![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]()
Minkälaisista mersuista käy nuo joudet tuohon etupään korotukseen? Jotain mersu malleja mitä oletta käyttäneet noihin?
|
|||
|
|||
![]()
124korisen mesen etujouset käy heittämällä.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jos haluaa jämäkät niin löytyy ne ns taxi/ kuormamallin jouset kyseiseen autoon.
|
|
||||
|
||||
![]()
mitkä ne sellaset taxi mallin jouset on?? mallia jos vielä sais niin avot. entä käykö taakse mitkään mersun joiuset millä sais tuota korotettua vai ainoastaan ladan joudet?
|
||||
|
||||
![]()
Miten muuten on jos laittaa nämä taakse:
http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=67-5110 Ja nämä joudet eteen(nämä 6-syl.): http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=67-5199 vai olisko nämä paremmat etujousiksi(nämä on 4-syl.): http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=67-5198 Niin käviskö nuo heittämällä paikalleen ja mikä olisi mahdollinen korotus vitaralle ja tarviiko pidemmät iskarit eteen ja taakse ja jos tarvii niin mitä niihin oletta käyttäneet? Ja miten on tuon korotuksen suhteen,nouseeko ns. tasaisesti ettei esim. niin että perse olis paljon paljon korkeampi kuin etupää. Haluttais että olis suht hyvin balanssissa,ei haittaa jos keula nyt himpun verran jäin alemmas..
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux Viimeksi muokannut korbimotors : 04.04.2012 16:08 Perustelu: linkin lisäys |
|
||||
|
||||
![]()
http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?t=2128
Tossa on jotain ruottin poikien budjetti korotuksia. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
||||
|
||||
![]()
jotku opel astran iskarit sinne kans sopi, kävin itte niitä hypistelemässä. hj:n iskarit tais olla kans suht käypäset.
|
|
|||
|
|||
![]()
En muista mistä isäukko sillon mersuunsa niitä kuorma jousia osti, mutta myytiin muistaakseni nimellä lisäkuorma tai kuormajouset. Oliskohan ollut motonet tai kl varaosat.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
niin ja onko ne astran iskarit etu vai takaiskarit mitä hypistelit?
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux Viimeksi muokannut korbimotors : 05.04.2012 10:38 Perustelu: selvennystä.. |
|
||||
|
||||
![]()
en kyl yhtään muista, saatto olla myös e kadetin. googletin aikoinaan niin englannissa tais kaikki kadetit olla astroja(vauxhall astra) niin se vähä sekottaa jo muutenkin niin hyvää muistia.
laita tää googlee niin löytyy "vitara astra shocks" Viimeksi muokannut vellihousu : 05.04.2012 10:48 |
|
||||
|
||||
![]()
tuossa pääs mittaamaan yhdet A-mallin vectran iskarit mitä ne oli kiinni ja auki asennossa niin tulos oli: kiinni: lenkin alapäästä tapin yläreunaan n.41cm ja täysin auki asennossa lenkin alhaalta tapin ylös n.65cm
ja jos vitarassa on vakiona kiinni asennossa n.31cm ja auki asennossa46.5cm niin mitäs luulette meneekö noi a-vectran iskarit liian pitkiksi nuilla yläpuolen linkin tarjoamilla jousilla. taakse siis tulee ne ladan etujouset ja eteen 124 koppasen mesen etuvieterit. eroa kuitenkin n.10cm kinni asennossa
|
|||
|
|||
![]()
itsekki olisin kiinnostunu että mitä iskareita vois mätänetistä hakee vitaraan.. mulla on 40mm pidemmät jouset nii niihin pitäis jotkin "hyvät ja halvat" saada kaveriks. ehdotuksia
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä on mesen joudet edessä ja ladan etujouset takana ja iskareina a-vectran takaiskarit. hyvin tuntuu pelittävän tuolla kokoonpanolla.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
paljoko nousi tuolla paketilla? |
|
||||
|
||||
![]()
Olisko noussu n.+80mm.
