![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]()
Itse tilasin täältä http://www.paddockspares.com/pm685-5...-all-cast.html. Oli tosin muutakin tilattavaa, niin tuli samoilla postikuluilla.
|
|
||||
|
||||
![]()
myös saa tampereen farmilaitteesta alku peräsiä hai liftejä 195e tais hinta olla.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ihan vaan jos lukee keskusteluja vaikka autoista tai renkaista tai murroksista tai vinsseistä jne... Joka aiheessa on vahintään kaikki paitsi itse kirjoittaja väärässä. Kannattaa käydä tuolla ulkomaailmassa kattelemassa miten siellä oikeesti asiat ja tavarat toimii... |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Lupaan käydä joskus ulkonakin ![]() Vielä ihan selvyyden vuoksi, mä kyllä saan koko ajan uutta tietoa täällä kirjoittelevien teksteistä, ei mulla ole tuota tietämystä, jota täällä on kerääntyneenä. Ihan oppimismielessä olen liikkeellä ja mielenkiintoiset jutut tuppaa tulemaan itsellä kirjoituksiksi asti. Kysymykset on mun mielestä mukavia ja vastaukset opettavaisia, kiitoksia vaan niille jotka uhraavat aikaansa vastaamiseen tällaiselle teorianoviisillekin ![]() Mä en ole kyllä huomannut minkäänlaista muiden osaamisen mollausta täällä niinkuin joillakin muilla palstoila. Siellä aihe kuin aihe ajautuu hyvin nopeasti toisten kehumiseksi erilaisia ihmisen ruumiinosien tai eritteiden nimiä käyttäen. Keskustelua, jos sitä siksi edes voi nimittää, ei jaksa seurata. Kiitos mahdollisuudesta oppia uutta! ![]()
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 17.06.2012 20:23 Perustelu: Ihan vaan lisäys |
|
|||
|
|||
![]() Käyttötavat monesti ratkaisee kuinka kestääLainaus:
![]() ![]() Mitä sitten tulee valmistukseen niin kuten monet muutkin offiharrastajien suosimat tuotteet taitaapi nykyisin "hi-Liftit" tulla samasta maasta ja parhaassa tapauksessa vieläpä samasta tehtaastakin, tosin eri linjalta ja "orkkis" ehkä paremman laadunvalvontaseulan läpäisseenä ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
paljos tää maksas offroadtarvikkeessa tai offivarusteessa ?
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
just noin
![]()
|
||||
|
||||
![]()
ei kyllä kannata edes vertailla orkkis hi-liftiä ja kiinan kopio ihmeitä. Itellä oli vara tunkkina keltainen abt josta meni nosto nokka poikki kun tunkkasin volvon perää ilmaan. Olin ottanut taka akselin pois ja aloin laskemaan auton perää maahan. Olin ottanut juuri pukit alta pois ja aloin laskemaan autoa niin koko paska putosi maahan. Sen jälkeen ei ole tullut käytettyä kuin orkkis liftiä.
|
|
||||
|
||||
![]() Hi-Lift
Hi-liftissä on iso rautavetolenkki pultattu yläpäähä ja sen alakulmat kanattaa hioa vinoiksi tai ottaa se kokonan pois, muuten on jossain reikiä kun tunkkaat ihan ylös etkä kuitenkaan huomaa tuota varoa tai ei ole mahdollista edes varoa kun tunkki nojaa kovasti auton. Omastani otin koko raudan pois kun tunkkasin reijjän konepeltiin. Aina pystyy sakkelin laittamaan tarvittaessa vetolenkin hommaa hoitamaan.
