Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 22.01.2006, 10:01
jpl jpl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 14.07.04
Sijainti: Salo Märynummi Finland.
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Sama tehty paitsi vesi jätettiin vielä tankkiin. Vettä siis tankissa just sen verran, että pystyi yläpuolelta juottamaan.

GEYSIR tallin kattoon. Ei tietenkään kovin vaarallista mutta kyllä pelästyi
Täsmälleen samat kokemukset itsellä. Tankkista pitäisi leikata mätä pois ennen hitsausta ja sitten sen aukon tilalle hitsata uutta peltiä. Pääsee paine purkautumaan. Ei siis peltiä pellin päälle. Ja niin täynnä vettä kuin mahdollista.

Lainaus:
quote:Minä kun olen korjannu autojen pelti tankkeja... tankki pois ja toinen auto vieree käymää ja siintä letku tankkii, jonka jälkee on turvallista hitsata... jo kolme tankkia olen hitsannu...
Hyvä kikka. Oleellista on saada kaikki happi pois tankista niin ei pääse syttymään.

HJ61 -90 & LJ70 -89
Vastaa lainaten
Vanha 22.01.2006, 10:17
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:Minä kun olen korjannu autojen pelti tankkeja... tankki pois ja toinen auto vieree käymää ja siintä letku tankkii, jonka jälkee on turvallista hitsata... jo kolme tankkia olen hitsannu...
Hyvä kikka. Oleellista on saada kaikki happi pois tankista niin ei pääse syttymään.

HJ61 -90 & LJ70 -89
Jaa niin tuo vissiin ois tarkotus vetää pakoputkesta tankin täyttöputkeen, vai miten?

Vanha 22.01.2006, 10:39
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Perusasetus

Ite en lähtis tankkeja fixailee. Ainakaa jos "itelleen tekee", tollaset kuulostaa myyntikorjauksilta.

Ite tein kahen millin pellistä juottamalla tankin. Tottahan siihen yks vuoto jäi saumaan, ehdin jo bensalla testata. Bensat pois, vuorokauden haihdutin, sitte tankki pystyy, alhaalta aukot tukkoo, vettä täytee, hopealla täytin sen pienen paikan. Ei yhtää ees paukkunu, ylin lähtö oli kyllä ku höyryveturi

Jussi ja Suzuki
Vastaa lainaten
Vanha 09.06.2009, 18:30
Hartzaq Hartzaq ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 21.08.08
Sijainti: Rovaniemi
Perusasetus

Suzukin tankin korjaus

Mites olette noita läpimätö suikkojen tankkeja paikannu? Saumat ovat pahoja vuotokohtia ja kemiallinen metalli ei oikein pelaa siihen hommaan, pitäis päästä sisältäpäin laittamaan. Minun suitsan tankki vuotaa vähän jokapuolella kun yli 10l on tavaraa sisässä. Asiallisia ehdotuksia kehään, uutta ei innosta ostaa, liian tyyris metsään ryskättäväksi...
Vanha 09.06.2009, 23:00
piippu79 piippu79 ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: kankaanpää
Perusasetus

teeppäs kuule pikkunen liuvos sikafleksistä tankki tyhjäksi ja vähä rasvoja pois sitte pötkö sikaa ja n.0,5-1L tinneriä ja v.tun moinen sekotus niin että voit vedellä sutilla pitsin päälle ni pitää kestää kuivua vuorokauden riippuu seoksesta aika jäykkänä kantsii vetää ni kuivuu nopeemmin
Vastaa lainaten
Vanha 10.06.2009, 03:15
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Perusasetus