Etu jousia meinaan lyhentää vielä 1 kiekan. Otin aluksi 1.5 kierrosta mutta keula on n.3cm vielä korkeammalla kuin perä niin sen takia ja saapa samalla niitä ulosjoustojakin enempi. Nuita ladan jousia en lyhentänyt senttiäkään ja ovat kyllä hyvät tuollaisenaan ja perä pysyi tosi mukavan pehmeänä. Iskareiksi tuli siis ne a-vectran iskarit. Ainakin omasta mielestä toimivat hyvin ja ovat ihan ok mittaiset.
|
|||
|
|||
![]() EGR
Jatketaampa juttua tähän samaan topicciin.
Onko kukaan tulpannu omasta vitarasta egr venttiiliä? Jotku kirjottelee että vaikuttas alavääntöön ja kulutukseen positiivisesti. kattelin tuossa päivällä että missähän se semmonen venttiili on. Liekkö tämä mikä on kuvassa? |
|
||||
|
||||
![]() egr
tuo taitaa olla egr ohjausventtiili?
|
|
|||
|
|||
![]()
Kokemuksia ei ole mutta ylimääräinen "nautarauta" lojuu pihalla jos joku tahtoo ostaa se pois.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Eli tuosta tuo kuvassa alaspäin lähtevä letku irti ja tulppa letkuun ja venttiilinpäähän?
Pitänee kokeilla että vaikuttaako mihinkään... |
|
|||
|
|||
![]()
Onko muilla vitarassa bensamittarissa ominaisuus että noin 150 km ja mittari on jo valahtanu
puoleen väliin ja sitte se loppupätkä kestää vähän kauemman ![]() onko kyseessä vika vai ominaisuus. Tankki näyttää mielestäni aika symmetriseltä. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kyllä AT renkailla pääs sen 500km. niiin ja tuohon 400km on aika paljon nurkka ajoa eli sekin näyttää kuluttavan tosi paljon enempi. matka-ajossa menee n. reilu 10l/100km.
|
|||
|
|||
![]()
Onko porukka päässy vertaamaan pitkän ja 8venttiilisen pätkän kulutus eroja? Eikös nuo kaikki pitkät ole 16 venttiilisellä moottorilla?
Aikoinaan veljellä oli pätkä 8-tappisella koneella ja se kulutti katurenkailla perukka ajossa sen pikkuisen alle 10l sataselle. Pienin kulutus mitattiin kärry ja kelkka perässä pitkällämatkaa 8,6l sataselle, siihen ei passannut paljoa yli yheksääkymppiä ajella, eikä ylämäkiin kiihyttää, muutoin kuitenkin reipasta matkavauhtia ajettiin. "Pikkuisen" tekisi mieli laittaa tuollainen pitkä metsä(-stys, kalastus) autoksi, mutta tuo kulutus hieman on vanhastamuistista jarruttanut. Paljoa sille ei ajoa tulisi, mutta kun ylimääräistä rahaakaan ei enää vakuutuksien ja käyttömaksun jälkeen juuri jäisi. |
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se kulutus siellä kympin kieppeilllä on melkein sama mitenpäin ajelee. Ite oon kyllä tykänny tuolla ajella, metästyshommissa ja ihan käyttiksenäki menee tällä hetkellä.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ei taija mikään pensa"maasturi" päästä kauheesti alle 10l/satku.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzuki Vitarasta kysymyksiä | anracing | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.06.2007 19:58 |
pinkki vitarasta otetaan tarjouksia saa poistaa!! | jesu | O/M/V Ajoneuvot | 13 | 15.04.2007 07:38 |
l-200 kokemuksia | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 07.04.2007 06:28 | |
vitarasta? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.03.2006 18:23 | |
Kokemuksia POR-15:stä? | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.10.2005 23:08 |