Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 14.08.2013, 21:06
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Emännälle lupasin auton ostaa, ehdotin tietysti HJ:ta jne... meni sitte sanomaan että sen pitäis olla vähän pienempi. Varasin tuossa juuri -86vm suzuki alton 0.8litran voimanpesällä eipähän tartte sanoa jotta pitääs saada pienempi lauantaina hakemaan Saa nähä mitä tästä tulee kun ajan sen pihaan...
Kannatta olla uhoamata, saattaa kopsahtaa omaan nilkkaan; siis että emännys ajelee cruiserilla ja sinä tuolla Suzukilla.

Meillä kuulosti että hj-61:n on iso, ja kun sain emännyksen yllytettyä kokeilemaan juuri ostettua metsälöytö hodaria, oli jo sovittu että tuo hj-61 vaihdetaan w-124 300 4-matic mersuun: Minä olen saanut ajella mersulla, jos emännys on autoa tarvinnut....
Vanha 14.08.2013, 21:07
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Kannatta olla uhoamata, saattaa kopsahtaa omaan nilkkaan; siis että emännys ajelee cruiserilla ja sinä tuolla Suzukilla.

Meillä kuulosti että hj-61:n on iso, ja kun sain emännyksen yllytettyä kokeilemaan juuri ostettua metsälöytö hodaria, oli jo sovittu että tuo hj-61 vaihdetaan w-124 300 4-matic mersuun: Minä olen saanut ajella mersulla, jos emännys on autoa tarvinnut....
Ei emäntä osaa ajella tuolla hodarin Fuller-laatikolla
Plus muita romuja
Vanha 14.08.2013, 21:32
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari

Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja elhapero Näytä viesti
Ny ne tuli
onko "motonet" koneita..??
vai mistä hommasit..
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vanha 15.08.2013, 02:29
Legenda

Perusasetus

Lainaus:
Ei emäntä osaa ajella tuolla hodarin Fuller-laatikolla
No, nuo Fullerit, mitä itse olen ajanut/liikuttanut; on ollut semmoinen kompinaaltio, ettei varmaankaan hodariin...

Ja kuulun siihen Fuller "pitkäkeppisten"? sakkiin, missä lähes jokainen vaihtenvaihto toteutetaan 30km/h pienemmästä nopeudesta, kuin aloitetaan....
Tuota hommaa, Fuller:lla ja "sikaisolla" dieselillä; olen ollut kuunteluoppilaana hytissä: tuo "vanha patu" luuuuiiiisssttaaattttiiii kytkintä liikkeelle lähdössä: saatiin kalikka auton etupuskuri keskelle risteyttä, ja "siellä oikesta kengässä" oli jotain, oliko ?,; mutta tuota "hollanniksta" ravistellen, kävi kokonaan askin läpi, ja myös perän...

......
Vanha 15.08.2013, 07:09
elhapero:n Avatar
elhapero elhapero ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 06.09.07
Sijainti: Tammela.Finland
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mäksä Näytä viesti
onko "motonet" koneita..??
vai mistä hommasit..
Rengaskone on kärkkäiseltä ja tasapainotuskone on motonetistä
http://www.ipefix.fi/
Vanha 15.08.2013, 08:43
Veteraani+++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
No, nuo Fullerit, mitä itse olen ajanut/liikuttanut; on ollut semmoinen kompinaaltio, ettei varmaankaan hodariin...

Ja kuulun siihen Fuller "pitkäkeppisten"? sakkiin, missä lähes jokainen vaihtenvaihto toteutetaan 30km/h pienemmästä nopeudesta, kuin aloitetaan....
Tuota hommaa, Fuller:lla ja "sikaisolla" dieselillä; olen ollut kuunteluoppilaana hytissä: tuo "vanha patu" luuuuiiiisssttaaattttiiii kytkintä liikkeelle lähdössä: saatiin kalikka auton etupuskuri keskelle risteyttä, ja "siellä oikesta kengässä" oli jotain, oliko ?,; mutta tuota "hollanniksta" ravistellen, kävi kokonaan askin läpi, ja myös perän...