Hopeallahan on hyvät omkinaisuudet. Tulee äkisti vaan kallis tankki jos hyvin mätä. Tässäkin tapauksessa hyvä puhdistus säästää loppujen lopuksi hermoja. Tinaa en ole kokeillu, mut onhan ne entiaikaan korejakin oikonju tinallla.
Vastaa lainaten
Vanha 16.06.2009, 12:40
Jäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu79 Näytä viesti
teeppäs kuule pikkunen liuvos sikafleksistä tankki tyhjäksi ja vähä rasvoja pois sitte pötkö sikaa ja n.0,5-1L tinneriä ja v.tun moinen sekotus niin että voit vedellä sutilla pitsin päälle ni pitää kestää kuivua vuorokauden riippuu seoksesta aika jäykkänä kantsii vetää ni kuivuu nopeemmin
Mites kävis jos ton mönjän kaatais puhtaaseen tankkiin sisälle ja heiluttelis siellä? sitten jos vielä laittais paineilmaa perään että hakeutuis kaikkiin reikiin ja antais sen jälkeen kuivua?
Vanha 16.06.2009, 22:34
piippu79 piippu79 ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: kankaanpää
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hartzaq Näytä viesti
Mites kävis jos ton mönjän kaatais puhtaaseen tankkiin sisälle ja heiluttelis siellä? sitten jos vielä laittais paineilmaa perään että hakeutuis kaikkiin reikiin ja antais sen jälkeen kuivua?
siihen ei oo kokemusta mut kantsii koittaa vois luonata kunhan ei oo isoja reikiä
Vastaa lainaten
Vanha 17.06.2009, 00:21
jkholma jkholma ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 19.02.06
Sijainti: Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
suitsan tankki vuotaa vähän jokapuolella kun yli 10l on tavaraa sisässä. Asiallisia ehdotuksia kehään, uutta ei innosta ostaa, liian tyyris metsään ryskättäväksi...
Mites olis uus tankki ja teet sille panssarin?? Säästäis tulevaisuudessa viikkorahoja kun ei tarvis bensoja valutella pitkin mettiä.
Vastaa lainaten
Vanha 17.06.2009, 10:31
Jäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uazJanne Näytä viesti
Mites olis uus tankki ja teet sille panssarin?? Säästäis tulevaisuudessa viikkorahoja kun ei tarvis bensoja valutella pitkin mettiä.
Muuten hyvä idea mutta ei ole moisia varoja tällä hetkellä sijoittaa tuohon offipeliin ja käytännössä tankkia vaille leimalle valmis vehje olis. Polttelee jo tälle suvelle päästä ajamaan kun en ole kuin tallista ulos ja sisään sitä siirrelly...
Vanha 17.06.2009, 19:40
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Perusasetus

Itte tinattiin Suikan tankkia parituntia ja puolitoista mäyräkoiraa asennusolutta ...Ei siitä paskasta saatu "korjauksenkaan" jälkeen kun MITAT uuteen tankkiin

Jos tankki on päässyt oikeen pitsiksi , niin ku mulla , varmin tapa oli teettää kaverilla uus tankki ( tekee vielä pohjan sen "tömäkästä" ettei tarvi erillistä panssaria !).

Tilapäiseen "korjaukseen" käytetty SIKA-massaa taikka Wurttin vastaavaa tököttiä.
Toimii jos saa vetästyä kuivaan ja rasvattomaan pintaan . Tätä EI kannata tehdä tankkiin jota aikoo vielä joskus hitsata ...
Vastaa lainaten
Vanha 17.06.2009, 19:43
petrool:n Avatar
petrool petrool ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 06.09.05
Sijainti: Kyyjärvi, Finland.
Perusasetus

joo ei oikein tuo korjailu läpimäränneeseen tankkiin toimi.3mm pellistä tein patrolliin uuden tankin,niin ei tarvii edes pohjapanssaria kun keskellä on jäykistelevy ottamassa iskuja vastaan.
Vastaa lainaten
Vanha 30.07.2009, 20:06
Jäsen

