![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]()
Eli tuossa ramppi "vahvistettuna" 50x150 kyllästetyllä:
Etupään kuva: Ja koko komeus katolla: Suksipussin uusiokäyttöä... teräväsilmäinen huomaa sisällön.. : "Maastotaunus" Edited by - FinnDRZ on 16/03/2006 19:37:22 |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En uskaltanut vielä
![]() "Maastotaunus" |
|
|||
|
|||
![]()
ja noi motonetit oli 50e pari? vai yks? perhana sitähän vois tig,illä vähä tinailla.... jaa ja noilta teline firmoilta löytyy kans kivan näkösii...
|
|
|||
|
|||
![]()
Mitenkäs voisko nuo motonetin rampit saada paremmaks pulttaamalla 2 päällekkäin? Jos ostaiskin kerralla 2 paria.. Mahdoton ajatus? Ja onkos siellä suksipussin sisällä hailifti?
![]() -Tein itse ja YRITIN säästää- |
|
||||
|
||||
![]()
Ei taida päällekkäin laittamalla ihmeellistä tulla, mutta jos alle laittaa jostain teräsprofiilista sellaisen tikapuutuennan, niin luulisi kestävän...
..onnittelut tarkkanäköisyydestä ![]() "Maastotaunus" |
|
|||
|
|||
![]()
Onhan toi komeen näköinen, mutta.....
Näyttäis toi pystykantti olevan noin 30mm => Mönkkäri rampit. Noi pystyt on se joka kantaa ja niitä pitäis olla 4xenemmän tai niiden pitäis olla 4xkorkeemmat. Laskukaavat löytyy lujarin oppikirjoista/taulukkokirjoista. Mun mielipide on se että toi lankunpätkäkin katkee kun toi ramppi taipuu noin 1500-2000kg painavan auton alla kun toi ramppi on tuettu ainoastaan päistään eikä olla tasamaastossa. ________________________________________________ Yleisesti nestemäiset aineet lisää "Jutun" luistoa ja vähentää pitoa. |
|
||||
|
||||
![]()
Todennäköisesti olet oikeassa kestävyyden suhteen, mutta minun käytössä niiden pitäisi kestää. (toivottavasti)
![]() Valmistaja lupaa kantavuudeksi 400 kg/pari, jos toinen pää on maassa ja toinen pää (muistaakseni) 55cm korkeudella. Eli kuten sanoit, mönkijän kärryyn ajoa varten. Hardcore offaukseen ne eivät käy, mutta toivottavasti niistä on apua jos tulee hankalampi paikka. "Maastotaunus" |
|
||||
|
||||
![]()
Tuliko joku kyselleeksi tai peräti ostaneeksi tuota ruukin profiilia ALN 267 250mm leveä ja 60mm korkea. Hinta ja saatavuus?
|
|
|||
|
|||
![]()
Viime kesän hinta 23e/metri alv0 "reiätön" ja reiällinen on muutaman euron kaliinpaa. Hinta täysille 7m saloille ja on ihan varasto tavaraa.
-hannu Note! This message was posted anonymously! |
|
||||
|
||||
![]()
Hannu, kerrotko vielä mistä saa. Olen täällähetkellä matkoilla.
|
|
|||
|
|||
![]()
Itse otin paikallisen metallifirman kautta, terästukut eivät taida myydä yksityisille joten yhteyttä johonkin sopivaan firmaan.
-hannu Note! This message was posted anonymously! |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
tossa "naapuri" kaupungisa muistaakseni o yks pulju joka myy just kaikenmoisia alumiini hommeleita ni vois käyvä joskus kyselee, että kauppaavatko yksityiselle mitään ja löytyykö moisia hyllystä in the middle of nothing. |
|
|||
|
|||
![]()
mites jos tekiskin 8mm duralumiinista? ja pokkaamalla.
eräässä romufirmassa vois vielä olla sellainen saakelin iso levy sitä durria.aikoinaan tein siitä ralliauton pohjapanssarin, mitat oli muistaakseni jotain 60cmx120 ja painoa ilman reikiä n.12kg.. eli jos tekis20cm leveä 5cm seinillä 2,4m pitkän niin poraamatta tulis n.12kg painoa?? sen levyn leikkaaminen vain ei ole helppoa!! poraaminen kyllä onnistuu. ja on muuten kovaa ja kevyttä. jos mieleistä ei löydy, tehdään itse! |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kova jätkä vinssaamaan! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pari kuvaa Nivasta | SoSo | Linkit | 4 | 11.02.2006 20:05 |
pari kuvaa ROJEKTISTA | Kankku | Tekniikka & Jutustelu | 42 | 14.12.2005 08:27 |
M: sukisuki (lisäsin pari kuvaa) | Rytari | O/M/V Muut | 15 | 13.07.2005 10:33 |
Gaz'it Weteraanikonepäivillä. Pari kuvaa. | JariM | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 10.07.2005 10:26 |
Pari 14.9 kulman kuvaa.. | Jörmelö | Tapahtumat | 0 | 15.09.2003 20:15 |