Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 27.02.2012, 07:20
hunter x:n Avatar
hunter x hunter x ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 01.09.09
Sijainti: ironlake
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmari Näytä viesti
Juurikin näin!
Ei ole mikään iso asia, kun sinne käpykylän torille jää aina jokin nurkka, jonne saa sen pöydän virkailijalle, joka käy vaikka kerran viikossa siellä asioita hoitamassa, jos sellaista on hoidettavana. Näin on monessa kylässä, että siellä käy vaikka kelan virkailija kerran viikossa paikkalla. Turhaan se siellä aikaansa viettelee 80% ajastaan vihellellen...

Ei kuntien ja turhien tehottomien organisaatioiden karsimisessa ole mitään huonoa. Ei kertakaikkiaan! Nyky lainsäädäntö vaatii vaikka mitä turhia titteleitä pitäviä virkamiehiä kuntiin, kun ennen pärjättiin sillä, kun oli kunnanjohtaja ja sihteeri. Sama koulujen kanssa, kiva se on, että se koulu ois aina siinä kävelymatkan päässä ja siksi moni lapsiperhe onkin jonnekkin syrjäkylälle muuttanut, kun siellä on koulu. Sitten se närästää, kun se lopetetaan. Vanhojen koulujen ylläpitokulut on vaan järkyttäviä. Ja kaikki muu byrokratia sen ympärillä. Järkeistämistä on tultava ja se tuleekin nyt pakon sanelemana.

Suurin menoerä kyllä kunnilla on terveydenhuolto edelleen...

toi kouluasia on kyllä ihan paikkakunta kohtaista. täälä yrittivät väkisin koulua lopettaa säästösyistä. tarkkaan laskien olisi tullut kalliimmaksi koulun lopetus kuin koulun jatkaminen. koulukuljetukset olisi pompsahtanu pilviin... onhan se totta että jostain niitä säästöjä on tehtävä. mutta jotenkin sapettaa kun tuntuu että mennään perse edellä puuhun. mistähän se johtuu?? lykätään kaikki raha ulkomaille. hallitukselta ei ole tullut aikoihin mitään järkevää ratkaisua mihinkään. haukkuuvat toisiaan minkä kerkiää ja kiukuttelee kuin pikkukakarat. (mä en leiki ton kaa kun se haukkuu mua..) kusipäistä touhua mun mielestä!!!!! tältä yheltä lepakolta tuli sentäs yks mun kannatuksen saava ehdotus. verotuksen korotus yli 100 000e tienaavilta. ja mitä heitti kokoomus?? nostetaan alveja saatana!! kyllä se jossain kohtaa suomipojan lasissakin reunat on. sitten kun menee yli nin voi olla aika rytinää. tää on ihan järjetöntä menoa. maksuja nostetaan mistä vaan keksitään mutta palkat ei nouse samassa suhteessa ollenkaan.
Vanha 27.02.2012, 09:56
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Taidan törkätä käteni p**kaan mutta mitä vikaa noiden varuskuntien lakkauttamisessa on?

Työpaikat menee, se on tosi huono juttu, mutta mitään muuta huonoa en asiassa näe. Jos säästöjä on kipeästi haettava ja tulevaisuus on nykymuotoisella varusmiespalvelulla huono, niin mitä valittamista tässä on?
Lakkautetaan koko armeija. On se niin turha laitos. Ostetaan se vaikka venäjältä.. Ainoa asia mitä armeijassa opetetaan on että joka paikkaan on helvetinmoinen kiire odottamaan.
Vastaa lainaten
Vanha 28.02.2012, 11:00
TOPPAHOUSU:n Avatar
TOPPAHOUSU TOPPAHOUSU ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Finland.
Perusasetus

Up

Bussit matkalla Itä-Suomesta, kohti eduskuntaloa...
Vanha 28.02.2012, 11:07
MICCOT:n Avatar
MICCOT MICCOT ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 21.11.06
Sijainti: Suomusjärvi, Finland.
Perusasetus

Jotenkin mun mielestä niitä säästöjä voisi hakea jostain muualtakin..
Olen monesti kuullut että "ei kannata mennä töihin" mun mielestä silloin on noi tuet aivan liian korkeat.. kyllä muakin vituttaa välillä lähteä kesken unien töihin mutta pakko mikä pakko..