......
jottet käsittäny väärin, nii ei tos hodaris mikää aito fulleri ole itte oon rekka-alalla, ei mitään porkkanaa vaan ihan puuta ja enerkiapuuta, oon itekki ajellu aidolla fullerilla.
Mutta tuo hodarin laatikko ei oo mitää syncroja koskaa nähnykkää, mutta itellä ei koskaan rutise kun isommalle kepittäessä vetää pykälää just oikeessa kohassa, ja pienemmälle välikaasulla. Ei tartte voimaa käyttää yhtään, kun osaa, ja auto on tuttu. Sitten kun joku muu ajaa, niin aiva sydämmestä ottaa jos esim välikaasua antarssa kierrokset ei osu kohilleen tai kytkimen nostatus unohtuu, ja väkisin vaihdetta tupaan. Srrrkrkrlll tosiaa 1ja2 on mallia suorakytkentä, muuten kyllä pelaa 1nyt harvemmin tulee ees käytettyä, vältykset 1 ja 2 vaihteella muutenkin aiva
n superlyhyet, ainoastaan ykkösellä nytkäytän liikkeelle, muuten sitä ei sitte maanti/kapunkiajossa ees tartte. Mut tuo pakin synkrot on mulle aiva uus tuttavuus, menee pakki vaikka 10 kmh vauhdista ilman mutinoita.
Plus muita romuja

Viimeksi muokannut Häänrik : 15.08.2013 08:54
Vanha 16.08.2013, 12:42
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Perusasetus

OM904
Vanha 16.08.2013, 13:27
jubet jubet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 12.02.13
Sijainti: Laukaa
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
OM904
Kävelikö suoraan syliin..
Vanha 16.08.2013, 13:31
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jubet Näytä viesti
Kävelikö suoraan syliin..
No melkeen. Tosta naapuripitäjästä löyty kaikki tarvittava. En mä sitä vielä mukaan saanut, ku se on vielä autos kiinni. Mut kaupat tehtiin
Vanha 16.08.2013, 19:15
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Perusasetus

peräkärryyn semmonen verkko, vaihteisto öljyä, moottoriöljyä suodattimia, pyyhkijän sulat...
Vanha 16.08.2013, 19:25
Mestari

Perusasetus

sain naapurilta hussen etuteräsen istuttavan
Hojossa on sitä jotai
Vanha 16.08.2013, 19:34
murkula_:n Avatar
murkula_ murkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 28.09.09
Sijainti: satakunta
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mäksä Näytä viesti
sain naapurilta hussen etuteräsen istuttavan
Hinta oli ainakin kohdillaan
Vanha 16.08.2013, 19:36
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Perusasetus

Automaattimaski.
Vanha 16.08.2013, 20:30
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru

Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
-86vm suzuki alton 0.8litran voimanpesällä eipähän tartte sanoa jotta pitääs saada pienempi lauantaina hakemaan
Tee oharit vielä ku kerkeet! Tollanen pikkutuhnupaska herättää mut (ikkuna on auki) joka aamu ku naapurista starttaa aamukuudelta. Ei tota voi autoks sanoo.
Vanha 16.08.2013, 20:36
Mestari

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja murkula_ Näytä viesti
Hinta oli ainakin kohdillaan
no olihan se hinta ihan meitä molempia tyydyttävä..

me pidämme tän rapsuta sinä mun selkää niin minä rapsutan sun selkää jutun toiminnassa..
Hojossa on sitä jotai
Vanha 17.08.2013, 09:09
Veteraani+++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Tee oharit vielä ku kerkeet! Tollanen pikkutuhnupaska herättää mut (ikkuna on auki) joka aamu ku naapurista starttaa aamukuudelta. Ei tota voi autoks sanoo.
Siinä se nyt on! Oli melkonen reissu hakee tollanen 200km päästä NuuBeriki lähti vielä messiin, survouduttiin kaikki 4henkeä samanlaiseen altoon ja lähettiin hakeen mun altoa Takasi tullessa kisaa koko matka kun oli niin tasaväkiset autot parhaimmillaan ajoin 22km nostamatta kaasua kertaakaan Aivan mahtava värkki hodarin vastapainoksi ja emäntäkin tykkää vielä saa nähä kauanko sillä riittää huumori.

