![]() |
![]() |
|
Roleplaying Games Dungeons & Dragons, Call of cthulhu, Cyberpunk, GURPS, MERP, Warhammer |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]()
Se Seksi-maa kuulosti hyvältä, tulevaisuuskin käy, kauhua en uskalla.
-- Esa |
|
|||
|
|||
![]()
Olisi hyvä jos jokaisella olisi alla oleva sääntökirja Keski-Maa:ta varten olemassa.
tunnus: rope salasana: rope <pre id=code>ftp://212.246.57.82:12345/MERP%20-%20Core%20Rules.pdf</pre id=code> <center>-Keio™ was here-</center> Edited by - trulez on 09/01/2003 20:56:40 |
|
|||
|
|||
![]()
No mä vähän ajattelin tätä hommaa, ja tulin siihen tulokseen että:
a) Jos peliä vedettäisiin niinkuin mä haluan, teillä kaikilla olis 25+ kirjaa pdf:nä josta sitten aina kun meinaatte tehdä jotain lukisitte säännöt ja heittäsitte n+100 kertaa noppaa. Tämä ei kuitenkaan pelin etenemisen kannalta ole kovin terveellistä, joten siirrytään seuraavaan kohtaan b) Yleensä niissä Foorumi-peleissä mihin oon osallistunu ei ole ollu pelinjohtajaa laisinkaan, muutamassa kyllä, ja yleensä nopanheittoja ei ole tarvittu(pelaaja vain kertoo mitä tekee ja jos ei tee mitään tyhmää kuten "nostan vuoren ilmaan ja paiskaan kuuhun", ja teko kaikille sopii, niin mitään ei ole rajattu pois). Joissain peleissä on sitten ollut nopatkin mukana mutta näissäkin peleissä pelaaja ITSE heittää noppaa kotona, tai käyttää proggista, ja vaan kirjottaa tuloksen viestin perään(tai teon perään) Joten tulin siihen tulokseen että alotettaisiin tollasella FreeForm Forum ropella, eli EI pelinjohtajaa ja EI noppia(nopat voidaan ottaa jos mielikuvitus ei riitä näin heti aluks). Peli etenee niin että ensimmäinen pelaaja laittaa viestin tyyliin ("Eräänä myrskyisenä yönä tumma hahmo saapui kohti majataloa. Hämärän hahmon kulku oli raskasta ja vaivalloista, se eteni hitaasti, mutta kuitenkin varmasti vääjäämättä kohti majatlosta kajastavia valoja. Blaa blaa blaa jne....") Johon muut sitten reagoi, tai ei reagoi, omassa osuudessaan, mutta kummiskin kirjottaa jotain sellasta joka sopii edellisen kanssa yhteen eikä rajoita liiaksi seuraavaa kirjottajaa, eli ei voi kirjoittaa ("Paikalle saapui ritari valkoisella ratsulla, löi hämärän kulkurin maahan yhdellä miekan sivalluksella ja tuhahti "Kirotut!". Uljas ritari päättä tuhota pimeyden pesän ja poltti majatalon, ja ratsasti kohti auringonlaskua uusiin seikkailuihin" Jos joku ei ymmärrä niin sitten neuvotaan lisää. <center>-Keio™ was here-</center> |
|
||||
|
||||
![]()
ei pelinjohtajaa? ei noppia? kuulostaa hassulta mutta olen avoin kokeilulle
noista nopanheitoista ajattelin että pelaaja menee vaan johonkin aiemmin mainituista nopanheittosivuista, kirjoittaa mitä noppia tarvitsee (esim hahmonluonti) ja pistää mail recipienteiksi itsensä ja pj:n se siitä noppien käyttö esim taisteluissa perinteiseen tyyliin on aivan mahdotonta, mutta mielestäni nopilla pitäisi silti olla vaikutusta pelin kulkuun. jos kaikki tekee mitä haluaa, ei pelistä tule mielestäni mitään. Itse väittäisin (voin olla väärässä) että osaisin roolipelata hahmoani ja tasaisesti onnistua ja epäonnistua, mutta 90% ihmisistä olisi tällaisella vapaamuotoisella pelityylillä maailman presidenttejä ja kuninkaita. mutta niinkuin alussa sanoin, olen avoin kokeilulle -- Lars |
|
|||
|
|||
![]()
Pitäiskö meidän kokeilla jotenkin aluksi ja kehitellä peliä seuraaviin sessiohin? Jos joku osaa johtaa sen verran hyvin että voi improvisoida pelaajien puutteet, niin mun puolesta vaikka heti ensi viikolla. Toisaalta voihan GM itse heitellä noppia ja kattoa onnistuuko pelaaja jossain. Jos vaikka pidämme sellaisen säännön että kaikki ovat suurinpiirtein tasavahvoja kaikessa ja halutussa ammatissa sitten on keskivertoa parempi. Esim. Taistelija saisi taistelutilanteisiin ylimääräistä plussaa ja vaikka lukkoseppä tiirikointiin. Tällä tavalla saisimme pelit jotenkin käyntiin ja kaikki pääsisivät kokeilemaan peliä.
