Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #101  
Vanha 13.12.2011, 20:19
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Mä oon kanssa ajanut enskaa joskus 20kiloa sitten ja mulla kyllä sellanen muisti kuva et oli pirun paljon kalliimpaa kuin suunnistuscuppi.

Suunnistuksen orkkiksee tekee sellaisen auton jolla voi ajaa mukavasti alle 4te. Voiko sillä sitten ajella cupin voitosta onkin jo toinen juttu.

samalla autolla voi varmasti ajaa trialia harraste stanuissa ja jos fiksusti rakentaa niin trialin stanuissakin.

Kalleimmaksi noissa kisoissa tulee ne viikonloput ja kilpurin kuskaamiset.

-sami-
Vastaa lainaten
  #102  
Vanha 24.12.2011, 01:00
matti-x matti-x ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.08.05
Sijainti: roi, .
Viestit: 135
Perusasetus

UAZ on tollaseen leikkimieliseen rymistelyyn just passeli kampe. Ostat vaan suosiolla niitä 2 kpl niin ei mene koko kesä varaosia odotellessa jos sattuu jotain laukeamaan. Rahaa ei ole siltikään palanut vielä kahta tonnia.. Varaosia kyllä saa ja ovat todella halpoja mutta odotellessa menee aina tovi kun ihan joka marketissa niitä ei ole kaupan. Lukot on halpoja ja ohjaustehostimenkin saa rajan takaa.
Jos olen ymmärtänyt oikein niin vanhemmat cabriot on tiuhemmilla akseleilla ja saattoipa päälaatikossakin olla lyhyempi ykkönen vanhoissa. Uudemmissa purkkimalleissa on kai sama välitys akseleissa kun vanhemmissa 469 cabrio malleissa.. Välitys riittää kohtalaisesti ainakin 33" renkaille..
Akseleiden kestoa on jotkut moittineet mutta omastani ei ole toistaiseksi saatu voimansiirrosta hajalle mitään. Periä ei oman kokemuksen mukaan tarvi panssaroida kun neuvostoliitossa on osattu tehdä riittävän tymäkästä raudasta.. :-)
Kone on tosi vääntävä kunhan sattuu säätöihin, kärjetön sytkä helpottais säädöissä pitämistä. Ainakin tuo omassani oleva vanhempi malli.. tuskimpa kovin isoa eroa on siinä uudemmassakaan..
Rekisteröinti on ongelmatonta jos vuosimalli on aiempi kuin -87. myöhempiäkin on rekistöröity mutta saattoi vaatia jotain hieromista.
Korottaa ei minun mielestä kannata kun aivan vähän, mielummin pyyhkii laikkakoneella helmat pois ja siirtää tankin lavalle.
Tossa on tarinaa oman auton rakentelusta.. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=37692
Vastaa lainaten
  #103  
Vanha 25.12.2011, 12:27
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matti-x Näytä viesti
Jos olen ymmärtänyt oikein niin vanhemmat cabriot on tiuhemmilla akseleilla ja saattoipa päälaatikossakin olla lyhyempi ykkönen vanhoissa. Uudemmissa purkkimalleissa on kai sama välitys akseleissa kun vanhemmissa 469 cabrio malleissa.. Välitys riittää kohtalaisesti ainakin 33" renkaille..
Purkeista 452:ssa tod näk 5.125 tai jotain perävälitys ja 3741:ssä 4.25 tai jotain perävälitys. Mettä rymistelyyn vois tuhota jonkun 95:sen eikä ainakaan mitään pyöreillä takavaloilla olevaa mallia. Netti koneessa muutamia GAZ-69:jäkin se ois viel perempi ahio, erillinen jakolaatikko yms :-) noista välityksistä voi sitten olla montaa mieltä, ei ne omillakaan rengailla ole mitkään yyber hitaat, paras vois tulla kun 69:n heittäs jonkun automaattilodjullisen koneen esim volvon B19+tomaatti, joskus oli ja oli mainio.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 10:45 (GMT +2).