![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lataajahan maadoittuu rungostaan eli lisäksi vielä melko työläs on tehä rungosta erotettu sydeemi. |
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä toimii, yhteinen maa.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jotain tapahtunu välillä.
Vasen helma on paikallaan, parin kolmen sentin välein heftattu kiinni, pitää kait se vetää vielä koko matkalta. Siitä ei näköjään tullu kuvaa. Oikeeta helmaa alettu tutkimaan, mutta palkki vielä laittamatta, joutuu tuolta yläpuolelta pikkusen laittamaan ennen palkin asennusta. Sitte ku tuon oikean takarenkaan otin pois, niin huomasin että painuuhan se TSL siellä vasemmalla edessä vähän 0,7 bar paineella. Ennen talliin takasin ajoa piti vähän kokeilla renkaan joustoa, ku oli tuommonen kalikka ulottuvilla. Olkoon tää nyt sitä wannabe offausta, vai oliko se citioffia? Ihan ei yllä etupuolelta maahan, takapuolelta jäi noin sentin irti. Pitäs uus rengaspainemittari hommata, ku nykysessä on asteikko "supistettu" tuolla alle 1 bar, tarkotattu vissiin "normaaleille" renkaille. Sitte oliki sadepäivä -> auto tallissa -> ei tulitöitä, niin piti pikkusen purkaa. Hyvin irtoaa tuo bitumimatto, niin hyvin että onkohan tuo paljoa resonansseja vaimentanukkaan. Tuommosella paineilmataltalla lohkeili isoina paloina, käsityökaluilla oli perinteisen notkeaa ja joustavaa. Siellä, missä on vieressä ollu paikka, niin on lämmenny hyvin kiinni, eli on hyvä ohje se että pitää lämmittää asennusvaiheessa. Voi olla etten uusia laita, lisätään sitte jos tulee melusa. Tilanne sisäpuolella tällä hetkellä: Nuo sinisellä maalatut on edellisen omistajan jäljiltä. |
|
||||
|
||||
![]()
Taas pidettiin sadepäivää, saldona mm. ovet, konepelti, etu- ja takavalot ja kaikenlaista pientä irti.
Tämä tuulilasin kahta puolta oleva ruoste näkyy myös alapuolella. Lasinpyyhkijän moottorin reunassa on näkyny olevan ruostetta jo kauemmin, mutta en silti oo saanu aikaseksi käyttää sitä irti ja tutkia tarkemmin, hyvältähän siellä takana näytti. ![]() Vaikuttanu ehkä hieman tuon jalkatilan pintaruosteeseen... |
|
||||
|
||||
![]()
mitä mie olen autoa kylän pinnassa nähny nii ainaki ulkoapäin ollu äkkivilkasulla niin siistin näkönen peli, mutta sisäpuoli ja pohja näkkyy sitte olevan sitten aivan eri asia
![]()
|
||||
|
||||
![]()
pientä ruoste korjausta näyttäs olevan edessä. nyt kun hiekalla puhaltas niin oispa hyvä hitsasta.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Lasinpyyhkijäkotelo oli mulla ihan saman näköinen. Totesin, että korjaaminen ei onnistu kunnolla, ellei sitä ritilähässäkkää revi mäkeen siitä. Ei muuten lähtenyt ihan helposti takana olevat pistehitsaukset irti.
Tuota hässäkkää en enää laittanut takaisin, vaan ostin pilteemasta tuninkiverkkoa siihen aukon suojaksi (sikamassalla verkko kiinni). Nyt pääsee tarvittaessa putsaamaan helpommin sen takaosan eikä myöskään pitäisi kerätä niin paljoa neulasia ym sinne taakse (pääsee puhaltamaan ne matkustamoon, mikä ei minua haittaa). |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Välillä on pitäny olla ihan oikeasti lomallaki, mutta pikkuhiljaa on purettu lisää.