Ja toiseksi mistä saadaan hyvin varustettuja miehiä nopeasti jos joku kriisi pukkaa nopeaan päälle? Ei mistään!

Ja kriisillä en nyt tarkoita mitään sotatoimia, vaan sattuuhan sitä kaikenlaista mailmalla jatkuvasti niin miksei meilläkin..
Viime myrsky oli hyvä esimerkki kuinka sekaisin suomi meni pienestä sähkökatkosta.
Mitä tapahtuu jos se jatkuu muutaman päivän pitempään.

Eli minusta voitaisiin leikata ennemmin sossun tukia sun muita turhuuksia ja lopettaa toi rahan syytäminen ulkomaille jaettaisiin rahaa vasta sitten kun sitä oikeesti on!

Tuolta voi katsoa mihin ne pienet tulot katoavat..
http://www.verokuitti.fi/

Ja henkilökohtainen mielipiteeni on että jokunen ropo veroista voitaisiin käyttää res toimintaan ja lopettaa "pakolliset" kertausharjoitukset silloin rahalle saataisiin enemmän vastinetta varmasti!
Vastaa lainaten
Vanha 28.02.2012, 19:48
k.j:n Avatar
k.j k.j ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 23.10.05
Sijainti: Turusta +300 km
Perusasetus

Ei kenelläkään paikkalla olleella ollut kameraa ,kuvat on kivoja?
Vastaa lainaten
Vanha 28.02.2012, 21:54
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Thumbs up

Uutisissa oli pikkupätkä, porukkaa kyltteineen lumisateessa...

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
Vanha 29.02.2012, 00:22
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MICCOT Näytä viesti

Ja kriisillä en nyt tarkoita mitään sotatoimia, vaan sattuuhan sitä kaikenlaista mailmalla jatkuvasti niin miksei meilläkin..
Viime myrsky oli hyvä esimerkki kuinka sekaisin suomi meni pienestä sähkökatkosta.

Ja henkilökohtainen mielipiteeni on että jokunen ropo veroista voitaisiin käyttää res toimintaan ja lopettaa "pakolliset" kertausharjoitukset silloin rahalle saataisiin enemmän vastinetta varmasti!

Olen jokseensakin samoilla linjoilla, että varusmiehiä pitäisi hyödyntää yhteiskunnalle tärkeisiin asioihin nykyistä enemmän. Samat asiat sitä oppii (toiminta yhdessä, mobilisointi, kunnon ylläpito, vitutuksen kesto ym. ) jos tekee edes osan ajasta jotakin hyödyllistä kuin että kykkii poterossa.

Mutta - toisaalta juuri näiden lumimyräköidenkin aikaan taisi olla Katainen(?) joka sanoi kyllä myös järkevästi. Miksi varusmiesten pitäisi lähteä auttamaan sähköjen saamisessa, koska sehän on yritysmaailman oma ongelma pitää verkkonsa kunnossa. Ei se ole valtion asia puuttua siihen. Tuossa on myös pointtia.

Itse en ressutoimintaan lanttiakaan heittäisi, mutta kannattaisin ajatusta, että osan veroista voisi itse kohdentaa käytettäväksi haluamaansa sektoriin. Vaikka sitten koulutus tai sosiaaliturva jne...

TT
Vastaa lainaten
Vanha 29.02.2012, 07:30
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MICCOT Näytä viesti

Ja toiseksi mistä saadaan hyvin varustettuja miehiä nopeasti jos joku kriisi pukkaa nopeaan päälle? Ei mistään!