Esimerkki tilanne: Haluan avata lukossa olevan oven. Lähetän GM:lle postia (+muille jotka ovat minun mukana[siis fyysísesti pelissä]), että Gazza yrittää avata oven tiirikalla (jos mukana varusteissa). Sitten GM heittää noppaa/arpoo saanko oven auki ja vastaa postilla... miltä kuullostaa? Jos alamme pelaamaan näin, jokainen voisi alkaa miettiä millainen hahmo on, varustusta ja ammattia. Tietenkin pitäisi päättää millä aseilla on mitä etuja. Esim. Broadsword(2. käden miekka) voisi olla sellainen joka tekisi enemmän tuhoa kuin tavallinen scimitar(1. käden miekka), mutta scimitarilla sitten etu käsittelyssä ja sillä saisi taistelukohdissa aloitteen ja sillä osuisi helpommin.... kommentteja? -Gazza |
|
|||
|
|||
![]()
Itse olen pelaillut ROLEMASTERiä, joten sen pohjalta ainakin itse osaisin tehdä jonkunlaisen hahmon. Ihan miten vain, voitais mielestäni pelkistää niitä hahmon luonnin tekemistä, ainakin näin aluksi, kunnes kaikki alkaa hahmottamaan sen.
Mulle on ihan sama kuka niitä noppia heittää. Ajattelin vain eri tilanteita jossa GM ei halua paljastaa korttejansa. Esim. jos joku vaikka avaa lukkoa ja saa sen auki. Ovessahan on voinut olla ansa, jonka hahmo on vaikka onnella välttänyt eikä laukaissut sitä. Tietenkin hahmo voi huomata ansan jos on esim. hyvä tiirikoimaan/on lukko tuntemusta. Pitäiskö jonkun tehdä jonkinlainen "sheet" hamomoja varten. Sellainen pelkistetty. Itsellä ei ole lähettyvillä mitään mallia mistä sen voisi tehdä... Kuinka moni muuten on vielä mukana niistä iloittautuneista(Esa, Dev, Wille, Gazza, Lars, Mikk0, Elmo, Trulez)? Jos joku on jäämässä pois, niin ilmoittakaa... Ja onko Trulez vielä GM? Onko sulla mitään seikkailua valmiina? |
|
|||
|
|||
![]()
Pelataan N - Y - T - NYT! Lähti! Oon messissä!
-- Esa |
|
|||
|
|||
![]()
Niin, PJ/GM on pakko nyt päättää jotta päästäisiin liikkeelle!
|
|
|||
|
|||
![]()
Pöh, tää on menny ohi joka kerta mun silmien kun oon viimeaikoina Enh. Activee vilassu, sorppa.
Ei oo mitään seikkailua mietittynä, enkä yleensä niitä paljon mietikään, vedän aina lonkalta. Joku tavote mulla on päässä minkä haluaisin pelaajien saavuttavan mutte eipä ole vielä kertaakaan pitkässä historiassa niin käynyt(kaikki on joko kuollut tai harhautunut reitiltä ihan muihin seikkailuihin). Mä voisin alottaa ensimmäisen pelin tämän postauksen jälkeen, lukekaa tarkkaan mitä kirjotan ensimmäisessä viestissä, se määrittää koko pelin kulun. <center>-Keio™ was here-</center> |
|
|||
|
|||
![]()
Foorumipeli olis mun mielestä rento. Olisin valmis alottaan just nyt.
-- Esa |
|
||||
|
||||
![]()
Pelejähän varmaan voi olla useita rinnakkain käynnissä (sitten myöhemmin kunhan saadaan toi yksikin kunnolla käyntiin).
Eli siis monta peliä käynnissä, ja samojakin pelaajia peleissä. Sen verran eri luonteista kun "perinteinen" pelaaminen. (mielestäni perinteisellä tyylillä pelatessa on mahdotonta esim parin tunnin välein vaihdella peliä, kun siihen on niin eläytynyt) Pelaaja jolla on enemmän aikaa / kiinnostusta voi osallistua moniin peleihin. -- Lars |
|
|||
|
|||
![]()
hei onko peli alkanu jo vai miten menee... tuun mukaan jos mahtuu...
Note! This message was posted anonymously! |
|
|||
|
|||
![]()
ei ole peli vielä alkanut, vähän junnaa alotus kun en ole saanut aikaiseksi kirjoitella aloitustilannetta
mutta niinkun sanonta kuuluu, hiljaa hyvä tulee, kyllä se siitä kun alkuun saadaan eli ts. tilaa on ![]() pj Note! This message was posted anonymously! |
|
|||
|
|||
![]()
Voisin joinia. En kerenny nyt vaan lukee koko hommaa. Mutta muutema kokoomakysymys. Mikä on peli? Eikö pj voi heittää noppia (ei se kumminkaan kuseta)? Ja miten luodaan hahmot? Noi varmaan selviää kun lukee noi aikasemmat replyt, mutta oon nyt tunnilla joten odottelen jatkoa.
Lunitaris idish, shirak, damen du |
|
|||
|
|||
![]()
kannattaa vilkasta tota cthulhu-threadia tämän sijaan
on ajankohtaisempi ja siellä on ohjeet hahmon tekoon Note! This message was posted anonymously! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vanhat pelit // Pelien historia | Raivo | Computer Games | 1 | 01.03.2008 23:29 |
M/V: xbox360 pelit | Ex_inkkari | O/M/V Muut | 2 | 12.04.2007 14:53 |
Truck trial pelit | kivinen | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.12.2004 07:42 |
Käyntiin lähtö? | vette88 | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 06.07.2002 15:56 |