![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos tuota meinasit? |
|
|||
|
|||
![]() Osu ja uppos!Lainaus:
KIITOS "MiKo" !!!! Juuri tuota olen etsinyt varmaan yhteensä 2-3 tuntia. Ja tuohon "tekniikkamies" kommenttiin (vaikka paljastui topiikin aloittajaksi) Tuo minun pytty on juurikin tuommoinen 100e pytty, joka sulla tuossa ikh:n kuvassa, toki tuo suutin on juurikin tuo kaikkien haukkuma "posliinin värinen", ja vakiona hakkaa 10/0 nuo bilteman tms. 20e "säkkipuhaltimet", jos pitää puhaltaa yli 10cm2 pintaruostetta pois. puhalleltiin taannoin 1,1 kw 10 bar ja 1,5kw 8 bar kompuroilla ruosteita pois tuolla pienimmällä suuttimella oliko 2,4 mm ja lähti huomattavan hyvin, jos verrataan noihin 3 muuhun puhaltimeen, kaikki 15-20e hintaisia, siis kierrättävä pistehiekkapuhallin, maaliruiskun näkoinen puhallin ja tuo säkistä imevä. toki paineen riittävyys oli sika iso ongelma! mutta seuraava puhallus tehdään vähintään 2x tuotolla, ja paineilmaa kuskataan "isompia linjoja" pitkin kellolle. (toivon mukaan kynsiliittimillä paineilmasäiliön ja pannun välillä, nuo valovirtakompurat liitetään painesäiliöön varmaan noilla "halpis" pikaliittimillä... tuo voimavirtakompura joko isoilla pikaliittimillä, taikka kynsiliittimillä....) Ainut noista on kierrättävä pistehiekkapuhallin, jota on tullut käytettyä tuon kellon hankinnan jälkeen... on muuten 100x parempi kapine kuin yksikään noista teollisuuskomponenteista kasattu 2,5 m3 ilmavirtauksen kelloista, kun pitää saada putsattua kiveniskemä maalipinnasta ![]() Ja YMMÄRRÄN että (muutama?)10 000 euroa lisää rahaa, teollisuushallin sähköliittymä, ja muuta pientä lisää; niin rautalaivojen hiekkapuhallus on "ziljoona" kertaa helpompaa verrattuna tuohon uushankinta hinnaltaan vajaa 1000e laitteistoon. -> tuolla reseptillä olisi tarkoitus puhaltaa maksimissaan muutama A4:sen kokoinen läntti pintaruosteesta maalauskelpoiseksi. (ja tuolla 20e kierrättävällä puhaltimella nuo kynnen kokoiset täplät maalipinnasta ![]() P.s tuo metallin yhtyminen happeen, lienee kaikille harrastajille yhteinen ongelma? |
|
|||
|
|||
![]()
Muutamassa vuodessa on näköjään nälkä päässyt kasvamaan syödessä!
Mullakin on pieni pistepuhallin ja säkistä imevä pistooli. Menneen kesän hiekkapuhallustarpeet oli aika vaatimattomia. Toimeen piti tulla 16a voimavirtatöpselillä ja sillä saatiin kaverin autohommia eteenpäin ja samalla tuli omaan tarpeeseen sieltä täältä ruostekohtia puhallettua. Myös filmivanereita tuli karhennettua uretaanimaalia varten. Pienellä Einhell kompressorilla ja säkistä imevällä pikkupistoolilla karhensin jotain alumiinia maalia varten. Tehoa tarvii enempi jos tulee vastaan jotain mikä ei meinaa kunnolla irrota. Näin oli kun puhaltelin vanhasta Mersustani PVC-massoja hemmettiin pohjasta ja pyöränkoteleista: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...hja%202012.JPG Tuollaisissa haluaisin kasvattaa suutinkoon johonkin 9,5 milliin, mutta siihen riittävää sähköä on harvoin tarjolla. Siksi on pysytelty 5 millin suuttimessa, jolla pystyy tekemään jotain jo 16a sulakkeella. Viimeksi paineilma oli käytössä isohkon leikkuupuimurin putsauksessa ja se oli sen verta likainen, että taas olen innostunut suunnittelemaan miten liikkuvaa paineilmaa saa enemmän jatkossa.... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: hiekkapuhalluslaite | O/M/V Muut | 1 | 15.07.2007 16:40 | |
Jarrupääsylinteri -> tee se itse? | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 27.07.2006 23:35 |
Tee se itse - Range vm-84 | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.10.2004 19:40 |
tee se itse ajonesto ! | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 21.09.2004 07:33 |
tee-se- itse snorkkeli | -juhani- | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.05.2004 01:07 |