Perusasetus

Minä olen nyt vitutukseen asti lukenu näitä tankkijuttuja ja yrittänyt korjata oman suikan tankkia tuloksetta. Sitten ryhdyin tekemään uutta tankkia parin millin pellistä. hienohan siitä tuli ja 60litraa olis tilavuuttakin MUTTA!!! Saumat vuotaa sieltä täältä kuin esterillä perse! Joka kohdasta mistä sauma on loppu tai uus alkaa niin ilma tuhisee kun paineen laittaa tankkiin ja saippuavettä saumoihin. Kertokaa nyt hyvät ihmiset että miten teette tiiviitä noista? minä en ainakaan tiiviiksi sitä hitsaamalla saa, aina vain siirtyy se vuotokohta...
Vanha 30.07.2009, 20:07
Caddy:n Avatar
Caddy Caddy ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 02.09.07
Sijainti: Kuopio, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Minä olen nyt vitutukseen asti lukenu näitä tankkijuttuja ja yrittänyt korjata oman suikan tankkia tuloksetta. Sitten ryhdyin tekemään uutta tankkia parin millin pellistä. hienohan siitä tuli ja 60litraa olis tilavuuttakin MUTTA!!! Saumat vuotaa sieltä täältä kuin esterillä perse! Joka kohdasta mistä sauma on loppu tai uus alkaa niin ilma tuhisee kun paineen laittaa tankkiin ja saippuavettä saumoihin. Kertokaa nyt hyvät ihmiset että miten teette tiiviitä noista? minä en ainakaan tiiviiksi sitä hitsaamalla saa, aina vain siirtyy se vuotokohta...
AJa pieni pätkä saumaa rälläkällä auki ja hitsaa siihen sitten, vähennä samalla ihan vähän virtaa Kyllä se siitä suttaantuu
Vanha 30.07.2009, 20:08
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Perusasetus

pitää avata hiomalla sitä sauman lopetus kohtaa vaikka sentin ja sitte alottaa uusiks hitsaus vanhan päältä, tai tuo tänne kyllä mä hitsaan pientä korvausta vastaan

tuliko jo sama ohje!
Vastaa lainaten
Vanha 31.07.2009, 19:26
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Perusasetus

Otat kaasupillit ja messinkilankaa ja juoksutetta ja tulee kerralla pitävä sauma.
Jos jotain itteltä puuttuu tai ei oo viä taitoo niin etit jonkun putkimiähen jolta homma hoituu muutamassa minuutissa. Yleensä ne tarttee sitten maasupullon
Vastaa lainaten
Vanha 01.08.2009, 01:52
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Perusasetus

Mätötankkien korjaukseen rälläkän teräsharjalla irtopaska pois ja sitten 2k epoksiliima päälle.Jos tulee isoja reikiä putsatessa niin pellinpala reiän päälle joko pisteillä hitsaten tai poppareilla,tämän päälle liima...Ei kaunista mutta helppoa,toimii ja kestää.

Hyvän jos haluu niin uutta tilalle.
Vastaa lainaten
Vanha 01.08.2009, 12:20
Jäsen

Perusasetus

Joo, ei siitä pitävää tullut... kävin saumoja läpi, rälläköin ja taas hitsasin, rälläköin ja taas hitsasin ja aina kun kävi toisella puolen tankkia hitsaamassa ja alkoi sitten tarkastella muka jo pitäviä saumoja niin sinne oli ilmestyny uusia "reikiä". niitä oli käytännössä vierivieressä, tuntuu kuin saumat eläisivät ja niinhän ne kyllä tekeekin lämmönvaihtelun vuoksi.

Kävi minulla mielessä tuo putkirunkkarin etsiskely mutta meinasivat nuo kylän miehet että voi tulla kalliiksi messingillä korjauttaa. Pillivehkeet olis tiedossa mutta ei ole kuin rapakaasua, eli normi nestekaasua niin sillä ei taas kuulemma saa hyvää jälkeä.

Mietin tuossa noita kemikaaleja, josko laittais sisästäpäin jonku moskan paineilman kanssa tunkeutumaan koloihin vaiko vetelis ulkopuolelta pintaan sikasotkun, lasikuidun tai vastaavan. Hankala päättää kun haluttais tehdä tuosta kerralla pitävä.