Niinpä niin. Ei mistään... tätähän tää on nyky-yhteiskunnassa. "mitä se minua kiinnostaa kerran ei koske mitenkään henk.koht" On olemassa pieni ryhmittymä tälläisen varalle ja tämä ryhmittymä tullee pienentymään entisetään, koska eipä tällänen toiminta kiinnosta moniakaan

A: Ei saa palkkaa
B: joutuu tekee kaikenlaista ja käy ihan työstä.
C: Ei kiinnosta.
D: Ne varusteet joutuu hommaa suurinpiirtein omalla rahalla

Varuskuntien lakkautuksien myötä OLISI tarvetta muillekkin "kriisiavun" hommiin mutta edellämainittujen seikkojen myötä sula mahdottomuus tässä maassa. Kaikenlaisia hyväksikäyttöjä kylläkin koetetaan näitten toimintojen nimissä.
Vastaa lainaten
Vanha 29.02.2012, 09:07
MICCOT:n Avatar
MICCOT MICCOT ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 21.11.06
Sijainti: Suomusjärvi, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Olen jokseensakin samoilla linjoilla, että varusmiehiä pitäisi hyödyntää yhteiskunnalle tärkeisiin asioihin nykyistä enemmän. Samat asiat sitä oppii (toiminta yhdessä, mobilisointi, kunnon ylläpito, vitutuksen kesto ym. ) jos tekee edes osan ajasta jotakin hyödyllistä kuin että kykkii poterossa.

Mutta - toisaalta juuri näiden lumimyräköidenkin aikaan taisi olla Katainen(?) joka sanoi kyllä myös järkevästi. Miksi varusmiesten pitäisi lähteä auttamaan sähköjen saamisessa, koska sehän on yritysmaailman oma ongelma pitää verkkonsa kunnossa. Ei se ole valtion asia puuttua siihen. Tuossa on myös pointtia.

Itse en ressutoimintaan lanttiakaan heittäisi, mutta kannattaisin ajatusta, että osan veroista voisi itse kohdentaa käytettäväksi haluamaansa sektoriin. Vaikka sitten koulutus tai sosiaaliturva jne...

TT
joo siinä olen samaa mieltä että se on yrityksen ongelma pitää verkkonsa kunnossa mutta toisaalta mitäs tapahtuu jos esim helsigistä joku ryhmittymä päättää katkaista sähkön,kaukolämmön tietoliikenneyhteydet??

Voisin veikata että että jos lähiöhelvetin asuntojen sisälämmöt alkaa olee nollan tienoilla talvipakkasella aletaan tarviimaan varusmiehiäkin avuksi..

Toisaalta onhan meillä pelastuslaitos?? kourallinen ihmisiä ei kerkee joka paikkaan, poliisilta loppuu resurssit pitää ihmiset aisoissa, yhteyden pito ei taida onnistua virve verkossa jos tukiasemat hiipuu..

Mitä mahtaa löytyä varuskunnista.. ajoneuvot, miehistö, yhteydenpitovehkeet, varavoimakoneet, huopia yms...
Ainiin ei löydykkään kuun Säästetään ja varuskunnista on myyty kaikki pois ja ne on lakkautettu..

Voin olla tietty väärässä mutta tämä on mun mielipide..
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Saarekoll 2012 24-26.02.2012 Kynnapas Tapahtumat 1 16.02.2012 09:59
Nordic Trial 2012 vai 4x4Jamboree + Nordic Trial 2012??? Jare Tapahtumat 51 07.10.2011 15:28
Mielenosoitus autoverouudistusta vastaan VonLeka Chit-Chat 4 05.12.2009 22:23
Tiistai 10.4.2007 MäIte Rakas Päiväkirja 0 10.04.2007 20:43
TIISTAI (po...) -juhani- Chit-Chat 10 25.01.2006 10:27

Sivu luotu: 12:15 (GMT +2).