Vaikka sieltä lasinpyyhkijän moottorin takaa imuroi niin hyvin ku pysty, niin siltä tää valuma-aukko oli vielä tukossa. Tiedoksi vaan niille jotka haluaa säilyttää ruiserinsa vielä pitkään. Tuulilasin kehys ei näytä hyvältä, tosin kuvassa on irtomujua vielä "pahentamassa tilannetta". |
|
||||
|
||||
![]()
Eikös hoijakalle tuu päivityksiä?? Kattelin tuossa lenkillä käydessä viime viikonloppuna että melkeen naapurissa oli tutun näkönen auto osina ja työn alla.
![]() löytyiskö sulta muuten rengaskonetta ku pitäs saada gummit valsseille? ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo nyt mitään merkittävää ollu, pikkuhiljaa purkua. Missäspäin melkeen naapurissa vaikutat?
Ei oo mulla rengaskonetta, mutta pojilla on tuolla "lupilla", sitä oon käyttäny. Piipaha pihaan ohikulkiessa, jos oon touhuamassa. |
|
||||
|
||||
![]()
Tässä YK:n koulun vieressähän sitä asustellaan, auto vain ei oo nyt täälä.
Sano se Jariki että "klupilla" saa konetta käyttää jos sielä joku on, ku osais vaan käyttää ![]() ![]() Minä ku olen näissä auto hommissa vielä kotiopiskelu asteen alkupäässä ![]() Pitää tulla porisemaan jos näkyy pihalla liikettä. Sulla vissiin on toinen HJ siinä tien laidassa pressujen alla vai?
|
||||
|
||||
![]()
Joo, siinä pressun alla on puoliksi purettu varaosa-auto.
Eilen nostin kone-laatikkopaketin pois rungolta ja peräkärrylle, sen pesu ois seuraavaksi ohjelmassa, ja sitte sen saaki panna varastoon. Akselit jousineen kaikkineen sitte irti rungosta, ja loput pikkuosat, jonka jälkeen runko puhallukseen. |
|
||||
|
||||
![]()
puhallatko akselitkin hiekalla
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Saattaa olla, en oo vielä suunnitellu sitä. Ne on kuitenki hyvässä kunnossa runkoon verrattuna että jos sutis vaan miranolia tai jotain mallin vuoksi, niin ei tarttis niitä purkaa niin paljon, jarruputkia jne.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
mitään purkaa tartte. haet halpaa bensaletkua ja leikkaat sen halki sitten sillä suojaat jarruputket yms. näin minä oon tehny ja hyvä tullu.
|
|
||||
|
||||
![]()
Nojoo, oishan ne sama puhaltaakki, mutta katotaan nyt. Ne on kuitenki helposti vaihettavia irto-osia verrattuna koriin ja runkoon, ja varastossa on kaks etuakselia sekä yks puolikevennetty ja yks täyskevennetty takanen, että niistäki voi sitte työstää ku auto on taas liikkeellä... Paisuu vaan aina nää rojektit.
|
|
||||
|
||||
![]()
Mites rojekti edistyy, ei oo tullu päivityksiä aikoihin?
|
||||
|
||||
![]()
Eipä oo isommin edistyny aikoihin... Kaikenlaista muuta, ja käyttöpeliki pitäs katsastaa viimestään huomenna...
|
|
||||
|
||||
![]() naapurin hermot menee odotellessa :D![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Joo, tiiän kuka Janne. Runko on hiekkapuhallettuna tuolla tallissa, muttaku kelkkaki hajos ja niin edelleen... Kyllä tää tästä.
|
|
||||
|
||||
![]()
Et sitten alkanu niitä akseleita puhltaan? Onko millainen puhallin, tarvis yhet vanteet puhaltaa ja kaverin halpispuhallin teki sellasta 3mm leveää jälkeä suurimmalla suuttimella nii ei oikein jaksanu värkätä
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Kursulalla käytin puhallettavana, niillä on kunnon vehkeet. Eli siis Lapin metallipinnoite vai mikä se oikeesti on.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Sähkövikaa LJ.ssä | Micco | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 17.12.2007 19:01 |
HJ60 sähkövikaa kylmänä? | IVP4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.07.2007 16:07 |
Taa diskon sähkövikaa.. | kokkolanpoika | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 14.11.2006 22:14 |
Lievää sähkövikaa rangessa | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 10.06.2006 00:19 |
Sähkövikaa pukkaa | Jussi | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 26.06.2002 15:18 |