Kun laitatte noita tököttivinkkejä niin kertokaa mitä merkkiä ja mallia mikäkin aine on kun sikaflexiäkin näkyi olevan kaupan hyllyllä noin 20 erilaista, samoin noissa 2k liimoissa on aika paljon eroja...
Vanha 01.08.2009, 13:03
Caddy:n Avatar
Caddy Caddy ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 02.09.07
Sijainti: Kuopio, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Joo, ei siitä pitävää tullut... kävin saumoja läpi, rälläköin ja taas hitsasin, rälläköin ja taas hitsasin ja aina kun kävi toisella puolen tankkia hitsaamassa ja alkoi sitten tarkastella muka jo pitäviä saumoja niin sinne oli ilmestyny uusia "reikiä". niitä oli käytännössä vierivieressä, tuntuu kuin saumat eläisivät ja niinhän ne kyllä tekeekin lämmönvaihtelun vuoksi.
Mitenkäs suojakaasu, mitä käytät ja paljonko on virtausta?
Vanha 01.08.2009, 14:17
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Perusasetus

Ihan perus aralditin kirkkaalla 2k-liimalla olen jonkun korjannut.Samoin lasikutuun tarkoitetulla epoksilla,se vain tahtoo valua vähän enemmän.

Ja 2k sen takia että se kestää bensaa parhaiten.Yli 5 vuotta ollut käytössä yksi korjattu eikä vuotoja.
Vastaa lainaten
Vanha 01.08.2009, 18:13
Jäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Caddy Näytä viesti
Mitenkäs suojakaasu, mitä käytät ja paljonko on virtausta?
Kaasu on Ar, Co2 ja NO sekoitusta, AGAlaista. virtaus on ollut siinä 15l paikkeilla, hyvin se palaa ja jälkikin on mitä mainiointa ainakin silmälle mutta se kuplameri minkä saippuavesi tekee kun ilmaa laittaa tankkiin ei näytä yhtään hyvältä. Ihmetystä herättää tosiaan tuo homma, hitsauspohjat on kuitenki puhdasta rautaa, kuivat ja karhennetut.

Kyllä minä tässä nyt laskin niin tuon että jos vetäis lasikuitukuorrutuksen niihin saumoihin ja senjälkeen maalit ja massat päälle ja sillä selvä?
Vanha 03.08.2009, 15:00
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Meneehän se hitsaamallakin. Tyhjennä tankki, täytä vedellä, korkki pois paikaltaan ja kolvaamaan.
Vastaa lainaten
Vanha 12.08.2009, 16:54
Tomppa82:n Avatar
Tomppa82 Tomppa82 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 05.06.05
Sijainti: Kajaani, Finland.
Perusasetus

Noin tuo tankin korjaus näyttäis onnistuvan Kanadassa
Vastaa lainaten
Vanha 12.08.2009, 20:11
rocky86:n Avatar
rocky86 rocky86 ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: tornio
Perusasetus

aikanaan laitoin henkilöauton tankin pohjaan pellin ja väliin tiiviste tahnaa sit poppareilla kiinni.
kesti ainaki kaks vuotta sen jälkeen en tiä ku muin pois.
Vanha 15.08.2009, 01:01
temetsu:n Avatar
temetsu temetsu ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 28.07.09
Sijainti: Pello
Perusasetus

pala mäntysuopaa jota kastellaan hieman vedellä ja puristellaan taikinaksi ja mällätään reikään. Annetaan kuivua ja päälle vedetään pakkeli. Siihen vielä vasaralakkaa.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mitähän shittoa nyt suikasta taas pitäis korjata?? Tekniikka & Jutustelu 1 11.01.2008 21:42
Voiko aluvanteita korjata Discovery Tekniikka & Jutustelu 10 20.11.2006 20:05
Jarruputket voiko korjata vai joutuuko vaihtamaan Discovery Tekniikka & Jutustelu 32 18.04.2006 08:55
Missä korjata ja rakentaa autoa Discovery Tekniikka & Jutustelu 31 06.11.2005 15:11
Voiko etu-/takamöhkylästä tunkata? ttimonen Tekniikka & Jutustelu 2 05.11.2003 09:59

Sivu luotu: 20:18 (GMT +2).