![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Voin suositella. Akkuvehkeistä taas milwaukeet olleet mieluisat ja toimivat. Eikös milwaukee oo entinen Atlas copco? Jos ei tarviis hinnasta välittää nii Hilti ja puusepähommii Festo. Bahco räikkäsarjat on käytösä tääläki ja tyytyväisiä kyllä. Nämä sarjat niitä pienipäisiä. Räikkäpää ei 1/2" sarjasakkaa oo juuri hylsynkantaa isompi. |
|
|||
|
|||
![]()
Mitäpä mieltä raati on noista halvemmista ilmaletkukeloista kotitallikäytössä. Kymppimetrinen riittäisi hyvin ja 15 m olisi jo luksusta. Toimiiko pvc letkut vai pitääkö olla kumia? Mikä on sopiva letkun halkaisija. Käyttö: satunnainen pulttimopo, räikkä joskus muutakin.
|
|
|||
|
|||
![]()
itellä oli kerran 10m sinisellä ns muoviletkulla oleva kela. kesti vähän aikaa, sitten napsahti kelan juuresta poikki. eli suosittelen aivan oikiaa kumiputkella olevaa.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itsellä on 20m puolituumaista kumiletkua, tosin ilman kelaa (olis se kiva välillä...) ja virkeästi pärähtää pulttikone.
|
|||
|
|||
![]()
No ilmavehkeistä taas. Olisi aika päivittää kompuraa pikkuisen jöötimpään. Nyt on käytössä tuollainen timpurimalli pienellä säiliöllä. Tehoa on ollut jotain max 2kw. Aivan väärä vehje tallihommiin, ja jo vähän käytössä kulahtanutkin.
Pulttimopoa tarvis käyttää ja vinkuakin. Suunniteltu kokoluokka välillä isoin yksivaihe-pienin kolmivaihe. Rahaa ei ole laittaa mahdottomia, joten halvimman pään koneet/hyväkuntoiset käytetyt. Noita halvimpia kaksimukisia 3hv koneita 50-100l säiliöllä saa 3-400 e. Käyttö on satunnaista harrastekäyttöä. Pitääkö suosiolla unohtaa ja viilata käsin? Onko joku halpismerkki käyttökelpoinen? |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]()
Isompi. Itsellä oli tuon kokoinen ja ei sillä tee mitään pulttikoneen kanssa. Nyt on Strong Line 3hv@380v, noita nykyisiä vanhempi malli 200l säiliöllä ja kämmenmallin epäkeskohiomakoneen kanssa ei tarvitse odotella paineita.
Äänikin on paljon siedettävämpi kuin tuollaisessa suoravetopäristimessä. Noissa yksivaihevehkeissä rassaa vielä se huono käynnistyvyys suomen oloissa, kesällä menee mutta talvella kun tallissa ei ole kuin muutama aste niin ei jaksa käynnistyä joka kerta.
|
||||
|
||||
![]()
vähähän mä työkaluja oikeestan tarvin ku ei tuu oikeestaan paljoakaan remonttia tehtyä, ei edes kymmentä tuntia joka päivä ku on niin laiskaksi käynyt
![]() mä oon suosinut Ampro hylsyjä ja räikkäjuttuja, kohtuu kestäviä, ei ole muuta muunnospaloja rikkunut ja aina saa uuden tilalle jos rikkoo kun niissä semmonen takuu, 16v( -97 siis) synttärilahjaksi sain joskus pakin missä oli lenkit, kolme kokoä räikkiä ja ttumaset ja milliset hylsyt 4-32mm, sama pakki edelleen tallessa joskin pari hylsyä oon ostanut kun hukannut ja, toinen samanlainen pakki nykyään "autopakkina" eli kulkee mukana, sitte on irtoavaimina sekalaiesti montaa merkkiä, tuumaset on kamasalta ja räikkälenkit musiteekseni ikh:n tai bilteman kamaa, en muista, anioat kuiteski mitkä löysin kun tarvin että on nivellellä kääntyvä pää.. weran ruuvarit on hyviä, pihdit on paljolti knipexiä ja vanhemman bahcoja mutta niissä on laatu menny alamäkeen. sähkökoneet paljolti boschia ja makitaa... |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pienestä päristinkompurasta olen saanut ihan luotettavan kaverin kun olen uudesta saakka vaihtanut siihen joskus öljyt ja ne on minun laittamanani ollut samaa 0w-40 öljyä mitä autoonkin. Öljy ei ole kauhean jähmeää kylmemmälläkään ilmalla. Kolmivaihekompuroita mulla on tällä hetkellä kaksi ja ne odottavat huomiotani. Ne olen tarkoittanut esim. hiekkapuhallukseen ja muihin käyttötarkoituksiin, jossa tarvitaan ominaisuutta, että kompura tekee ilmaa luotettavasti niin kauan kuin mies jaksaa tehdä hommia. Paineilmavingusta tulee mieleen, että ainakin omat paineilmavingun terät on käynyt hyvin myös porakoneeseen hitaammilla kierroksilla. Saa yhden vaihtoehdon pyörittelyyn lisää ja joskus hitaammat kierrokset sopii paremmin. Viimeksi muokannut tekniikkamies : 11.04.2014 07:28 |
|
|||
|
|||
![]()
Pulttipyssyn kanssa pikkukompura on riittänyt ihan hyvin. Paineräikkä puutuukin paljon nopeammin. Paljonko maalin kanssa tuhraamiseen tarvittaisiin tuottoa.
