![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]()
kierti omankohtalon, mutta ei firmaa
|
|
||||
|
||||
![]()
Meiltä suurin osa työntekijöistä lomautettu ja sanottu irti,hitsattavaa itselleni on vielä toistaiseksi...
|
|
|||
|
|||
![]()
Ammatii: Ajoneuvo-asentaja ja työkseni ajelen kuorma-autoa, töissä yritetään sinnitellä ettei jouduta lomautetuksi pitämällä yli-työt lomina.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Työ tilanne vain paranee kun ihmisellä menee huonosti, joulukuussakin tuli otettua sellainen pikku "poka" 20200€ puhallus tuli poltettua
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Teen työkseni lämmitys, jäähdytys ja LTO-pattereita ilmastointikoneisiin. Tehtaassa n.100 työntekijää joista on nyt 3 lomautettuna. Kaikki määräaikaiset työsuhteet päättyivät jo ennemmin. Lisäksi työnjohtajat lomailevat vuorollansa. Itsellä vielä riittää hommia. Katsotaan tilannetta tuonnempana...
|
|||
|
|||
![]()
eipä tule tuloihin vaikuttamaan mitenkään!
jos tämä edes mikään lama on! olisko nousukauden loppu ja paluu normaalitilanteeseen? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
yt.t oli, kolme ulos ja lomautuksia onneksi ei koskenut minua (ainakaan vielä) ja metallialahan se on
|
|
|||
|
|||
![]()
Toistaiseksi on hyvin hommia, ainakin syksyyn. Väkeä otetaan lisää varovaisesti. Koneasennus hommia, eli metallipuuhissa ollaan. Nytkin olis yhdelle ahkeralle töitä tiedossa..
|
|
||||
|
||||
![]()
Joo, Vuoden lopussa loppu useenpi työkohde (pitkä urakka), ja porukkaa joutu pihalle eri kohteista n.85 henkee...
![]()
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
|
||||
|
||||
![]()
2 kertaa ollu jo yt:t. tuloksena että yli 4kk seistään tänä vuonna.
itte luottamus mies,joten kenkää tuskin tulee. eikä muutoinkaan irtisanomisia ole luvassa, eläkeratkasuilla selvittiin. onneks itse kunnossapidossa mitä toistaiseksi ei ole lomautukset koskeneet, tosin ylitöistä pidättäydytään. joten tänä vuonna ansiot tippuu noin 15Ke! eli hiukan kyrsii kyllä. kyllä tolla vanhalla sadalla tonnilla tekis kaikkee. mut pää asia et rahat riittää ja elää pystyy. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Homma monessa paikassa "räjähti" käsiin ja mentiin monta vuotta aivan älytöntä päivää ja väkeä vain palkattiin hommiin, ilman sen kummempaa miettimistä ja töiden jakamista. Nyt on sitten kiireet purettu ja homma on hakemassa omia uomiansa. Kuhan nämä yt-kierrokset saadaan käytyä, niin eiköhän sitten kulutusjuhlat ala, tokikaan ei samassa mittakaavassa kuin aikaisemmin, kun ihmiset huomaavat, että rahaa voi taas käyttää. Yt:t omassa työpaikassa jo aloitettu ja tuloksia odotellessa. Melko paljon on porukkaa lähössä pois, joista suurin osa putkeen. Lomautus varmaan tulossa, mutta kuukausi menee vaikka päällään, vaikkei tuosta liitonrahoja tule saamaankaan. Itse siis myyntihommissa teollisuudelle. |
|
|||
|
|||
![]()
Joo, lama on itellä ollut aina, mihin se nyt muuttus..? Ku ei oo noita miljoonia tilillä
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
täällä kans ainainen lama, toistaseks töitä vielä piisannut mutta lomia varmasti edessä, puuala/pintakäsittely
ps. huvittaa vähän lukea että joltain tippuu vuodessa 15ke ja silti rahat riittää elämiseen. Vittu, hyvä jos ylipäätään itte saa edes ton 15ke |
|
||||
|
||||
![]()
Meitsi se yrittäjänä toimittaa (rahtaa) raaka-ainetta metalliteollisuudelle, ja jonkin verran on keikat vähentyny. Varsinkin täällä Turun kupeessa kun on toi telakka ja "puolet alueen metalliteollisuudesta tekee alihankintaa sinne", niiden tilauskanta on hiipumaan päin. Eli ny o lama. ku viisat kerran ni sanoo.
http://www.alaruokilamaa.fi/ |
|
||||
|
||||
![]() lama?mikä se on...
itse opiskelijana, hyvin ymmärrän tämän ns.laman (investoinnit/elämän laatu kasvanut liikaa... reaali talouteeen), sivusta seurannut, alihankkijoilla turun seudul muutenkin rauhallisempaa, toivotaan kuitenkin parempaa valmistuttuaan. niin tarkoitus valmistua tuotantotekn. inssiksi.
ps. jäi sopivasti vakihommat pois opiskelun ohella |
|
|||
|
|||
![]()
Yyteet alkaa tehtaalla. Omalla kohdalla kova luotto omaan korvaamattomuuteen, kun olen ainut varsinainen tätä hommaa tekevä. Piällikkö tosin jo alkoi luettelemaan meidän työkuormaa ja päästiin 2010 loppupuolelle. Ei sitä ihan siihen mennessä asuntolainaa saa maksetuksi. Muutenhan ei ahdistaiskaan. Noooh!
|
||||
|
||||
![]()
noniin saipas meikäkin lapun käteen!, ei ihan kilometritehtaalle mutta 7viikkoo palkatonta tiedossa enskuun lopusta lähtien.
