäkeen, koska muuten vetää pikkusen ilmaa aina jarruihin päin kun jarrupoljin nousee ylöspäin ja se nipassa oleva letku on tyhjentynyt jo sinne pulloon. Sit jos jarrut on kokonaan kuivana, niin takana pitäis saada aukastua se kuormaventtiilin nippa kanssa. Ite oon ilmannu aina silleen järjestyksessä, että aloitetaan lähinnä säiliötä olevasta nurkasta ja se kuormaventtiili siitä välistä ennen takajarruja.
|
||||
|
||||
![]()
Pitäs päivittää levyjarrut taakse, niii tuumailin et mitä jarruja ootte käyttäny?
ja satulan kiinnikkeestä jos olis dxf kuva jollai...??
|
||||
|
||||
![]() kevyjarrut
Semmoiset ,pajeron levyt ja satulat
|
|
||||
|
||||
![]()
Onko vuosimalli tiedossa koska näitä on käytetty? näyttää varsin hyvältä... jääkö kierrettä minkäverran vaarnoihin?
|
||||
|
||||
![]() levyjarrut
Toisen sukupolven pajerosta , oli joku 94 vm,motonetista ostettu .Toi kinnike on ainakin 10mm paksu .
|
|
|||
|
|||
![]()
Itse olen laittanut jokaiseen omiin HJ-61:een kaasuvaijerille vastajousen konehuoneeseen ja kaasupolkimesta tulee ihan normaalin oloinen eikä pompota.[/QUOTE]
oisko kuvaa tai tarkempaa selitystä et mistä mihin se jousi laitetaan |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
oisko kuvaa tai tarkempaa selitystä et mistä mihin se jousi laitetaan[/QUOTE] Tarkemmin en osaa selittää mutta sinne minne kaasuvaijeri pumpulla tulee ni laita siihen vipuun jousi vetämään ![]()
vapari ei ole vaihtoehto ![]() Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta ![]() ![]() No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai ![]() Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
|
||||
|
||||
![]()
Ja sit viisaammat vois kertoaettä mistä hommata hojoon HYVÄ kytkin ?
![]() Tamgears 380€ tiedän ![]() ![]()
vapari ei ole vaihtoehto ![]() Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta ![]() ![]() No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai ![]() Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
|
||||
|
||||
![]()
Vakio käyttöönkö? Tarvike liikkestä sain kaks vuotta sitten Aisanin eli orkkiksen. Oisko ollu 300e
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ahdinta , creepyä ja lukkoa löytyy .. Exedy on tarkotus laittaa
|
||||
|
||||
![]()
Muutamia vuosia ollut Extreme outback sintteri kytkin, hetkittäin rajussa maasto käytössä eikä ole ollut moittimista. Jos nyt tulisi kytkin remontti eteen laittaisin samanlaisen
|
||||
|
||||
![]()
Vissiin mahtuu HJ:ssa pyörimään 10x15'' vanne -44 et:llä?
Varmistellaan vielä, sunnuntaina olis uudet vanteet tulossa... Ettei vaa satu väärällä et:llä ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
mahtuu
|
|
||||
|
||||
![]()
Melkeen kaikki mahtuu, joku vanne malli oli mikä nirhi satulaan vähän kiinni vaikka oli -44 et
|
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Discovery topic | Heguli | Chit-Chat | 266 | 23.07.2025 11:28 |
Huutonet Topic | psychobilly | Linkit | 15 | 03.03.2016 22:38 |
Syntymäpäiväonnittelu -topic | Skorpioni | Chit-Chat | 116 | 02.03.2014 18:32 |
Flippikeula topic | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 03.12.2007 21:37 |