Kuveja tuo tummemmanpunainen missä on kattotelineet on mun ja toinen kaverin 12"aluvanteilla!!!
Click image for larger version

Name:	susukit.jpg
Views:	246
Size:	152,1 Kt
ID:	39802

Name:	susukitt.jpg
Views:	214
Size:	101,9 Kt
ID:	39803
poistin kattotelineen :P

Name:	susu.jpg
Views:	198
Size:	86,8 Kt
ID:	39804
Plus muita romuja
Vanha 17.08.2013, 12:35
Turbo Isuzu:n Avatar
Turbo Isuzu Turbo Isuzu ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 19.10.11
Sijainti: Jämsänkoski
Perusasetus

Mie täällä nauran kun lokki.

Mutta hauskoja vehkeitä nuot on, kyydissä olen ollu monta kertaa.

Viimeksi muokannut Turbo Isuzu : 17.08.2013 12:39
Vanha 17.08.2013, 18:41
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Perusasetus

Lainaus:
Siinä se nyt on! Oli melkonen reissu hakee tollanen 200km päästä NuuBeriki lähti vielä messiin, survouduttiin kaikki 4henkeä samanlaiseen altoon ja lähettiin hakeen mun altoa Takasi tullessa kisaa koko matka kun oli niin tasaväkiset autot parhaimmillaan ajoin 22km nostamatta kaasua kertaakaan Aivan mahtava värkki hodarin vastapainoksi ja emäntäkin tykkää vielä saa nähä kauanko sillä riittää huumori.
Mulla oli tollanen kerran kesäautona, aivan uskomattoman hauska peli ! Vaikka luukutti hana auki niin bensaa ei saanut millään menemään kuutta litraa enempi sadalla. Tuossa autossa on jotain sellaista legendaarista tunnelmaa, joka puuttuu nykyajan muovihimmeleistä.

Katsastuksessa tuli hylsy kun kuulemma takaiskarit on ihan moro. Kattelin niitä ja ei niissä mitään vika ollut. Heitin takaloosteriin pari säkkiä betonia ja ajoin uusintakatsastukseen ja meni läpi heittämällä. Auto on niin kevyt, että ilman lisäpainoa koko auto alkoi täristä siinä testerissä
Vanha 17.08.2013, 20:37
Veteraani+++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Mulla oli tollanen kerran kesäautona, aivan uskomattoman hauska peli ! Vaikka luukutti hana auki niin bensaa ei saanut millään menemään kuutta litraa enempi sadalla. Tuossa autossa on jotain sellaista legendaarista tunnelmaa, joka puuttuu nykyajan muovihimmeleistä.

Katsastuksessa tuli hylsy kun kuulemma takaiskarit on ihan moro. Kattelin niitä ja ei niissä mitään vika ollut. Heitin takaloosteriin pari säkkiä betonia ja ajoin uusintakatsastukseen ja meni läpi heittämällä. Auto on niin kevyt, että ilman lisäpainoa koko auto alkoi täristä siinä testerissä
Jep, harmi ettei tuon nivala-seinäjoki reisun jälkeen oo päässy ajeleen, pitäis leima hakee Vähä tuo pakoputki tuhnuttaa. jos ei olisi ihan alkup kunnossa ja uudesta asti huollettu merkkiliikkees, nii vois ostaa jonku kelkan turbosarjan Huomenna aattelin suunnitella stereoita et kuin saa kajarit ettei tuu reikiä subbarin vois asentaa vanhaan matkalaukkuun, ja vaikka kajaritkin Saa tuo miss universum luukuttaa sillä paramoree ynnä muita naisten piisejä
Plus muita romuja
Vanha 17.08.2013, 20:46
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru

Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Perusasetus

No ei kai siinä sitten muuta kuin turvallista matkaa. Toivottavasti on varjelusta matkassa tarpeeks, tuli vaan mieleen et toi menee aika paljo enempi luttuun kun sun emännän kippaama ex-HJ, jos samanlaiseen tilanteeseen joutuu.
Vanha 17.08.2013, 20:51
Veteraani+++

Perusasetus

Lainaus:
No ei kai siinä sitten muuta kuin turvallista matkaa. Toivottavasti on varjelusta matkassa tarpeeks, tuli vaan mieleen et toi menee aika paljo enempi luttuun kun sun emännän kippaama ex-HJ, jos samanlaiseen tilanteeseen joutuu.
EX-EMÄNNÄN kippaama hj!!!! Ja oon täs ny pari päivää yrittäny painaa kalloon että sillä ajetaan sitte iisisti
Plus muita romuja
Vanha 17.08.2013, 21:11
Legenda

Perusasetus

Pienestä autosta (Vararenkaasta)

Lainaus:
Siis tuo tessu-efekti; siis tassut kohti taivasta; ei välttämättä mene aivan toivottoman ruttuun/littiin, mutta jos lähtiessä ei ole ylimääräistä tilaa.... niin tulee ahdasta.

Mutta kohtaamistilanteessa tilanne on jotain aivan muuta.....

Pudasjärvellä sattui taannoin kolari, nainen ajoi pimeässä poron päälle, ja ei uskantanut mennä katsomaan/repimään raatoa penkalle; siis jäi keskelle tietä.
Siihen sitten sattui toinen nainen juurikin tuota kokoluokkaa olevalla autolla, ja vastaan tuli mies hj-60:lla, nainen kerkesi väistää kohtaamistilanteessa poronraadon koukkaamalla keskiviivan yli, mutta siellä oli tulossa HJ: lopputulos oli se, että hj:n nopeus tökkäsi niin äkkiä, että kuskilla turvavyön jäljet olkapäällä ja hj:n keula ja vinssi paskana, mutta melkein ajokunnossa.
tuo pikkuauto oli sitten hivenen enempi kärsinyt, nainen selvisi hengissä, mutta muistaakseni oli teholla monta kuukautta. siis hj nopeus tipahti jonkin arvion mukaan n. 30 km/h, ja pikkuauto alkoi "peruuttamaan" sekunnin murto-osassa. hj:n vinssi kävi tökkäämässä moottorin kojelaudan alle.

Toki itsekkin olen ajellut noilla pikkuautoilla, ja tulee suhtauduttua erilla lailla esim. poroihin, kun maasturilla ajaessa.

Mutta aika kätevä, ja ennen kaikkea halpa polttoaineiltaan.
Vanha 17.08.2013, 21:16
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Talking

Lainaus:
Mää oon tälläsen kipannu katolleen, eikä menny pahasti kasaan. Tuulilasi rikki, ja katto hiukan painu, muttei pahasti. Se si liikku viä kaheksan vuotta katotuksen jälkeenkin tieliikenteessä
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vanha 18.08.2013, 17:50
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Perusasetus

MB 190e automatikki.
Vanha 18.08.2013, 17:59
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
MB 190e automatikki.
No nii justiinsa.

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nelivedon hankinta MLempinen Tekniikka & Jutustelu 4 09.03.2012 22:16
Mokkulan hankinta Heguli Chit-Chat 24 12.08.2011 23:04
käyttöauton hankinta! nyyberö1 Chit-Chat 3 19.03.2010 12:19
Rengas hankinta matilton Tekniikka & Jutustelu 3 05.07.2009 20:03
Veten hankinta Vuosimallit 1984-1996 11 05.09.2003 07:28

Sivu luotu: 06:33 (GMT +2).