![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]()
Näitä maalausthreadeja tuntuu löytyvän ja valitsin nyt sitten tämän asialleni.
Auto on (uudelleen)maalattu joskus, ruiskulla ja ilmeisesti ihan automaalilla. Väri on aika vaalea. Nyt ois tarkotus vetää joku uusi väri pintaan ja mitä nyt oon täältä lueskellut niin Temalacia siihen ilmeisesti voi/kannattaa käyttää. Itse olin ihan sillä kantilla et pensselillä vaan ohentelematta mutta kaveri haluaa välttämättä koittaa ruiskumaalausta ja siihenhän tarvitaan sitten ohenninta. Tikkurillassa sanottiin että ohentimeksi '1006' tai 'alkydiohennin 1053 (hidas)'. Jostain noista lukuisista maalauskertomuksista luin ettei kannata käyttää tinneripohjaista ohenninta (kuten just toi 1006 on) kun vanha maali saattaa alkaa keittää alta. No, maalifirman henkilö ei oikein osannut sanoa juuta eikä jaata että onko tuo 1053 turvallisempi. Onko meillä ~varmaa tietoa tosta? Pohjatöiksi meinattiin ihan vaan hiontaa ja sitten pintaväri pintaan kun ei tosta mitään näytelyvehjettä olla tekemässä, mutta vanhan maalin keitto ois kuitekin jo vähän turhan karski lopputulos. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
kokeile johonkin huomaamattomaan paikkaan eka, tai sitten voi vetästä alle vaikka epoxin joka eristää vanhat maalit Viimeksi muokannut HV : 03.04.2009 16:18 |
|
|||
|
|||
![]()
Jos vetää vaahtomuovitelalla niin tarkkana tarttee olla noitten ohentimien kanssa !
Tuppaa sulamaan tuo tela tanakoilla aineilla . Itte oon vetänyt peltikattomaalilla , koska sitä on sattunut jäämään nurkkiin .Muuten Ok maalia , mutta kestää kuukauden kovettua kunnolla ... Helppoa paikata , ja voi jo ruiskuttaa pintaan Halpaa ( ainakin kun jää työmaalta "ylitte " ) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mitä karttaohjelmia käytätte ja mitä gps:ää? | telipeto | Tekniikka & Jutustelu | 53 | 25.09.2008 06:37 |
Vaihtoa Volvo 303 / asunto autoon / LINJA autoon? | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 27.04.2008 18:48 | |
Ostettu O: MAALIA (Lämmön kestävää,matt.MUSTAA) | sakari65 | O/M/V Muut | 0 | 09.10.2007 06:56 |
Maalia pintaa, vaihtoehtoja hionnalle? | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 18.04.2006 20:52 |
Maalia pintaan, mitä? | JiiPee | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 16.04.2004 20:15 |