Tallin lämpötilan ei pitäisi enää olla ongelma kompuran käynnistymisessä. Kuluneena talvena peruslämpö pysyi kympin tienoilla ja on tietysti nostettavissa suht nopeasti. Juuri tuollaista kolmen hepan luokkaan menevää olen katsellut. Vaihtoehdot siis suoravetoinen v-kakkonen tai remmivetoinen yksimukinen. Suoravetoiselle lkuvataan suurempaa tuottoa, mitä eroja noilla on muuten käytännössä. Melu jo mainittiinkin Viimeksi muokannut turakki : 11.04.2014 08:04 |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos pienen kompuran kaveriksi olisi vaikka tällänen jatkuvapyöritteinen Hydor, ilmat riittäs kyllä varsin hyvin jos vain sulakkeet riittää. http://www.nettikone.com/hydor/k13c2s/1285445 Ilma pitäs varmaan käsitellä vaikka jonkun säiliön avulla jähdyttäen jos haluis siitä parempaa. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nuo V-lohkoiset on muuten osa aika hiljaisia, aikaisemman työpaikan huoltoautossa oli moinen ja se oli ihan siedettävä. Sen vaan sanon ettei ole sekuntiakaan kaduttanut tuon isomman kompuran osto valovirtakoneen sijasta.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Ite ostin joku vuosi sitten suurimman valovirta kompuran mitä motonietistä löytyi. On riittäny ihan hyvin ja mainoksen mukaan piti olla 10 bar kone mutta 8 bar tuo toppaa. On ollu ajatus ruuvata se sinne kymppiin mutta ei oo viälä tarvinu.
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
|||
|
|||
![]()
Paineilmavingusta tulee mieleen, että ainakin omat paineilmavingun terät on käynyt hyvin myös porakoneeseen hitaammilla kierroksilla. Saa yhden vaihtoehdon pyörittelyyn lisää ja joskus hitaammat kierrokset sopii paremmin.[/QUOTE]
Rautakaupassa katselin makitan 18v akkuvinkua. Kaipa tuollainenkin olisi kiva. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Juu Juu ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tässä on jo useemman vuoden hinkunu työkaluvaunua tallille, mut ei ole vielä kärsiny/kehdannu hankkia.
Minkälaisia teillä on käytössä? Eli hakusessa tyhjävaunu ilman työkalu, varmaankin mallia motonet/puuilo/biltema, hintaluokkaa <300€. Jos jollain kokemuksia miten laatikot pelittää pidemmässä käytössä tai muita huomioita.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja vielä 10 vuoden takuulla. Hyvä hinta/laatusuhde, ite oon ainakin ollu tyytyväinen. http://www.clasohlson.com/fi/Ty%C3%B...ocraft/40-7818 |
|
|||
|
|||
![]()
se on ihan hyvä sarja ja vaunukin on hyvä mitä valtralla myyvät, varmaan nykyään löytynee myös ikh:n pisteistä. hintaa joku 700-900€ sisältöineen
|
|||
|
|||
![]()
http://m.clasohlson.com/fi/Ty%C3%B6k...1-osaa/40-8857
nyt olisi bahcon setti hyvässä alessa. Mikä mahtaa olla bahcon laatu nykyään? |
|
||||
|
||||
![]()
Mun pakista löytyy:
-ruuvarit Weraa -hylsysarjat Weraa -minihylsysarja (kuusio/ 1/4") Zebraa -kiintolenkit mitä sattuu, sitä mukaa kun paskat aukeaa ja pyöristyy tulee Stahlwillee, Snapponia, Betaa tai Gedoree -pihdit Knipexiä -akkuvehkeet 18v Milwaukeeta (porakoneesta hajosi kyllä vaihteisto kun porasin ∅110mm reikäsahalla 3mm rosteria kuivana mut takuuseem tuli uusi kun oli vasta melkein 3v vanha kone) ![]() -puita kaadan elääkseni Stihlillä, Fiskarsilla ja Stalpenilla.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
||||
|
||||
![]()
Tätä merkkiä voi suositella! Aika tuntematon, mutta täällä iso rälläkkä on pyörinyt ikuisuuden (15 vuotta) ja tuntuu siltä että vielä ikuisuuden pyörii. Eikä ole missään harrastekäytössä ollut. En tiedä saako näitä mistään Suomesta edes enää ostettua?
Tämänpäivän laadusta ei tosin enää ole mitään tietoa.. http://www.perles.com/default-10000.html
Mersumies. Viimeksi muokannut farmforest : 16.03.2015 20:47 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Omaan makuun ja muihin satseihin verrattuna kömpelön kokoisia, lisäksi räikkä on niin jäykkä että sen idea menee hukkaan.
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia halpis työkaluista | arpati | Tekniikka & Jutustelu | 163 | 14.12.2013 18:07 |
Keskustelua mielenterveydestä | VonLeka | Chit-Chat | 51 | 14.09.2008 14:45 |
Kokemuksia "ei niin halvoista" työkaluista | arpati | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 16.03.2006 12:18 |
keskustelua nyybin kanssa | pee | Chit-Chat | 18 | 15.04.2005 18:39 |
Muutos katastus (Yleistä keskustelua) | juha_t | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 19.03.2005 18:01 |