t. Ismo Ämmä
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tämä on kaunis ajatus, mutta ei toimi suomessa- suomessa kuluttaja ostaa aina halvinta, eikä mikään muu kriteeri ole tärkeä. Me lopetettiin halpakiinalaisten myynti kun vanhat merkit ABT ja T-Max siirsivät tunkkien teon omista tehtaistaan vielä halvemmille alihankkijoille ja laatu huononi olellisesti vaikka merkit ja laput pysy samoina. Muutamia vuosia sitten halpatunkin ja aidon vertailu myyntiluvut olivat noin 150 kpl halpistunkkia versus noin 10 kpl aitoa Hi-Liftiä vuodessa. Nyt kun myydään vain aitoa ja kerrotaankin kyllä miksi, niin edelleen myydään noin 10 kpl vuodessa aitoja... missä vika, ilmeisesti myyjässä.... |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sitten taas joku oikeasti offaava hajottaa tollatteen kiinaromun yhden viikonlopun aikana, ehkä lievää väärinkäyttöä mukana mutta silti.
|
|||
|
|||
![]()
Olihan se aito lifti kallis. Maksoi muistaakseni melkein 800 mk. Onneksi 14 vuotta sitten ei ollut kiinanpaskaa myynnissä, ettei tarvinnut opiskelijabudjetilla valita... Eilen käytettiin viimeksi ja hyvin pelaa.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
I rest my case.... . . Aina löytyy syy miksi voi ostaa sen halvan... sen käyttö on niin vähäistä, auto on niin kevyt, sillä tunkataan vaan vaimon autoo, se tulee vaan hätävaraks... Sehän olis helppoo jos tiedettäisiin että joku merkki kestää sata nostoa ja joku merkki kestää kymmenen- voisi antaa takuun vaikka viidelle nostolle ja sillä hyvä- kaikki tyytyväisiä. -Paitsi että otanta kiinalaisesta halpistunkkien erästä on aina arvoitus, kymmenestä tunkista noin kolme ei toimi kun ne ottaa paketista, noin kolme hajoaa ekalla nostolla, kaksi toimii ekat neljä nostoa ja kahta tunkkia kehutaan netissä vielä viiden vuoden kuluttua kun ne on niin tajuttoman hyviä... |
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on ollut/on 7 kiinan kopio tunkkia yks kohtuullinen on ollut jo 6-7vuotta muut aika paskoja,abt oli suht hyvä sen taisin antaa vel- pojalle kait? On pitänyt ostaa aito versio jo vuosia mutta aina jäänyt. Yks kiinan tunkki oli jo paketista avatessa rikki onneks se oli joku kisa palkinto.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jos orkkis lifti nyt maksaa esim sen 130€ ja kiinan kopio 70€ jonka luotettavuus on jus mitä sattuu, niin 60€ hinta ero ei paljoo lohduta kun auto veto-ojassa pystyssä. Sitten kaivetaan resu tunkki, jota manaillaa ja kiroillaan kun ei toimi ja jos sattuu toimimaan niin tapaturmariski suuri. Kun se muutenkin on aina suuri kun käytetää liftejä. Ja loppu kaneettina kun kiinan paska ei toimi niin vedetään väkisin vastapenkkaa vasten vinssillä autoa jolloin ensin menee uusi 400€ naru poikki, joka näppärästi pleissataan kuntoon. Ja uusinta vedolla auton keula painuu vaan syvemmälle vastapenkkaan ja palaa 400€ kiinanvinssin moottori. Voi että ku kyrsii.
Mutta aina voi lohduttautua 60€ säästöllä ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tämä kyseinen tapaturma tapahtu about 6-7 vuotta sitten, ja Venäjällä tottakai ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Onneks välillä löytyy wanhoja käytettyjä hi-liftejä uuden kiinalaisen hinnalla.
![]()
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tää "lahjoitus" kuvastaa kyllä hienosti tätä veljesrakkautta, yrittää tappaa tollasella kapistuksella ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mistä nestepää? | Wille87 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.01.2010 16:13 |
Mistä pakkasproppuja? | Aku | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 25.08.2008 09:52 |
Mistä nopeusanturi (VSS)? | FinnDRZ | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 26.03.2007 19:02 |
Mistä murtosokkaniveliä? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.07.2005 20:59 |
mistä johtuu???????????? | Chit-Chat | 3 | 24.12.2004 13:58 |