Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 21.09.2012, 09:15
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Perusasetus

työttömyys

mites paljon palstalaisista on työttömänä? tai miten työttömyys vaivaa paikkakunnallasi/tuttavapiirissä? miten nopeasti olette saaneet töitä? paljonko mahdollisesti liitto (jos kuulut liittoon) kustantaa teille päivässä? tuntuu vaan olevan tänäpäivänä monessakin paikassa "lomautus", "ulkoistaminen" ja "vuokratyömiehet" olevan melko kova sana.

sitten työnantajilla sellainen kuva suomalaisista "nuoremmasta ikäpolvesta", että he eivät ole kokeneita tekemään jotakin työtä. pitää olla käynyt peruskoulun lisäksi jotakin koulua 5v, sitten työkokemusta pitää olla lisäksi väh. 5v, sitten ihmetellään nuorten työttömyyttä joka päivä ja että ne on laiskoja tms. mielipiteeni on, että jos jotakin osaa tehdä jotenkin, ni ei muuta ku töihin. tekemällä sen oppii, ei oikee kirjoja lukemalla ja kuvia katsomalla...

itse pitää tässä kohta ekaa kertaa turvautua liittoon, jos ei ala töitä näkymään. rahan menoa on kuiteski joka päivä... mutta kun ei innosta paperishow.

Vastaa lainaten
Vanha 21.09.2012, 10:09
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Perusasetus

Itselläni on käynyt hyvä tuuri, en ollut ammattikoulun jälkeen kuin vajaa 3kk työttömänä ja silloinkin kävin tutustumassa pariin firmaan joilla ei sitten ollutkaan tarvetta... Nyt siis kahdeksatta vuotta putkeen työelämässä ja taitaapa olla kuudes työnantaja, omaa alaa etsiessä Kerran olin lomautusuhan alla, mutta silloin työstökeskuksen kuljettajaa/hitsaria ei ollut kuin yksi kappale (minä), joten olin ainut joka ei joutunut lomautukseen vaan painoin koko kesän töitä... Lomarahat kyllä otin vapaana.

Kaveripiirissä taitaa olla pari pitkäaikaistyötöntä, johtuen osaksi omasta asenteesta ja siitä että rima on liian korkealla ja toisaalta myös siitä ettei oman alan töitä löydy. Mun mielestä on parempi lähteä vaikka siivoojaksi, kunhan jotain hommia löytyy, työnantajat ottaa paljon helpommin töihin jo työelämässä olevia ihmisiä (niin vammaista kun se onkin).
Vanha 21.09.2012, 10:22
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Perusasetus

Kaksi viikkoa työttömyyttä vuonna -91 intin jälkeen, omasta tahdosta.
Vanha 21.09.2012, 10:32
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Perusasetus

Joo, ei oo pahemmin joutanu työttömänä olemaan. Nytkin on duunissa ongelma, kun ei oo sopivia työntekijöitä löytyny ja tarve olis kova.
Vastaa lainaten
Vanha 21.09.2012, 10:58
tiku83:n Avatar
tiku83 tiku83 ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 04.08.05
Sijainti: oulainen, Finland.
Perusasetus

itse olen tällä hetkellä työtön, mutta omasta halusta. mukava olla tenavien kanssa kotona pitempi aika välillä, kun ovat vielä pieniä
töitä onneksi on tarjotttu/tarjolla heti kun päätän lähteä takas työelämään, mutta voihan se tilanne muuttuakkin ettei sitten olekkaan.
Vastaa lainaten
Vanha 21.09.2012, 11:02
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Blog Entries: 2
Perusasetus

Itse taisin armeijan jälkeen olla kuukauden ilman töitä, jonka jälkeen kolmen kuukauden harjoittelun kautta töihin ja vuodenvaihteessa alkaa jo seitsemäs vuosi samassa firmassa... Eli kannatti hakea harjoittelupaikkaa, kun ei töitäkään kerta löytynyt
Vastaa lainaten
Vanha 21.09.2012, 11:23
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali

Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Perusasetus

Vuoden 1986 jälkeen työttömänä ollut 1-2 kuukautta ja nekin omasta päätöksestä. Eli aika hyvin olen työllistäny itseni. Nytkin firmassa YT neuvottelut päällä, saa nähdä miten käy.
Vanha 25.09.2012, 11:20
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Joo, ei oo pahemmin joutanu työttömänä olemaan. Nytkin on duunissa ongelma, kun ei oo sopivia työntekijöitä löytyny ja tarve olis kova.
x2 näin meilläkin! :/
Itellä 0 pv työttömänä!

//Janne vm -70

ps: http://www.mol.fi/paikat/ rapiat 10 000 "vapaata" työpaikkaa, täällä sweduloissa rapiat 20 000 vapaata paikkaa http://www.arbetsformedlingen.se/For...7b612d78000171 Tanskassa ja Norjassa on sellaset 2-30 000 vapaata paikaa avoinna! en katso alas työttömiä tms mutta systeemissä on vikaa kun ei työ ja tekijä kohtaa!

"".......British humour......!"

Viimeksi muokannut lacrits68 : 25.09.2012 11:32 Perustelu: täydennystä topikiin!
Vastaa lainaten
Vanha 25.09.2012, 16:36
Veteraani++

Perusasetus

noh, jokainen joka hiemankin moittii työttömiä... niin voisi ennen kirjoitustaan miettiä 2 kertaa, että menetkö itte työttömäksi jouduttuasia mummojen/pappojen/kehitysvammaisten perseitä pyyhkimään, kun tämä siihen tuntuu johtavan....
Vanha 26.09.2012, 10:41
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
Itellä 0 pv työttömänä!

