![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]()
tosta ekasta postauksesta sen verran että leathermanin saa takuuseen
![]() itse hajotin leathermanista ruuvimeisselikärjen ja sen saa kuulemma käydä viemässä korjaukseen. lähettävät kirjeen ja uuden puukon että "sorry our product didnt satisfy your needs, heres a new one" |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onneksi itsellä ei riitä rahat suunnistuksen harrastamiseen |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tässä yksi esimerkki: - vuokatti for fun toukokuu 2005: neljännellä pätkällä (max 3 min. pl. nopeuspätkä) hiekkarinnettä ainoana ylös, pompusta alas ja takaa tukivarsi repeää irti akselista, pinjoni poikki ja kardaani banaanille -> pelkät osat toista tonnia. Tais olla vajaa kymmenen osallistujaa harraste-stanu luokassa, sijoitus viimeinen (eka trial-kisa). - warn trophy 2005: takalamppu meni rikki yleisöerikoiskokeilla ennen varsinaista kilpailua, oli mallia peräkärry, olikohan kax vai kolme euroa, työt noin minsan. Hieman vajaa 40 osallistijaa modi-luokassa (rengaskoko yli 33"), oltiin toisia, tais olla kolmas suunnistuskisa, eka oli warni 2004 jossa kolmansia, toinen talviexy joka jossa oltiin viimeisiä vinssin väärän huollon takia (jarrú ei toiminut -> ...). Mutta mun kosla on kömpelö ja painava, rakennettu varsinaisesti safarireeksi, mutta silti olisin "hieman" kyseenalaistamassa ainakin näitä kahta asiaa: - trialin kustanukset vs. nautinnon määrä ja laatu (ajoaika / vibat siitä) - suunnistuskisojen vahiinkoriski (ei kaikilla tuu pahoja vammoja joka kisassa) Mutta jos rahanmenosta puhutaan, niin ainakin mulla suurin kustannuserä on matkat kotoa pelipaikoille, Oulusta Raajärvelle (yhteen suuntaan) on 290km, Juukaan 340km, Merrasmäkeen varmaan reilu 600 kilsaa, Rommakkoon jotain 200 km, Talviexyyn kans jotain 600km, ja kun matkat menee rangella traileria hinaten niin bensan nykyhinnoilla reissut maksaa vähintään 30 euroa per sata kilsaa, eli ihan ilmaisesta harrastuksesta ei ole kyse, mutta trialin ainoa etu rahamielessä on varsinaisessa kisassa kuluva polttoaine (luokaa 10l vs 100l jos verrataan suunnistukseen). Mutta suunnistuskisojen ajoaika jne. pesee trialin lyhyet iihkeät rypistykset mennen tullen ja palatessa. Lisäksi ainakin trialin for fun kisojen osallistumismaksut ovat oleet pienemmät kuin suunnistuskisoissa keskimäärin, mutta tämä kuvastanee aika pitkälle myös näiden aika erityyppisten kisijen tekemisen kustannuksia, sekä palkintopöydän koreuden astetta. Tämä on siis mun mielipide, jokaisen kannattaa muodostaa omansa itse, mutta sunnistuskisojen "hemmetin paljon meni rikki kaikkea" juttujen kautta ei selviä läheskään koko totuus, koska suunnistuskisoissa siis ajetaan oikeasti paljon enemmän, ja osallistujia näyttää olevan enemmän kuin trial-kisoissa keskimäärin (pl. eurotrial, yhtä isoja yhtä kansainvälisiä suunnistuskisoja ei vielä ole Suomessa järjestetty). Ja tämä on siis vain mun oma mielipide, joka pohjautuu aika pitkälle omaan kokemukseen, joka sattuneesta syystä on kuitenkin jonkinverran suunnistuskisavoitoinen. -Paavo "There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't." |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
hahaa, 4 ohjausvartta ja takaiskari...
arska #1 montenegro off road club |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei oo matta tainnu lukee rataa tarpeeks????? Ai mää vai turuust |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
TML Trophyn järjestelyistä 24-26.08.2007 | TML | Tapahtumat | 238 | 21.03.2008 22:38 |
TML Trophyn murrokset | myllis | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.10.2006 20:28 |
lapland trophyn rastit | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.01.2006 01:45 | |
Warn trophyn ilmoittautumisrutiinit? | Hopo | Tapahtumat | 1 | 02.09.2004 08:55 |
Warn Trophyn osallistumismaksu | Tapahtumat | 1 | 20.08.2004 08:22 |