![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() n.70km päivässä koti-työ-koti ja 90 kc:n alla insat.. erittäin hyvät on ajaa ja jos joku yli 100km/h ajo-ominaisuuksia haukkuu niin tuosta mun ajomatkasta on vajaa 20 kymppiä motaria ja eihän siellä voi ajaa alle 120.. eikä oo voplausta eikä turhaa vollottelua. ![]() No siis lyhkäsesti 10+ tyytyväinen insoihin, fedimaa koetan kun nämä kuluu alta. -"Miten kaavas mopolla piäsöö..?"-
|
|
|||
|
|||
![]()
Tikpellä on hyvin kestäneet. Minulla alkoi katoamaan joka toinen harppu edessä (renkkukeula) ensimmäisenä kesänä ja alle 10 0000 km. Paineita lisää, ja eipä silti tilanne oleellisesti parantunut. Renkaat muistuttaa kuutiota nyt kun niillä on ajettu noin 30 000km. Katsastuksessa ei löytynyt puutteita iskunvaimennuksessa. Ehkä silti voisi olla paikallaan vaihtaa iskarit.
Harkinnassa on nyt Cooperin ST renkaat. |
|
||||
|
||||
![]()
ittellä on fedima sirocot alla ollu nyt noin 4000km ja pinta ei juuri ole kulunut.
eikä ole m+s merkintää ! mutta silti nastotin ne. metelistä sen verran että ovat hiluxin alla niin hiljaiset ettei edes erota nastojen ääniä ;D pito on mun mielestä hyvä. |
|
|||
|
|||
![]()
Kiitosta vastauksista.
Itselläni ei ole kyllä ajatusta alkaa vaihtamaan mitään renkaita jos metsään mielii, sitä mennään kun siltä tuntuu. Insoista ja Fedimasta, löytykö sitä M + S merkintää? Fedimassa siis ei. Itse haluan nimenomaan ympärivuotisen. EDIT: Tuli lukihärö, tuolla joku mainitsikin, että Insoissa on merkintä, mutta Saharassa ilmeisesti, jotka oli aikaisemmin mainittu? Eli saharat saattaa ollakkin ratkaisu. 4x4 KingCap Edited by - Vonjake on 30/10/2007 16:46:26 |
|
||||
|
||||
![]()
Vähän tuosta kantikkaaksi kulumisesta.
Moottoripuörämiehethän tietää tän saman ongelman nappuloitten kanssa että jokatoinen pala kuluu enemmän. Pitkällisten pohdintojen jälkeen ollaan tultu siihen tulokseen että tämä johtuu renkaan pussiutumisesta varsinkin vetämättömillä pyörillä ja alhaisilla paineilla. Sitten näin pientä selvitystä että mitä pussiutumisella tarkoitan. Kaikki varmaan muistaa piirretyistä kun kovassa vauhdissa rengas muuttuu soikeaksi ja renkaan pystylinjan taakse rengas kasaantuu pussiksi. vetämättömille pyörille muistaakseni se pussi muodostuu ennemmin etupuolelle mutta kuitenkin. Ratkaisu on kierrättää sarjaa parikertaa kaudessa edestä taakse. Tämähän ei poyörällä onnistu mutta yleensähän pyörästä kuluu takarengas eturenkaaseen nähden paljon nopeammin. Jeepillä mennään |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
www.offroadtarvike.fi |
|
||||
|
||||
![]()
ihan sika hyviä renkaita kun vaan saisi oikean kokoisena. Eli jos olisi 33/12,5 r15 koossa niin olisi kyllä todellakin varteen otettava rengas vaihto ehto omaan autooni. Tämä inssan Kuviohan on aivan suora kopio yokohama geolanderista, ja tätä saa ainakin saksasta tuossa oikeassa koossa.
|
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä mulla löytyy sirocosta toi m+s merkintä tosin pirun pienenä ja vain toiselta puolelta.
Runnerissa 31*10,5*15 koko ainakin vollottaa aika mellevästi mutta ei kulu ja maastossakin kohtuu hyvä pito. |
|
|||
|
|||
![]()
Onko kuin liukkaat Fedima extreme talvella maantiellä?
|
|
||||
|
||||
![]()
Insat kokoa 31 löytyy nyt alta ja keskisuomen sohjoisilla ja aamulla jäisillä teillä on tullut ajeltua.
Aamujäillä pito on verrattavissa luutuneisiin winter slalomeihin eli tarkkana pitää olla mutta hengissä selviää. Iltapäivän sohjolla tahtoo olla hauskaa mutta johtunee leveydestä, nousee meinaan pirun herkästi sohjon pinnalle. Voi se johtua tietty jeepinkin ajo-omituisuuksista. Mutta jos ei tee mitään tyhmää ja äkkinäistä niin talven selviää, itse ainakin kokeilen. Jeepillä mennään |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mitä eroa dl-50 ja dl-51 koneilla? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.10.2006 10:23 | |
mitä eroa volvon ja unimogin porttaaleilla? | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 27.11.2005 20:44 | |
Mitä eroa? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 22.09.2005 08:15 | |
mitä eroa on,. | ttapio | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 23.05.2005 07:32 |
mitä eroa? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.05.2004 22:13 |