//Janne vm -70

ps: http://www.mol.fi/paikat/ rapiat 10 000 "vapaata" työpaikkaa, täällä sweduloissa rapiat 20 000 vapaata paikkaa http://www.arbetsformedlingen.se/For...7b612d78000171 Tanskassa ja Norjassa on sellaset 2-30 000 vapaata paikaa avoinna! en katso alas työttömiä tms mutta systeemissä on vikaa kun ei työ ja tekijä kohtaa!
Näistä suurin osa on sellaisia työpaikkoja, joissa vaaditaan vähintään yhden vuoden työkokemus alalta, eli esimerkiksi vasta koulusta päässeen on erittäin vaikeaa työllistyä noihin.
Vastaa lainaten
Vanha 26.09.2012, 17:42
nöfnöf nöfnöf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 02.11.06
Sijainti: Finland.
Perusasetus

ruotsin vappaista työpaikoista

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
Itellä 0 pv työttömänä!

//Janne vm -70

juu tällä hetkellä 21616 paikkaa vapaana joista yli kolmannes pääkaupungissa yksi kolmannes muuten vaan skoonen ja läntisen eteläruotsin alueella, vieläpä hyvin painottuen suurimpiin asutuskeskuksiin.
pohjoiseen ruotsiin (kaksi pohjoisinta lääniä) on arvonnassa osunut vajaa 1015 työpaikkaa, joista norbottenin osalta 9/10 on luulajassa tai kirunassa.
samalta se vain taitaa näyttää suomenkin tilanne, työpaikoista (vapaista) valtaosa on hyvin pienellä alueella.

kuljetustukikin loppuu kohta.
Vanha 21.09.2012, 14:50
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti

itse pitää tässä kohta ekaa kertaa turvautua liittoon, jos ei ala töitä näkymään. rahan menoa on kuiteski joka päivä... mutta kun ei innosta paperishow.
No hae nyt ihmeessä, jos ei heti uusia hommia kiikarissa! Sen takiahan sinulta on jo viety siivu joka liksasta! Ei se paperisota loppupeleissä niin paha ole (itsekkin karsastan kyllä henkeen ja vereen kaikenmailman lippu-lappusten täyttelyä...), tuli tossa tovi oltua lomautettuna.

BTW: Kuulutko mihinkään liittoon?
Vastaa lainaten
Vanha 21.09.2012, 18:16
Veteraani++

Perusasetus

kyllä kuulun liittoon ja odotan vielä pienen hetken, sitten valitsen joko liiton tai "paskaduunin".
eikä tässä työttömänä oltaisi jos ei edellinen firma maksaisi palkkoja ajallaan, eli vähän niinkuin omasta tahdosta olen työttömänä ja tilalle ei oikein löydy mitään viisasta. katsellaan ja seuraillaan tilannetta, tässähän sitä kyllä ensimmäisiä "lomia"" pidellään peruskoulun jälkeen... jotta yli 6v töitä jo takanapäin.

on vaan taas se aika vuodesta, ettei ole oikein tarjontaa, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Vastaa lainaten
Vanha 21.09.2012, 18:24
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Perusasetus

Itse en ole ollut koulusta valmistumisen jälkeen työtön kertaakaan, nyt 3 vuotta työssä olleena, välissä kävin vielä armeijankin.

Hyvin mulla vissii menee?
KYM#5
Vastaa lainaten
Vanha 21.09.2012, 18:54
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Perusasetus

Itse jouduin miettiin mitä sitä isona tekis kun olin ollu samassa työpaikassa 28 vuotta no firman nimi kyllä välillä muuttu kun omistajat vaihtu.
Ja sitten viimeinen omistaja lopetti koko tehtaan paikkakunnalla ja siirsi tuotannon toisaalle.
Silloin olin ekankerran kokonaan työtön lyhyitä lomautuksia oli ollut joskus.
Ja päätin vaihtaa kokonaan alaa kun metallihommia ei silloin pirkanmaalla paljoo ollut tarjolla ja kesän olin työttömänä senjälkeen kun saatiin hallit tyhjäksi ja parin työkaverin kanssa sammutettiin halleista valot.
Syksyllä pääsin työkkärin kurssille joka oli 6 kuukaudenmittainen josta parikuukautta työharjoittelua ja paljoo ei hävinnyt rahassakaan kun kurssin ajalta sai korotettua päivärahaa.
Ja sain työpaikankin harjoittelupaikasta ja yhtään en kadu alanvaihtoo vaikka palkassa vähän häviääkin vielä mutta mukavaa ja vaihtelevaa hommaa.
Jaa niin toi nykyinen homma on kuljetusalaa pääsääntöisesti linja-autoja sekä kuorma-autoja ja välillä muitakin vehkeitä kun kaikenlaisia koneita löytyy talosta.
Lupasin isännälle attä ajan kaikkee mistä löytyy ratti ja kele se on kaikenlaisia vehkeitä lykännykin ajettavaksi.
Vastaa lainaten
Vanha 21.09.2012, 19:19
Veteraani++

Perusasetus

niin ja ei vasta ollut kuin toinen samanlainen firma jossa palkkoja kysellään toista kautta, kun ei automaattisesti tule tilille palkkapäivänä.

mitähän helvettiä se sellanenkaan touhu on...?
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Työttömyys puoliksi hetkessä! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 14:18

Sivu luotu: 22:52 (GMT +2).