Täytyypäs alkaa katella jos sais jotain hommia siks aikaa. Niin 36 työntekijää sai kengän kuvan takalistoon ja loput pakkolomaa 7v 3 ryhmässä. |
|
||||
|
||||
![]()
15 joulukuuta taisi lomautus alkaa, maaliskuun loppu olisi määränpää...usko töiden jatkumiseen alkoi hiipumaan ja nostelin sirkkelit pelit ja pensselit auton konttiin sekä puin pitkästä aikaa naulapussin päälle. Ens viikko näyttäis tyhjältä, mutta viikolle 6 on työmaata taas.
|
|
|||
|
|||
![]() Älkää säilyttäkö työmaalla,,,,,,
Jos on mahdolisuuksia kuljettaa omat työkalut pois työkohteesta voi
joskus käydä toisiin nähden pulla.Konkan kun lyö päälle ei ole omiakaan työvermeitä oikeus viedä pois ennen kuin pesän selvitys tms,on käyty.Jos olen väärässä,niin korjatkaa.Tää siksi "työt ei voi jatkua muualla - työkalut on suljetulla alueeella". |
|
|||
|
|||
![]()
Itse olen autoalalla maahantuonnissa teknisellä puolella. Uudenvuoden lahjaksi antoi talo laput kouraan koko 14 hengen osastolle (13 lomautettiin osittain ja sihteeri irtisanottiin). Toki lomautukset mallia lievät eli keskimäärin viikko per kuukausi lomautusta. Lisäksi 2 jää eläkkeelle keväällä.
Meillä ei ollut (käytännössä) kyse töiden vähenemisestä (omalla kohdalla ei ole vähentynyt yhtään, ja keväällä lisääntyy huomattavasti, koska eläkkeelle jäävien tehtävistä suurehko osa tullee minulle entisten lisäksi), vaan esimiehen mukaan valuuttapulasta. Koko ketjusta sai monet mekaanikot ja työnjohtajat lomautusta ja monet kenkää koko syksyn ja talven mittaan, pääasiassa töiden vähyyden vuoksi. Markkinoinnista ei käsittääkseni lomautettu ketään, ja tuskin johtotason väestäkään... Kyllä söi muuten miestä, kun katseli meidän käytävälle kasattuja UUSIA atk-laitteita. Oli printteriä, skanneria ja kopiokonetta jos jonkunlaista varmasti kymmenen tuhannen euron edestä. Kaikki meni "yläkerran väelle" ja meiltä sen sijaan vietiin koko osastolta omat tulostimet ym ja kopiokone vaihdettiin paskimpaan mahdolliseen. Tässä mahdollisesti harkitsen firman vaihtoa autoalan sisällä eri tehtäviin. Varma paikka olisi tiedossa (ja toinen 95% varma), mutta liksasta joutuisi tinkimään alkuvaiheessa 400€/kk. Viikko per kk lomautusta nykyisessä paikassa tuo enemmän käteen. Neuvottelut jatkuu... Viimeksi muokannut osilpi : 24.01.2009 22:55 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Väärässä talossa olet. Audiin tilasin just perjantaina vv-autolta vaatimuksenmukaisuus- todistuksen ~75€ hintaan. Kyllä nuilla taksoilla palkkoja makselee helposti. Tosin kyllä sanoivat lappusen luontiin tuhraantuvan viikon. Jep Jep. -teppo |
|
|||
|
|||
![]()
joululahjaks sain lopputilin, mut niinhän tulee varmaan käymään jatkossakin tai sitte mut vakinaistetaan ja lomautetaan ens talveks.
asfalttialalla on muutenkin hiljasta näin talvisin joten pidetään "kesä"lomia, viimeisimmän tiedon mukaan pitäs maaliskuussa raahautua koneaseman talviremonttia jatkamaan... ja kyllä kai sitä taas saa keväällä pitkää päivää painaa aina ens jouluun asti. kyseessä siis koneaseman hoitajan työ. |
|
||||
|
||||
![]()
Paari viikkoa kuulemma pakkolomaa. Ja saan vielä ihan oman pakkolomittajan, että toinen mies tekee mun työt sillä aikaa, kun olen pois. Samoin pitäisi opetella kaverin työt ja tehdä sitten sen hommat siinä sivussa, kun se on pois. Tuplapalkalla hoituis kyllä.
Homman takana iso metallialan firma ja typerä epäorgaanisaatio. |
|
||||
|
||||
![]() Sain kenkää...
YT-Nevotteluissa pistettiin pellolle ja työt loppuu 5.2.
16.2 aloitan uudessa paikassa, eli en edes pakollista karenssia kerkee lusimaan... Muutos on aina hyvästä... |
|
||||
|
||||
![]()
Niin kauan kun talvella lunta sataa ja tiet on liukkaat niin hommia riittää... enemmän tai vähemmän. Ei "lama" taida vaikuttaa tähän mitenkään. Ja kesällä jos ei asfaltin ajoa ole niin sitten pidetään kesäloma
![]()
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
mikä iski Terranoon kun ei liiku | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.10.2008 11:18 |
Täydellinen pimeys iski L300 / Delica | Saimon | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.08.2008 20:54 |
Joko nuha iski? | Chit-Chat | 16 | 07.02.2008 18:40 | |
Edit: Kononen iski jälleen | Ex_inkkari | Chit-Chat | 22 | 24.04.2007 10:56 |
Kalastusinnostus iski taas | Lars | Outdoor hobbies | 10 | 14.07.2006 02:16 |